Hva har du kjøpt i dag?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av xyvind »

Bilde
Depotstøtte på Biltema. Vinterlagring oppgradert til versjon 2.0 :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Bjerknez »

Den har jeg også. Kjøpte den brukt av en jeg kjenner og den virker like fint i dag. Noe av de ytterst få tingene fra Biltema jeg har eid som har funket skikkelig. :)

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av cannon »

Bjerknez skrev: 13 jan 2019, 07:10 Den har jeg også. Kjøpte den brukt av en jeg kjenner og den virker like fint i dag. Noe av de ytterst få tingene fra Biltema jeg har eid som har funket skikkelig. :)
Jeg har også denne, og kronestøtte, til garasjebruk. Litt tunge til annet bruk, men solide og stødige til hjemmebruk. Fungerer helt fint.
I tillegg har jeg masse håndverktøy, og masse andre BT-saker. Særlig verktøyet blir mye brukt. Diverse båtutstyr også, særlig syrefast. Ingenting av det fungerer dårlig. Inntrykket mitt er at "halve Norge" handler på BT, og jeg tror at de fleste er fornøyde gjengangere.
Kanskje du har hatt ekstrem uflaks? I såfall er det veldig lett å bytte inn hvis noe ikke fungerer.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av kjellv »


Audi Mannen skrev:
Usikker på om jeg skal gå for twin eller singel dyse.... kommentarer noen?
Jeg prøvde først å montere dobbeldysa på TDMen da jeg syntes den virket smart. Men etter et par uker ga jeg opp denne. Det ble bare trøbbel med den. Hver gang jeg trillet sykkelen bakover kom dysa ut av stilling og oljen traff ikke drevet slik den skulle/eller i det hele tatt.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Bjerknez »

cannon skrev: 13 jan 2019, 11:33
Bjerknez skrev: 13 jan 2019, 07:10 Den har jeg også. Kjøpte den brukt av en jeg kjenner og den virker like fint i dag. Noe av de ytterst få tingene fra Biltema jeg har eid som har funket skikkelig. :)
Jeg har også denne, og kronestøtte, til garasjebruk. Litt tunge til annet bruk, men solide og stødige til hjemmebruk. Fungerer helt fint.
I tillegg har jeg masse håndverktøy, og masse andre BT-saker. Særlig verktøyet blir mye brukt. Diverse båtutstyr også, særlig syrefast. Ingenting av det fungerer dårlig. Inntrykket mitt er at "halve Norge" handler på BT, og jeg tror at de fleste er fornøyde gjengangere.
Kanskje du har hatt ekstrem uflaks? I såfall er det veldig lett å bytte inn hvis noe ikke fungerer.
Jeg tror ikke noe på at nærmest alt jeg har kjøpt der som har skuffet meg kan skyldes uflaks. Kan være at jeg stiller for høye krav, men jeg kan remse opp utallige ting jeg har kjøpt der som går i stykker innen kort tid. Det eneste jeg har som funker er noen fastnøkler samt denne depotstøtten.

Det siste jeg kjøpte der var en torx trekker T25. Den funket tre ganger. Den fjerde gangen knakk tuppen. Jeg flirte litt for meg selv og kastet den i søpla. Jeg kjøpte en ny på En Tools butikk og den lever fortsatt. Å jeg er ikke engang en heavy verktøybruker.

Men fastnøklene har jeg hatt lenge. Ikke mye brukt dem heller, men jeg tenker litt sånn... hva kan egentlig gå i stykker på en fastnøkkel. Til mitt beskjedne bruk vil nok disse overleve meg.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 13 jan 2019, 11:51
cannon skrev: 13 jan 2019, 11:33
Bjerknez skrev: 13 jan 2019, 07:10 Den har jeg også. Kjøpte den brukt av en jeg kjenner og den virker like fint i dag. Noe av de ytterst få tingene fra Biltema jeg har eid som har funket skikkelig. :)
Jeg har også denne, og kronestøtte, til garasjebruk. Litt tunge til annet bruk, men solide og stødige til hjemmebruk. Fungerer helt fint.
I tillegg har jeg masse håndverktøy, og masse andre BT-saker. Særlig verktøyet blir mye brukt. Diverse båtutstyr også, særlig syrefast. Ingenting av det fungerer dårlig. Inntrykket mitt er at "halve Norge" handler på BT, og jeg tror at de fleste er fornøyde gjengangere.
Kanskje du har hatt ekstrem uflaks? I såfall er det veldig lett å bytte inn hvis noe ikke fungerer.
Jeg tror ikke noe på at nærmest alt jeg har kjøpt der som har skuffet meg kan skyldes uflaks. Kan være at jeg stiller for høye krav, men jeg kan remse opp utallige ting jeg har kjøpt der som går i stykker innen kort tid. Det eneste jeg har som funker er noen fastnøkler samt denne depotstøtten.

