Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
zarni
Innlegg: 78
Registrert: 20 feb 2018, 09:46
Motorsykkelen din: KTM DUKE 790

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av zarni »

Er varemerke s100 det samme som Sdoc100? Ser at logoen er veldig lik, så kanskje datterselskap i andre land som er årsaken til det ulike navnet? Iallefall har jeg lenge ønsket og teste sdoc100 sine fargefornyer. Men gadd aldri å kjøpe den da slutsummen med frakt og toll ville havnet på godt over 500kr på alle de nettsidene jeg fant produktet på. Takk til Bjerknez for anbefaling, det at bilnerden.no selger for (det jeg tror er tilsvarende produkt) 159kr gjør at iallefall jeg definitivt kommer til å kjøpe den! :)
2015 BMW S1000R
2017 Honda MSX125
2015 Triumph Street Triple 675R
2015 KTM RC 390

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tror det er mye av det samme ja, men er ikke helt sikker. Jeg har vertfall hørt at P21S er det samme som S100. Forpakningene er også ganske like.

For ordens skyld kan jeg nevne at P21S Power Gel er den desidert beste felgrensen jeg har testet til dags dato, å jeg har testet en drøssevis!

Jeg tror P21S er serien for biler og S100 til motorsykler. :)

NeXtGeN
Innlegg: 82
Registrert: 24 sep 2018, 14:13
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av NeXtGeN »

Siden du er igang, kanskje du vil teste S100 Seatbench-Care også? :) Og lage en video av resultat? hehe

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Bjerknez »

NeXtGeN skrev: 08 mai 2019, 19:34 Siden du er igang, kanskje du vil teste S100 Seatbench-Care også? :) Og lage en video av resultat? hehe
Da må i så tillfelle Bilnerden sende meg denne uten vederlag. Jeg bruker en del penger på dette, og bloggen min begynner å bli dyr i drift med tanke på at jeg ikke har noen inntekter på den. En viss balanse må det være i «regnskapet» :)

Problemet er også at min sal er noe «spesiell». Jeg aner ikke hvilket stoff det er. Det ser ut som et slags skinn på avstand, men kikker man nærme ser det mest ut som et slags kunstig vanntett stoff...

Så jeg tror kanskje ikke min sal er det beste utgangspunktet for test.

Har man skinnsal så bør man kanskje tenke over hva man bruker ja, men har man en sal som tåler litt mer juling handler det om å løse opp den skitten som er der. Som oftest fjerner man skitt fra salen med vanlig såpevann når man vasker. Har man skinnsal så tror jeg en slags skinnbalsam er fin å bruke ved å holde den vedlike. Men de fleste overflater tåler såpe og vann. Jeg er usikker på om man trenger noe dedikert produkt for dette. Jeg ha vertfall aldri hatt det behovet. Men overbevis meg gjerne :thumleft

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av mekkern »

Jeg brukte en gang i mopedtiden armour-all på setet.........det ble veldig interessant kan man si..ikke noe problem med å skifte posisjon for å si det slik.. :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 14 mai 2019, 07:14 Jeg brukte en gang i mopedtiden armour-all på setet.........det ble veldig interessant kan man si..ikke noe problem med å skifte posisjon for å si det slik.. :lol
Haha :lol

Det forundrer meg egentlig at det finnes så himla mye detailing produkter på markedet. Altså det forundrer meg ikke sett i komersielt perspektiv, men det forundrer meg at man liksom skal ha et produkt til hver eneste ting man skal vaske eller holde vedlike.

Jeg forstår at enkelte produkter bør være mer spesifisert til underlaget, men stort sett så fjerner man det meste med vanlig bøttevask og høytrykkspyling. En god voks/selaer og en plastfornyer samt at man bør koste på seg en god vaskevott, en kjedebørste, parafin og noen mikrofiberkluter.

Man får kjøpt eget pleiesett til hjelm, sal, vinduer etc. også, men der ser jeg ikke behovet med tanke på motorsykkel. Hjelmen er av lakkert plast og innholder er av stoff. Ikke noe spesielle materialer dette i mine øyne som krever spesielle produkter. Man kan rubbe, vokse og vaske en hjelm på samme måte som man vasker motorsykkelen (mer eller mindre). Vinduer er det lite va på motorsykkel og så sant man ikke har en delikat skinnsal, så trenger man ikke egne produkter til dette heller.

Jeg liker å ha riktige og effektive produkter, men man trenger ikke produkter for hver eneste del på sykkelen. Jeg har handlet en del produkter opp i gjennom til bilene jeg har hatt og det viser seg at det er mange av produktene som erstatter hverandre.

- Avfetting (til nød)
- plast/gummifornyer
- en god sjampo
- Vaskevott¨
- Høytrykkspyler
- Parafin
- En god voks/sealer
- Mikrofiberkluter
- Kjedebørste
- Kjedespray
- Rent vann

Thats it! :thumleft (Er min erfaring så langt)

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av mekkern »

En gang i mellom er det nødvendig med litt sliping (polish) også da... ;)

Synes dette går i gjennom hele samfunnet.. reklamens makt er stor..og "alle" har blitt vant til krisemaksimering på alle felt-sikkerhet mot ditt sikkerhet mot datt og ansvarsfraskrivelser..

