En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av werner »

Takk for det AJ🙂 Var hyggelig å treffes så håper neste sesong blir litt mer av det sosiale slaget, og ikke for det meste kortere turer i hytt og pine alene🙂 nå har det vært selvvalgt da... Er mye her inne og leser veldig mye bra innlegg, men bidrag har det vært heller skralt med.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Bjerknez »

uansett hva den Hondaen er verdt for markedet, for snekker Jørgen, eller kleopatra, så er dette en sykkel jeg ikke syntes var hinnsides overpriset. Jeg sier ikke at jeg mener den er et kupp, men at selgeren helt sikkert gjorde lurt i å prise den såpass.

De noe flaue hersketeknikkene, har jeg dog ingen kommentar til.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Juicebox »

gsx... cringer veldig av kommentarene dine og hvordan du hever deg over andre på. Slapp av med trollinga.

Hondaen har en litt høy pris men er ikke skrekkelig overpriset som du skal ha det til. Det er alltid rom for pruting og de aller fleste innenfor bruktmarkedet har priset sine gjenstander med tanke på dette. Det er aldri noe fasitsvar når det gjelder til prising av eldre gjenstander som enten har bygd opp verdien eller omvendt, men det finnes så klart retningslinjer der man kan følge for å beregne dets ca verdi. Kanskje du har rett, men måten du sier det på gjør det veldig vanskelig å ville tro deg. Jeg har ihvertfall vanskeligheter med å være enig med deg.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av FredrikE24 »

For den som er ute etter en "ny" CB750 med en fin historie, og ønsker å gjenoppleve "ungdomsårene", så er jo denne sykkelen fin. Summen som kreves er jo mtp. sykkelens alder og tekniske finesser og konstruksjon helt hinsides. MEN det finnes folk der ute som er villig til å betale omtrent hva som helst for det riktige objektet av helt andre årsaker. I det internasjonale marked med samlere og gale mennesker så ser jeg ikke på prisen som helt borti natta. Har fulgt en italiener som selger halvgamle slitere i svært fin stand på nett til 2,5 ganger markedsprisen i Norge +. "Merkelig" nok får han solgt.. Alt fra Ducati, BMW, Honda, Kawasaki og MotoGuzzi. Nå vet ikke jeg hva han virkelig får solgt de for, men sikkert ikke veldig langt under annonsert pris.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av gsx750_80 »

FredrikE24 skrev: 28 des 2018, 10:34 For den som er ute etter en "ny" CB750 med en fin historie, og ønsker å gjenoppleve "ungdomsårene", så er jo denne sykkelen fin. Summen som kreves er jo mtp. sykkelens alder og tekniske finesser og konstruksjon helt hinsides. MEN det finnes folk der ute som er villig til å betale omtrent hva som helst for det riktige objektet av helt andre årsaker. I det internasjonale marked med samlere og gale mennesker så ser jeg ikke på prisen som helt borti natta. Har fulgt en italiener som selger halvgamle slitere i svært fin stand på nett til 2,5 ganger markedsprisen i Norge +. "Merkelig" nok får han solgt.. Alt fra Ducati, BMW, Honda, Kawasaki og MotoGuzzi. Nå vet ikke jeg hva han virkelig får solgt de for, men sikkert ikke veldig langt under annonsert pris.
Kan det være denne forhandleren du sikter til?

En relativt lite attraktiv utgave av CBX 1000 til 74000.- er en pris jeg ville ha forventet.
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=124316815
Et par totakts Kawa 500 til over 80 kNOK er muligens litt dyrt, men det kommer an på hvor god stand de er i.
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=129212507
Honda CB 500 til nærmere 90 kNOK stiller jeg spørsmålstegn ved. Skulle ikke forundre meg om man kan plukke opp en i feks Sverige, av tilsvarende kvalitet, til vesentlig lavere pris.
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=111022395
1974 Kawasaki Z 900 til bortimot 200 kNOK er muligens i overkant. I siste nummer av Classic Bike er det kun 73 modellen som er priset tilsvarende (fra www.classicbikes.co.uk).
Dette er generelt høye priser, så om de er "riktige" kommer naturligvis an på blant annet graden av bruk av originalitet, bruk av NOS parts ol.
(Prisnivå angående annet enn japanske sykler har jeg liten formening om, siden de generelt har mindre interesse for min del.)


Du nevner 2.5 x markedspris i Norge. Er det hos forhandleren jeg peker til over? Jeg vet ikke hvilke sykler det evt skulle gjelde.

130 kNOK for en CB 750 F fra 1979 er en såpass høy pris at jeg spekulerer på om han i realiteten ikke ønsker salg, men har lagt den
ut for å please kjerringa. Han kan si til henne at han forsøkte å selge den, men at det dessverre ikke gikk..

CB 750 F har relativt liten interesse. Av beslektede modeller er det kun CB 1100 R som er særlig ettertraktet.
CB 900 F i god stand går normalt for høyere priser enn både CB 750 F og CB 1100 F. (Sistnevnte får du nærmest slengt etter deg
her til lands, i likhet med feks Yamaha FJ 1100 / 1200,og Suzuki GSX 750 ES)
Dyreste CB 1100 R annonseres på mobile.de til noe over 10000 Euro. https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... DESCENDING .

CB 1100 F er laget i noen få tusen eksemplarer. Disse annonseres sjelden til over 7-8000 Euro. Tilsvarende i 750-utgave er "dusinvare"
i forhold.
Hagerty verdsetter '79 CB 750 F i "concours" tilstand til 5000 USD. En beskrivelse:
"$5,000
Condition #1 vehicles are the best in the world. The visual image is of the best vehicle, in the right colors, driving onto the lawn at the finest concours. Perfectly clean, the vehicle has been groomed down to the tire treads. Painted and chromed surfaces are mirror-like. Dust and dirt are banned, and materials used are correct and superbly fitted. The one word description for #1 vehicles is "concours." "
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av gsx750_80 »

Juicebox skrev: 28 des 2018, 06:14 gsx... cringer veldig av kommentarene dine og hvordan du hever deg over andre på. Slapp av med trollinga.

Hondaen har en litt høy pris men er ikke skrekkelig overpriset som du skal ha det til. Det er alltid rom for pruting og de aller fleste innenfor bruktmarkedet har priset sine gjenstander med tanke på dette. Det er aldri noe fasitsvar når det gjelder til prising av eldre gjenstander som enten har bygd opp verdien eller omvendt, men det finnes så klart retningslinjer der man kan følge for å beregne dets ca verdi. Kanskje du har rett, men måten du sier det på gjør det veldig vanskelig å ville tro deg. Jeg har ihvertfall vanskeligheter med å være enig med deg.
Ikke skrekkelig overpriset sier du, men kan du underbygge den påstanden på en rasjonell måte? Det ser ikke slik ut.
Et par-tre andre har kommet med liknendne utsagn, men ingen har hatt harde facts i form av prisstatistikk eller liknende.

Bjerknez sa følgende:

"Jeg så det, men jeg er ikke så interresert i hva andre sier den er verdt. Jeg sier hva den er verdt for meg og ut fra eget standpunkt. "

Trolling er blant annet å blande seg i debatter med vesentlige innslag av irrelevante påstander,
egnet til å provosere, og spore av diskusjoner. Slikt sett er det flere enn meg som "troller".

Du sier: "Kanskje du har rett, men måten du sier det på gjør det veldig vanskelig å ville tro deg."

Jeg viste bla til prisvurderinger foretatt av Hagerty, som vurderer bla japanske motorsykler.

Hva er det du ikke tror på? Kan du være konkret, og forsøke å komme med noe som likner det minste på faktabasert, konkretisert argumentasjon?
Du og et par-tre andre argumenterer ikke basert på fakta, kun "synsing".

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Juicebox »

gsx750_80 skrev: 28 des 2018, 14:03 Hva er det du ikke tror på? Kan du være konkret, og forsøke å komme med noe som likner det minste på faktabasert, konkretisert argumentasjon?
Du og et par-tre andre argumenterer ikke basert på fakta, kun "synsing".
Din motbydelige oppførsel. Mer konkret?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Bjerknez »

gsx750_80 skrev: 28 des 2018, 14:03
Juicebox skrev: 28 des 2018, 06:14 gsx... cringer veldig av kommentarene dine og hvordan du hever deg over andre på. Slapp av med trollinga.

