Faradays tidsskrifter. MT'en solgt!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Faradays tidsskrifter

Legg inn av Geiroe »

Faraday skrev: 10 mai 2018, 23:10
Har hatt litt ubehag i korsrygg og håndledd etter dagens turer. Er dette noe som vil gå seg til med litt tilvenning?
Det å styrke kjernemuskulaturen er en fordel, trene rygg og mage hjelper også på balansen.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
Faraday
Innlegg: 105
Registrert: 16 nov 2017, 20:32
Motorsykkelen din: Yamaha MT09 *SOLGT*

Re: Faradays tidsskrifter

Legg inn av Faraday »

Geiroe skrev: 14 mai 2019, 10:14
Faraday skrev: 10 mai 2018, 23:10
Har hatt litt ubehag i korsrygg og håndledd etter dagens turer. Er dette noe som vil gå seg til med litt tilvenning?
Det å styrke kjernemuskulaturen er en fordel, trene rygg og mage hjelper også på balansen.
Det var aldri noe tema etter turen jeg skrev om =) Sikkert bare en tilvenningssak.

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Faradays tidsskrifter

Legg inn av overlay »

Faraday skrev: 10 mai 2018, 23:10 Okei bildet ble det likevel i kveld :P Tenkte jeg måtte bidra med noe ekstra når jeg kommer med et tillegsspørsmål

Har hatt litt ubehag i korsrygg og håndledd etter dagens turer. Er dette noe som vil gå seg til med litt tilvenning?
Kan anbefale tankpad på sidene slik at du lettere blir forankret, da er det lettere å benytte kjernemusklene

Brukeravatar
Faraday
Innlegg: 105
Registrert: 16 nov 2017, 20:32
Motorsykkelen din: Yamaha MT09 *SOLGT*

Re: Faradays tidsskrifter. Litt humpete sesongstart

Legg inn av Faraday »

Det har jeg faktisk fått satt på nå. Hjalp betraktelig :)

Brukeravatar
Faraday
Innlegg: 105
Registrert: 16 nov 2017, 20:32
Motorsykkelen din: Yamaha MT09 *SOLGT*

Re: Faradays tidsskrifter. Litt humpete sesongstart

Legg inn av Faraday »

Time for dekkskift er booket. Helt ypperlig, da det er meldt kanonvær hele neste uke =)

Brukeravatar
Faraday
Innlegg: 105
Registrert: 16 nov 2017, 20:32
Motorsykkelen din: Yamaha MT09 *SOLGT*

Re: Faradays tidsskrifter. Litt humpete sesongstart

Legg inn av Faraday »

Skulle forbi Harstad forleden dag, og med en time å slå ihjel ble det et besøk hos Zigo MC. Var egentlig ment at jeg bare skulle kikke, men som alle vet ender det som regel helt annerledes enn man hadde tenkt. Ble handlet en Halvarssons Q Pants. Så nå er dongerien byttet ut mot noe som forhåpentligvis beskytter meg litt bedre under et seilas bortetter asfalten.

Buksen kostet meg tre laken, satt ned fra 4199 pga konkurranse mot leverandøren selv. Vell investert tenker da jeg. Når man handler sikkerhetstøy kan man jo spørre seg hva hodet/kroppen er verdt om uhellet først skulle være ute.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Faradays tidsskrifter. Litt humpete sesongstart

Legg inn av Snikendeugle »

Heeeelsikke, det var en fin pris ja :D
Hvordan er foringen på innsiden? Godt dekt med kevlar e.l., eller bare på de mest utsatte stedene?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Faraday
Innlegg: 105
Registrert: 16 nov 2017, 20:32
Motorsykkelen din: Yamaha MT09 *SOLGT*

Re: Faradays tidsskrifter. Litt humpete sesongstart

Legg inn av Faraday »

Foring på innsiden man kan ta ut, noe jeg liker. Har samme opplegg i jakken, og har aldri hatt det i. Ekstra polstret i rompen, og sydd inn beskyttelse på knær og hofte. Dog sa selgeren at man kunne ta ut hoftebeskyttelsen for å få litt ekstra tøyelighet i buksen, men jeg finner ikke ut hvordan det skal gjøres uten å skjære det ut..

Brukeravatar
Faraday
Innlegg: 105
Registrert: 16 nov 2017, 20:32
Motorsykkelen din: Yamaha MT09 *SOLGT*

Re: Faradays tidsskrifter. MT'en solgt!

Legg inn av Faraday »

Da var enda en motorsykkel solgt. Den ble lagt ut i nattens timer den 27, og innen seks timer var den solgt. Og på fredag ble den hentet og tatt med vestover i landet.

Sommerukene som har kommet og gått med strålende vær kunne dessverre ikke brukes til å kjøre på to hjul, og på grunn av studium kunne jeg ikke lenger forsvare å eie en så dyr sykkel, med forsikringsbonus på over 1000kr/måneden.

Så nå vurderer jeg å enten droppe sykkelkarrieren dette året jeg skal bo på østlandet. Da det er veldig sannsynlig at jeg flytter tilbake etter neste sommer. Eller så kunne jeg tenkt meg en greit velholdt supermotard. Selv om billig forsikring veies opp med rikelig vedlikehold...

Men.. :mc1

Så om dere vet av noen som skal selge en supermotard i nær fremtid så har jeg kontantene klare!

Bilde

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Faradays tidsskrifter. MT'en solgt!

Legg inn av Snikendeugle »

Synd å lese!
Hvor på østlandet skal du flytte?

Jeg har ikke sett så mye til vettuge supermotarder på Finn i det siste som ikke ser fullstendig herja ut eller koster skjorta, men du har jo alltids billigere lav-kubikksykler som absolutt ikke bør kimses av :) KTM Duke 390 (den nyere typen) f.eks. Fåes til under 55k, eller 60k for helt ny.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar