Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22913
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 28 jul 2019, 08:33 Er ikke noe vits å diskutere hva som går raskest. Oslo er nærmere enn sandefjord i kjøreavstand, bare å se sjekke navigasjonen det.

Jeg har også hørt mye rart om MC Oslo, personlig har jeg bare godt inntrykk av dem.

Hva regner du med å få for bimmern for resten?
Hva som går raskest er en ting. Men ser man må kjøreavstand er det LITT kortere til Speed MC. Dessuten liker jeg Speed MC så velger å holde meg til dem. Spesielt hvis det er BMW jeg ender på.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 28 jul 2019, 09:20
Stian87 skrev: 28 jul 2019, 08:33 Er ikke noe vits å diskutere hva som går raskest. Oslo er nærmere enn sandefjord i kjøreavstand, bare å se sjekke navigasjonen det.

Jeg har også hørt mye rart om MC Oslo, personlig har jeg bare godt inntrykk av dem.

Hva regner du med å få for bimmern for resten?
Hva som går raskest er en ting. Men ser man må kjøreavstand er det LITT kortere til Speed MC. Dessuten liker jeg Speed MC så velger å holde meg til dem. Spesielt hvis det er BMW jeg ender på.
Skal se om jeg får prøvd en R nineT hos MC oslo når jeg skal dit på service om så skal jeg gi deg rapport! Tror ikke det er noe poeng å prøve urban gs, jeg har kjørt den selv og den er artig og fin. Men det er langt fra r nine t til den
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22913
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 28 jul 2019, 12:14
Bjerknez skrev: 28 jul 2019, 09:20
Stian87 skrev: 28 jul 2019, 08:33 Er ikke noe vits å diskutere hva som går raskest. Oslo er nærmere enn sandefjord i kjøreavstand, bare å se sjekke navigasjonen det.

Jeg har også hørt mye rart om MC Oslo, personlig har jeg bare godt inntrykk av dem.

Hva regner du med å få for bimmern for resten?
Hva som går raskest er en ting. Men ser man må kjøreavstand er det LITT kortere til Speed MC. Dessuten liker jeg Speed MC så velger å holde meg til dem. Spesielt hvis det er BMW jeg ender på.
Skal se om jeg får prøvd en R nineT hos MC oslo når jeg skal dit på service om så skal jeg gi deg rapport! Tror ikke det er noe poeng å prøve urban gs, jeg har kjørt den selv og den er artig og fin. Men det er langt fra r nine t til den
Det hadde vært supert :twothumbs:

Lurer mest på sittestillingen på denne i forhold til XSR900. Den utgaven jeg evt. Er ute etter er vanlig R NineT med eikefelger etc. Tror denne koster 228.000. Jeg lurer også på motor karakteristikken.

Dem har en R NineT på Speed MC som jeg kunne prøvekjøre, men dette er en Urban GS modell med knastedekk.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Olav K »

Denne R Nine T, har den fått den nye 1250 motoren?, eller har den fortsatt den "gamle" 1200en?

Kjekt å vite, da jeg byttelånte i går, en kar med en 1200RT som ville prøve 1250en min (eller jeg tilbydde han å prøve den)
Og de to motorene er som natt og dag. Utrolig hvor mye mer potent den 1250en fra i år har blitt.

Rett nok er utvekslingen i gearkassen litt høyere på RTen, men jeg ville definitivt gått for noe med 1250 maskin.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22913
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Bjerknez »

I følge internetten, så kommer vist ikke denne 1250 motoren i R NineT siden den er luftavkjølt... (?)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Snikendeugle »

BMW er tydeligvis inne på noe med motorene sine for tiden (?). S1000RR 2019 modellen skal visst være myye kraftigere enn før, og tydeligvis også boksermotorene fra 1200 til 1250.

Jeg trodde de fleste jaget opp kubikken hovedsakelig for å møte miljøkravene og samtidig levere samme ytelse som tidligere. Det eneste jeg tenker da er hvor mye mer ytelse du får av å de-restriktere sykkelen ;)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av pekle »

R nine T og søsknene har ikke bare den gamle 1200en, men den gamle-gamle, dvs helt luftkjølt. 1200en fikk jo væskekjøling av toppene i 2013 og en bump til 125hk, samt ekstra balanseaksel så vidt jeg husker, men den helt luftkjølte har 110 (den som sitter i retromodellene).

Kardangen bytta også side ved denne endringen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22913
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Bjerknez »

pekle skrev: 28 jul 2019, 21:06 R nine T og søsknene har ikke bare den gamle 1200en, men den gamle-gamle, dvs helt luftkjølt. 1200en fikk jo væskekjøling av toppene i 2013 og en bump til 125hk, samt ekstra balanseaksel så vidt jeg husker, men den helt luftkjølte har 110 (den som sitter i retromodellene).

