Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av kjellv »

I følge Gunhild Stordalen holder det med 14 gram kjøtt pr dag, det burde holde med en kyllingvinge..

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Ny dag, nye muligheter. I dag skal jeg gi Bimmern litt fortjent pleie :)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Jompa »

kjellv skrev: 02 mar 2019, 23:54 I følge Gunhild Stordalen holder det med 14 gram kjøtt pr dag, det burde holde med en kyllingvinge..

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
51080333_2276155039329628_2530663849711894528_n.jpg
Og pakkene er endelig å få i butikkene........ :P
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av xyvind »

Hvor blir det av makrobildene av den nyrenoverte bimmern? Gleder meg til å lete etter støvpartikler!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Haha... jeg fant ikke igjen kjedebørsten så jeg ble ikke helt ferdig i dag. Men bilder kommer :)

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Cutless »

Du var kjappere med å laste opp bilder før 😉

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av kjellv »

Cutless skrev: 07 mar 2019, 18:59 Du var kjappere med å laste opp bilder før 😉
Ja han har tapt seg :-k Før var det mye mer bilder før/ under og etter.. Dette lover ikke bra.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Dansekris »

Hvordan skal dette gå....? :-k

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Rune75 »

kjellv skrev: 07 mar 2019, 19:56
Ja han har tapt seg :-k
Gubben lever på salat og lettbrus. Han har tapt seg med hensikt :sk?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev: 07 mar 2019, 18:59 Du var kjappere med å laste opp bilder før 😉
Jøss... Jeg kaster den tilbake med en liten vri...

Du var da mer aktiv her før...? :vs

________

Det er regn og kaldt vær i Fredrikstad nå og hverdagen kom brått tilbake etter helgen. Kjedebørste er dog kjøpt.
IMG_1286.JPG
Til helgen skal jeg nok få se om jeg får orden på kjedevasken samt smøringen og tatt siste rest av gnikkingen. Men det værste er gjort nå, så resten blir bare kos :)

Jeg blir derimot rørt av at andre virkelig bryr seg om meg og vil se sykkelen skinne som aldri før. :knegg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Rune75 skrev: 07 mar 2019, 20:28
kjellv skrev: 07 mar 2019, 19:56
Ja han har tapt seg :-k
Gubben lever på salat og lettbrus. Han har tapt seg med hensikt :sk?
Salat og lettbrus var da litt av en luksus...

Her går det på melk blandet med pulver. Smaker helt greit når man er sulten nok, men poenget er å pine seg selv litt samt klare brasene. Det hjelper på en fra før ikke spesielt skakkjørt selvtillit og det gir raske resultater som gir pågangsmot. Rask slanking er derimot ikke grobunn for myten om "jojo slanking".

https://www.dagbladet.no/nyheter/myten- ... g/68579291

Jojoslanking kommer av feil måte og innta mat på og er ikke et resultat av selve slankemetoden. For når slankekuren er over for min del så begynner jeg å legge på meg igjen. Da kan jeg kose meg i ett år eller to, før jeg tar en kjapp tre måneders vinterstid og går ned rundt 30 kilo. Jeg synes dette fungerer bra for min del.

Jeg er nok ikke den som leser kostholdsmagasiner og tester ut alskens dietter. Jeg tror ikke det finnes noen vidunderkur eller spesielle knep for å gå ned i vekt. Jeg har størst tro på å spise normal mat og det man liker samtidig som man holder kål på inntak og forbrenning av kalorier. Den "dietten" eller det pulveret jeg bruker er overhodet ikke noe slankepulver. Det er rett og slett en slags sjokolademelk uten sukker, men med en del ingredienser som skal være nyttig når man spiser så lite. Dessuten er det lettere å forholde seg til for en som er total analfabet på kjøkkenet.

Skal man bygge kropp og prestere som OL utøver så er selvsagt min måte helt feil. Men jeg har ingen planer om å ta fra Johaug gullet eller å løfte 300kg. over hodet.

Men når mars måned er over, skal jeg klare og krype inn i en av mine tre olabukser i størrelsen 34/34. Da skal jeg se meg fornøyd i denne omgang. Å slik går no dagan :lol

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Stian87 »

Husker du drev med det der i fjor også, mente du sa at du hadde litt lengre intervaller da (4-5 år men mulig jeg tar feil :P ) Så nå går du altså ned 25-30 kg i løpet av de tre første månedene i året, og så opp 25-30 kg de resterende 9 (hvis dette er en årlig greie)? Det høres ikke så veldig sunt ut spør du meg :-k

Og normal mat? Sukkerfri sjokolademelk er ikke normal mat Bjerknez :P ;) Tror jeg heller ville spist mer grønnsaker :vs

For øvrig godt å se at bimmern fikk seg en vask. Det er jo en skam å sette den inn i en slik tilstand, men så er jo noen av oss mer opptatt av å holde tingene våres rene enn andre. :knegg

Ikke hadde du kjedebørste heller.

Enig med de andre, tapt seg! :D
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 08 mar 2019, 08:52 Husker du drev med det der i fjor også, mente du sa at du hadde litt lengre intervaller da (4-5 år men mulig jeg tar feil :P ) Så nå går du altså ned 25-30 kg i løpet av de tre første månedene i året, og så opp 25-30 kg de resterende 9 (hvis dette er en årlig greie)? Det høres ikke så veldig sunt ut spør du meg :-k

Og normal mat? Sukkerfri sjokolademelk er ikke normal mat Bjerknez :P ;) Tror jeg heller ville spist mer grønnsaker :vs

For øvrig godt å se at bimmern fikk seg en vask. Det er jo en skam å sette den inn i en slik tilstand, men så er jo noen av oss mer opptatt av å holde tingene våres rene enn andre. :knegg

Ikke hadde du kjedebørste heller.

Enig med de andre, tapt seg! :D
Hehe, det finnes like mange meninger om kosthold som det finnes mennesker på kloden. Selv to leger kan mene forskjellig. Min mor var nettopp hos legen grunnet sukkersyke og fikk råd om kosthold rundt dette. Like etter var hun på et kurs rundt det med kosthold for diabetere og der lo dem nesten av legens anbefalinger.

Selv så vet jeg ingenting om kosthold, annet enn at jeg vet hva som funker for min del. Psykisk og i praksis. Andre kan klare brasene med Fedon metoden, Grethe Roede. Det finnes ikke noe fasit tror jeg. Det er mange "riktige" måter å gjøre dte på.

Nei, den dietten jeg går på er ikke "normal". Men det er ikke jeg heller. Jeg føler ikke noe behov for å være "normal" heller. Jeg gjør ting på min egen måte og det kommer jeg til å gjøre til jeg ligger i penalet.

Man kan gjerne mene at det er farlig eller usundt det jeg driver med, men rask vektnedgang med rundt 700 kalorier om dagen sier forskerne ikke er noe problem. Kroppen sier uansett i fra på flere måter hvis den ikke får nok næring.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Rune75 »

Jeg er faktisk like imponert over at du klarer å gå opp 25-30kg i løpet av 9md. Vanligvis ender et sånn forløp med en fødsel :knegg

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Bjerknez - Bimmern er ute av hiet!

Legg inn av Dansekris »

Dette høres helt på trynet ut for å være helt ærlig.

Jeg vedder en iskald øl på at du ikke finner en eneste lege eller ernæringsfysiolog som går god for denne metoden.

For det første, å utsette kroppen for et såpass stor traume som dette er ikke sunt selv om kiloene raser av. For det andre, legger du på deg 25-30kg samme år har du en veldig usunn livsstil og aktivitetsnivå som er veldig helseskadelig på sikt.

Svar