Jeg skal prøve å vise hensyn og legge meg bakerst i følge på neste fellesturBjerknez skrev: 17 jun 2019, 15:44 Kanskje ikke for deg, men dem som kjenner pungsvetten bak deg mener nok noe annet![]()

Jeg skal prøve å vise hensyn og legge meg bakerst i følge på neste fellesturBjerknez skrev: 17 jun 2019, 15:44 Kanskje ikke for deg, men dem som kjenner pungsvetten bak deg mener nok noe annet![]()
Takker for svar. Rådet ditt er i tråd med svaret til verkstedet. Ny mutter og skive kommer i neste uke og Tools har verktøy for oppfrisking av gjengene.Kawagutten skrev: 01 jul 2019, 11:09 Bruke en gjengerenoverer , ny mutter hvis det trengs og loctite 243 eller lignende som du får av mutter igjen med vanlig verktøy. Trenger ikke ta på så mye loctite.
Takk takk, gjengene på akselen er ikke så aller verst, så satser på å gjøre som deg. Når jeg plukket opp muttere og så at gjengene var 95% borte ble jeg litt redd, men heldigvis er akselen av hardere stål.Solo-rider skrev: 01 jul 2019, 12:58 Hei
Kjedelig når noe slikt skjer.
Jeg hadde samme problemet på en sykkel jeg hadde tidligere. Akselen og sporene der drevet sitter var uskadet og drevet satt tight der.Skiftet til nytt drev , ny låseskive + låsemutter og satt inn med locktite på både drev + låsemutter. Holdt seg bra de følgende 12000 km jeg hadde mcen.
Mener du burde gjøre et forsøk på det samme. Ingen stor ekstrakostnad i deler. Og du slipper å ha mcen din på verksted hele sommeren.
Link til deler ( Uten helt å vite VIN nummeret på din sykkel )
https://no.fowlersparts.co.uk/manufactu ... vin-800262
https://no.fowlersparts.co.uk/parts/559 ... ansmission
Lykke til.![]()
Godt det ordner seg. TipperTools har både loctite og mutter på lager.Fsva skrev: 01 jul 2019, 13:01Takker for svar. Rådet ditt er i tråd med svaret til verkstedet. Ny mutter og skive kommer i neste uke og Tools har verktøy for oppfrisking av gjengene.Kawagutten skrev: 01 jul 2019, 11:09 Bruke en gjengerenoverer , ny mutter hvis det trengs og loctite 243 eller lignende som du får av mutter igjen med vanlig verktøy. Trenger ikke ta på så mye loctite.
https://www.tools.no/produkter/skjarend ... #v=2021896 :)
Takk for tipset. Fowler skal ha 33 for mutteren og 97 kr for skive + frakt og fortolling. AGM tar også beskjedne 43kr for mutter og 130kr for skive og 99kr for frakt. Så i dette tilfellet er ikke forskjellen stor.45316 skrev: 01 jul 2019, 13:30 Sidenote, fowler parts er veldig flinke. Rask sending og god service. Har mye Aprilia deler som er fint for meg da det er lite utvalg her. Kan forøvrig nevne at da jeg skulle ha noen gummiforinger så tok de ca 120 kr stk mens forhandler her i landet skulle ha ca 380 kr stk, blir enorm forskjell dagen jeg skulle ha 5 stk. Begge var prisene var for oem.
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Ja, det hadde nok føltes bedre ut å bytte akselen, men om det ikke er nødvendig så blir det også litt tullete. Hadde vært artig å åpne motor og girkasse en gang i framtiden. Garantien er ute om ett år og da kan det hende jeg prøver meg. Takk for tips om bruk av gjengesnittFredrikE24 skrev: 01 jul 2019, 22:39 Jeg hadde på sikt villet bytte akselen, men jeg tror nok også du kommer langt med å skarpe opp gjengene med egnet verktøy. Jeg har en spiss fil for denne typen jobb, men veldig tidkrevende å gjøre. Så kan være likegreit å skru på et «gjengesnitt» som frisker opp gjengene igjen. Ser at begynnelsen ser bra ut, noe som er viktig for å få snittet skikkelig i gang. Husk skjæreolje og ta bare litt av gangen. Ikke tving den innpå flere omdreininger av gangen. Ta en halv omdreining og rygg tilbake, fjern spon og pån igjen.
Jeg synes det er litt merkelig at dette har skjedd. Er lurt å velge riktig «leppe» på skiva som man bretter skikkelig ned mot mutteren. Jeg tar som regel og bretter ned to, en på hver side av mutteren. Så kan den hverken gå den ene eller andre veien.
Så rimelig haitannaktig ut og definitivt klart for utskifting det fordrevet der, jaFsva skrev: 10 jul 2019, 23:13
Edit: Bytte av kjede og drevsett skjedde ved 52405km kjørte kilometer. (D.I.D 525 ZVM-X) og JT-drevsett.
Jeg byttet kjede og drev etter ca. 18K km, så det drevet har gått 34K km.AJ skrev: 12 jul 2019, 20:24Så rimelig haitannaktig ut og definitivt klart for utskifting det fordrevet der, jaFsva skrev: 10 jul 2019, 23:13
Edit: Bytte av kjede og drevsett skjedde ved 52405km kjørte kilometer. (D.I.D 525 ZVM-X) og JT-drevsett..
Men har du kjørt 52K med originalt kjede og drev altså!?
Aha!Fsva skrev: 12 jul 2019, 20:30
Jeg byttet kjede og drev etter ca. 18K km, så det drevet har gått 34K km.
Street Triple er en sykkel jeg kommer til å huske lenge. Det var vel også du som var en pådriver til at jeg kjøpte en slik i sin tid. Flott sykkel med særegent utseende, passe med krefter, elttkjørt og tøff trippel lyd.Olav K skrev: 18 mai 2020, 09:19![]()
Knalle bilder...
Skikkelig fin den Street Triplen der. Hadde en grå matt 2013 modell i to sesonger før jeg fikk trefots-sjuka og kjøpte en Speed Triple seinsommeren 2014 :)
Godt mulig den havner tilbake på tunet her igjen snart![]()
Takk for det.Bjerknez skrev: 18 mai 2020, 07:00 Tøffe bilder :)
Synes du sto farlig nære toget der... Er ikek dragsuget fra disse togene ganske kraftig da? Tenker da mest på at sykkelen velter eller noe? Eller går dem kanskje ikke så fort akkurat der?
Kule bilderFsva skrev: 17 mai 2020, 23:23 Jeg har i hvert fall kost meg på 17. mai, med masse kjøring på lokale veier her i grunnlovsbygda. Det ble også tid til en liten photoshoot ved gamle Minnesund togstasjon. Det ble litt venting mellom togene, men det ble i hvert fall et par bilder![]()
![]()
Danke! Det er artig med en liten trippel.Olav K skrev: 18 mai 2020, 09:19![]()
Knalle bilder...
Skikkelig fin den Street Triplen der. Hadde en grå matt 2013 modell i to sesonger før jeg fikk trefots-sjuka og kjøpte en Speed Triple seinsommeren 2014 :)
Godt mulig den havner tilbake på tunet her igjen snart![]()
Takk. Jeg må bare innrømme at skiltnummeret er lett modifisert i Photoshop. Ett av tallene er endretElruts84 skrev: 18 mai 2020, 19:21
Kule bilderJa pass deg for toget hehe
Å herregud for et lucky skiltnummer på den sykkelen
Elruts