Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Bjerknez »

Velkommen skal du være :twothumbs:

M4s0n
Innlegg: 10
Registrert: 08 aug 2019, 21:57
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR750 K8, Suzuki GSX750 ES '85

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av M4s0n »

Takk for det folkens. Prøvde å finne ut når Randsfjorden MC har åpent. Det er også samlinger på Gjøvik hver torsdag og Raufoss/Reinsvoll hver tirsdag.

Gard
Innlegg: 6
Registrert: 20 des 2019, 23:43
Motorsykkelen din: 2018 BMW R Nine T Racer

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Gard »

Ny her. Gard, 50 år fra Porsgrunn. Hatt MC-lappen siden 1993, men ikke hatt egen sykkel før de siste årene. Bygget om denne XS400n for en stund siden, men har solgt den.
XS400.jpg
Holder på å bygge noe av denne:
Guzzi.jpg
Og har denne klar for våren.
BMW.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Jompa »

Velkommen og takk for bildene.
BMWen din er bare råstilig
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Gard
Innlegg: 6
Registrert: 20 des 2019, 23:43
Motorsykkelen din: 2018 BMW R Nine T Racer

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Gard »

Tusen takk!

Brukeravatar
Erik_B70
Innlegg: 183
Registrert: 27 jul 2018, 14:04
Motorsykkelen din: BMW K1200RS - 1997
Sted: Radøy , Vestland

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Erik_B70 »

Hei,

Mann på 49 fra landsbygda utenfor Bergen .
Har vært medlem her i snart 2 år,har lest mye interessant men aldri fått ut fingern og skrevet noe selv.
Så det er vel på tide.
Kjørte moped på åttitallet, så ble det tung sykkel en periode på nittitallet, solgte den i 98 og følte meg ferdig med MC livet.
Ved en tilfeldighet dukket det opp et vrak av en gammel CX500 høsten 2017. Den hadde stått i et skur i ti år, og så ut deretter.
Fikk kjøpe denne for en billig penge, og brukte vinteren på å plukke den i biter og sette den i stand .
Bilder får komme når jeg finner ut hvordan jeg legger de inn ;)
Har hatt to fine sesonger på denne nå, og har virkelig gjenoppdaget gleden med MC kjøring. Finner mye mer glede i det nå, enn jeg gjorde i “ungdommen”.
Planene for 2020 er å oppgradere til større sykkel, og å få til noen litt lengre turer, og kanskje et treff.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av kjellv »

Erik_B70 skrev:Hei,

Mann på 49 fra landsbygda utenfor Bergen .
Har vært medlem her i snart 2 år,har lest mye interessant men aldri fått ut fingern og skrevet noe selv.
Så det er vel på tide.
Kjørte moped på åttitallet, så ble det tung sykkel en periode på nittitallet, solgte den i 98 og følte meg ferdig med MC livet.
Ved en tilfeldighet dukket det opp et vrak av en gammel CX500 høsten 2017. Den hadde stått i et skur i ti år, og så ut deretter.
Fikk kjøpe denne for en billig penge, og brukte vinteren på å plukke den i biter og sette den i stand .
Bilder får komme når jeg finner ut hvordan jeg legger de inn ;)
Har hatt to fine sesonger på denne nå, og har virkelig gjenoppdaget gleden med MC kjøring. Finner mye mer glede i det nå, enn jeg gjorde i “ungdommen”.
Planene for 2020 er å oppgradere til større sykkel, og å få til noen litt lengre turer, og kanskje et treff.
Hei og velkommen Bilde
Planlegger du treff så er det vel soleklart hvilket som først må på plass i kalenderen. Sett av helga 21-23 august til indre Sogn. Der treffer du en trivelig gjeng Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Erik_B70
Innlegg: 183
Registrert: 27 jul 2018, 14:04
Motorsykkelen din: BMW K1200RS - 1997
Sted: Radøy , Vestland

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Erik_B70 »

kjellv skrev: 15 jan 2020, 17:09
Erik_B70 skrev:Hei,

Mann på 49 fra landsbygda utenfor Bergen .
Har vært medlem her i snart 2 år,har lest mye interessant men aldri fått ut fingern og skrevet noe selv.
Så det er vel på tide.
Kjørte moped på åttitallet, så ble det tung sykkel en periode på nittitallet, solgte den i 98 og følte meg ferdig med MC livet.
Ved en tilfeldighet dukket det opp et vrak av en gammel CX500 høsten 2017. Den hadde stått i et skur i ti år, og så ut deretter.
Fikk kjøpe denne for en billig penge, og brukte vinteren på å plukke den i biter og sette den i stand .
Bilder får komme når jeg finner ut hvordan jeg legger de inn ;)
Har hatt to fine sesonger på denne nå, og har virkelig gjenoppdaget gleden med MC kjøring. Finner mye mer glede i det nå, enn jeg gjorde i “ungdommen”.
Planene for 2020 er å oppgradere til større sykkel, og å få til noen litt lengre turer, og kanskje et treff.
Hei og velkommen Bilde
Planlegger du treff så er det vel soleklart hvilket som først må på plass i kalenderen. Sett av helga 21-23 august til indre Sogn. Der treffer du en trivelig gjeng Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Tusen takk !

Er abslolutt fristende å ta en tur om jeg får mulighet den helgen :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av AJ »

Erik_B70 skrev: 15 jan 2020, 17:16 Bilder får komme når jeg finner ut hvordan jeg legger de inn ;)
Heisan!
Hyggelig at du fant fram denne tråden og presenterte deg. Sånt liker vi :thumleft .
Straks man har gjort dette er terskelen plutselig blit langt lavere for mer aktivitet, spørsmål og deling av erfaringer her inne.

Så til dette med bilder:
Bruke gjerne "Vedlegg" funksjonen hvor du kan hente bilder fra egen PC/Mac. Klikk først på "Vedlegg", deretter "Legg til filer" og finn bildet du vil bruke på din egen enhet.
Hvis du laster opp flere bilder du vil bruke i innlegget så vil du se at disse legger seg på plass i feltet nedenfor der det står "Legg inn filer".

Det er alt du trenger å gjøre, men hvis du vil plassere bildet et bestemt sted i innlegget kan du plass musepekermarkøren der du vil ha det, for så å klikke på "Plasser i innlegget", slik jeg har gjort med dette bildet av TDM'en:
TDM900 2010.jpg
Du kan også legge inn bilder fra bildedatabaser som f.eks. postimage.org.
Du bruker du bildetag'en i verktøylinja og limer inn den unike adressen til bildet der det er lagret på Postimnage. Eller annen foretrukken bildetjeneste på nett.

Her er par veiledende skjermutsnitt på "Vedlegg" funksjonen:
Bilder i innlegg.JPG
Bilder i innlegg 2.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Erik_B70
Innlegg: 183
Registrert: 27 jul 2018, 14:04
Motorsykkelen din: BMW K1200RS - 1997
Sted: Radøy , Vestland

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Erik_B70 »

AJ skrev: 15 jan 2020, 18:17
Erik_B70 skrev: 15 jan 2020, 17:16 Bilder får komme når jeg finner ut hvordan jeg legger de inn ;)
Heisan!
Hyggelig at du fant fram denne tråden og presenterte deg. Sånt liker vi :thumleft .
Straks man har gjort dette er terskelen plutselig blit langt lavere for mer aktivitet, spørsmål og deling av erfaringer her inne.

Så til dette med bilder:
Bruke gjerne "Vedlegg" funksjonen hvor du kan hente bilder fra egen PC/Mac. Klikk først på "Vedlegg", deretter "Legg til filer" og finn bildet du vil bruke på din egen enhet.
Hvis du laster opp flere bilder du vil bruke i innlegget så vil du se at disse legger seg på plass i feltet nedenfor der det står "Legg inn filer".

