Jeg har også begynt å få opp farta, og må noen ganger holde et ekstra øyne på speedometeret for å ikke risikere å miste lappen, men skal ikke skryte med å skrape fothvilere eller slite vekk noen chicken strips på dekkene - så langt har jeg ikke kommet ennå, og det er strengt tatt ikke målet med kjøringen min heller

Så hva er målet med kjøringen min? Egentlig ikke mere enn å ha det gøy, oppdage nye veier og omgivelser og bare kose meg på veien, uansett om den er asfaltert eller ikke. Akkurat der er vel mitt største dilemma nå om dagen. XSR'en min er en kul sykkel, det er det ingen tvil om, men noen særlig bakkeklaring har den ikke, og det kan bli et problem på noen av de herlige grusveiene jeg gir meg ut på... Så da ser jeg meg litt om etter noen alternativer. Honda'n er forsåvidt en grei grussykkel, men er ikke like behagelig på lengre turer og strekninger i høyere hastigheter - og den trenger litt omsorg og stell.
Det er fortsatt Yamaha T7 og KTM 790 Adventure som ligger øverst på listen av mulige erstattere, sammen med Husqvarna 701 Enduro hvis ingen av dem faller i smaken når endelige spesifikasjoner og pris er satt. Men så kom Triumph med sin 1200 Scrambler, og jeg må innrømme at det nok nærmer seg den perfekte sykkelen for meg... hvis de leverer som lovet. Regner dessverre med at prisingen blir litt i drøyeste laget for meg, så med annet enn at de klarer å motbevise den antakelsen når prisen kommer er den ikke aktuell...

Har også litt tanker om å prøve andre typer sykler, alt fra cruisere til mindre sportsykler, av ren nysgjerrighet. Da mener jeg ikke å prøvekjøre en kort tur å være fornøyd med det, nei, her snakker jeg om å kjøpe en rimelig sykkel for å ha den i hvert fall noen måneder. Da må jeg nok være litt selektiv, og prøve å finne sykler som holder seg relativt stabilt i pris over en sesong (tips mottas

Så, eh, ja... sånn går nå dagene. Dette blir nok en lang vinter, og jeg har en tendens til å lage meg tanker og ideer som blåser bort med vårvindene så fort jeg får ut sykkelen fra vinterdvalen

Nei, jeg har ikke lagt tankene om sidevogn på hyllen, men det er vanskelig å få tak i et greit og rimelig eksemplar. Kan tenke meg en tourer/cruiser i stedet, hvis den er godt tilrettelagt for passasjer (også her er jeg takknemlig for tips!).
Men, nok om dette for nå, her kommer det noen bilder fra et par uker siden, da det var sommervarme og sol

Like etter jeg passert en treg bil, stoppet ved et kryss for å sjekke hvilken vei jeg burde velge nå, og den samme bilen passerte meg og viste seg å være militærpoliti... som stoppet, snudde... og kjørte forbi *puh*

Neida, de virket på godt humør begge to, og enda mere forvirret om hvor de skulle hen enn meg

Jeg måtte selvfølgelig ta noen avstikker på små koselige grusveier...

...ta enda en bilde på en av favorittstrekningene mine...

...og ta en tur ner til havet

Jeg besøkte også den gamle arbeidsplassen min, Emaus Lantgård i Uddevalla.

*ahem* Jeg har flere bilder derifra, men ikke rukket å gå igjennom alle ennå... så, eh... det ble en motorsykkelbilde der og

Og så måtte jeg jo bare ta noen bilder ekstra når jeg kom hjem... for været var nydelig og høstfargene gjorde seg virkelig med en motorsykkel i forgrunnen