Hneve's MC blogg, tidligere "Hans sin påtvungne 40års krise"

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av AJ »

Og en tur til Randsfjord MC i løpet av sesongen bør det også ryddes plass til ;):

https://nb-no.facebook.com/pg/RandsfjordMC/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

hneve
Innlegg: 73
Registrert: 18 jul 2018, 22:39
Motorsykkelen din: '08 Fatboy
Sted: Undrumsdal
Kontakt:

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av hneve »

Det høres ut som en helgetur, har akkurat kommet hjem ifra vindfjelltunet, hatt middag der i godt selskap. Kroppen var ikke akkurat klar for den turen men skit au, sove kan man gjøre senere hehe.
Kjenner at jeg er sliten nå... Men har virkelig kosa meg på tur

Sent fra min SGP311 via Tapatalk


Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av AJ »

hneve skrev: 18 jun 2019, 21:11 Det høres ut som en helgetur,
Det må det gjerne bli, så får du deg en fin tur Randsfjorden rundt også før du ta turen hjem igjen :) .
Overnatting kan du få her, ikke langt unna Randsfjord MC:

https://www.slovikacamping.no/overnatting
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

GeirK.
Innlegg: 34
Registrert: 12 apr 2019, 21:29
Motorsykkelen din: 1986 Honda VF700C Magna,Suzuki GS500F 04

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av GeirK. »

Gratulerer med førerkort, tok førerkortet selv i fjor så husker godt den deilige følelsen der.
Kos deg og kjør pent.

hneve
Innlegg: 73
Registrert: 18 jul 2018, 22:39
Motorsykkelen din: '08 Fatboy
Sted: Undrumsdal
Kontakt:

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av hneve »

Liten tur ut å teste gopro, bakevja mot Larvik.
Møtte på rådyr (4:00)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av Bjerknez »

Til å ha en slik høy fart synes jeg nedleggene dine var beskjedne :knegg

hneve
Innlegg: 73
Registrert: 18 jul 2018, 22:39
Motorsykkelen din: '08 Fatboy
Sted: Undrumsdal
Kontakt:

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av hneve »

Filmtriks vettu

Sent fra min ANE-LX1 via Tapatalk


hneve
Innlegg: 73
Registrert: 18 jul 2018, 22:39
Motorsykkelen din: '08 Fatboy
Sted: Undrumsdal
Kontakt:

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av hneve »

Brrr.. Kjørte til jobb for første gang i dag,, fytterakkern for en kald affære ... kle på meg litt mer neste gang :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av Bjerknez »

hneve skrev: 28 jun 2019, 07:47 Brrr.. Kjørte til jobb for første gang i dag,, fytterakkern for en kald affære ... kle på meg litt mer neste gang :)
Vet ikke hvor du bor hen i landet, men temperaturene i slutten av juni er vel jamnt over gode i hele landet nå? Kjørte ikke naken vel? :knegg

hneve
Innlegg: 73
Registrert: 18 jul 2018, 22:39
Motorsykkelen din: '08 Fatboy
Sted: Undrumsdal
Kontakt:

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av hneve »

Neida, ikke naken i det hele tatt , har en sånn johannsons dress hvor jeg vanligvis har ca 30 sekunder fra den er på til jeg renner av svette, i dag på turen fra Undrumsdal (Horten) til Skui (bærum) så merket jeg godt når jeg var i skyggen av sola.
Kikk på termometret utenfor her på jobben og 14 grader er jo grei nok temperatur på morrakvisten her i norge

hneve
Innlegg: 73
Registrert: 18 jul 2018, 22:39
Motorsykkelen din: '08 Fatboy
Sted: Undrumsdal
Kontakt:

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av hneve »

Såh ! på tide med en liten oppdatering.

Har fått fiksa litt på garderoben, arvet en fin olabukse med kevlar etter at noen hadde kjøpt litt for stort på messa,, passer perfekt og jeg renner ikke bort av svette etter 30 sekunder, samtidig ornet meg nye lave støvler (sko for pokker, vet ikke hvor grensa går mellom lave støvler og høye sko så jeg kaller det sko) var ganske dilig å faktisk ha litt kjøling på beina for en gangs skyld.

