MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Joachim
Innlegg: 77
Registrert: 03 mar 2013, 18:57
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XRT 2018

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av Joachim »

Ducati jobber med elektrisk motorsykkel. I dag kom Motorrad I posten, der står en kort notis om at Claudio Domenica li under et foredrag for studenter slapp nyheten. Ingen opplysninger ble gitt ut over dette.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av Jompa »

Iflg www.magacin.dk ser den ut som dette:
smugkig-saadan-kommer-ducatis-nye-el-mc-til-at-se-ud-img-1000_9782_0_1548061613.jpg
smugkig-saadan-kommer-ducatis-nye-el-mc-til-at-se-ud-img-9782_3_1548061613.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av Grendel »

De der ser ut som hentet fra en Terminator film....

Kler ikke meg....

8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av AJ »

Denne ser mer normal ut. Eller...?
Lightning Strike.PNG
Mer info om denne amerikanske elMC'en her:

http://lightningmotorcycle.com/
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av Stian87 »

AJ skrev: 14 feb 2019, 23:21 Denne ser mer normal ut. Eller...?

Lightning Strike.PNG

Mer info om denne amerikanske elMC'en her:

http://lightningmotorcycle.com/
Ser bra ut den :)
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 15 feb 2019, 07:48
AJ skrev: 14 feb 2019, 23:21 Denne ser mer normal ut. Eller...?

Lightning Strike.PNG

Mer info om denne amerikanske elMC'en her:

http://lightningmotorcycle.com/
Ser bra ut den :)
Ikke det værste jeg har sett, men 16 mil rekkevidde blir litt tamt. Jeg mener rundt 50-60 mil må være et minimum, slik at man faktisk kan gjennomføre en dagstur. Så sant man ikke kan lade den opp veldig kjapt. Med kjapt så mener jeg under 30 minutter.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 15 feb 2019, 07:57
Stian87 skrev: 15 feb 2019, 07:48
AJ skrev: 14 feb 2019, 23:21 Denne ser mer normal ut. Eller...?

Lightning Strike.PNG

Mer info om denne ameriaksnke elMC'en her:

http://lightningmotorcycle.com/
Ser bra ut den :)
Ikke det værste jeg har sett, men 16 mil rekkevidde blir litt tamt. Jeg mener rundt 50-60 mil må være et minimum, slik at man faktisk kan gjennomføre en dagstur. Så sant man ikke kan lade den opp veldig kjapt. Med kjapt så mener jeg under 30 minutter.
Enig i at 16 mil er litt tamt. Men 50-60 er for mye ¨å forvente av en motorsykkel når det knapt er el-biler med denne rekkevidden. 25 mil holder fint, med opplading på ca. 30 min :thumleft
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av Bjerknez »

Jeg sier ikke at jeg forventer at dette skal skje med det første, men at dette er et krav før JEG i det hele tatt vurderer en hårføner på to hjul :)

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av AJ »

Rekkevidden på denne amerikanske Lightning MC'en er vel strengt tatt mer enn 16 mil... 150 miles står det på spec'en og da snakket vi vel om sånn ca. 24 mil.
Litt bedre, men fortsatt ikke nok for de som legger ut på langtur.
Men til bykjøring og i nærområdet vil det være nok for mange.
Halvtimes ladetid er heller ikke så verst.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 15 feb 2019, 09:50 Jeg sier ikke at jeg forventer at dette skal skje med det første, men at dette er et krav før JEG i det hele tatt vurderer en hårføner på to hjul :)
Hårføner er en dårlig analogi, ettersom disse har ledning.

For øvrig synes jeg vi kan slutte med slike navn på el-drevende kjøretøy. Det er usaklig og ikke særlig morsomt. Kan eventuelt begynne å kalle bensindrevende kjøretøy for gressklippere :)
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 15 feb 2019, 10:00 Rekkevidden på denne amerikanske Lightning MC'en er vel strengt tatt mer enn 16 mil... 150 miles står det på spec'en og da snakket vi vel om sånn ca. 24 mil.
Litt bedre, men fortsatt ikke nok for de som legger ut på langtur.
Men til bykjøring og i nærområdet vil det være nok for mange.
Halvtimes ladetid er heller ikke så verst.
Det står "100 mi" noe jeg annser som "miles" som igjen betyr 16 mil.?

Stian:
Jeg tenker jeg er en såpass stor gutt nå at jeg kan kalle en elektrisk motorsykkel for nesten hva jeg vil. Litt selvironi må man da kunne ha kanskje? Jeg kjører selv runt i en hårføner, dildo på fire hjul etc. Jeg synes det er litt artig med slike klengenavn. Vi er fornøyd med bilen vi, men både jeg og madammen har det litt gøy med å kalle den diverse ting.

At andre ikke synes det er like morsomt er jo greit. Ikke alle som har helt min humor ;)

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 15 feb 2019, 11:27
Det står "100 mi" noe jeg annser som "miles" som igjen betyr 16 mil.?
I praksis kan det hende 16 mil er mest reelt.
Men produsenten selv oppgir altså mer enn 150 miles på det meste ut fra de måleparameterne som brukes og som ofte kanskje ikke er helt i samsvar med virkeligheten... Det opplyses heller ingenting om høyeste hastighet for å oppnå den oppgitte rekkevidden.
Lightning range.PNG
Lightning range2.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

MCnoob
Innlegg: 52
Registrert: 09 mar 2019, 12:19
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer 600cc 2006

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av MCnoob »

Slettes ikke verst, det lynnedslaget. Ifølge produsentens hjemmeside skal den komme i 3 ulike motorstørrelser: 12, 16 og 20 KWH.

Og i den prisklassen, sammenlignet med avgiftssystemet i nabolandet Sverige, burde lynet være som skapt for salg her i Norge. Da jeg selv holder på med A førerkortet, har eg nå begynt å se etter motorsykler. Suzuki gsx-s750 ser både billig og flott ut.....heilt til eg la merke til prisforskjellen mellom Norge og Sverige. Naboene får kjøpt denne for 60.000 kroner mindre, i sammenligning koster Zero sine nesten 100.000 mer også.

Politikerne her i landet vårt er flinke må eg si, det frister jo nesten med et lyn eller en zero sr/f heller.
Sist redigert av MCnoob den 09 mar 2019, 12:58, redigert 1 gang totalt.

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av ZZR-Erling »

Jompa skrev: 12 feb 2019, 20:50 Iflg www.magacin.dk ser den ut som dette:

smugkig-saadan-kommer-ducatis-nye-el-mc-til-at-se-ud-img-1000_9782_0_1548061613.jpg

smugkig-saadan-kommer-ducatis-nye-el-mc-til-at-se-ud-img-9782_3_1548061613.jpg
Grusom! :[-(

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av ZZR-Erling »

AJ skrev: 15 feb 2019, 11:38
Bjerknez skrev: 15 feb 2019, 11:27
Det står "100 mi" noe jeg annser som "miles" som igjen betyr 16 mil.?
I praksis kan det hende 16 mil er mest reelt.
Men produsenten selv oppgir altså mer enn 150 miles på det meste ut fra de måleparameterne som brukes og som ofte kanskje ikke er helt i samsvar med virkeligheten... Det opplyses heller ingenting om høyeste hastighet for å oppnå den oppgitte rekkevidden.

Lightning range.PNG

Lightning range2.PNG
Hvor mange "smygkjører" mc'n sin? I praksis kan man vel halvere oppgitt range..altså her 8 mil. Totalt uinteressant.

Svar