Ny tur til Cardamom mountains 23. Nov. 09 noen vil bli med

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
rayongracer
Innlegg: 74
Registrert: 11 aug 2009, 19:57
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC - 2011
Sted: Dirdal

Ny tur til Cardamom mountains 23. Nov. 09 noen vil bli med

Legg inn av rayongracer »

Vi har planlagt en ny tur til Cardamom Mountains i Kambodsja den 23 November.

Det er 2 grupper av deltagere, noen vil fly inn til Phom Phen og treffe guiden (Irlender) og plukke opp leie syklene. Vi har spesial pris på bra sykler. Koster 15 US$ per dag for en av disse syklene Suzuki Djebel 250, Honda XR 250 eller Honda Baja, en kan velge fritt om en melder seg på tidlig. De vil dra fra Phom Phen til Pailin den 22. November og treffe gruppe 2 i Pailin den 23.

Gruppe 2 vil komme over grensen med egne sykler ved grensen i Pailin den 23. og treffe gruppe 1.

Vi vil dra fra Paili til Osom gjennom grusvei i Jungelen, og sove over i Osom.

Dag 2 er veldig hard offroad, se link hvordan det ser ut... Og dra fra Osom til Koh Kong

Dag 3 fra Koh Kong fremdeles på grusvei i jungel/fjell til Kirirom nasjonal park hvor vi sover over

Dag 4 Fra Kirirom nasjonal park, fremdeles grusvei / offroad gjennom Bokor nasjonal park til Kep

Dag 5 fra Kep til Phom Phen igjen på grus / offroad. I Phom Phen vil vi treffe Unicef og dele ut til barn som er misbukt, mineofre eller under hjelp fra Unicef.

Etter dette vil gruppe 1 enten levere inn syklene eller forsette med gruppe 2, som vil dra Nordøst fjellkjede, Nordlig fjellkjede, ned til Angkor Wat, og deretter tilbake til Thailand.

Under er en link fra den harde delen av turen, resten er lett til middels kjøring for dual sport sykler. PS om du skulle ha sykkel tilgjengelig til å bli med og ikke trenge og leie. Best er 250 eller MAX 400 cc dual sport, alt annet er for tungt i den harde delen.

Denne turen er den mest utrolige offroad reisen en kan ha i denne delen av verden, noe som må oppleves om du liker offroad.

Skulle noen ville være med og hjelpe barna i Kambodsja gi beskjed, så kan jeg sende direkte kontakt detaljer til Unicef etter vi har vært der og kan forklare de forskjellige programmene de har, og hva du vil dedikere hjelp til med dem.

http://www.gt-rider.com/thailand-motorc ... t5225.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
rayongracer
Innlegg: 74
Registrert: 11 aug 2009, 19:57
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC - 2011
Sted: Dirdal

Re: Ny tur til Cardamom mountains 23. Nov. 09 noen vil bli med

Legg inn av rayongracer »

Turen ble tatt med rimelig suksess, jeg har ikke lov å skrive noe om turen da den vil bli utgitt i Bike (Norge) utgave 4 i år. Etter dette kan jeg legge ut bilder og video fra turen.

Turen var helt utrolig bra, veldig hard men det var en kjempetur.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ny tur til Cardamom mountains 23. Nov. 09 noen vil bli med

Legg inn av Globe »

Gleder meg VIRKELIG til å lese og se opplevelsene dere hadde.......Som jeg forstår er alle "Safe and sound"..så da var vel turen en suksess!

Svar