Julegaver julen 2018 som man vet å sette pris på

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Julegaver julen 2018 som man vet å sette pris på

Legg inn av kvase »

Siden jeg ble misunerlig på alle de dyre presangene jeg leser om her så bestilte jeg meg Romjuls presang til meg sjæl
Bilde
:crazy:
https://www.ekstralys.no/lazer-linear-6 ... e-product3
Regner med at den kommer til å lyse godt i lag med KTM en :O
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Julegaver julen 2018 som man vet å sette pris på

Legg inn av Dansekris »

tormodg skrev: 26 des 2018, 21:27 Dette høres kanskje rart ut, men: Jeg fikk ny blære til jul. Seriøst.
Det høres ut som en veldig dyr og eksklusiv gave! Håper den gjør nytta fremover :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Julegaver julen 2018 som man vet å sette pris på

Legg inn av Bjerknez »

tormodg skrev: 26 des 2018, 21:27 Håper jeg ikke støter noen med dette innlegget. Dette høres kanskje rart ut, men: Jeg fikk ny blære til jul. Seriøst.

Jeg har slitt med en sykdom som har ødelagt blæra mi de siste 10 årene. Sykdommen heter "interstitiell cystitt" (jeg har den verste varianten med såkalte hunnerske sår).

De siste tre årene har jeg vært tildels invalid pga store store smerter og svært akutt behov for å tømme blæra ca 20 ganger pr døgn - som bare kunne tømmes med engangskateter pga kramper i muskulaturen. Jeg tok faktisk MC-lappen i 2016 for å kunne komme raskere rundt og slippe bilkøer, kollektivtrafikk osv hvor det ville være umulig for meg å komme på do. MC forandret livet mitt i veldig positiv retning.

I november, etter bare 87 besøk på Ahus siden høsten 2015, ble det omsider besluttet at jeg skulle få konstruert en ny blære av tynntarm, og med litt hjelp av privat helseforsikring ble jeg operert på sykehuset i Tønsberg 6.12, og kateter og operasjonsstifter kom ut 20.12.

Så denne jula er familien bortreist på ferie mens jeg er hjemme og kommer til hektene og lærer å bruke den nye blæra. Det er ingen enkel sak, men jeg er svært takknemlig for at den syke blæra er borte og at denne operasjonen i det hele tatt er mulig. Mitt livs beste jul på mange måter, selv om det ikke akkurat er en enkel tilværelse akkurat nå. Jeg gleder meg mer enn noen gang til våren...og en MC-sesong uten smerter.

For dem som er interessert i sånt så heter det "neobladder" (på norsk kalles det ortotopisk blæresubstitutt, eller studerblære). Google if you dare, det er omfattende greier.

En litt annerledes julegave der altså. :)
Å jeg som var glad for å få stasjonær lader i garasjen til el-bilen...

Du kan nok skilte med den desidert dyreste julegaven av oss alle både når det kommer til kroner og nytteverdi. Det er godt å få noen solskinnshistorier som dette (jada, det finnes sikkert drøssevis av dem). Det gjør at man ikke rykker like mye i øyelukkene nestegang man ser skattetrekket på lønnslippen :thumleft

Gratulerer med ny blære :twothumbs:

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Julegaver julen 2018 som man vet å sette pris på

Legg inn av Stian87 »

tormodg skrev: 26 des 2018, 21:27 Dette høres kanskje rart ut, men: Jeg fikk ny blære til jul. Seriøst.

En litt annerledes julegave der altså. :)
Ja det må man kunne si. Men gratulerer! :thumleft det var hyggelig å høre, er vel lite som kan sammenliknes med å få en gave som forandrer livet ditt til det bedre inså stor grad!
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Julegaver julen 2018 som man vet å sette pris på

Legg inn av KåreDump »

tormodg skrev: 26 des 2018, 21:27 En litt annerledes julegave der altså. :)
Sterk historie og super julegave!! Ønsker deg god bedring og en super MC-sesong i 2019!!


Fikk grepsvarmere fra Heat Demon hos lillebroder'n!
heatdemon.jpg
En av få med bryter som ikke ser ut som et dass. Gruer meg litt til å trekke ledningene... har 18" apeheng hvor det fra før av ligger 38 ledninger, ikke nok med det, alle ledningene er skøytet inni styret. :sorry
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: Julegaver julen 2018 som man vet å sette pris på

Legg inn av barske »

Ikke mye å skryte av under juletreet for min del, bortsett fra en weekend førerutviklingskurs på ACR i juli :D

Synes for øvrig at gleden er større med å se ungene glad og fornøyd etter endeløs åpning av gaver..

Svar