Kan bukse og jakke kobles med glidelås? Ja :)
Regner med du har fått testet det ut i regn og at Gore Tex holder det potte tett

Høres bra utpingvin skrev: 09 mar 2019, 22:33 Hei. Kjøpte du dette i Norge eller utlandet? Sverige, ja![]()
Kan bukse og jakke kobles med glidelås? Ja :)
Regner med du har fått testet det ut i regn og at Gore Tex holder det potte tettBle litt våt i skrittet etter flere timer i skybrudd, var i praksis vanndam mellom beina og sete. Sendte til Stadler som fikset gratis og ikke blitt våt etter det...men ikke sikker på om kjørt i SÅ forferdelig vær siden
![]()
Hadde Stadler jakken fra forsvaret, brukte mer til offroad men funket supert...til hadde brann i garasjen45316 skrev: 10 mar 2019, 08:46 Var på en liten surfetur med en gammel Stadler tekstildress kjøpt fra et overskuddslager for forsvarsmateriell. Startet vel ferden i ca 100 km/t, beskyttelsen holdt. Ikke en skramme på kroppen, verre med sykkelen som kom bortimot lastebilen i motgående...
Var veldig godt fornøyd med den dressen, ikke minst var den billig. Betalte 1000 tilsammen for jakke og bukse.
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
"skinn og vanntett med god lufting" var mine kriterier ogsåKawaKjetil skrev: 11 mar 2019, 17:57 Tok kontakt med KB Motorservice https://kbmotor.dk/ i Danmark og avtalte at jeg kommer innom en tur i slutten av mai når jeg allikevel er i området med mc,
Hyggelige dame jeg snakket med. Så lenge jeg var "interessert" i en dress så kunne de bestille inn, Da kunne jeg prøve den på og betale om jeg ville ha den. Meget bra kundeservice![]()
Supervent III Pro og Ace III Pro (ny modell i 2019) koster 9500 og 6100 DKK. Rett over 19k NOK. Ikke noe å si på om det er innafor mine kriterier som bla. er skinn og vanntett med god lufting.
Rukka'en jeg har koster mer.
Du har helt rett. Så det nå... Den er i Cordura, og det vil jeg ikke hapingvin skrev: 11 mar 2019, 19:16 Men ser ut som Supervent III Pro er superfabric og ikke skinn? Ikke for det, skal være minst like bra som skinn, har det på Klim Badlandsdressen min...men skinn er jo skinn da![]()
Kan støtte denne. Har svart Apex jakke og svart Badlands pro bukse og syns det ser helt ok ut på en nakensykkel. Skulle dog ønske Klim-logoen var sølvfarget på Apex-jakka. Drar man opp alle glidelåser på de varmeste dagene er det full gjennomtrekk. Har også en 2-delt skinndress fra Macna jeg foretrekker når tempen er mellom 15-25g ca.
Jeg kjøpte meg ny Rukka-dress for 2 år siden. Jakka heter Flexius, og buksa heter RCT-TRS. Jakka har høy og myk krave, og i tillegg følger det med en ekstra løs krave man kan feste utenpå, som holder halsen tørr selv i skikkelig regnvær. Det eneste jeg misliker med jakka er at den er ganske kort, så den kan trekke litt inn mellom jakke og bukse.Solo-rider skrev: 24 mar 2019, 11:51 Hei![]()
Vurderer nye kjøreklær i tekstil.
Har Klim Lattitude jakka og en Jofama bukse med Dryway funksjonsmembran.
Jakka opplever jeg som vanntett og suger ikke vann under lenger turer i regnevær( Men har litt problem med at det kommer vann via kraven under kjøring ekstremt regn). Buksa derimot holder regnet ute, men blir "tung" under samme forhold.
Syntes at det er litt i overkant å bruke 15-20 k på kjøreutstyr.
Noen som har erfaring med Rukka sitt "rimelige" utstyr ? Tenker da jakke og jakke rundt tilsammen 14000kr.
Hørte det samme av forhandleren da jeg kjøpte Rukka jakka mi i fjor. Min har ikke laminat men kan ikke si at jeg har savnet det, ikke det at jeg har kjørt med jakke som har det heller.Solo-rider skrev: 24 mar 2019, 15:40 Takk for svar TGR![]()
Så da forstår jeg at de "rimelige " Rukka dressene ikke har laminat i ytterstoffet. Noen her som kan bekrefte det ?
Laminat i ytterstoffet er en av tingene jeg ser etter ved kjøp av nytt utstyr.
Ps.Jeg prøvde Rukka Armarone ( Som er av en annen prisklasse),men på tilbud hos ny forhandler i Vestfold. Stusset litt over at jakka på den også virket kort.
Det stemmer, de rimeligere Rukka plaggene har Z liner, vanntett innerfor. Plaggene blir våte utvendig, og dermed også tunge, og gjerne kjølige. Det står "Cordura" i logoen, under "Rukka" merket.Solo-rider skrev: 24 mar 2019, 15:40 Takk for svar TGR![]()
Så da forstår jeg at de "rimelige " Rukka dressene ikke har laminat i ytterstoffet. Noen her som kan bekrefte det ?
Laminat i ytterstoffet er en av tingene jeg ser etter ved kjøp av nytt utstyr.
Ps.Jeg prøvde Rukka Armarone ( Som er av en annen prisklasse),men på tilbud hos ny forhandler i Vestfold. Stusset litt over at jakka på den også virket kort.