Det er alt du trenger å gjøre, men hvis du vil plassere bildet et bestemt sted i innlegget kan du plass musepekermarkøren der du vil ha det, for så å klikke på "Plasser i innlegget", slik jeg har gjort med dette bildet av TDM'en:

TDM900 2010.jpg

Du kan også legge inn bilder fra bildedatabaser som f.eks. postimage.org.
Du bruker du bildetag'en i verktøylinja og limer inn den unike adressen til bildet der det er lagret på Postimnage. Eller annen foretrukken bildetjeneste på nett.

Her er par veiledende skjermutsnitt på "Vedlegg" funksjonen:

Bilder i innlegg.JPG

Bilder i innlegg 2.JPG
Tusen takk for utfyllende og forståelig foklaring. Dette skal jeg klare :thumleft

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av ErikW »

Hei
Så denne tråden nå, så her kommer min presentasjon

Nytt medlem her i Desember.
Er en 1959 modell, så begynner å bli voksen. Gift fortsatt og snart har det vart i 40 år. Produsert 3 gutter i rask rekkefølge. Bygget og restaurert mye eldre BMW biler opp igjennom årene. Tok MC lappen som 35 åring og kjørt sporadisk små turer, mest pussing. Første sykkel var en ny Intruder 600, som raskt ble byttet til en Intruder 1400.
Så ble det en lengre periode uten MC. Kjøpte for noen år tilbake en Intruder 800 og det var da tid for mer kjøring. Denne ble raskt byttet til en BMW R1150R da det er BMW som gjelder på huset :D Denne ble sent i høst byttet inn i en BMW R1200RT, som jeg håper det blir mye glede av og at det nå endelig blir litt tur kjøring. Mulig klarer jeg å få med fruen også.

Takk igjen for innslipp her. Et fantastisk forum med masse ekspertise og mye flotte folk. :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av oivindg »

Hei

Så var det min tur til å presentere meg.

Noenogfemtiåring fra Kongsberg som har tenkt å ta lappen i løpet av året. Jeg har noen kolleger som drar på motorsykkeltur på onsdager i sommerhalvåret og det har jeg lyst til å bli med på. Jeg har tatt teoriprøva og ordnet de nødvendige papirene, så nå venter jeg på opplæring på kjøreskole og at det blir føre til å begynne med kjøretimer. Jeg har akkurat handlet meg en 2011-modell BMW R1200R, så jeg kan kaste meg over en eller annen bekjent og starte øvelseskjøring så snart våren kommer.
311_1152470389.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av ErikW »

oivindg skrev: 16 jan 2020, 20:06 Hei

Så var det min tur til å presentere meg.

Noenogfemtiåring fra Kongsberg som har tenkt å ta lappen i løpet av året. Jeg har noen kolleger som drar på motorsykkeltur på onsdager i sommerhalvåret og det har jeg lyst til å bli med på. Jeg har tatt teoriprøva og ordnet de nødvendige papirene, så nå venter jeg på opplæring på kjøreskole og at det blir føre til å begynne med kjøretimer. Jeg har akkurat handlet meg en 2011-modell BMW R1200R, så jeg kan kaste meg over en eller annen bekjent og starte øvelseskjøring så snart våren kommer.

311_1152470389.jpg
Hei
Denne kikket jeg på også hos KUS MC. Meget meget fin sykkel. Grattis med den.

Stenakim
Innlegg: 8
Registrert: 15 jan 2020, 22:13
Motorsykkelen din: Yamaha MT09SP 850 2019

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Stenakim »

Tar en liten presentasjon selv.

Jeg er en mann på 25 år fra Elverum.
Har ikke lappen enda, men denne er i boks så fort sesongen er i gang.

Jobber i butikk og bor sammen med min samboer.

Sykkel er i boks til tross for at lappen ikke er der enda 😁

Endte opp med en MT09SP levert fra Vestlandet. Nydelig sykkel!

Bilde

Bilde

P.S: Corvetten er ikke min 😂

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av oivindg »

ErikW skrev: 16 jan 2020, 20:25 Hei
Denne kikket jeg på også hos KUS MC. Meget meget fin sykkel. Grattis med den.
Takk skal du ha!
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Svar