Feste Pinlock til Schuberth C4 Pro

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
mekkern
Innlegg: 7569
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Feste Pinlock til Schuberth C4 Pro

Legg inn av mekkern »

:lol Klin alt inn med zalo- da sklir alt på plass.... ser muligens ikke så mye av veien men det dugger ikke heller. :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22846
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Feste Pinlock til Schuberth C4 Pro

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 13 apr 2019, 14:37 :lol Klin alt inn med zalo- da sklir alt på plass.... ser muligens ikke så mye av veien men det dugger ikke heller. :lol
Ja, det er sant at man kan forhindre dugg med Zalo og en rekke andre produkter. Som feks. Barberskum etc. Men føler liksom jeg har kommet dit i livet at jeg kan koste på meg noe mer permanent :lol

mekkern
Innlegg: 7569
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Feste Pinlock til Schuberth C4 Pro

Legg inn av mekkern »

Bjerknez skrev: 13 apr 2019, 17:17
mekkern skrev: 13 apr 2019, 14:37 :lol Klin alt inn med zalo- da sklir alt på plass.... ser muligens ikke så mye av veien men det dugger ikke heller. :lol
Ja, det er sant at man kan forhindre dugg med Zalo og en rekke andre produkter. Som feks. Barberskum etc. Men føler liksom jeg har kommet dit i livet at jeg kan koste på meg noe mer permanent :lol
Tenkte mer på at du smørte inn visir og pinlock med zalo...helst ufortynnet...sånn at det skled sammen OG ga "litt" klinete visir.. :P

Er du blitt så seriøs at du ikke tar kødd??? :O
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

mekkern
Innlegg: 7569
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Feste Pinlock til Schuberth C4 Pro

Legg inn av mekkern »

Dobbel... går det ikke å slette lengere?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22846
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Feste Pinlock til Schuberth C4 Pro

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 13 apr 2019, 18:23
Bjerknez skrev: 13 apr 2019, 17:17
mekkern skrev: 13 apr 2019, 14:37 :lol Klin alt inn med zalo- da sklir alt på plass.... ser muligens ikke så mye av veien men det dugger ikke heller. :lol
Ja, det er sant at man kan forhindre dugg med Zalo og en rekke andre produkter. Som feks. Barberskum etc. Men føler liksom jeg har kommet dit i livet at jeg kan koste på meg noe mer permanent :lol
Tenkte mer på at du smørte inn visir og pinlock med zalo...helst ufortynnet...sånn at det skled sammen OG ga "litt" klinete visir.. :P

Er du blitt så seriøs at du ikke tar kødd??? :O
Her det nok en missforståelse ute å går. Er det noen du kan kødde med så er det meg mekkern. :twothumbs:
Derav slang jeg også på en smiley :thumleft

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Feste Pinlock til Schuberth C4 Pro

Legg inn av FreewheelBurning »

Hva får man ut av sotet visir i forhold til solbriller (regner med det er integrert i denne hjelmen)?

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Feste Pinlock til Schuberth C4 Pro

Legg inn av LarsE »

FreewheelBurning skrev: 14 apr 2019, 02:05 Hva får man ut av sotet visir i forhold til solbriller (regner med det er integrert i denne hjelmen)?
Er vel hovedsaklig utsjånad :P Solbrillene på AGVen min har ein tendens til å dugge til, det slepp ein jo dersom ein har sota visir med Pinlock.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22846
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Feste Pinlock til Schuberth C4 Pro

Legg inn av Bjerknez »

Sotet visir med Pinlock er absolutt det beste. Den innebyggede solskjermen har jeg aldri hatt sansen for. Vertfall ikek den som satt i C3 Pro. Den er en støvsamler og etter noen mil på veien så blir solsbrillene støvete. Når jeg prøvde og vaske vekk dette støvet så ble det små riper i "glasset". Rent optisk så er dte også bedre å se gjennom et sotet visir enn denne nedtrekkssolbrillen.

Med riktig montert Pinlock har jeg aldri noensinne harr problemer med dugg på innsiden. Å jeg har kjørt i både kaldt og varmt vær om hverandre, gjennom vestlandstunneller etc.

SÅ har man da utseende da. Det ser definitivt bedre ut med sotet visir enn enn "Top Gun" solbrillen man feller ned. Det blir litt for mye "Tom Cruise" for min del.

Det sotete yttervisiret er også lettere og holde rent.

Den eneste bakdelen med sotet visir er at det kan bli for mørkt i enkelte tuneller som IKKE har lys. Ikke noe stort problem da jeg kun har kjørt i ett par tre tunneller i Norge som var såpass mørke at jeg måtte lukke opp visiret.

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Feste Pinlock til Schuberth C4 Pro

Legg inn av FreewheelBurning »

Jeg har ikke hatt problem med dugg eller støv (enda). Ser jo mye tøffere ut med integrerte solbriller. Liker veldig godt fleksibiliteten ved å trykke på en knapp. At visiret er lettere å vaske kommer man ikke unna, men er uansett ikke noe problem å vaske begge deler.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22846
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Feste Pinlock til Schuberth C4 Pro

Legg inn av Bjerknez »

Hva man synes er tøft er jo subjektivt. Personlig synes jeg de innebyggede ikke holder mål samt ser døll ut. :)

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Feste Pinlock til Schuberth C4 Pro

Legg inn av Rune75 »

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22846
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Feste Pinlock til Schuberth C4 Pro

Legg inn av Bjerknez »

Haha... sorry... men det ser ikke veldig bra ut. Etter ett år og ca. 24.000 km. så så ikke mine innebyggede solbriller ut. Etter vask ble dem ripete. Noe som sier meg at plast kvaliteten er dårlig. Visiret tåler mye mer juling.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Feste Pinlock til Schuberth C4 Pro

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg synes jeg ser super-fresh ut med baugporten åpen og brilla nede jeg da.. :redface

Jeg vasker brilla en gang i året da det er et tykt salt og støvbelegg utenpå. Tar brilla av hjelmen og legger i en bøtte med litt oppvasksåpe i. Skyller så av og tørker av med en klut. Har holdt seg veldig bra!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22846
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Feste Pinlock til Schuberth C4 Pro

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 14 apr 2019, 12:23 Jeg synes jeg ser super-fresh ut med baugporten åpen og brilla nede jeg da.. :redface

Jeg vasker brilla en gang i året da det er et tykt salt og støvbelegg utenpå. Tar brilla av hjelmen og legger i en bøtte med litt oppvasksåpe i. Skyller så av og tørker av med en klut. Har holdt seg veldig bra!
Du om det :twothumbs:
baugport2.jpg
baugport1.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Feste Pinlock til Schuberth C4 Pro

Legg inn av Rune75 »

Kan nok hende det ser bedre ut med bare brillene hvis du lar være å imitere en slagpasient.

Svar