
RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Ble bare kjøreøvelser og to sporvalg pass (som gikk fandens fort) med finvær i dag før jeg måtte kaste inn hånddkleet og sette på "Rain mode" (avbildet)

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Fotograf René Skaret sin Facebook profil kan være verdt å følge med på for bilder fra 18-20. August på Rudskogen.
Håper på å se et bilde av meg selv i svingaksjon, så jeg kan se hvor pinglete jeg egentlig er
Det har dukket opp noen bilder fra depoet og noen kræsj i hvert fall
https://www.facebook.com/rene.skaret
Håper på å se et bilde av meg selv i svingaksjon, så jeg kan se hvor pinglete jeg egentlig er

Det har dukket opp noen bilder fra depoet og noen kræsj i hvert fall

https://www.facebook.com/rene.skaret
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Venter på bilder av meg...
Etter å ha fått helgens førerutviklingskurs på avstand så sitter jeg igjen med blandede følelser.
Først og fremst synes jeg Senior MC må revurdere organiseringen og gjennomføringen av kurset. Det var mye rot og utydelig informasjon. Spesielt for oss som var nye der og ikke hadde kjørt banen før.
Dag 1 hadde svært mye venting og i tillegg vi var uheldige med været, dette gjorde at vi i praksis fikk tre eller fire pass i løpet av hele dagen. Nå var vi ekstra uheldige med at Gatebil hadde vært der helgen før og lagt igjen mye gummi på banen. For gruppe 1 bestod alle passene av å kjøre Rudskogen rundt i 60-70km/t bak instruktør. Det hele føltes som et stort antiklimaks etter fire mnd med forventninger.
Dag 2 var mye bedre og de tilpasset tidsskjemaet slik at det ble mer kjøring på banen. Kombinert med godt vær foruten 1 time med regn så var dette en kjempesuksess som ga mersmak!
Etter hvert pass så ble det tatt en gjennomgang av passet med alle de som kjørte i den gruppen. Dette kunne blitt utført bedre med mer direkte tilbakemeldinger fra hver instruktør. Heldige som vi var i gruppe 1 var vi bare rundt 12 stykker i gruppen, så vi hadde mye bane for oss selv. Dette var kanskje vanskeligere for de øvrige gruppene som hadde tre-fire ganger så mye trafikk.
Teorien bestod av to gjennomganger av kjørestilling etterfulgt av spørsmålsrunder. Ikke noe veldig givende for min del, men hørte flere som hadde nytte av det.
Jeg ble absolutt en bedre fører av kurset, men tror nok et annet type kurs eller kursarrangører kunne passet meg bedre.
PS:
Jeg hadde ikke stor nok fart eller lå langt nok nede til å kunne være i nærheten av kneskrap ute på banen, men jeg kunne ikke reise fra Rudskogen uten min første kneskrap. Så rett før avreise heiv jeg meg utpå parkeringsplassen og kjørte i sirkler i høyere og høyere fart med lavere og lavere kroppsstilling helt til jeg hørte et skrap.
Så da var den i boks. Det hadde jeg ikke turt før kurset.

Etter å ha fått helgens førerutviklingskurs på avstand så sitter jeg igjen med blandede følelser.
Først og fremst synes jeg Senior MC må revurdere organiseringen og gjennomføringen av kurset. Det var mye rot og utydelig informasjon. Spesielt for oss som var nye der og ikke hadde kjørt banen før.
Dag 1 hadde svært mye venting og i tillegg vi var uheldige med været, dette gjorde at vi i praksis fikk tre eller fire pass i løpet av hele dagen. Nå var vi ekstra uheldige med at Gatebil hadde vært der helgen før og lagt igjen mye gummi på banen. For gruppe 1 bestod alle passene av å kjøre Rudskogen rundt i 60-70km/t bak instruktør. Det hele føltes som et stort antiklimaks etter fire mnd med forventninger.
Dag 2 var mye bedre og de tilpasset tidsskjemaet slik at det ble mer kjøring på banen. Kombinert med godt vær foruten 1 time med regn så var dette en kjempesuksess som ga mersmak!
Etter hvert pass så ble det tatt en gjennomgang av passet med alle de som kjørte i den gruppen. Dette kunne blitt utført bedre med mer direkte tilbakemeldinger fra hver instruktør. Heldige som vi var i gruppe 1 var vi bare rundt 12 stykker i gruppen, så vi hadde mye bane for oss selv. Dette var kanskje vanskeligere for de øvrige gruppene som hadde tre-fire ganger så mye trafikk.
Teorien bestod av to gjennomganger av kjørestilling etterfulgt av spørsmålsrunder. Ikke noe veldig givende for min del, men hørte flere som hadde nytte av det.
Jeg ble absolutt en bedre fører av kurset, men tror nok et annet type kurs eller kursarrangører kunne passet meg bedre.
PS:
Jeg hadde ikke stor nok fart eller lå langt nok nede til å kunne være i nærheten av kneskrap ute på banen, men jeg kunne ikke reise fra Rudskogen uten min første kneskrap. Så rett før avreise heiv jeg meg utpå parkeringsplassen og kjørte i sirkler i høyere og høyere fart med lavere og lavere kroppsstilling helt til jeg hørte et skrap.

