Sesongstart 2019

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Sesongstart 2019

Legg inn av FredrikE24 »

Kan bli ganske hissig en sånn 600 med litt lyd.
Ganske truende måte å gå føreren i møte på, men de som bor der har sikkert blitt litt lei sv bråkete sykler som kjører tidlig og sent. Er sikkert frustrerende, og nå gikk det utover vedkommende.

Min sykkel bråker godt selv og venter vel litt på at naboene skal kommentere dette på en eller annen måte.

Nå vet jeg også at i Tyskland har måttet gå såpass drastisk tilverks at det på overraskende mange veier er forbudt å kjøre motorsykkel.
Jeg venter egentlig litt på mer beinharde regler rundt åpne anlegg. Jeg kjører for min del med helanlegg og åpen potte for effektgevinsten sin del. Lyden kunne jeg fint vært foruten selv om det er aldeles nydelig innimellom.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Sesongstart 2019

Legg inn av Sakkle »

FredrikE24 skrev: 07 apr 2019, 23:30 Kan bli ganske hissig en sånn 600 med litt lyd.
Ganske truende måte å gå føreren i møte på, men de som bor der har sikkert blitt litt lei sv bråkete sykler som kjører tidlig og sent. Er sikkert frustrerende, og nå gikk det utover vedkommende.
Altså... jeg er en rolig og avbalansert person vil jeg påstå, men om noen hadde oppført seg som det der og gått etter nøklene mine (uten å identifisere seg som politi) hadde de fått seg ei vinge. De er to mot en. Oppfører seg truende. Det de gjør er helt klart ulovlig.

De får ringe politiet da, som har dette som jobb, om de har problemer med hvordan noen kjører utenfor der de bor.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sesongstart 2019

Legg inn av Bjerknez »

Sakkle skrev: 07 apr 2019, 23:29
kvase skrev: 07 apr 2019, 23:13 Dette er vel borti Østfold itje bra av såkalt mc folk
Hva i all verden var det der...? :-k
What a fuck!.....

Dette er faen meg der jeg kjører hver eneste dag. Kun 2 km. fra der jeg bor, i Torsnes utenfor Fredrikstad. Jeg kjenner ikke han som kjørte der, men jeg kan fort finne ut hvem disse to karene er. Ingen jeg kjenner sånn sett. Har aldri hatt noen problemer der selv. Men jeg vet nøyaktig hvor dem bor.

Han som kjører sykkel der kjørte ikke veldig fort slik jeg kan se. Dem stoppet han på grunnlag av lyden av sykkelen. Han hadde nok over 60km/t like før han så dem i veien, men da hadde dem allerede bestemt seg for å stoppe han.

Jeg synes de to karene der har veldig lite å fare med. Unødvendig oppførsel. Dem dømmer en person ut fra hvor fort dem tror han kjører ut fra lyden på sykkelen.

Så vidt jeg ser i videoen, så synes jeg ikke motorsyklisten kjørte spesielt fort. De svingene han kjørte i like før han så dem i veien klarer man ikke i 80km/t (i know... kjører der hver dag som sagt) og det er 60km/t der. På sletta like før dem stoppet han hadde han nok godt over 60km/t, men selv med lasermåling vil jeg nok tro han hadde sluppet unna med en bot.

At to påståtte motorsyklister overreagerer på en slik måte synes jeg bare er rart.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sesongstart 2019

Legg inn av Bjerknez »

Je gser for meg at to kompiser satt ute i vårsolen og drakk kaffe. Så hører dem en motorsykkel med høyt turtall og rotter seg sammen og bestemmer seg for å leke politi. Uansett om han kjørte for fort eller ikke, så gjorde det ikke situasjonen noe mindre trygg når dem stoppet han midt i veien, rett før en bakktopp der biler kommer fort i motsatt retning.

Jeg har vertfall aldri hørt om at det bor noen "bråkmakere" der. Enten er dem ganske nyinnflyttet, eller så hadde dem bare en dårlig dag. Helt merkelig.

En ting er sikkert. Stopper dem meg på samme måte med like tynt grunnlag, så gjør dem ikke det to ganger for å si det sånn. Ikke legitimerer dem seg, ikke vet man hva dem egentlig er ute etter, dem går etter nøklene og griper tak i motorsyklisten. Her må det være helt innafor med selvforsvar.

Hadde motorsyklisten anmeldt dette er jeg ganske sikker på at de to karene hadde fått en reprimande.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sesongstart 2019

Legg inn av Bjerknez »

Jeg ser nå at han nesten bikket 100km/t (så ikke videoen i fullskjerm tidligere). før dem stoppet han. Før disse svingene er det en lang rett strekke med 80-sone. Han filmer ikke hele dette strekket og viser kun filmen fra den første svingen.

Så det kan være dem har rett, men det betyr ikke at dem kan stoppe han på den måten og oppføre seg slik.

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Sesongstart 2019

Legg inn av FreewheelBurning »

En lei situasjon dette, skjønner godt at nabolaget er provosert av bråkete råkjøring som vist i denne videoen (kvalifiserer til bot og prikker). Det virker som de handlet på en 'desperat' men helt feil måte.

Brukeravatar
Ronning
Innlegg: 297
Registrert: 06 apr 2017, 11:13
Motorsykkelen din: KTM 950SM
Sted: Malvik

Re: Sesongstart 2019

Legg inn av Ronning »

Bjerknez skrev: 08 apr 2019, 07:21 Dette er faen meg der jeg kjører hver eneste dag.
Ikke rart de er pissesure :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sesongstart 2019

Legg inn av Bjerknez »

Ronning skrev: 08 apr 2019, 16:51
Bjerknez skrev: 08 apr 2019, 07:21 Dette er faen meg der jeg kjører hver eneste dag.
Ikke rart de er pissesure :lol
Haha, jeg kjlrer faktisk ganske pent akkurat der. De svingene der er litt uoversiktlige og skumle. Det er skygge der også og det kan ligge mye dritt i veien etter traktorer etc. Dessuten hender det deter laserkontroll rett etter der de stoppet han. Så det er nok ikke meg som har terget dem, hehe.

Motorsyklisten har nok ikke helt rent mel i påsan her tror jeg, men å stoppe han på den måten synes jeg blir helt feil, og veldig farlig. Der kommer bilene fort i motsatt retning og alle sto midt i veien. Håpløst.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Sesongstart 2019

Legg inn av FredrikE24 »

Tviler på at den eksospotten er godkjent for å si det sånn.

Jeg husker i mine ungdomsår at jeg kjørte relativt livlig.. Noen hadde vel sett seg lei av det og fulgte meg i bil helt hjem til gårdsplassen og foretok en verbal overhøvling bestående av trusler og den slags.
Hva skal man si? At man skal skjerpe seg?
Jeg forholdt meg helt rolig, svart bekreftende og kort, og når jeg ikke fyrer meg opp, så virker de fleste ganske overrasket. Det stopper opp litt liksom. Så får jeg anledning til å reise min vei.
Å fyre seg opp selv er litt som å hive bensin på bålet.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sesongstart 2019

Legg inn av Bjerknez »

Sånn jeg ser det så er det de to som møtte han som begikk flest lovbrudd. Man stopper et kjøretøy ved å gå midt ut i veien, man prøver fysisk å ta nøklene samt dra tak i motorsyklisten. Når det skal sies så filmet han seg selv mens han hadde nesten 100 km/t i 60 sone. Så jeg ville nok slettet den videoen. Det holder akkurat til inndragelse av førerkort.

Å ha 100 der er risikosport med tanke på laserkontroll. Det har jeg aldri hatt der.

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Sesongstart 2019

Legg inn av pekle »

Selv om de er nær selvtekt, så syns jeg føreren hadde stått seg på å sladde grumpyene før publisering.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Sesongstart 2019

Legg inn av Sakkle »

pekle skrev: 08 apr 2019, 19:02 Selv om de er nær selvtekt, så syns jeg føreren hadde stått seg på å sladde grumpyene før publisering.
Rent juridisk burde han nok ha gjort det. Jeg er nå likevel av den oppfatning at når folk oppfører seg som tullinger i det offentlige rom, bør de tåle å bli filmet.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Sesongstart 2019

Legg inn av pekle »

Juridisk eller ei, syns det er lettere å ha sympati med den parten som oppfører seg modnest. Nå framstår publiseringen mest som hevn og begge parter er på like lavt nivå.

Online
Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Sesongstart 2019

Legg inn av Rha »

Jeg må innrømme at hvis noen hadde gjort det der overfor meg, så kan det hende at jeg lett hadde fått noen uker på "costa del ilseng" for fysisk hådgemeng...
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Sesongstart 2019

Legg inn av Sakkle »

Rha skrev: 08 apr 2019, 20:01 Jeg må innrømme at hvis noen hadde gjort det der overfor meg, så kan det hende at jeg lett hadde fått noen uker på "costa del ilseng" for fysisk hådgemeng...
Ja, jeg vet ikke helt. Lover og regler i Norge er jo litt diffuse noen ganger, men jeg mener bestemt at når de oppfører seg truende på den måten, prøver å ta nøklene dine og er 2 mann mot en, er du berettiget til å utøve vold. Men så spørs det jo hva politiet og retten måtte mene...

Jeg tror for eksempel ikke du vil komme unna med å kjøre han ned med sykkelen.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Svar