](./images/smilies/grrr.gif)
Vedlagt bilde tatt på alt for lang avstand. Den lille omringede dingsen er knekt av det store røret.
Det kan være lurt, ja. Folk med lang erfaring og god peiling bør være til å stole på med sine anbefalte løsningerRonning skrev: 23 jun 2019, 23:10 Tror jeg tar med hele greia til svendsen eksos i morra, og hører med de.
Anbefaler å ta kontakt via et caferacer eller customforum på fb. Der er det flere som bygger/sveiser sine egne anlegg, og de er dyktige på tynnplate.Ronning skrev: 24 jun 2019, 11:15 Var innom et lokalt mekverksted i dag, men de mente det var for tynt, og at faren for å deformere ringen var for stor.
Jaha?Juicebox skrev: 24 jun 2019, 12:37 Dette kan lett fikses for en som kan sveise. Sier bare hvor mye sveiseren stoler på sin egen skills om han ikke tørr...
Går ikke an å kjøpe flere deler, hele skiten som inneholder påkobling til fremre sylinder er en enkelt del uten skjøter. Har sett på diverse ebay, men med tollinspeksjon og postgang så kommer vel ikke delene frem før sesongen er over, er jeg redd. Delen til bakre sylinder derimot, er 30 cm, og selges løst, men det hjelper ikke meg.Snikendeugle skrev: 24 jun 2019, 19:06 Ofte er ikke folk (inkl. meg selv) villige til å fikse tvilsomme ting for andre (les: privatpersoner) fordi det setter et visst ansvarsstempel på at det da skal "funke evig". Det er i hvert fall det mange tror det skal :) Folk kan fort være vanskelige på sånne ting om det omsider skulle ryke igjen senere.
Gjelder flere bransjer enn bare sveising.
Men det kan da umulig være så dyrt å bare kjøpe røret inn i sylinderen om det kan splittes opp i flere deler enn det som er gjort på bildet (litt utydelig)? Aftermarket del koster nok en del mindre enn originalt også.
Verdens raskeste googling:
https://www.ebay.co.uk/itm/182721776201
Ja, leste du ikke at jeg nevnte at jeg er en supersveiser?
Til trådstarter: det er nok verdt et forsøk. Husk å tre på skru-flensen før sveising. Den bør kanskje utvides litt i indre diameter, slik at sveisesøm/slaglodd får litt plass.mekkern skrev: 24 jun 2019, 20:01 Som fagutlært sveiser ser jeg problemet de står ovenfor.
Materialet har masse trøtthetsbrudd og det er usikkert om dette kan sveises med brukbart resultat uten at det smelter eller blir bare kjeks.
muligheten for best resultat vil jeg tro blir med 0.8mm 316 MIG.
såpass mye urenheter i sprekkene vil lage problemer for TIG (og mer varme)
En annen mulighet er å slaglodde dette-da er ikke temperaturen mer enn rundt 7-900 grader avhengig av lodd, og dette vil heller ikke røret komme opp i under drift.mulig du også greier det med skikkelig sølvlodd.
Enig her, verdt et forsøk.cannon skrev: 25 jun 2019, 00:09Til trådstarter: det er nok verdt et forsøk. Husk å tre på skru-flensen før sveising. Den bør kanskje utvides litt i indre diameter, slik at sveisesøm/slaglodd får litt plass.mekkern skrev: 24 jun 2019, 20:01 Som fagutlært sveiser ser jeg problemet de står ovenfor.
Materialet har masse trøtthetsbrudd og det er usikkert om dette kan sveises med brukbart resultat uten at det smelter eller blir bare kjeks.
muligheten for best resultat vil jeg tro blir med 0.8mm 316 MIG.
såpass mye urenheter i sprekkene vil lage problemer for TIG (og mer varme)
En annen mulighet er å slaglodde dette-da er ikke temperaturen mer enn rundt 7-900 grader avhengig av lodd, og dette vil heller ikke røret komme opp i under drift.mulig du også greier det med skikkelig sølvlodd.
Det er dessverre slik at de med dårligst "skills" er de som gruer seg minst for å prøve..Bjerknez skrev: 24 jun 2019, 18:59 Alt kan fikses hvis man kan det. Hvis man ikke tør så mangler man vel kanskje skils ja... uten at jeg helt skjønner hvorfor dette burde utdypes...![]()
Der tror jeg faktisk du har et poeng, når jeg tenker meg omkjellv skrev: 25 jun 2019, 20:28Det er dessverre slik at de med dårligst "skills" er de som gruer seg minst for å prøve..Bjerknez skrev: 24 jun 2019, 18:59 Alt kan fikses hvis man kan det. Hvis man ikke tør så mangler man vel kanskje skils ja... uten at jeg helt skjønner hvorfor dette burde utdypes...![]()
![]()