Så da var den i boks. Det hadde jeg ikke turt før kurset.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Send René Skaret forspørsel på Facebook, så går han igjennom og finner bilder av deg etter ferien :) Det var i hvert fall det jeg fikk som tilbakemelding.
Jeg er enig i at organisasjonen ble litt rotete og at det er spesielt forvirrende om man ikke ha vært med på opplegget tidligere. Jeg husker jeg følte mye på det samme når jeg var med SeniorMC for første gang på Vålerbanen for noen år siden.
Man får nok mye bedre en-til-en oppfølging på spesifikke kurs fra for eksempel California Superbike School osv, men jeg følte at det likevel var nyttig å utveksle noen ord med instruktører som hadde kjørt foran og bak meg i løpet av et pass for å gi noen hint på hva jeg kunne jobbe mer med.
Jeg likte teorisesjonene som gikk mye ut på sittestilling. Mye av det kunne jeg fra før, men det gjorde meg mer oppmerksom på å bli flinkere på teknikken i praksis. Det ble etterhvert så mye jobbing med hoftene på lørdagen at jeg måtte gi meg tidlig de to siste passene pga. utmattelse
Siste passet var spesielt gøy i gruppe 3. Da ble nesten alle instruktørene med ut på banen og kjørte fletta av oss
Jeg tror nok jeg skal ned til gruppe 2 (torsdagens modul 5) et par ganger til før jeg tar steget opp.
Mine knepucker forblir helt urørte, men jeg vurderer å prøve ut en runde på en parkeringsplass selv
Det dukket tilfeldigvis også noen bilder opp av meg i går kveld, som også postet i SneakyOwl loggen:
Jeg er enig i at organisasjonen ble litt rotete og at det er spesielt forvirrende om man ikke ha vært med på opplegget tidligere. Jeg husker jeg følte mye på det samme når jeg var med SeniorMC for første gang på Vålerbanen for noen år siden.
Man får nok mye bedre en-til-en oppfølging på spesifikke kurs fra for eksempel California Superbike School osv, men jeg følte at det likevel var nyttig å utveksle noen ord med instruktører som hadde kjørt foran og bak meg i løpet av et pass for å gi noen hint på hva jeg kunne jobbe mer med.
Jeg likte teorisesjonene som gikk mye ut på sittestilling. Mye av det kunne jeg fra før, men det gjorde meg mer oppmerksom på å bli flinkere på teknikken i praksis. Det ble etterhvert så mye jobbing med hoftene på lørdagen at jeg måtte gi meg tidlig de to siste passene pga. utmattelse

Siste passet var spesielt gøy i gruppe 3. Da ble nesten alle instruktørene med ut på banen og kjørte fletta av oss

Mine knepucker forblir helt urørte, men jeg vurderer å prøve ut en runde på en parkeringsplass selv

Det dukket tilfeldigvis også noen bilder opp av meg i går kveld, som også postet i SneakyOwl loggen:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Flotte bilder fra René. Har sendt melding.
Ser ut som du "trenger" å henge litt mer av sykkelen ja
Nå skal jeg nedover på kurs i Gjøvik om noen uker, håper å kunne ta modul 1-3 på gardermoen slik den er i boks. Da har jeg alltids muligheten når det byr seg å kunne ta en torsdag neste gang jeg sjansen byr seg.
Kan anbefale MotoJitsu sin video/serie på kjøreplassøvelser for å bli bedre kjent med sykkelen sin: https://www.youtube.com/watch?v=8xotyuZRfRc
Det er snakk om lavfartsøvelser, men tror dette resulterte i bedre og finere kontroll av sykkelen i alle mulige sammenhenger. Siden jeg ikke har noen bane i nærheten så blir dette i fokus fremover. Synes det er imponerende nok det han gjør i videoen.
Må uansett si det at det var kjekt å treffes @Snikendeugle . For en småbarnsfar er det langt mellom ølene og lenger mellom gutteturene.

Ser ut som du "trenger" å henge litt mer av sykkelen ja

Nå skal jeg nedover på kurs i Gjøvik om noen uker, håper å kunne ta modul 1-3 på gardermoen slik den er i boks. Da har jeg alltids muligheten når det byr seg å kunne ta en torsdag neste gang jeg sjansen byr seg.
Kan anbefale MotoJitsu sin video/serie på kjøreplassøvelser for å bli bedre kjent med sykkelen sin: https://www.youtube.com/watch?v=8xotyuZRfRc
Det er snakk om lavfartsøvelser, men tror dette resulterte i bedre og finere kontroll av sykkelen i alle mulige sammenhenger. Siden jeg ikke har noen bane i nærheten så blir dette i fokus fremover. Synes det er imponerende nok det han gjør i videoen.
Må uansett si det at det var kjekt å treffes @Snikendeugle . For en småbarnsfar er det langt mellom ølene og lenger mellom gutteturene.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Helt klar mer heng som må til her, ja. Jeg følte selv flere ganger etter at jeg fikk til benforankringen skikkelig at overkroppen ble mye mer løs og fri, og dermed kunne henge mye lettere. Det må nok bare trenes på.
Nyttig videolink, den skal sjekkes!
Veldig hyggelig å treffes ja! Kanskje vi sees på ACR, Våler eller Rudskogen igjen neste år?
Nyttig videolink, den skal sjekkes!
Veldig hyggelig å treffes ja! Kanskje vi sees på ACR, Våler eller Rudskogen igjen neste år?

MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Håper på ACR neste år. Litt lenger å reise, men det er jo i alle fall garantert kjøretid selv om det skulle regne.Snikendeugle skrev: 23 jul 2019, 11:46 Veldig hyggelig å treffes ja! Kanskje vi sees på ACR, Våler eller Rudskogen igjen neste år?![]()
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Da blir det en tur til Rudskogen nå førstkommende torsdag igjen :) Usikkert hvor mange torsdager jeg rekker i august, men burde få til minst to av ukene.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Det lover ikke godt for de kronene jeg har brukt på å sikre meg plass denne uken
Jeg handlet litt blindt denne gangen, siden det var så fullt sist gang og jeg ikke får vært med de øvrige torsdagene i august. Håper på opphold likevel og kommer nok til å møte opp og kjøre litt uansett om banen er våt, så lenge det ikke bøtter ned.