Hondaen har en litt høy pris men er ikke skrekkelig overpriset som du skal ha det til. Det er alltid rom for pruting og de aller fleste innenfor bruktmarkedet har priset sine gjenstander med tanke på dette. Det er aldri noe fasitsvar når det gjelder til prising av eldre gjenstander som enten har bygd opp verdien eller omvendt, men det finnes så klart retningslinjer der man kan følge for å beregne dets ca verdi. Kanskje du har rett, men måten du sier det på gjør det veldig vanskelig å ville tro deg. Jeg har ihvertfall vanskeligheter med å være enig med deg.
Ikke skrekkelig overpriset sier du, men kan du underbygge den påstanden på en rasjonell måte? Det ser ikke slik ut.
Et par-tre andre har kommet med liknendne utsagn, men ingen har hatt harde facts i form av prisstatistikk eller liknende.

Bjerknez sa følgende:

"Jeg så det, men jeg er ikke så interresert i hva andre sier den er verdt. Jeg sier hva den er verdt for meg og ut fra eget standpunkt. "

Trolling er blant annet å blande seg i debatter med vesentlige innslag av irrelevante påstander,
egnet til å provosere, og spore av diskusjoner. Slikt sett er det flere enn meg som "troller".

Du sier: "Kanskje du har rett, men måten du sier det på gjør det veldig vanskelig å ville tro deg."

Jeg viste bla til prisvurderinger foretatt av Hagerty, som vurderer bla japanske motorsykler.

Hva er det du ikke tror på? Kan du være konkret, og forsøke å komme med noe som likner det minste på faktabasert, konkretisert argumentasjon?
Du og et par-tre andre argumenterer ikke basert på fakta, kun "synsing".
Orker ikke rett å slett. Noen ganger kan det være greit å innse at det er andre ting i hverdagen som frister mer enn å diskutere med folk som lirer av seg flaue hersketeknikker.

Jeg har sagt min mening og du har sagt din. Noe utover det orker ikke jeg å bruke tid på i denne tråden.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av gsx750_80 »

Skål, gamle undulat!
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av gsx750_80 »

Juicebox skrev: 28 des 2018, 14:46
gsx750_80 skrev: 28 des 2018, 14:03 Hva er det du ikke tror på? Kan du være konkret, og forsøke å komme med noe som likner det minste på faktabasert, konkretisert argumentasjon?
Du og et par-tre andre argumenterer ikke basert på fakta, kun "synsing".
Din motbydelige oppførsel. Mer konkret?
Artig å høre nok et godt argument fra den kanten.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Stian87 »

:popcrn
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Toalmar
Innlegg: 342
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: Vespa 300 GTS
Sted: Gjøvik

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Toalmar »

Når mann leser denne trådens innlegg de siste dagene så lurer jeg på om alle hadde uttalt det samme de har skrevet til hverandre?
Sist redigert av Toalmar den 29 des 2018, 15:08, redigert 1 gang totalt.
Vespa 300 GTS 2011 modell

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av NickNei »

En 79 CB750 er vel absolutt ikke verdt 130000, ikke engang ny,fordi om en stakkar med for mye penger kjøper den. Dette er egentlig på grensen til svindel, og bare å vise til at en 69 modell er solgt for en masse penger viser jo bare useriøsiteten fra selger. Hadde dette vært en Z900, eller en H2 fra rett årstall, så kunne prisen vært ok.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av gsx750_80 »

NickNei skrev: 29 des 2018, 14:12 En 79 CB750 er vel absolutt ikke verdt 130000, ikke engang ny,fordi om en stakkar med for mye penger kjøper den. Dette er egentlig på grensen til svindel, og bare å vise til at en 69 modell er solgt for en masse penger viser jo bare useriøsiteten fra selger. Hadde dette vært en Z900, eller en H2 fra rett årstall, så kunne prisen vært ok.
Innertier. :thumleft
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av gsx750_80 »

gsx750_80 skrev: 26 des 2018, 14:33 Her er en som nevner en 1979 CB 750 F i samme åndedrag som 69 CB 750, og viser til at sistnevnte angivelig har gått for over 200 kNOK på ebay. :-)
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=125220495
I BEST MULIG ("concours") tilstand er 79-modellen verdt under 50 kNOK i følge https://www.hagerty.com/apps/valuationt ... 750_four_k .
En annen, med noen få tusen kilometer. Den koster ca 1/5 av den norske (3000 USD), men har likevel ikke blitt solgt i løpet av snart en måned:
https://erie.craigslist.org/mcy/d/erie- ... 75082.html
1979 og 1980-modellen har samme prisnivå, i følge Hagerty.
mvh

-gsx750_80

Svar