Da er ikke veien lang til at en ikke tør å spørre seg selv men kjører på med remedier "for sikkerhets skyld"-og så dyrt det var så er det sikkert bra/best...

et stoff til hver oppgave-servicer etter 110 mil for det har gått et år fra forrige-rulle unga inn i bobleplast-dekk en har kjørt på hele vinteren i søle slaps og vann vil etter en dato vannplane umiddelbart og bremser nada -mens før denne datoen er det uforsvarlig å ikke benytte de..

Det er ikke beregnet at en skal tenke selv lengre.. :crazy:
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Toven

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Toven »

NeXtGeN skrev: 08 mai 2019, 19:34 Siden du er igang, kanskje du vil teste S100 Seatbench-Care også? :) Og lage en video av resultat? hehe
Jeg bruker denne på mitt Sargent sete. Stoffet er et kunstig skinn-aktig greier.
Den gjør det som står på flasken rett og slett. Beskytter for falming med UV beskyttelse og en viss gjennopprettelse av utseende, ikke mye. Det blir ikke glatt etter brukt. Jeg kjører med skinnbukse så får litt mer grep enn tekstiler uansett. Har brukt denne siden setet var nytt og det ser nytt ut enda (: Spray på og tørk av med en mikrofiber-klut.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Bjerknez »

Mitt sete ser også nytt ut enda, og jeg har ikke brukt annet enn bøttevask (såpe og vann) :)

Men jeg tror at mitt sete er ganske "robust". Ikke noe skinn eller annet ømfintlig materiale som krever spesifikke produkter. :)

Toven

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Toven »

Alt er vel i fare for å bli falmet over tid av sola, være skinn eller kunstig stoff. Om det middelet har noe betydning vet jeg ikke, men peace of mind :) Om den frisker opp gammelt setet kan jo være. Kan teste på original setet senere en gang :skriver

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev: 14 mai 2019, 10:29 Alt er vel i fare for å bli falmet over tid av sola, være skinn eller kunstig stoff. Om det middelet har noe betydning vet jeg ikke, men peace of mind :) Om den frisker opp gammelt setet kan jo være. Kan teste på original setet senere en gang :skriver
Joda, du har forsåvidt rett i det. men min sal har ett polyesterlignende materiale som virker mer robust. Men selvsagt vil alt falme over tid. problemet MITT er at jeg ikke vet hvilket produkt jeg burde bruke på min sal. Er det skinn eller stoff så er det jo greit, men jeg har liksom noe midt i mellom. Værken fugl eller fisk...på en måte. Kanskje vanlig impregneringsspray eller noe kanskje....?

Toven

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Toven »

Hm.. ser nå på materiale på Sargent seter. Det er vinyl som blir brukt virker det som.

"our seat covers are fabricated using marine-grade vinyl – designed for outdoor use. Therefore, the material itself is waterproof, may be towel-dried, and does not require any special protection" - Sargentcycle.com

"All Sport Performance Seat features marine-grade, UV-stabilized, color-coordinated upholstery" - Revzilla

Så ut ifra hva jeg leser er det kanskje ikke nødvendig med noe særlig behandling. Men men, gjør ikke skade i hvert fall :P

Får sjekke på originalt sete en dag, som er ganske falmet og fælt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev: 14 mai 2019, 11:42 Hm.. ser nå på materiale på Sargent seter. Det er vinyl som blir brukt virker det som.

"our seat covers are fabricated using marine-grade vinyl – designed for outdoor use. Therefore, the material itself is waterproof, may be towel-dried, and does not require any special protection" - Sargentcycle.com

"All Sport Performance Seat features marine-grade, UV-stabilized, color-coordinated upholstery" - Revzilla

Så ut ifra hva jeg leser er det kanskje ikke nødvendig med noe særlig behandling. Men men, gjør ikke skade i hvert fall :P

Får sjekke på originalt sete en dag, som er ganske falmet og fælt.
Ja, det var det jeg tenkte. :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg latt S100 fargefornyer fått kjempet seg gjennom ca. 120 mil samt ett par dager med litt regn i løpet av ca. 2 uker og to kattevasker med mild og vanlig såpe (Meguiars Ultimate Gloss and Wax Shampoo).

Den utsatte motordelen som også blir veldig varm er fortsatt like sort og fin. Et bevis på at S100 tåler sterk varme:
s100.jpg
Når man først er i gang....

Hva er denne sorte delen til venstre i bildet med de blanke skruene egentlig? Har det noe med kjølevesken å gjøre?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Få motorsykkelen til å se ny ut med S100 Fargefornyer

Legg inn av mekkern »

Bjerknez skrev: 25 mai 2019, 15:13

Hva er denne sorte delen til venstre i bildet med de blanke skruene egentlig? Har det noe med kjølevesken å gjøre?
tror det kalles vannpumpe... :D
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar