14 tusen omdreininger, i toppen (video)

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1589
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: 14 tusen omdreininger, i toppen (video)

Legg inn av Kjellrf »

simpson skrev: 05 jun 2019, 16:48 .
Men your beloved BMW har også skjelt til Ducati med flere ting enn bare tørrclutch, de har også hatt tvangsstyrt ventiler i sine boxere........
https://www.youtube.com/watch?v=71S03dc6fWU
BMW har vel hatt tørrclutsj siden de be begynte å lage motorsykler, lenge før Ducati....
Sist redigert av Kjellrf den 27 jun 2019, 09:59, redigert 1 gang totalt.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1589
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: 14 tusen omdreininger, i toppen (video)

Legg inn av Kjellrf »

.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Kwak
Innlegg: 179
Registrert: 14 mar 2011, 15:20
Motorsykkelen din: Diverse
Sted: Ski

Re: 14 tusen omdreininger, i toppen (video)

Legg inn av Kwak »

Motorene hadde vel neppe holdt så lenge hvis de hadde blitt kjørt på 14000 rpm kontinuerlig?
Det som forundrer meg er gassvekslingen i motoren. Skjønner jo at det fungerer siden motorene går, men ved 14000 rpm har motoren
0,2 hundredels sekund på å suge inn ny bensin/luft blanding
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC

Svar