xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 12 okt 2018, 09:47
Bjerknez skrev: 12 okt 2018, 09:23
Ronning skrev: 12 okt 2018, 09:16 En annen motorkarakteristikk er nå alltid morsomt å prøve spør dere meg. Så får man heller finne ut av hvordan det passer sin egen kjørestil. Trenger ikke automatisk å være nedtur å gå ned i kubikk og effekt.
Jeg har jo eid en Street Triple R tidligere og likte den motorkarakteristikken veldig godt. Ikke minst likte jeg lyden og balansen. S1000R er mer ett "tog" i forhold.

Jeg mener at triple er det beste fra begge verdener. Prisen er god, alt av utstyr, tøft utseende, bedre komfort, bedre lyd etc. Så kan jeg fint leve med litt mindre toppeffekt. Jeg er forholdsvis sikker på at jeg kommer til å trives på denne. Akkurat nå finnes det ingen andre kandidater i det hele tatt. SuperDuke er nærmest, men prisen rettferdigjør ikke hva man får...mener jeg.
Kjøp en lite brukt Duke da, eller en demo
BRUKT sykkel??
Tror du er gal jeg mann! :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av Bjerknez »

Har forresten akkurat vert å kjøpt meg en ATV som jeg skal leke med i vinter. Har akkurat stroppet den fast på bilen og er på vei hjem :)
sikkerlast.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av AJ »

:knegg
Turen hjem går nok fint med den stroppingen der, ja... :crazy: .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av Sakkle »

Bjerknez skrev: 12 okt 2018, 09:52 Har forresten akkurat vert å kjøpt meg en ATV som jeg skal leke med i vinter. Har akkurat stroppet den fast på bilen og er på vei hjem :)
LoL :lol

Det første jeg tenkte da jeg så bildet var at det ser ut som det ikke er tatt i Norge og at fotoapparatet er minimum 15 år gammelt.

Tok meg noen sekunder å se lasteløsningen...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 12 okt 2018, 09:52 Har forresten akkurat vert å kjøpt meg en ATV som jeg skal leke med i vinter. Har akkurat stroppet den fast på bilen og er på vei hjem :)

sikkerlast.jpg
Hahahahhahahhaha :lol

Vet heldigvis at du ikke har en sånn bil
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Jeg er glad vi er på riktig side av kalenderen igjen. Nå går det bare riktig vei, og det er ikke lenge til våren er her! Gleder meg til å kunne kjøre igjen.
Går og dagdrømmer omtrent daglig om hvor jeg skal dra på tur i år. Turen til Lysebotn i fjor var suksess, jeg elsker å kjøre over fjell og ned i fjorder og opp i fjellet igjen. Tviler på at jeg får tid til å kjøre nedover kontinentet i år også, da jeg ikke kan avse mer enn en ukes tid til å være aleine på tur. Tror det blir å ture rundt i norsk fjellheim i år også. Kom gjerne med forslag til områder eller veistrekninger! :vs

Edit: I går fikk jeg innkalling til operasjon i håndleddet, om en måneds tid. Endelig har de greid å finne ut hvorfor jeg har hatt så vondt i håndleddet etter at jeg ble påkjørt og fikk et ublidt møte med asfalten i 2016! Det er et brudd som aldri har grodd, så de har nå bestemt seg for å ta ut et lite bein som er løst inni der. Blir det 100% etterpå? Gjenstår å se.

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Jupp... nå drar det mot varmere tider snart. Av en eller annen grunn er jeg nok ikke like gira som deg riktig ennå. Tar litt lenger tid før jeg kommer i modus. Men det blir definitivt en sommertur på meg i år også. Jeg synes turen jeg hadde fjor var særdeles vellykket. Kanskje den beste turen jeg har hatt så langt på to hjul.

Fra Molde, så sørover gjennom Årdal og videre derfra over hardangervidda etc. Bortsett fra en rekke ferger i starten så var dette en meget oppegående tur. På vei oppover så svipper jeg nok innom Bartebyen i år også, hvis Andreas (Cutless) fortsatt ønsker og avse et rom til meg en dag eller to. Han har jo blitt pappa siden jeg var der sist samt klart seg veldig bra med oppstart av eget firma.

Hvis ikke det går, så fyker jeg nok rett til Molde via en rute jeg enda ikke har stipelert...

