Jeg hater veiarbeidsområder

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Jeg hater veiarbeidsområder

Legg inn av Rha »

Heisann vil bare dele noe som irriterer meg noe voldsomt.
Veiarbeisområder og spesielt den delen der det er nedsatte fartsgrenser. Dette er den største styggedommen, hvorfor skal vi adlyde dem? Dem som jobber der sitter bare med skuffa i været på graveren og trykker på telefon og den doseren står altid rolig. Ikke rart det tar tid og mye penger å bygge vei i dag. Har jeg tenkt mange ganger selv.

Men det har seg slik at til vanelig sitter jeg i den graveren og venter på lastebil som aldrig kommer, trykker på telefonen og leser mcsiden forum for å få ventetiden til å gå.
Samtidig holder jeg et lett nervøst øye på trafikken som passerer meg i 80-90 km i 50 sona under en meter i fra meg.
Mange er veldig flinke, men så har vi unntakene. Kjører forbi dem som holder riktig fart over dobbel sperrelinje. Og spesielt spennende er det med vogntog/lastebil som ikke har noe til overs for oss som prøver å lage bedre veier for dem. Kjenner dragsuget river i maskina på 25tonn.
Det er også en del på to hjul som mener at det ikke trengs å ta hensyn til dem som jobber langs veien.

Men dette ble masse klaging og sutring, det jeg ville frem til er :
overhold fartsgrensene på veiarbeidområdene slik at alle som jobber der kommer trygt hjem i dag også.

Slik ser det ut fra kontoret mitt i dag rv3 Løten
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Jeg hater veiarbeidsområder

Legg inn av Bjerknez »

Jeg kjører alltid ekstra fort forbi slike veiarbeidsområder for å få minst mulig støv på bilen. Det synes jeg de som jobber på disse stedene bør forstå.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Jeg hater veiarbeidsområder

Legg inn av Sakkle »

Rha skrev: 26 jun 2019, 12:43 Men dette ble masse klaging og sutring, det jeg ville frem til er :
overhold fartsgrensene på veiarbeidområdene slik at alle som jobber der kommer trygt hjem i dag også.
Har også selv jobbet i veien så er 100% enig.

Har registrert en del gnåling om dette her på forumet tidligere også. Jeg kan forstå frustrasjonen over å måtte senke farten når det tilsynelatende ikke skjer noe på veien, og det er mulig det kunne vært gjort noe ift. tidsbegrensning i fartsgrense osv. men det endrer ikke det faktum at det er folk som har veien som sitt arbeidssted.

Vi hadde flere som sluttet ila. første uka fordi de oppfattet arbeidet som for farlig. Ble selv påkjørt to ganger ila. de få somrene jeg jobbet med dette.

Så bruk hodet, hopp litt ut av din egen ego-boble og følg fartsgrensa. Selv om den, for deg, virker poengløs der og da.
Sist redigert av Sakkle den 26 jun 2019, 12:52, redigert 1 gang totalt.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Jeg hater veiarbeidsområder

Legg inn av Snikendeugle »

Hehe du lurte meg på første paragraf der... Godt jeg leste videre.
Enig! Det er altfor mange som driter i lave fartsgrenser på disse områdene uten å tenke over at det faktisk er en risiko for eventuelle arbeidere langs veien.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Jeg hater veiarbeidsområder

Legg inn av Rha »

Bjerknez skrev: 26 jun 2019, 12:47 Jeg kjører alltid ekstra fort forbi slike veiarbeidsområder for å få minst mulig støv på bilen. Det synes jeg de som jobber på disse stedene bør forstå.
Tenkte ikke på det jeg vetdu, har full fortståelse for den. :knegg
Men tror du dommeren skjønner dette når du har tredd den e dildoen din inn i hytta på dosanen min og sendt meg til dem "evige svingene" er like forståelsesfull?? :-k
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Jeg hater veiarbeidsområder

Legg inn av Bjerknez »

Rha skrev: 26 jun 2019, 13:00
Bjerknez skrev: 26 jun 2019, 12:47 Jeg kjører alltid ekstra fort forbi slike veiarbeidsområder for å få minst mulig støv på bilen. Det synes jeg de som jobber på disse stedene bør forstå.
Tenkte ikke på det jeg vetdu, har full fortståelse for den. :knegg
Men tror du dommeren skjønner dette når du har tredd den e dildoen din inn i hytta på dosanen min og sendt meg til dem "evige svingene" er like forståelsesfull?? :-k
Det tror jeg nok ikke... men jeg tenker litt sånn at den som har minst støv på bilen når han dør vinner :lol

