Der er en caberg v2x Carbon. Har ikke råd til ny hjelm akkurat nå

At isoporen er det som beskytter mot støt er forsåvidt korrekt. Men hva beskytter isoporen mot friksjon? Det er det plasten/karbonen som skal gjøre. Dersom den ikke holder mål hjelper isoporen deg lite...kgjersda skrev: 25 jul 2019, 22:54 Er isoporen innvendig ødelagt? Det er denne som skal beskytte mot slag/skader. Det ytre er en del av det, men så lenge det innvendige er helt så ville jeg tutet og kjørt. Ta ut innerforet og se godt etter. Forhåpentligvis er det bare kosmetisk
Ja, det er mulig du har rett i det.Snikendeugle skrev: 06 aug 2019, 08:30 Jeg tror du skal kjøre VELDIG fort og skrense veldig langt for å _slipe ned_ selv en "skadet" hjelm, og det med hodet i bakken hele veien, som er godt nok gjort til å begynne med.
Hvis selger på finn har kjøpt feil størrelse, og sitter der med ny hjelm, så er det vel ingen grunn til ikke å kjøpe? Heller ikke hvis hjelmen er ubetydelig brukt, nesten ny, med kvittering og uten skader.FreewheelBurning skrev: 15 aug 2019, 14:19 Er det ikke ufattelig dårlig ide å kjøpe brukt hjelm? Hvorfor kjøper du ikke bare en ny en? Hjelm er jo forbruksvare.
Enig i teorien. Måtte bruke en lånt bt-hjelm et par uker i fjor. Aldri mer. Jeg er ikke anti BT.FreewheelBurning skrev: 15 aug 2019, 19:32 Ja hvis den i praksis er tilnærmet ubrukt så er det kanskje greit. Hvis jeg var i tvil og pris var viktig ville jeg heller gått for en billig hjelm på bilteam.
Jeg sitter på en flunke ny X-lite hjem , som jeg lurer på om jeg skal beholde - kan jo stå på hylla å samle støv ,,, men penger kunne jo vært brukt til noe annet - så kanskje FINN..FreewheelBurning skrev: 15 aug 2019, 14:19 Er det ikke ufattelig dårlig ide å kjøpe brukt hjelm? Hvorfor kjøper du ikke bare en ny en? Hjelm er jo forbruksvare.