Jeg har også startet jakten på en ny doning, Viragoen er blitt litt,,,,, uggen har vært en flott sykkel å øve og trene på men kjenner at jeg ønsker meg noe bittelitt mer moderne, så jeg startet på Lørdagen med et lite besøk hos HD i sandefjord, litt skuffet at det ikke var hjelp å oppdrive der så jeg kikket litt på glisene der, noterte med litt priser og fortsatte ferden, svingte innom SpeedMC litt nedi veien der og hadde en lengre samtale med en jeg følte lytta litt til hva jeg mente, flotte greier. Kikka litt på MT09 tracer, men den er kanskje litt i høyeste laget for meg,, masse inntrykk som jeg tok med hjem for å bearbeide,,, vel noe bearbeiding ble det også i en liten tur fra Sandefjord via Larvik til Hvittingfoss for softIce,,, snarvei over til Holmestrand og hjem igjen ,,

I dag gikk ferden den andre veien, følte at HD skulle få lov å gi meg noen inntrykk de og så jeg satte kursen i retning Oslo, big appl, Tigerstaden osv osv ,,, med et par stopp på veien, monsterbike ville jeg se hva hadde å tilby, masse sykler i alle farger, men ikke stort som falt i smak akkurat da, hørt mye om Vulcan fra skruzuki så hadde håpet å kikke på en slik, men akk'o've ikke i dag tydeligvis, en noe rusten fatBoy sto også i utstillingen som jeg kikket litt på, og undret meg hvorfor de ikke har byttet ut de rustne boltene midt i kromen... jaja ikke min jobb dette.. videre gikk ferden til den lille sjappa ved mine barndoms lekeplass,,, Lierstranda. Trio motor hadde sånn ca akkurat det samme utstilt som Speed så ikke stort nytt å få med seg, trilled da videre til Alnabru, kjenner at jeg blir tøffere og tøffere på motorveien,, men bruker ikke å ha det like travelt som disse racerne som ligger på midtstripa og gir oss mer bedagelige ryttere dårlig rykte.
Etter å ha funnet ut hvilken side av bygget inngangen egentlig var på kom jeg innenfor HD på alnabru, masse flotte sykler, høy siklefaktor raskt begrenset av prisnivået (hva hadde jeg egentlig forventet), men en trivelig affære allikevel, hyggelige mennesker, akkurat passe "denne passer bra til deg" propaganda, og en katalog med et par modeller krysset av hvor jeg riktignok var enig med selgeren om argumentene, selv om finansiering kanskje ville vært et spørsmål. tenkte da på vår alles kjære Øystein Sundes låt "Hifi asylet" ,, litt omskrevet kunne den jo passet fint her....
Trodde i mitt sinn at det kanskje ikke skulle være rush trafikk ut av byen, siden det er FERIE og greier men neida, brukte over en time lenger enn planlagt for å komme meg hjem igjen,,, klar for Vindfjelltunet med to gærne brødre i morgen kveld/ettermiddag (får se når/om de dukker opp)
(1010Km)

hneve
Innlegg: 73
Registrert: 18 jul 2018, 22:39
Motorsykkelen din: '08 Fatboy
Sted: Undrumsdal
Kontakt:

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av hneve »

Ny innholdsrik dag ,,,

Var på ny innom SpeedMC og fikk prøvekjøre MT09 Tracer,,, flott sykkel, litt uvant sittestilling i fra Virago'n men absolutt ikke ubehagelig, hoftene var med på laget her. Kjørte en liten runde mot Sandefjord før jeg prøvde meg på motorveien, fant ut at jeg må følge med på speedometeret her gitt,, en liten passering og jeg var en smule over den hastigheten jeg normalt er blitt vant med,, usjda,, men godt å vite at den sparker fra om jeg ber den om det, litt uvant å finne rette gir i forhold til turtall men det er nok en vanesak. Fant et lite område og testet hvordan den oppførte seg under kraftig brems, akselerasjon, og lit unnamanøver, samt ekstrem krypkjøring (blitt flinkere til dette nå hehe, litt morro faktisk). Og jeg må si at jeg liker denne sykkelen, har samtidig lyst til å prøve en vanlig Mt09 da jeg forstår at denne er noe lavere, trengt tatt tror jeg ikke jeg har behov for denne typen bakke klaring.

Tur til vindfjelltunet med brødra mine,
Planla en fin rute fra Undrumsdal, Fv306 hele veien frem til Fv40 (lågendalsveien) og opp til Vindfjelltunet, morro å vise frem Vestfolds dalstrøka innafor, tror veien falt i smak, link til video kommer senere.
Testet brodern sin Vulcan S, en liten stubbe på hjemturen, Morsom sykkel, føltes veldig lett i forhold til min, igjen litt vanskelig å finne meg til rette turtallsmessig men jeg tror igjen at dette er noe jeg får litt vranglære av med min, også et godt poeng for å bytte den ut asap.