Planen er uansett å være i Molde en dag eller to, eller tre før den siste jazz helgen som er den 20.juli. Så jeg tenker jeg kjører hjemmefra rundt den 10-15. juli en gang, litt avhengig av været.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Jeg er kanskje litt sær, men når jeg kjører på tur på mc’en så prøver jeg å unngå så mange ferger jeg kan. Enig med deg i at det er kjedelig å kjøre ferge. Har kjørt så mye ferge i mitt liv. Men en og annen går. Så jeg gidder nok ikke dra for langt vestover og rote rundt på fergesafari på Vestlandet men opp i fjellheimen har jeg lyst til.
Faren min bor jo i Molde, så jeg drar jo dit i ny og ne jeg også. Pleier å ta med familien oppover rundt jazzfestival-uka, så da kjører vi som regel bil, som du vet. Men jeg planlegger å ha ferie i hele juli, så mulig vi kan kjøre noen etapper sammen på den turen litt langt frem i tid, som du nevner
Men ja, jeg gleder meg veldig mye i år. Ser skikkelig frem til ny sesong. Har to kolleger, en som kjøpte seg sykkel i fjor, og en annen som tok lappen helt på tampen i fjor og skal kjøpe sykkel i år, så jeg blir nok litt påvirket av de. Men jeg gleder meg uansett altså!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Hvis du vil bli inspirert eller fristet (se det hvordan du vil) så kan jeg poste mine turrefferater rundt sommerturen i fjor her :knegg

Dag 1:
https://bjerknez.no/forste-dag-pa-somme ... ing-10512/

Dag 2:
https://bjerknez.no/en-flott-dag-pa-to- ... eim-10526/

Dag 3:
https://bjerknez.no/kjolig-men-fin-tur- ... lde-10558/

I Molde:
https://bjerknez.no/folg-meg-videre-pa- ... ing-10592/

Hjemmoverturen dag 1 og 2:
https://bjerknez.no/turen-hjem-fra-mold ... ilo-10611/

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Da fikk jeg ut fingern og gikk til anskaffelse av en Optimate 3 vedlikeholdslader. Det er tilbud på den på MC Oslo, så den kosta bare 687,-

Laderen gikk rett i «save-mode», så det spørs om den greier å få batteriet opp og gå igjen.
Originalt BMW-batteri koster 1300,- og uoriginalt ca 870,- og det skulle visst være minst like bra.
Krysser fingrene for at jeg får liv i det igjen. Så blir det mye vedlikeholdslading i sesongene fremover nå som jeg har denne fine laderen. Fulgte med hurtigkobling også som jeg setter på til våren.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av FredrikE24 »

Har det vært paddeflatt så lenge, så skal det godt gjøres å kunne leve med det. Et sånt batteri går fra å være greit nok i et øyeblikk og flatt igjen i et annet. Hjelper ikke å lade det uansett. Hadde et sånt batteri for to sesonger siden. Måtte titt og ofte prøve å skyve igang sykkelen på 300kg på flata midt nedi byn.
Dra til Sønnak i brobekkveien.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Sykkelen har da ikke stått i så mange uker, og det har nok tatt lang tid før batteriet ladet ut. Men jeg er forberedt på at det kan være ødelagt ja. Vedlikeholdsladeren måtte jeg ha uansett, men jeg skulle kjøpt den for lenge siden!
Takker for tipset, skal sjekke ut Sønnak hvis(les:når) jeg skal ha nytt batteri.
Usikker på om jeg hadde greid å skyve i gang min S1000R med helt flatt batteri? Tviler på det egentlig.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av FredrikE24 »

xyvind skrev: 26 jan 2019, 18:10 Usikker på om jeg hadde greid å skyve i gang min S1000R med helt flatt batteri? Tviler på det egentlig.
Vel, jeg måtte som regel bruke første gir, deretter høgge ut clutchen et kort øyeblikk og hadde som regel en sjanse på å få start før jeg måtte kle av meg og ta et kvarters pause før et nytt forsøk.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

FredrikE24 skrev: 26 jan 2019, 18:44
xyvind skrev: 26 jan 2019, 18:10 Usikker på om jeg hadde greid å skyve i gang min S1000R med helt flatt batteri? Tviler på det egentlig.
Vel, jeg måtte som regel bruke første gir, deretter høgge ut clutchen et kort øyeblikk og hadde som regel en sjanse på å få start før jeg måtte kle av meg og ta et kvarters pause før et nytt forsøk.
:lol Ha ha, jeg ser det for meg. Har heldigvis flere nedoverbakker fra jobb hvis jeg skulle være så uheldig å ikke få start en dag. Men om den da ikke starter så står jeg midt på Grønlandsleiret med en død sykkel og klør meg i hodet :-k
Tenker jeg er nødt til å kjøpe nytt batteri. Får hente inn litt priser på dette :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

UPDATE: Optimate´n har allerede begynt å lade batteriet. Den er ikke lenger i "save-mode". Så batteriet tar til seg lading i hvert fall.

Låst