Jeg fikk høre at "du bør ha 'Bestått' ti siste gangene på appen. Da vil du klare teorieksamen. Jeg husker ikke hvor mange prosent det var. Stryker du, då vil du få 14 dager "karantene". Det er kanskje ikke det verste nå...
Det er en alder for hvor lenge synstesten er gyldig. Det var et par/tre år. Det er i alle fall ikke større problemer enn at det tar tid.
Lykke til i morgen!
8-)
MC og lappen
- Grendel
- Innlegg: 489
- Registrert: 20 apr 2016, 20:54
- Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt
Re: MC og lappen
...bare en død fisk følger strømmen....
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
- Bjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MC og lappen
Hvis man har lappen på bil så skal det mye til for å stryke på denne teoriprøven. Jeg fikk to feil og jeg hadde ikke lest en dritt. Det fleste spørsmålene er ganske logiske.
Men kan være greit og forstå det med å regne ut bremselengder. Det fikk jeg ett par tre spørsmål om. Dobler man farten, så firedobler man bremselengden. Har man dette i bakhodet så vet man nok til å svare riktig når man får alternativer.
Ingen grunn til å pugge noe som helst mener jeg.
Men kan være greit og forstå det med å regne ut bremselengder. Det fikk jeg ett par tre spørsmål om. Dobler man farten, så firedobler man bremselengden. Har man dette i bakhodet så vet man nok til å svare riktig når man får alternativer.
Ingen grunn til å pugge noe som helst mener jeg.
Re: MC og lappen
Hei har bestått den engang men ellers så har jeg ligget på rundt 80%
Re: MC og lappen
Hei
Da er teorien bestått med 4 feil idag.
Da er teorien bestått med 4 feil idag.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC og lappen
Gratulerer

Så da er det oppkjøringen som gjenstår straks det blir bare veier om noen få uker?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Grendel
- Innlegg: 489
- Registrert: 20 apr 2016, 20:54
- Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt
Re: MC og lappen
Gratulerer!
Husk at det BLIR et voldsomt rush hos kjøreskolene. Ta kontakt med en aktuell kjøreskole og hold tett dialog med dem. "mas" også litt pent når tiden nærmer seg. Du må henge litt på for å komme med i en tidlig runde.
Nå når teorien er bestått kan du også booke oppkjøringstime. Dette er viktig! Kjørelærer vil trene deg opp slik at du får tilstrekkelig kunnskap frem mot denne dagen. Alternativt; Det er enklere å flytte oppkjøringstimen ut over sommeren enn fremover mot våren.
Lykke til. Det blir spennende å høre hvordan dette går!
8-)
...bare en død fisk følger strømmen....
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Bosted: Arendal
- Kontakt:
Re: MC og lappen
Store forskjeller i segmentet - hva kan selges som A2 sykler?
https://www.motorsykkelsiden.no/blog/a2 ... OkODiMz_fs
https://www.motorsykkelsiden.no/blog/a2 ... OkODiMz_fs
Vespa Piago 75cc
Panter 50 cc
Honda FT 500 cc
XT660 Z Tennere
KTM
1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/






i tillegg en Suzuki DRZ 400

https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Re: MC og lappen
Hei du,
Som de andre har sagt, det er bare trening. 8-tallsvingen er vel ikke noe man har under oppkjøringen? Når jeg tok oppkjøring så var det:
1) Kjøring i sving, ca 30 km/t.
2) Bremsing i sving, ca 30 km/t.
3) Krypekjøringen i en tenkt "garasje" med et stopp.
4) Unnamanøver, ca 50 km/t.
5) Bremsing i 60 km/t, der avstanden burde være under 18 meter på godt føre.
Men det eneste som hjelper er å sette seg på en sykkel og prøve. Og feile. Og prøve igjen. Jeg kjøpte meg en Yamaha R6 som førstesykkel og angrer ingenting på det, sprek og fin sykkel :)
Hva skal du bruke sykkelen til?
Som de andre har sagt, det er bare trening. 8-tallsvingen er vel ikke noe man har under oppkjøringen? Når jeg tok oppkjøring så var det:
1) Kjøring i sving, ca 30 km/t.
2) Bremsing i sving, ca 30 km/t.
3) Krypekjøringen i en tenkt "garasje" med et stopp.
4) Unnamanøver, ca 50 km/t.
5) Bremsing i 60 km/t, der avstanden burde være under 18 meter på godt føre.
Men det eneste som hjelper er å sette seg på en sykkel og prøve. Og feile. Og prøve igjen. Jeg kjøpte meg en Yamaha R6 som førstesykkel og angrer ingenting på det, sprek og fin sykkel :)
Hva skal du bruke sykkelen til?