Jeg handlet litt blindt denne gangen, siden det var så fullt sist gang og jeg ikke får vært med de øvrige torsdagene i august. Håper på opphold likevel og kommer nok til å møte opp og kjøre litt uansett om banen er våt, så lenge det ikke bøtter ned.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Blir ikke noe mere rudskogen på meg i år:/ var der sist torsdag med nye sykkelen. Ble målt til 106db med db killer i potta. Men fikk Grini meg til å få slippe ut på banen mot at jeg lovet å ta det helt med ro på rettstrekkene pga støy. Så fikk hvertfall testa sykkelen litt.:) så får jeg investere i nytt eksos anlegg til neste år,:)
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Ah, synd det da...Bjarne89 skrev: 05 aug 2019, 14:02 Blir ikke noe mere rudskogen på meg i år:/ var der sist torsdag med nye sykkelen. Ble målt til 106db med db killer i potta. Men fikk Grini meg til å få slippe ut på banen mot at jeg lovet å ta det helt med ro på rettstrekkene pga støy. Så fikk hvertfall testa sykkelen litt.:) så får jeg investere i nytt eksos anlegg til neste år,:)
Det virker som om den 100dB grensa er veldig liberal ved initiell støykontroll. Jeg har enda til gode å se noen skikkelig bråkete sykler ikke få lov til å kjøre, men alltid med kommentar om å ta det rolig ut av storsvingen og starten av strekka. Litt kjedelig det forøvrig om man prøver å pushe litt.
Det er Akrapovic helanlegget du kjører med nå? Synd å gi slipp på det i så fall. Den ene instruktøren kjører vel R1 med det anlegget om jeg ikke husker feil.
EDIT: Niks, det var visst bare slip-on på eksisterende katalysator ser det ut til.
https://scontent.fosl3-2.fna.fbcdn.net/ ... e=5DED6CD1 (FB bildelenke)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Er slipon med linkpipe på min.:) så får investere i et nytt anlegg. Ser akrapovic lager et trackday anlegg som gir 100db . Så får kjøpe det til neste sesong.Snikendeugle skrev: 05 aug 2019, 14:22Ah, synd det da...Bjarne89 skrev: 05 aug 2019, 14:02 Blir ikke noe mere rudskogen på meg i år:/ var der sist torsdag med nye sykkelen. Ble målt til 106db med db killer i potta. Men fikk Grini meg til å få slippe ut på banen mot at jeg lovet å ta det helt med ro på rettstrekkene pga støy. Så fikk hvertfall testa sykkelen litt.:) så får jeg investere i nytt eksos anlegg til neste år,:)
Det virker som om den 100dB grensa er veldig liberal ved initiell støykontroll. Jeg har enda til gode å se noen skikkelig bråkete sykler ikke få lov til å kjøre, men alltid med kommentar om å ta det rolig ut av storsvingen og starten av strekka. Litt kjedelig det forøvrig om man prøver å pushe litt.
Det er Akrapovic helanlegget du kjører med nå? Synd å gi slipp på det i så fall. Den ene instruktøren kjører vel R1 med det anlegget om jeg ikke husker feil.
EDIT: Niks, det var visst bare slip-on på eksisterende katalysator ser det ut til.
https://scontent.fosl3-2.fna.fbcdn.net/ ... e=5DED6CD1 (FB bildelenke)

Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Du kan jo vurdere denne?Bjarne89 skrev: 05 aug 2019, 15:26Er slipon med linkpipe på min.:) så får investere i et nytt anlegg. Ser akrapovic lager et trackday anlegg som gir 100db . Så får kjøpe det til neste sesong.Snikendeugle skrev: 05 aug 2019, 14:22Ah, synd det da...Bjarne89 skrev: 05 aug 2019, 14:02 Blir ikke noe mere rudskogen på meg i år:/ var der sist torsdag med nye sykkelen. Ble målt til 106db med db killer i potta. Men fikk Grini meg til å få slippe ut på banen mot at jeg lovet å ta det helt med ro på rettstrekkene pga støy. Så fikk hvertfall testa sykkelen litt.:) så får jeg investere i nytt eksos anlegg til neste år,:)
Det virker som om den 100dB grensa er veldig liberal ved initiell støykontroll. Jeg har enda til gode å se noen skikkelig bråkete sykler ikke få lov til å kjøre, men alltid med kommentar om å ta det rolig ut av storsvingen og starten av strekka. Litt kjedelig det forøvrig om man prøver å pushe litt.
Det er Akrapovic helanlegget du kjører med nå? Synd å gi slipp på det i så fall. Den ene instruktøren kjører vel R1 med det anlegget om jeg ikke husker feil.
EDIT: Niks, det var visst bare slip-on på eksisterende katalysator ser det ut til.
https://scontent.fosl3-2.fna.fbcdn.net/ ... e=5DED6CD1 (FB bildelenke)![]()
https://renngrib.de/en/shop/akrapovic-y ... ller-2015/
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Har den db killeren. Men ikke mye det hjelper. Fortsatt langt unna 100db som er kravet på rudskogen.kgjersda skrev: 05 aug 2019, 15:44Du kan jo vurdere denne?Bjarne89 skrev: 05 aug 2019, 15:26Er slipon med linkpipe på min.:) så får investere i et nytt anlegg. Ser akrapovic lager et trackday anlegg som gir 100db . Så får kjøpe det til neste sesong.Snikendeugle skrev: 05 aug 2019, 14:22Ah, synd det da...Bjarne89 skrev: 05 aug 2019, 14:02 Blir ikke noe mere rudskogen på meg i år:/ var der sist torsdag med nye sykkelen. Ble målt til 106db med db killer i potta. Men fikk Grini meg til å få slippe ut på banen mot at jeg lovet å ta det helt med ro på rettstrekkene pga støy. Så fikk hvertfall testa sykkelen litt.:) så får jeg investere i nytt eksos anlegg til neste år,:)
Det virker som om den 100dB grensa er veldig liberal ved initiell støykontroll. Jeg har enda til gode å se noen skikkelig bråkete sykler ikke få lov til å kjøre, men alltid med kommentar om å ta det rolig ut av storsvingen og starten av strekka. Litt kjedelig det forøvrig om man prøver å pushe litt.
Det er Akrapovic helanlegget du kjører med nå? Synd å gi slipp på det i så fall. Den ene instruktøren kjører vel R1 med det anlegget om jeg ikke husker feil.
EDIT: Niks, det var visst bare slip-on på eksisterende katalysator ser det ut til.
https://scontent.fosl3-2.fna.fbcdn.net/ ... e=5DED6CD1 (FB bildelenke)![]()
https://renngrib.de/en/shop/akrapovic-y ... ller-2015/
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Aha, greit å vite. Vurderte akra og link pipe med dbkiller. Men det går ut vinduet da.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Værgudene smiler likevel for morgendagen! Herlig!
EDIT: Mener torsdag selvfølgelig.
EDIT: Mener torsdag selvfølgelig.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Hva slags R1 er det du har egentlig?Bjarne89 skrev: 05 aug 2019, 15:26Er slipon med linkpipe på min.:) så får investere i et nytt anlegg. Ser akrapovic lager et trackday anlegg som gir 100db . Så får kjøpe det til neste sesong.Snikendeugle skrev: 05 aug 2019, 14:22Ah, synd det da...Bjarne89 skrev: 05 aug 2019, 14:02 Blir ikke noe mere rudskogen på meg i år:/ var der sist torsdag med nye sykkelen. Ble målt til 106db med db killer i potta. Men fikk Grini meg til å få slippe ut på banen mot at jeg lovet å ta det helt med ro på rettstrekkene pga støy. Så fikk hvertfall testa sykkelen litt.:) så får jeg investere i nytt eksos anlegg til neste år,:)
Det virker som om den 100dB grensa er veldig liberal ved initiell støykontroll. Jeg har enda til gode å se noen skikkelig bråkete sykler ikke få lov til å kjøre, men alltid med kommentar om å ta det rolig ut av storsvingen og starten av strekka. Litt kjedelig det forøvrig om man prøver å pushe litt.
Det er Akrapovic helanlegget du kjører med nå? Synd å gi slipp på det i så fall. Den ene instruktøren kjører vel R1 med det anlegget om jeg ikke husker feil.
EDIT: Niks, det var visst bare slip-on på eksisterende katalysator ser det ut til.
https://scontent.fosl3-2.fna.fbcdn.net/ ... e=5DED6CD1 (FB bildelenke)![]()
Har selv en S1000R med Arrow Evo så begynner å bli litt nervøs for at jeg ikke slipper gjennom..
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Jeg har en 2018 mod r1. Med linkpipe og akrapovic slipon.Mincemeat skrev: 07 aug 2019, 18:17Hva slags R1 er det du har egentlig?Bjarne89 skrev: 05 aug 2019, 15:26Er slipon med linkpipe på min.:) så får investere i et nytt anlegg. Ser akrapovic lager et trackday anlegg som gir 100db . Så får kjøpe det til neste sesong.Snikendeugle skrev: 05 aug 2019, 14:22Ah, synd det da...Bjarne89 skrev: 05 aug 2019, 14:02 Blir ikke noe mere rudskogen på meg i år:/ var der sist torsdag med nye sykkelen. Ble målt til 106db med db killer i potta. Men fikk Grini meg til å få slippe ut på banen mot at jeg lovet å ta det helt med ro på rettstrekkene pga støy. Så fikk hvertfall testa sykkelen litt.:) så får jeg investere i nytt eksos anlegg til neste år,:)
Det virker som om den 100dB grensa er veldig liberal ved initiell støykontroll. Jeg har enda til gode å se noen skikkelig bråkete sykler ikke få lov til å kjøre, men alltid med kommentar om å ta det rolig ut av storsvingen og starten av strekka. Litt kjedelig det forøvrig om man prøver å pushe litt.
Det er Akrapovic helanlegget du kjører med nå? Synd å gi slipp på det i så fall. Den ene instruktøren kjører vel R1 med det anlegget om jeg ikke husker feil.
EDIT: Niks, det var visst bare slip-on på eksisterende katalysator ser det ut til.
https://scontent.fosl3-2.fna.fbcdn.net/ ... e=5DED6CD1 (FB bildelenke)![]()
Har selv en S1000R med Arrow Evo så begynner å bli litt nervøs for at jeg ikke slipper gjennom..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Nok en fin aften på Rudskogen utført!
Det ble veldig god driv i dag og jeg har blitt mye tøffere til å holde høyere fart igjennom spesielt "angsten". Holdt rundt 140 ved første svingpunkt. I dag fokuserte jeg mest på å overdrive på å få overkroppen med i svingen til stort hell. Det endte med mitt første kneskrap i "Slakteren" og mye bedre selvtillit igjennom "karusellen"
Det ble veldig god driv i dag og jeg har blitt mye tøffere til å holde høyere fart igjennom spesielt "angsten". Holdt rundt 140 ved første svingpunkt. I dag fokuserte jeg mest på å overdrive på å få overkroppen med i svingen til stort hell. Det endte med mitt første kneskrap i "Slakteren" og mye bedre selvtillit igjennom "karusellen"

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Snikendeugle: dette er bra:) Tipper du dukker opp på et lisenskurs innen et år. Banesykkel neste. Billig, gøy, og inspirerende.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Hehe ja vi får se... Det er nok ikke i noen umiddelbar plan, men det hadde definitivt vært gøy.
Billig tror jeg ikke det er uansett
Mye utstyr og bil/henger som må på plass for å holde på med sånt.
Billig tror jeg ikke det er uansett

Mye utstyr og bil/henger som må på plass for å holde på med sånt.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Joda. Men du får sykkel og det meste av depotutstyr for 50-60 lapper. Og du opplever helt nye ting på banen, ift med en dyr og fin gatesykkel. Det er kjempeforskjell.Snikendeugle skrev: 09 aug 2019, 17:58 Hehe ja vi får se... Det er nok ikke i noen umiddelbar plan, men det hadde definitivt vært gøy.
Billig tror jeg ikke det er uansett
Mye utstyr og bil/henger som må på plass for å holde på med sånt.
Mange som deg, fra SMC, inkludert meg, som går videre til racing. Miljøet er fantastisk.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Det tror jeg på!
Definitivt billigere enn å presse grenser med MVen i hvert fall. Kanskje jeg finner noen muligheter økonomisk i løpet av neste år :)
Som en instruktør sa til meg i går: Jeg må ikke prøve så hardt på å kjøre fort, men heller øve konsekvent på å bli mer avslappet og konsis i kjøringen for å utvikles på den "billige måten"
.
Og jeg er helt enig. Merker med en gang når tempoet er litt roligere enn grenseland så lærer jeg mye mer.
Definitivt billigere enn å presse grenser med MVen i hvert fall. Kanskje jeg finner noen muligheter økonomisk i løpet av neste år :)
Som en instruktør sa til meg i går: Jeg må ikke prøve så hardt på å kjøre fort, men heller øve konsekvent på å bli mer avslappet og konsis i kjøringen for å utvikles på den "billige måten"
Og jeg er helt enig. Merker med en gang når tempoet er litt roligere enn grenseland så lærer jeg mye mer.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Noen som vet når de legger ut neste/siste modul for i år?
Btw. noen på dette forumet som har laget en trackdayoversikt elns?
Btw. noen på dette forumet som har laget en trackdayoversikt elns?