Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22745
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av Bjerknez »


Har egentlig bare to tatoveringer, hele venstre og halve høyre arm. helskjegg har jeg, men ikke til langt ned på magen. :lol
Har hatt Schäferhunder i "alle år", men er for tiden for mye ute og reiser til at jeg har samvittighet til å ha hund. :lol
Da vet jeg hvilket hus jeg skal gå forbi hvis fristelsen blir for stor :lol

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av Kawagutten »

For min del har det vært tider med lite mckjøring/opphold pga barn,jobb,dårlig økonomi og helse etter trafikkulykke som har gjort sitt og skulle jeg gi opp mc livet helt så er det nok helsa og økonomi som først og fremst kommer til å avgjøre det tror jeg.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av Stian87 »

KåreDump skrev: 22 mar 2019, 10:17
Skulle egentlig kjøpe sykkel igjen i 2011 for å øvelseskjøre med guttungen, men den planen (og mange andre) gikk i vasken 22/7.... :-(
Det var skikkelig vondt å høre KåreDump.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22745
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er en av dem som har sett Utøya filmen, og selv om jeg ikke ble spesielt imponert av denne, så tviler jeg overhodet ikke på at det var et mareritt for dem som befant seg der ute, som regelrett ble jaktet på og skutt over en lav sko.

Det at jeg ikke likte filmen kommer mer av at jeg syntes det manglet mye fakta som kunne vert tatt med i etterkant.

Uansett så unner jeg ikke min værste fiende og oppleve noe slikt... kanskje bortsett fra gjerningsmannen selv... men hevn er vel uansett en dårlig løsning på det meste. Jeg synes javnt over at Norge viste hva dem sto for med tanke på rettegangen i etterkant.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 26 mar 2019, 10:58 Jeg er en av dem som har sett Utøya filmen, og selv om jeg ikke ble spesielt imponert av denne, så tviler jeg overhodet ikke på at det var et mareritt for dem som befant seg der ute, som regelrett ble jaktet på og skutt over en lav sko.

Det at jeg ikke likte filmen kommer mer av at jeg syntes det manglet mye fakta som kunne vert tatt med i etterkant.

Uansett så unner jeg ikke min værste fiende og oppleve noe slikt... kanskje bortsett fra gjerningsmannen selv... men hevn er vel uansett en dårlig løsning på det meste. Jeg synes javnt over at Norge viste hva dem sto for med tanke på rettegangen i etterkant.
Tiltredes. For øvrig likte jeg godt Poppes film
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av KåreDump »

:roll Nå sporer denne tråden helt av men.... :roll

Jeg har også sett filmen, og var tilstede i under store deler av rettssaken. Og filmen klarer dessverre ikke helt beskrive det helvete ungdommene/ungene opplevde der ute. Å høre øyenvitneskildringene under rettssaken var utrolig mye sterkere enn det filmen klarte å formidle.

Nå er det ikke helt umulig at noe av årsaken til at filmen virket litt bleik og blodfattig på meg var at jeg hadde stålsatt meg rimelig godt før jeg så den. Så den før premiere, og grua meg skikkelig i flere dager, så mye at jeg faktisk var på nippet til å ikke møte på førpremièren.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22745
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av Bjerknez »

En liten rettelse slik at jeg ikke blir missforstått...

Jeg mente ikke at filmen var "blodfattig" i ordets rette forstand. Det jeg savnet var detaljer rundt hvordan gjerningsmannen ble pågrepet og telefonsamtalene han hadde med PST og politiet forøvrig. Jeg synes filmen bærer preg av å skjule feilene som ble gjort rundt dårlig beredskap etc.

Jeg mener at hvis man først skal skildre sannheten, så må man ta med alt og ikek bare det som gagner en selv. Uten at jeg vet noe om hvem som satt på lommeboka her. Men jeg vil tro den norske stat hadde en finger med i spillet rundt dette....?

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av Stian87 »

Nå er det så langt to filmer her da (kommer sikkert flere). Jeg antar at du sikter til Netflixfilmen Bjerknez og ikke Erik Poppe sin film? Sistnevnte skildrer kun opplevelsene på øya. Den var, for meg i hvertfall, ekstremt sterkt. Netflixfilmen ble litt bob bob for min del.

For øvrig må du huske på at begge filmene er spillefilmer, ikke dokumentarer, det er svært begrenset hva de faktisk kan få plass til.

Å insinuere at norske stat forsøker å feie kritikken rundt beredskap under teppet synes jeg er helt på tryne.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22745
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 26 mar 2019, 13:55 Nå er det så langt to filmer her da (kommer sikkert flere). Jeg antar at du sikter til Netflixfilmen Bjerknez og ikke Erik Poppe sin film? Sistnevnte skildrer kun opplevelsene på øya. Den var, for meg i hvertfall, ekstremt sterkt. Netflixfilmen ble litt bob bob for min del.

For øvrig må du huske på at begge filmene er spillefilmer, ikke dokumentarer, det er svært begrenset hva de faktisk kan få plass til.

Å insinuere at norske stat forsøker å feie kritikken rundt beredskap under teppet synes jeg er helt på tryne.
Er en stund siden jeg så filmen så husker ikke hvem av dem på stående fot... men det kan jeg sikkert finne ut...

Det jeg reagerte mest på var at dem viste omtrent minutt for minutt fra skytingen på øya. Det at gjerningspersonen ble tatt så man ikke noe som helst til. Han ringte jo inn og meldte seg selv og forklarte hva han hadde gjort. Det var ikke noe som heslt skildring av problematikken rundt det politiet gjorde. Mangel på helikoptere, båt etc.

Mange liv kunne vert reddet (tror jeg) hvis dem ikke hadde hatt problemer rundt dette. Dette har dem jo også tatt selvkritikk for også, noe som er bra. Men det betyr ikke at dette burde vert med i filmen for å gi en forståelse av hvorfor det tok så lang tid før hjelpen kom.

I steden så fulgte dem nærmest livet til en som var bosatt på Svalbard(?) og skildringene av hans liv etter hendelsen. Greit nok det... men da burde dem i mine øyne også tatt med problematikken rundt utrykningen.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22745
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av Bjerknez »

Man så altså livet fra offrene sin side og fra gjeningspersonenes side, men ikke fra politiets side. Det følte vertfall jeg ble litt feil.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 26 mar 2019, 14:34
Stian87 skrev: 26 mar 2019, 13:55 Nå er det så langt to filmer her da (kommer sikkert flere). Jeg antar at du sikter til Netflixfilmen Bjerknez og ikke Erik Poppe sin film? Sistnevnte skildrer kun opplevelsene på øya. Den var, for meg i hvertfall, ekstremt sterkt. Netflixfilmen ble litt bob bob for min del.

For øvrig må du huske på at begge filmene er spillefilmer, ikke dokumentarer, det er svært begrenset hva de faktisk kan få plass til.

Å insinuere at norske stat forsøker å feie kritikken rundt beredskap under teppet synes jeg er helt på tryne.
Er en stund siden jeg så filmen så husker ikke hvem av dem på stående fot... men det kan jeg sikkert finne ut...

Det jeg reagerte mest på var at dem viste omtrent minutt for minutt fra skytingen på øya. Det at gjerningspersonen ble tatt så man ikke noe som helst til. Han ringte jo inn og meldte seg selv og forklarte hva han hadde gjort. Det var ikke noe som heslt skildring av problematikken rundt det politiet gjorde. Mangel på helikoptere, båt etc.

Mange liv kunne vert reddet (tror jeg) hvis dem ikke hadde hatt problemer rundt dette. Dette har dem jo også tatt selvkritikk for også, noe som er bra. Men det betyr ikke at dette burde vert med i filmen for å gi en forståelse av hvorfor det tok så lang tid før hjelpen kom.

I steden så fulgte dem nærmest livet til en som var bosatt på Svalbard(?) og skildringene av hans liv etter hendelsen. Greit nok det... men da burde dem i mine øyne også tatt med problematikken rundt utrykningen.
Da var det Netflix-filmen du så. Synes nok også dette var litt rart, selv om det var en liten snutt om det på slutten.

Du får kritisere Netflix for de valgene :P
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av Juicebox »

Jeg vet ikke med folk, men jeg slutter alltid å kjøre på vinterstid. Tar meg alltid en pause til sommertiden kommer tilbake. Nå som politikerne og EU diskuterer om det er noe poeng å ha vinter- og sommertid, så håper jeg ikke det blir vintertid året rundt. Jeg liker å kjøre mc.

Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av Rha »

Juicebox skrev: 26 mar 2019, 15:58 Jeg vet ikke med folk, men jeg slutter alltid å kjøre på vinterstid. Tar meg alltid en pause til sommertiden kommer tilbake. Nå som politikerne og EU diskuterer om det er noe poeng å ha vinter- og sommertid, så håper jeg ikke det blir vintertid året rundt. Jeg liker å kjøre mc.
:lol :lol :lol
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av cannon »

Rha skrev: 26 mar 2019, 16:16
Juicebox skrev: 26 mar 2019, 15:58 Jeg vet ikke med folk, men jeg slutter alltid å kjøre på vinterstid. Tar meg alltid en pause til sommertiden kommer tilbake. Nå som politikerne og EU diskuterer om det er noe poeng å ha vinter- og sommertid, så håper jeg ikke det blir vintertid året rundt. Jeg liker å kjøre mc.
:lol :lol :lol
Ingen grunn til bekymring. Det heter jo egentlig DLS, "vintertid" et bare tøys:-)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av Stian87 »

Juicebox skrev: 26 mar 2019, 15:58 Jeg vet ikke med folk, men jeg slutter alltid å kjøre på vinterstid. Tar meg alltid en pause til sommertiden kommer tilbake. Nå som politikerne og EU diskuterer om det er noe poeng å ha vinter- og sommertid, så håper jeg ikke det blir vintertid året rundt. Jeg liker å kjøre mc.
:lol
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Svar