Kardangen bytta også side ved denne endringen.
Ja, det ser ut som R NineT har den gamle-gamle bokseren og det er vel også meningen med tanke på at det er en litt retro sykkel. Selv kunne jeg jo tenkt med 1250'en i denne. R NineT er tøff, men kjenner jeg vakler veldig med tanke på hva jeg tror jeg har mest lyst på. Speed Triple RS er jo den klart beste pakken hvis man for min del ser bort fra sittestilling og fargevalg, i forhold til XSR900. XSR900 mangler cruisecontrol, men har ellers alt som Speeden har, til en lavere pris. Denne får jeg også med "riktig" farge og en ganske kul sideveske løsning.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av TGR »

Det viktigste, i prioritert rekkefølge, er:
1. Sittestilling.
2. Sittestilling.
3. Sittestilling.
:jada:

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Fsva »

TGR skrev: 28 jul 2019, 22:33 Det viktigste, i prioritert rekkefølge, er:
1. Sittestilling.
2. Sittestilling.
3. Sittestilling.
:jada:
Jeg trodde det var
1. Design
2. Lyd
3. Nyere enn naboen sin sykkel.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av TGR »

Fsva skrev: 28 jul 2019, 23:10
TGR skrev: 28 jul 2019, 22:33 Det viktigste, i prioritert rekkefølge, er:
1. Sittestilling.
2. Sittestilling.
3. Sittestilling.
:jada:
Jeg trodde det var
1. Design
2. Lyd
3. Nyere enn naboen sin sykkel.
Ja, mange som trur det. Det er det mc-forhandlerne lever av :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22913
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Bjerknez »

Haha, sittestillingen for min del er nok egentlig høyste prioritet. Men hvis en annen sykkel overgår vesentlig på andre punkter så er jeg åpen for å revurdere, så sant ikke sittestillingen er helt på trynet.

Jeg savner rett og slett å kunne kjøre sykkel i en mer avslappet sittestilling, uten å konvertere til traktor. Jeg vil ha noe cruiser aktig med tanke på sittestilling og helst en twin, eller en treer.

Det er egentlig bare fire sykler jeg har i kikkerten.

Yamaha XSR900
BMW R NineT
Triumph Speed Triple RS

Så langt er det relativt tight mellom disse.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av simpson »

Hvis jeg skulle velge en av de tre, hadde det kun vært BMW som hadde vært aktuell.
Den er den eneste av de tre som har karakter. Ser best ut og har mye mer pondus.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22913
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev: 29 jul 2019, 05:14 Hvis jeg skulle velge en av de tre, hadde det kun vært BMW som hadde vært aktuell.
Den er den eneste av de tre som har karakter. Ser best ut og har mye mer pondus.
Jeg er forsåvidt enig med deg, til en viss grad. R NineT er en veldig tøff og "spesiell" sykkel som ser "voksen" ut. BMW har ikke skuffet meg så langt og jeg er fornøyd med merket så langt. Problemet med R Nine T er at jeg begynner å føle litt på at motoren er en veldig gammel type og jeg er redd for at R Nine T plutselig skulle komme med 1250 motoren med vannkjøling innen kort tid. Da vil jeg nok føle meg noe sveket... i mange på bedre ord...

Jeg har ikke prøvesittet den eller kjørt den ennå, men hvis sittestillingen tiltaler meg så blir dette veldig vanskelig. Hvis sittestillingen IKKE tiltaler meg så blir det lettere å velge bort denne.

Yamaha XSR900 mener jeg fortsatt er en ganske undervurdert sykkel. Med Øhlins oppsett og en del avkryss i tilleggstyrslisten så havner den på behagelige 190.000,- og da har jeg vel nesten tatt med det som er. At dette blir omtalt av enkelte som en "Rema 1000"-sykkel forstår jeg ikke. MT09 er det liksom ikke noe spesielt med utseendemessig og den forsvinner litt i mengden. "Casio klokken" som display ser bare i beste fall OK ut og den ser bare rimeligere ut.

Jeg har prøvekjørt XSR900 to ganger og sittestillingen på denne er rett og slett midt i blinken. Motoren er helt på høyde med Speed Triple RS (tror jeg) og kanskje den mest morsomme. Vertfall i forhold til den gamle Speed Triplen som jeg kjørte. Den nye har jeg ikke kjørt ennå. Den har også en service intervall som passer meg. Økonomi er jo ikke alt, men jeg føler ikke at XSR900 er noen "billigsykkel". Snarere tvert i mot.

Forhandlernettet er sterkt utbygd noe som også teller litt i den store sammenhengen. Den eneste bakdelen med XSR900 er at den ikke fåes med cruice control.

Speed Triple RS har alt. Ferdig snakka. Ingen tvil. RS modellen trenger bare Quickshifter som tilleggsutstyr og da er alt på plass slik jeg vil ha det. Bakdelen med SPeeden er at jeg må kjøpe den i hvit for å få "blank" lakk. (kjøper ikke matt lakk...igjen) samt at sittestillingen er nærmere S1000R enn XSR900. Den koster også fattige men dog ca. 15.000,- mer enn XSR900. Men technofreak som jeg er så bare elsker jeg TFT displayet og LED lysene på Speeden. Mulig disse tingene er med å dra den opp over XSR900 på listen alene.

Så langt så har jeg bare en ting å si. Jeg vet neimen ikke...ennå... :roll

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av TGR »

En tanke.....

Det kan da ikke koste skjorta å få lakket de hvite delene svarte, hos en proff?
Da får du jo også en "one-of-a-kind"..... :-k

Svar