<iframe src="https://a.rever.co/embed/rides/1365326" width="700" height="700"></iframe>

Så nå blir det kvelden, så får jeg se hva morgendagen bringer...

hneve
Innlegg: 73
Registrert: 18 jul 2018, 22:39
Motorsykkelen din: '08 Fatboy
Sted: Undrumsdal
Kontakt:

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av hneve »


https://rever.app.link/Gv3H9JKl8X

Dagens søndagstur.
Horten Hof Vestfossen Kongsberg Numedal Bingen Åmot Vikersund Drammen og hjemme igjen...
Bilde

Bilde fra et sted mellom Numedal og Bingen.

hneve
Innlegg: 73
Registrert: 18 jul 2018, 22:39
Motorsykkelen din: '08 Fatboy
Sted: Undrumsdal
Kontakt:

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av hneve »

Etter jobb i går så fant jeg ut, eller det vil si kona fant ut at jeg ville ta en tur til Tyrigrava og sjekke ut forholdene der, siden jeg ikke var så sliten etter jobb at jeg følte for å gå å legge meg.. eh jah forstå det den som vil.
Iallefall så kledde jeg da på meg og satte kursen mot Horten-Moss ferga, må jo prøve meg på ei ferje etterhvert og hvorfor da ikke en lokal en så det ikke er så langt å frakte meg etterpå,,, Gikk også knirkefritt, stort fint MC område forran i køen å greier så dette så bra ut, kom meg ombord etterhvert som de fikk tøm den og spiste en is.
En smule nærvøs for om sykkelen skulle velte, men den sto nå på støtta si og stort mer får jeg ikke gjort om jeg ikke skulle stått der å passa pån hele overfarten, ca 30 min ...
Tok etter gps'en straka vegen utenom motorvei og får så si at turen var en koselig ettermiddags tur, kommer etterhvert frem til TG, og møter masse hyggelige mennesker der, vel jeg tror iallefall de er hyggelige da, var ikke stort mange jeg kom i prat med. Så meldte sulten seg litt og jeg tenkte sjekke ut stedets kulinariske program, menyen var en noe rustik versjon av pølser, burger eller vafler, og siden sulten hadde meldt seg så tenkte jeg på noe som kan regnes som mat og ikke godteri, så en burger ble bestilt. Det jeg senere fikk utlevert fra overgrillmesterassistenten rundt hjørnet likna på burger ihvertfall den pappesken den kom i, kort fortalt; jeg var sulten så jeg spiste den og sa ikke mere. Burgern alså, ikke pappesken !
Ble ikke lenge da jeg følte med litt uttafor så jeg satte kursen mot Drammen, hørt rykter om at det stadig er MC folk på torvet der, tol motorveien da jeg håpet på å komme meg i seng i rimelig tid; jobber om dagen serru. Kanskje jeg bare er litt pyse enda men holder sånn ca fartsgrensa + 10% og klarer meg med det. Ruller etterhvert inn på torvet i Drammen og ser at her er det lenge siden jeg har vært! kjente meg ikke igjen alså... men fint er det blitt!
Parkerer så på oppmerket plass,, eh nei ,, måtte visst en meter til, overnfor skiltet kommer en fyr å sier, ellers blir det bot og peker på en ensom scooter som står halvmetern nedenfor skiltet med en gul remse knytt til speilen; Jaja da vet en det, så litt trangt ut men nå har ikke jeg breie sykkelen da så jeg lirker meg innimellom.
Ost&Bacon i brød og en cola senere skravles det i vei om løst og fast og andre ting som flyr forbi, før jeg kikker på klokka og ser at jeg kommer til å være trøtt i morgen kl 05:50 når jeg skal på jobb gitt, så takker for meg og setter kursen for garasjen og bingen.

Jeg har også komme til det punkt at titelen på denne tråden ikke gjenspeiler den gleden jeg nå har av å trille rundt på to hjul, og at kona endte opp med litt mer MC kar enn hun hadde regna med. Så jeg vil nå la denne tråden forgå i stillhet etter dette og ved neste korsvei starte en ny blogg tråd litt mer i tråd med hvordan jeg føler for dette!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av AJ »

Artig lesning :knegg .

Bare for å ha nevnt det; det er fullt mulig for deg å forandre trådtittelen. Det gjør du ved å klikke på redigerknappen (blyantsymbolet) i første innlegg.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar