Noen å kjøre sammen med

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Plastrakett_71
Innlegg: 145
Registrert: 24 jul 2018, 20:32
Motorsykkelen din: Suzuki GSX650F
Sted: Nes i Viken

Noen å kjøre sammen med

Legg inn av Plastrakett_71 »

Heisann godtfolk! :vs

Først og fremst; dersom dette er postet i feil forum så beklager jeg.

Vet at snøen ikke er borte ennå, men tenker det kan være greit å være ute i god tid:
Jeg begynte på MC-lappen (kl A) i fjor høst. Beklageligvis var jeg alt for sen med å få ut finger’n, så jeg måtte avslutte for sessongen.

Men; jeg har nå tatt kontakt med en kjøreskole på nytt, og i den forbindelse så er jeg ute etter noen å kjøre med utenom skolekjøringen.
Jeg trenger sårt mengdetrening, så det er her du kommer inn i bildet :D
Trenger også å øve på kjøregårdsøvelsene selvsagt, så det blir vel noen runder på parkeringsplassen ved butikken her etterhvert.

Litt om meg selv: Jeg er en 48 år «gammel» mann, rolig og behersket, med et brennende ønske om å endelig kunne fullføre drømmen om å få førerkort på tung sykkel.
Jeg bor i Nes i Akershus og jobber i Oslo (Helsfyr).
Har sykkel (Suzuki GSX 650FA), kjøreklær, intercom og gule vester med forskriftmessig rød «L» bakpå.

Som sagt, så vil jeg gjerne kjøre sammen med noen. Jeg har snakket med en nabo som sier han kan, men jeg vil gjerne få kjørt så mye som overhode mulig fram til jeg får lappen (kommer til å kjøre enda mer når jeg har lappen :P ).

Jeg kan selvfølgelig ikke tilby betaling, men kan sponse kaffe/te/is/brus... og bensin - i tillegg til selskap og historier.
Høres dette ut som noe du kunne tenke deg å hjelpe meg med, så ville jeg att pris på melding på PM, evt e-post: nattugle(at)gmail(dot)com

Ser fram til å høre fra deg :twothumbs:
Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. - Gandhi

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Noen å kjøre sammen med

Legg inn av Bjerknez »

Liker du turer i skog og mark så kan jeg anbefale Tinder. Tror sjansen er større der :lol

Neida... jeg tror nok du traff innertier med tanke på hvor du postet innlegget. :thumleft

Du bor forøvrig ikke veldig langt unna sjefen sjøl her inne (AJ)
Men ut fra diverse poster her inne tror jeg ikke han har børstet støvet av beistet sitt ennå ;)

Brukeravatar
Mattis
Innlegg: 13
Registrert: 20 feb 2019, 22:54
Motorsykkelen din: Yamaha xsr 900 2000, Suzuki SFV650A Glad
Sted: Oslo

Re: Noen å kjøre sammen med

Legg inn av Mattis »

Skulle gjerne stilt opp, men har bare hatt lappen i ett år :/

fjs
Innlegg: 137
Registrert: 12 jun 2017, 11:23
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 SP

Re: Noen å kjøre sammen med

Legg inn av fjs »

Mattis skrev: 15 mar 2019, 11:59 Skulle gjerne stilt opp, men har bare hatt lappen i ett år :/
Jeg er i samme båt, bare hatt lappen i 2 år :( 3 år til jeg kan hjelpe nestemann inn i MC livet =)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Noen å kjøre sammen med

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har hatt lappen i snart 6 år nå.... Men ikke sammenhengende...

Brukeravatar
Plastrakett_71
Innlegg: 145
Registrert: 24 jul 2018, 20:32
Motorsykkelen din: Suzuki GSX650F
Sted: Nes i Viken

Re: Noen å kjøre sammen med

Legg inn av Plastrakett_71 »

Nå har ikke jeg planer om å kjøre på hverken snø eller is med sykkelen min, så jeg har ikke børstet støv av plastraketten min heller. Men som jeg skrev i første post, så tenkte jeg det ville være en god ide å planlegge litt for den dagen snøen er borte :D
Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. - Gandhi

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Noen å kjøre sammen med

Legg inn av FredrikE24 »

Jobber også på Helsfyr, men har heller ikke hatt lappen lenge nok :sk?
Om du ser en møkkete fyr, på en enda mer møkkete to-takter i området vintern gjennom så er det nok meg :roll Gleder meg stort til BMWene kommer ut!

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Noen å kjøre sammen med

Legg inn av hakhap »

Jeg kan nok kjøre med deg når anledning gis men er litt vanskelig å si når det er anledning da det er avhengig familien.

misspelling with autocorrect

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
xses
Innlegg: 309
Registrert: 18 jul 2014, 14:32
Motorsykkelen din: Suzuki GSXF 750 `98
Sted: Råholt

Re: Noen å kjøre sammen med

Legg inn av xses »

Jeg bor på øvre Romerike. Og har mulighet utover våren. Spørs litt hvor i Nes du bor.. Men er vel alt ifra 20 til 45 min unna.

Sent fra min Huawei p20pro via Tapatalk

1998 Suzuki GSX 750F
Juni 2014 50700km :)
29.08.2014 52618km :)
02.08.2016 59518km :)
29.06.2018 61497km :)
14.08.2019 66069km :O
11.08.2020 68635km :scratch
27.08.2021 73365km :twothumbs:

Brukeravatar
Plastrakett_71
Innlegg: 145
Registrert: 24 jul 2018, 20:32
Motorsykkelen din: Suzuki GSX650F
Sted: Nes i Viken

Re: Noen å kjøre sammen med

Legg inn av Plastrakett_71 »

xses skrev: 16 mar 2019, 09:31 Jeg bor på øvre Romerike. Og har mulighet utover våren. Spørs litt hvor i Nes du bor.. Men er vel alt ifra 20 til 45 min unna.

Sent fra min Huawei p20pro via Tapatalk
Bor på Neskollen :)
Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. - Gandhi

Brukeravatar
Plastrakett_71
Innlegg: 145
Registrert: 24 jul 2018, 20:32
Motorsykkelen din: Suzuki GSX650F
Sted: Nes i Viken

Re: Noen å kjøre sammen med

Legg inn av Plastrakett_71 »

Da er jeg i full gang med opplæring hos kjøreskole, men trenger sårt å få noen mil under beltet. Har også et brennende behov for å trene på kjøregårdsøvelsene... Finnes det en barmhjertig sjel der ute som kunne tenke seg å hjelpe meg med dette?

Bor på Neskollen i Nes (Akershus). Har sykkel, intercom, gule vester med «L» på ryggen og godt humør (for ikke å glemme full bensintank på sykkelen).

Etter planen har jeg oppkjøring 30/4, så det begynner å dra seg til med tid.

Jeg kan selvfølgelig ikke tilby betaling, men sponser gjerne bensin, kaffe, boller & brus, etc.

Send meg en melding (pm), om du har tid/lyst/mulighet :D

*krysser fingrene*
Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. - Gandhi

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Noen å kjøre sammen med

Legg inn av Bjerknez »

AJ bor vel ikke lange biten fra deg vil jeg tro. Om han har blpst støvet av sykkelen ennå er jeg usikker på. ?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Noen å kjøre sammen med

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 13 apr 2019, 05:57 AJ bor vel ikke lange biten fra deg vil jeg tro. Om han har blpst støvet av sykkelen ennå er jeg usikker på. ?
Nåja. Er vel ikke akkurat rett borti nabolaget... ;)
Deg er et stykke å kjøre.
Og fortsatt litt for kaldt...

Vet heller ikke om jeg er rett veileder siden jeg aldri har hatt kjøreopplæring på MC.
Jeg satt på som passasjer på sykkelen jeg hadde kjøpt da vi dro til Jevnaker hvor jeg kjørte en runde på den gamle rutebilstasjonen og en av sideveiene mens tilsynskaren stå på hjørnet av plassen og så på... :crazy: .
Siden har MC-lappen fulgt meg i tykt og tynt uten mer bry og anstrengelser.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Noen å kjøre sammen med

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 13 apr 2019, 08:35
Bjerknez skrev: 13 apr 2019, 05:57 AJ bor vel ikke lange biten fra deg vil jeg tro. Om han har blpst støvet av sykkelen ennå er jeg usikker på. ?
Nåja. Er vel ikke akkurat rett borti nabolaget... ;)
Deg er et stykke å kjøre.
Og fortsatt litt for kaldt...

Vet heller ikke om jeg er rett veileder siden jeg aldri har hatt kjøreopplæring på MC.
Jeg satt på som passasjer på sykkelen jeg hadde kjøpt da vi dro til Jevnaker hvor jeg kjørte en runde på den gamle rutebilstasjonen og en av sideveiene mens tilsynskaren stå på hjørnet av plassen og så på... :crazy: .
Siden har MC-lappen fulgt meg i tykt og tynt uten mer bry og anstrengelser.
Nå synes jeg du var beskjeden. Det kler deg ikke :knegg

Etter å ha kjørt sykkel i en mannsalder tipper jeg du har fått med deg litt på veien og jeg er av den tro at erfaring tross alt teller hakket mer enn selve opplæringen man fikk. Den er bare grunnleggende. Teknikk kommer etter hvert.

Dessuten er det jo bare snakk om at han skal få seg noen turer for å bli vant til å kjøre samt få det litt inn i kroppen. :thumleft

Det er vel rundt 5 mil mellom dere? Det er kanskje kaldere hos deg enn her i Fredrikstad, men med Adventure sykkel, vindskjerm etc. så vil jeg vel tro du står han av :knegg

Brukeravatar
Plastrakett_71
Innlegg: 145
Registrert: 24 jul 2018, 20:32
Motorsykkelen din: Suzuki GSX650F
Sted: Nes i Viken

Re: Noen å kjøre sammen med

Legg inn av Plastrakett_71 »

Trenger egentlig bare en barmhjertig sjel som vil være med når jeg tråkler meg rundt på veiene i nabolaget. Strengt tatt trenger jeg mengdetrening i kjøregård også, så en tur til varemessa i Lillestrøm hadde ikke vært å forakte.

Og det at kulda ikke har sluppet taket ennå kan jeg skrive under på; hadde kjøretime onsdag morgen kl 08. For å si det enkelt: hanskene var j*vlig vanskelig å få av med stivfrosne fingre. Og dette var bare etter 45 minutter kjøring i Lillestrøm/Strømmen området.
Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. - Gandhi

Svar