Nå har jeg studert sprengskisser av bakhjul og aksel og lest rep håndbok så jeg er klam på panna. Og siden 50 til 350 har samme opplegget så kan jeg ikke skjønne hva som er gjort galt så lenge akselen er den riktige ? Nå har jeg riktig nok bare studert verkstted handboka til 125 ccm og der er det ikke mye som kan bli montert galt såvidt jeg skjønner ? I prinsippet så skilles 125,165 og 200 utgavene fra hverandre på veiv og slaglengde, alt annet er likt ! Men det er et triks et sted her,det gurglet dypt nede i halsen på Frode og glimtet i øyet kom frem etterfulgt av en hul liten latter.
Simmerringene til gaffelen utløste samme hule latter både fra Colin og Frode. Er visst et triks her også for å få det til. Ettersigende så vil de lekke igjen til høsten ? De er samstemte og de bare ler og sier at en må tenke litt også fikle det til så holder de tett i mange år. Men trikset for å få det gjort vil de ikke ut med. Finlands store Cagiva guru ,Markus, sier 41 ringer er det som skal brukes på Evo I gaffelen. Iht til rammenummeret så har Donnaen Evo I gaffel sier han.
Det er de samstemte og det de vil dele med seg av kunnskap er at det må minst være 0,42 liter olje i gaffelbeina. Er det mindre lekker de som pokker med engang. Siden jeg er passe tjukk i hue skjønte jeg ikke grunnen til det heller men sånn er det visst. Men de skal ikke overfylles heller for da lekker de visst også

Det idelle er visst min 0,48 i den "aktive" gaffelen og ikke under 0,42 i den "passive".
En skal visstnok ikke stole for mye på verkstedhåndboka heller sier de. Bla i kapittelet om innjustering av eksosventilen er det meste beskrevet motsatt av hvordan det skal gjøres. Litt lite spagetti og for mye rødvin på Luigi når han skrev den kanskje ?

Eller som frode sier,det er mange som har kassert italiensk MC fordi de har fulgt verkstedhandboka .