I tillfelle noen her blir uhyre fornærmet av mine utsagn, så kan jeg vel understreke med at jeg selvsagt er enig med TS :thumleft

Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Jeg hater veiarbeidsområder

Legg inn av Rha »

Da taper jeg, for bila mi er mere møkket enn graveren.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Jeg hater veiarbeidsområder

Legg inn av Bjerknez »

Rha skrev: 26 jun 2019, 13:07 Da taper jeg, for bila mi er mere møkket enn graveren.
Kanskje gravern blir mer skitten hvis du faktisk bruker den? :knegg
I steden for å sitte med trynet i mobilen hele dagen mener jeg...

Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Jeg hater veiarbeidsområder

Legg inn av Rha »

Bjerknez skrev: 26 jun 2019, 13:09
Rha skrev: 26 jun 2019, 13:07 Da taper jeg, for bila mi er mere møkket enn graveren.
Kanskje gravern blir mer skitten hvis du faktisk bruker den? :knegg
I steden for å sitte med trynet i mobilen hele dagen mener jeg...
Blir tørket over dagelig den og polert med wd40 eller gt7 (min favoritt)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Jeg hater veiarbeidsområder

Legg inn av Bjerknez »

Nå snakker vi!!

Nå er vi på bølgelende seru :twothumbs:

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Jeg hater veiarbeidsområder

Legg inn av FreewheelBurning »

Men fartsgrensa er noen steder nesten halvert i flere år. Og mye av tiden er det ingen som arbeider der. Hvertfall ikke helg, kveld og natt. Og mens en strekning har nedsatt fartsgrense så dukker det opp nye strekninger like ved også med arbeid i flere år og nedsatt fart. Virker som det blir mer vegarbeid enn veier som blir ferdige enkelte steder.

Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Jeg hater veiarbeidsområder

Legg inn av Rha »

Ikke si det, jeg jobber 07.00 til 20.00 mandag til og med lørdag. Det er også arbeider som fåregår på natt og søndag. Men ja er mange som ikke blir gjort riktig etter min mening. De områdene som er endret langs veien skal det være nedsatt grense helt til arbeidet er ferdig uansett om det er arbeidere der eller ikke

Rv3 anlegget var det også drift på himmelspretten og 2. Pinsedag, så man kan ikke tenke at det er helligsdag og ingen på plass.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Jeg hater veiarbeidsområder

Legg inn av Juicebox »

FreewheelBurning skrev: 26 jun 2019, 14:36 Men fartsgrensa er noen steder nesten halvert i flere år. Og mye av tiden er det ingen som arbeider der. Hvertfall ikke helg, kveld og natt. Og mens en strekning har nedsatt fartsgrense så dukker det opp nye strekninger like ved også med arbeid i flere år og nedsatt fart. Virker som det blir mer vegarbeid enn veier som blir ferdige enkelte steder.
Uansett hva enn du sier så spiller det ingen rolle. Er det 50 sone så er det 50 sone helg, kveld og natt også.

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Jeg hater veiarbeidsområder

Legg inn av Hansien »

FreewheelBurning skrev: 26 jun 2019, 14:36 Men fartsgrensa er noen steder nesten halvert i flere år. Og mye av tiden er det ingen som arbeider der. Hvertfall ikke helg, kveld og natt. Og mens en strekning har nedsatt fartsgrense så dukker det opp nye strekninger like ved også med arbeid i flere år og nedsatt fart. Virker som det blir mer vegarbeid enn veier som blir ferdige enkelte steder.
Verdt å ha i bakhodet at det ikke nødvendigvis bare er for å beskytte arbeiderne ved veien som er årsaken til redusert hastighet, men også for å ivareta sikkerheten for de som skal ferdes der.

Rha skrev: 26 jun 2019, 13:14 Blir tørket over dagelig den og polert med wd40 eller gt7 (min favoritt)
Du bør kontakte arbeidsgiveren din umiddelbart og varsle om at du har for lite å gjøre når du kan holde maskina di så ren hele tiden. :crazy:
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Jeg hater veiarbeidsområder

Legg inn av Bjerknez »


Du bør kontakte arbeidsgiveren din umiddelbart og varsle om at du har for lite å gjøre når du kan holde maskina di så ren hele tiden. :crazy:
Bare en komplett idiot hadde jo funnet på og gjort noe slikt :lol

Svar