Det siste jeg kjøpte der var en torx trekker T25. Den funket tre ganger. Den fjerde gangen knakk tuppen. Jeg flirte litt for meg selv og kastet den i søpla. Jeg kjøpte en ny på En Tools butikk og den lever fortsatt. Å jeg er ikke engang en heavy verktøybruker.

Men fastnøklene har jeg hatt lenge. Ikke mye brukt dem heller, men jeg tenker litt sånn... hva kan egentlig gå i stykker på en fastnøkkel. Til mitt beskjedne bruk vil nok disse overleve meg.
Jeg har som kjent akkurat samme innstilling om deg til varer fra BT. Kritisk og skeptisk som følge av egne erfaringer. Det aller meste jeg har kjøpt derifra er ikke verd mer enn det lille man betaler for det. Men det er noen unntak. Jeg har et fastnøkkelsett i alle regnbuens farger som ser ut til å holde bra. Tidligere fastnøkler jeg har kommet i skade for å kjøpe der har ikke hatt bra nok metallkvalitet. Gaffelenden glipper og stjerneenden sprekker/knekker. Eller hele nøkkelen bøyer seg. Disse nøklene har ofte vært litt store og klumpete også for å kompensere for billig metall, som igjen har medført at de har vært vanskelig å komme til med i noen sammenhenger. Men dette settet i mange farger holder nok for de fleste.
Jeg har også et dobbelt 12V uttak på FJRen som jeg har kjøpt fra marineavdelingen hos BT. Det har holdt i 3 år, men må nå byttes ut. Den lille hvite plastbiten midt i USButtaket har brukket og falt ut, funker ikke lenger. Jag hadde ikke kjempetro på varen da jeg kjøpte den, men slike ting er jo fort gjort å bytte ut igjen når det ikke virker. Men at det er akkurat dette som ryker hadde jeg ikke ventet..
Jeg kjøpte batteri til en Mercedes A160 etter et akutt behov for nytt batteri i fjor vinter. Jeg hadde ingen andre valg, det var kun BT som hadde åpent når jeg trengte batteriet. Det har funket bra helt til rett før jul da nattetempen var nede i -12. Da leverte ikke batteriet nok til å få start om morgenen. Jeg skal ta det med tilbake og klage på det, for dette er ikke bra nok! Men om jeg vil ha et nytt BT-batteri er jeg slett ikke sikker på..

Online
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg har kun Biltema-verktøy i store mengder.
Sørger man for å kjøpe verktøy med 10 års garanti er det helt innafor. Et tips er å se på tykkelsen på piper og nøkler. Tykt stål betyr som oftest dårlig stål.
Til hobbybruk fungerer det fjell. Har vel et 15 år gammelt 1/4tom pipesett derfra. Like fint enda, men har slitt ut skralla. Så den er byttet ut med ny.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Stian87 »

Har skralle fra Jula og enkelte piper fra biltema, også en overgsng fra 1/2 til 1/4, ikke hatt noen problemer med dem, men bruker de stort sett til å stramme kjede. Har også depotstøtten, den funker fint.

I tillegg kjøpt en del ting til å rydde i garasjen, hyller forskjellige knagger. Ikke noe å utsette på de.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Flattop »

Antar at Fredrik24 vil nikke anerkjennende til dagens innkjøp.Bilde

Sent fra min HTC 10 via Tapatalk

Bilde

APettersen
Innlegg: 73
Registrert: 02 apr 2018, 15:59
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av APettersen »

Den pakka der er det flere som skal skaffe seg snart :)

Venter på de originale brukermanualene til k1200'n også. Merkelig at det skal ta sånn tid å få de opp fra Tyskland. Tenkte egentlig å bestille de hos BMW bilforhandleren - de har jo hyppige leveranser både fra lageret i Sverige og Tyskland, men det gikk ikke..

Online
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av FredrikE24 »

Flattop skrev: 14 jan 2019, 18:30 Antar at Fredrik24 vil nikke anerkjennende til dagens innkjøp.Bilde

Sent fra min HTC 10 via Tapatalk
Kremprodukt!

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av haakeik »

Jeg liker duppeditter :knegg
Jeg har dashcam i bilen min og i konebil. Hvorfor ikke på Triumph'en? Greit å ha litt dokumentasjon, hvis uhellet er ute. Eller for å lage video av en fin tur.
Så jeg har bestilt meg et sett fra V-Sys. Blir spennende å se hvordan det blir å montere og ikke minst i bruk.
Bilde

https://www.aliexpress.com/store/produc ... 14376429.1

NeXtGeN
Innlegg: 82
Registrert: 24 sep 2018, 14:13
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av NeXtGeN »

49948420_1218617084971411_3190903136034226176_n.jpg
Dagens kjøp :) Min første sykkel :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av NeXtGeN den 15 jan 2019, 20:17, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av erik m »

Gratulerer, men...Keep the rubber side down!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av AJ »

Gratulerer!
Den ser skikkelig fin ut - straks jeg fikk se bildet rett vei... ;) .

Bilder vises opp-ned på PC'en min, men kommer på rett kjøl ved å høyreklikke på bildet og be om visning i egen fane (tab) :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar