Gasser som fløder - Kan det være flottørhøyden?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
ZZR-Erling

Re: Gasser som fløder - Kan det være flottørhøyden?

Legg inn av ZZR-Erling »

Du trenger ikke ta ut gasseren for å bytte/sjekke o-ring nr 50. Svært enkel å sjekke/bytte.

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Gasser som fløder - Kan det være flottørhøyden?

Legg inn av Erik.H.M »

Enig i det, men jeg mener å ha sjekket den, og jeg mener den så good ut. Jeg ble tipset om at o-ringen som sitter bak hylsa til flottørnåla kan ha tørket inn, så jeg tar den bare ut. Koster meg 5 min ekstra, og gjør det enklere å jobbe med den :)
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Gasser som fløder - Kan det være flottørhøyden?

Legg inn av Erik.H.M »

Liten stund siden dette var aktuelt, men tenkte jeg kunne skrive hva som var feilen og hvordan jeg kom fram til min konklusjon.
Ble tipset om å sette en klar slange på dreneringshullet, skru opp skruen slik at bensinen renner ut, og holde slangen oppover slik at man ser hvor høyt bensin-nivået er i flottørkammeret. Nivået i slangen skal egentlig stoppe ca. midt på flottørkammeret når den holdes ved siden av, noe den ikke gjorde. Viste seg altså at sete til flottørnåla ikke tettet. Tenkte så at dette ikke var et problem, da disse pleier å være skrudd i gasseren. Det var jo selvfølgelig ikke tilfellet. Mitt sete er selvfølgelig presset inn i gasseren. Ende med at jeg måtte lage en slags glidehammer ut fra en lang m8 bolt og en 15mm pipe, som jeg skrudde inn i setet.
Neste problem var å få tak i nytt sete. Viser seg at Yamaha-forhandlere ikke kan få tak i denne delen, da den ikke er tegnet inn på noen sprengskisser. Endte med at jeg fikk tak i en fyr i Nederland som kunne få tak i originale seter fra Keihin. Så nå virker det som om gasseren er friskmeldt igjen :thumleft
Kjenner riktignok at den har gitt meg mye hodebry, og at neste sykkel mest sannsynlig har sprut :redface
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Gasser som fløder - Kan det være flottørhøyden?

Legg inn av mekkern »

Fikk du delene på FrankMX parts? Han har utrolig mye rart
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Gasser som fløder - Kan det være flottørhøyden?

Legg inn av Erik.H.M »

mekkern skrev: 16 apr 2019, 05:15 Fikk du delene på FrankMX parts? Han har utrolig mye rart
Stemmer bra det :thumleft Han har mye snacks til gassere. Ser ut som om mesteparten er originalt også, noe jeg har erfart er en stor fordel når det kommer til gassere.
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Gasser som fløder - Kan det være flottørhøyden?

Legg inn av mekkern »

Ja jeg har selv handlet deler av ham -som ikke finnes ellers på markedet også.
eksempelvis justerbar luftkorreksjonsdyse på pilot-kretsen til FCR41mm gasserne på bastarden...
denne fixet et vanskelig område på "racegasserne" for gatebruken min. :thumleft

https://www.frankmxparts.com/epages/629 ... ducts/0510
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar