Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Bjerknez »

S100 Fargefornyer er et produkt som virkelig imponerte hobbydetaileren i meg etter at jeg fikk den tilsendt fra Bilnerden.no for få dager siden. Det er ikke ofte jeg kommer over produkter i detailer verden som totalt overgår andre lignende produkter. Mange av produktene gjør stort sett mer eller mindre den samme jobben. (Same shit, different wrapping etc.). Forskjellene ligger ofte i utseende, konsistens, lukt og påføringsmåte etc. Resultatet blir som oftest mer eller mindre det samme.

S100 Fargefornyer derimot ga meg en aha-opplevelse jeg lenge har lengtet etter. Jeg har stort sett funnet gode produkter i de fleste sjangere da jeg har testet ganske mye, men jeg savnet et produkt som fikk sorte motordeler i hardplast/metall etc. til å se ut som nye igjen. Her fungerer ingen av de såkalte plastfornyere jeg har testet. Dem fungerer på vanlig sort plast, men ikke på hardplast/metall etc.

Her er et bilde av et typisk problemområde på min S1000R
1.JPG.3a36abfe003e6cd94d936160dda83b91.jpg
Å slik ble resultatet etter 30 sekunder
001.jpg.7d241237127e75e4f34426798e03a86a.jpg
På gummislanger fungerer derimot også vanlig plastfornyer, men produktet forsvinner fort. Mest trolig grunnet varmen. S100 Fargefornyer skal være varmebestandig så den tåler dette langt bedre.

Jeg har ikke kjørt med motorsykkelen etter påføring av S100 Fargefornyer så det gjenstår og se hvor lenge den klarer og holde ny-looken.

Denne erstatter fra nå av alt jeg har av plastfornyere, uten tvil.

S100 Fargefornyer får tilbake den opprinnelige looken og tilfører ikke noe glans eller farge. Vertfall ikke på de stedene jeg har testet den. Er overflaten i utgangspunktet grå, så blir den grå. Er overflaten rød, så forblir den rød etc. Dne kan i utgangspunktet brukes på de fleste flater, men det er nok på sorte motordeler og plast den virkelig gjør sin nytte.

Disclaimer:
For ordens skyld må jeg nevne at jeg fikk denne sprayen tilsendt fra Bilnerden.no uten vederlag for å teste den. Men jeg kan også si at jeg kun etter ett par timer dro kortet og kjøpte meg to flasker til for egne penger.

Jeg har også så vidt testet S100 Total Cleaner, men ikke nok til at jeg kan konkludere med noe enda. Førsteinntrykket er derimot veldig bra, men den kommer jeg tilbake til :)

Kvittering for mitt kjøp:
kvittering.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av mekkern »

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Bjerknez »

Ja, det stemmer. :)

Har ikke sjekket priser rundt om, men tror ikke bilnerden.no har noen dårlig pris på denne. Hvis man tar med frakt, tollbehandlingsgebyr etc.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av mekkern »

prisen er nok grei den. mer spent på effekten av produktene... :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Rune75 »

Leser på div produktandmeldelser at den etterlater en "fet" hinne som støv fester seg på (binder seg til og lager et grøtete kliss). Dette må da fjernes med avfetting siden vann bare pærler av. Samme erfaring som jeg selv har med feks siliconspray. Det gir en blank og fin showrom shine så lenge sykkelen ikke blir brukt.

Edit: leser også at det er registrert problemer med produktet brukt på motordeler da varmen gjør produktet grått over tid.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Bjerknez »

Link gjerne til disse testene.

Fet hinne får ikke jeg vertfall...
At virkningen avtar over tid er dog ingen hemmelighet. Den gir ingen permanent løsning. Det gjør ingen produkter.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Rune75 »

Bjerknez skrev: 07 mai 2019, 10:04 Link gjerne til disse testene.

Fet hinne får ikke jeg vertfall...
At virkningen avtar over tid er dog ingen hemmelighet. Den gir ingen permanent løsning. Det gjør ingen produkter.
Det er ikke akkurat snakk om tester men mer en kundevurdering, litt sånn som du gir oss bare at disse kundene har betalt for produktet. Selvf veldig mange som er godt fornøyd med sprayen også, ganske lett å bli fasinert når man bare kan dusje det på så blir det blankt.

https://m.louis.eu/artikel/s100-colour- ... g=1&page=1

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Bjerknez »

Man vil somregel alltid finne noen som ikke er fornøyde. Jeg tillater meg å mene at man her snakker om missforståelse og eller feilbruk av produktet.

Jeg skal kjøre en videotest senere i dag som beviser at dette produktet ikke etterlater seg noen fet hinne.

Hvis jeg får tid...

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Rune75 »

Veldig interessert i å se hvordan det tåler varmen fra motoren også. De fleste sånne produkter tørker bort når temperaturen blir over 50-60 grader.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Bjerknez »

Rune75 skrev: 07 mai 2019, 11:03 Veldig interessert i å se hvordan det tåler varmen fra motoren også. De fleste sånne produkter tørker bort når temperaturen blir over 50-60 grader.
Ja, som nevnt så har jeg ikke testet dette enda da jeg ikke har kjørt med sykkelen. Men jeg vet at produktet ikke lager noen varig løsning. Selv lakk blir matt etter en viss tid uten vedlikehold. Ytre krefter får man ikke gjort noe med.

Men hvis disse delene holder seg like sorte og blanke noen uker er jeg veldig fornøyd. Men tiden får vise :)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Snikendeugle »

Fant du ut noe mer om korroderende effekt ved bruk på slanger, og om disse produktene er trygge eller ikke? Det virker vesentlig å informere om i "reklamen".
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev: 07 mai 2019, 11:22 Fant du ut noe mer om korroderende effekt ved bruk på slanger, og om disse produktene er trygge eller ikke? Det virker vesentlig å informere om i "reklamen".
Det glemte jeg å nevne, men Bilnerden hevder at denne ikke skader slanger.

Spiff
Innlegg: 33
Registrert: 18 apr 2010, 12:45
Motorsykkelen din: Honda VFR Vtec 2002

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Spiff »

Flott at MCsiden.no har åpnet opp for at rosabloggere kan reklamere for produkter de får tilsendt...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Bjerknez »

Jeg ble ikke overrasket av en viss motstand rundt dette. Hvis det ikke ønskes gode innspill rundt vedlikehold av motorsykkel samt gode produkter, så gi beskjed så skal jeg helt og holdent slutte med å komme med innspill rundt dette her på mcsiden :thumleft

Denne beskjeden må da selvsagt komme fra AJ (Admin) i så tillfelle.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av mekkern »

JEG har ingen ting i mot at andre stiller sykkelen sin til disposisjon for test av div lurium...
er fullt ut kapabel til å vurdere om dette er noe jeg ønsker å teste selv også...hvis det kan antas at det ikke skader kjøretøyet mitt..

Så GO GO GO FOR IT... :crazy:
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar