xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av kjellv »

Det stemmer. I morgen er det nøyaktig 30 år siden Atlanterhavsveien offisielt ble åpnet. Den gang var det bomvei, men den er for lengst nedbetalt og nå gratis.
Veldig trivelig å hilse på deg igjen også :thumleft
Skal nå sette meg til å klippe sammen litt film fra turen jeg i dag hadde sammen med AJ og niko, nettopp over Atlanterhavsveien. Satser på at jeg får publisert den i kveld.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Snikendeugle »

Kult at så mange fra forumet møtes tilsynelatende veldig uplanlagt!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av AJ »

Kommer flere bilder etterhvert så snart man er kommet hjem igjen fra turen.
Kunne tatt flere bilder med medbrakt nettbrett, som jeg heller bruker en mob.tlf., men mer lettvint med lite kompaktkamera... :redface .

Veldig hyggelig å møte xyvind for første gang og andre forummedlemmer man har truffet tidligere :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av kjellv »

Snikendeugle skrev: 06 jul 2019, 21:56 Kult at så mange fra forumet møtes tilsynelatende veldig uplanlagt!
Vi kunne faktisk blitt flere.. Ronning var i området tidligere på dagen og ventet på oss en stund, men valgte å dra videre. Audimannen og Subsea ble også invitert, men begge var bortreist på ferietur.
Vi får en ny mulighet til å møtes på forumtreff ved Gullvåg Camping i August :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Slenger ut noen bilder fra gårsdagens og dagens kjøring. Startet i går med å Kjøre sammen med Bjerknez og Cutless fra Moelv til Otta. Det var mye regn og mye regnsprut fra veiene på denne strekningen, så det ble ikke tatt noen bilder. Men vi skilte lag på Otta, da jeg var litt mer eventyrlysten og ville kjøre mot Lom, for så å kjøre gjennom Geiranger og ned Trollstigen.

På vei til Lom ble været langt bedre og regndressen måtte av på denne fine rasteplassen

Bilde

Bilde

Stoppet i Lom for en kaffekopp og en kanelsnurr på bakeriet. Men det var lang kø ut på plassen der og varmt å stå i sola, så det ble heller en rask tur innom butikken og full fres mot fjellet og Geiranger.
Været slo raskt om igjen, og før jeg kom særlig langt oppover måtte jeg stoppe å ta på regntøyet igjen. Det begynte imidlertid ikke å regne før jeg kom til det høyeste punktet der oppe, og det var så kaldt at regnet var delvis isete mot visiret på hjelmen. Stoppet ved Djupvasshytta for å tørke briller og visir og muligens høre med andre om det var trygt å fortsette. Men ved en rask sjekk på kartet kunne jeg se at det nå bare gikk nedover mot Geiranger. Dessuten var det utallige motorsykler som suste forbi hvor alle hilste på meg uten å gi tegn om noe annet, så jeg fortsatte mot Geiranger.

Bilde

Bilde

Det regnet og var så innmari kaldt på vei ned mot Geiranger, så jeg orket ikke stoppe noe sted i skråninga der for å ta bilder. Har tross alt gjort det før, i solskinn. Men her er jeg vel nede ved Geirangerfjorden

Bilde

Her nede var det forresten begynt å tørke helt opp, og jeg hadde en nydelig tur mot ferga til Valldal og ned Trollstigen.

Bilde

Bilde

Jeg tok altså ingen bilder på Trollstigen heller. Jeg stoppet faktisk ikke. Gjort det flere ganger før. Det hadde vært en lang dag, så jeg valgte å kjøre rett til ferga på Åfarnes mot Sølsnes. Begge fergene traff jeg såpass bra på tiden at jeg var sistemann ombord på begge de turene og ferga gikk med det samme. Kun 12 minutter over til Valldal og 10 minutter til Sølsnes.

Møtte igjen Bjerknez og Cutless på Kviltorp Camping i Molde, og etter bare et par minutter kom AJ og banka på døra. Niko og Kjellv var også der og vi hadde en veldig hyggelig liten prat der ute før jeg dro hjem til Nordbyen.

Bilde

Bilde

Det var godt å komme hjem, og etter litt mat og et par øl sov jeg som en baby Bilde

I dag har jeg besøkt familie i Kristiansund, og valgte da selvfølgelig å kjøre via Bud og Atlanterhavsveien.

Men først.. sykkelen så ikke ut etter å ha tørket opp etter alt regnværet i går, så jeg svingte innom Circle K for en avspyling. Og der dukket ingen ringere enn Pål Anders Ullevålseter opp i en svær varebil full av sponsorreklame. Han kikket på meg og lurte på om vi hadde møttes før! Nei, sa jeg, men jeg drar jo kjensel på deg da Bilde
Hadde lyst til å spørre om et bilde sammen, men blyg som jeg er lot jeg det være. Han sa også at han hadde så vondt i hodet pga en kræsj der han hadde fått hjernerystelse med hukommelsestap. Men vi utvekslet noen ord og han var veldig hyggelig.

Bilde

Bryggjen i Bud

Bilde

Atlanterhavsveien

Bilde

Bilde

Bilde

Sveggesundet/Sveggen. En liten perle på Averøya

Bilde

Bilde

Kul liten bensinstasjon med et nydelig lyssatt fjell bak

Bilde

Anbefaler alle som ferdes her å stoppe ved Farstadsanden. Jeg orket ikke gå ut dit med alt utstyret på meg, men stoppet heller her på Male for et kjapt bilde langs veien.

Bilde

Nå blir det en dag eller tre i Molde før jeg setter fart mot Oslo igjen. Hvis jeg drar på tirsdag kan det hende jeg kombinerer med flere krumspring og en overnatting til i telt eller hytte. Planen er å være hjemme midt på dagen onsdag.
Har hatt en veldig fin, avslappende og svingete tur hittil. Elsker å være på veien uten noen veldig konkrete planer. Stresser ikke, kjører når jeg er klar, tar meg tid til kaffe og fotografering osv. Har til og med fått kjøre med andre, hilst på gamle kjente og nye kjente. Men jeg må si jeg trives veldig godt alene på tur også. Trenger ikke planlegge eller forklare så mye. Kjører og stopper akkurat når jeg vil. Det er rett og slett balsam for sjela Bilde

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Skogstrollet »

Herlige bilder!
Får lyst til å legge ut på tur selv, men det må vente litt dessverre...
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Skogstrollet skrev:Herlige bilder!
Får lyst til å legge ut på tur selv, men det må vente litt dessverre...
Si fra når dekket er reparert, så får vi ta en tur BildeBilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av AJ »

Veldig trivelig lesning, flotte bilder og enig i det du skriver i slutten av innlegget. Men skal skynde meg å legge til at jeg stortrives med niko på tur :thumleft
Samme kjørestil og pausebehov gjør at dette har blitt en bra tur så langt. Og det satser vi på videre nordover også.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Dagen i dag skulle jeg bare ha som en hviledag, ikke kjøre noe mc. Men jeg begynte å grunne et gjerde, som jeg hadde lovet pappa å gjøre imens han er på sydenferie Bilde
Uheldigvis/heldigvis begynte det å regne, så jeg måtte ta ei lita pause og se an været og malejobben. Det slutta liksom ikke å yre ute, og jeg ble så rastløs og kjeda meg, så jeg pakka på sykkelen og meg selv og starta på turen tilbake til Oslo Bilde en dag eller to tidligere enn planlagt.
Men været her i Oslo skal nå være knallbra, og jeg har litt å gjøre her hjemme også.

Bilde

Bilde

På andre siden, Åfarnes, møtte jeg tilfeldigvis noen kjørevenner fra Oslo som var på vei til Molde og Atlanterhavsveien. Visste de skulle være i området, men ikke at vi skulle passere hverandre sånn Bilde her kunne vi absolutt planlagt noe bedre.

Bilde

Måtte stoppe ved Trollveggen og ta på det fjerde laget med ull under skinnjakka. Var litt småkaldt.

Bilde

På Bjorli regna det også ganske greit, så her måtte jeg stoppe og ta på regntøyet. Fylte også bensin. Neste stopp ble Otta, for ei pølse i brød. Så fylte jeg bensin igjen i Lillehammer, før jeg kjørte til Gjøvik og tok rv 4 til Oslo.

Har kjørt 2100 km siden torsdag, og 7000 km så langt denne sesongen Bilde

Turkjøring er absolutt noe for meg. Jeg trives så utrolig godt på mc-tur. Det får meg til å tenke at en RR-sykkel kanskje ikke gjør turkjøring noe enklere. Men jeg hører de sier at det funker kjempebra på BMW S1000RR.. kanskje jeg heller skal se på en GS BildeBilde
Nei sykkelen min imponerer meg. Jeg blir stadig bedre kjent med den og lærer meg å kjøre den bedre. Den er jo proppfull av krefter og alt det der. På svingete vei kan man bare legge den over fra side til side, gi mer og mer gass, og gliset inni hjelmen er breiere enn visiret!! Sykkelen er klin gæren. Den går på skinner.
Men på transportetapper som i dag også fungerer den helt ypperlig. Hadde litt øm rompe siste halvtimen, men det er altså etter 5-6 timer i salen!
Dette er en meget allsidig sportssykkel. Sportstourer, supernaked sportstourer.. vet ikke hva man skal kalle den. Komforten, responsen, og lyden!! Jeg kan jo ikke kvitte meg med denne. Noen gang! BildeBilde

I morgen blir det full makeover her i ekte Bjerknez-stil!
Bilde

Fortsatt god sommer! Bilde


xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

I dag var det utrolig godt å våkne hjemme. Trakte ei kanne med kaffe, og så gi elskerinna en skikkelig omgang med slangen.. og parafin, såpe, koster og kluter BildeBilde

Nå fikk jeg jo helt enestående hjelp av godeste Bjerknez i forrige uke, da han brukte en halv dag på å polere tanken på henne. Den var blitt veldig matt og hadde noen riper her og der. Noen riper kunne poleres bort, og mattheten fikk han (synes jeg) helt bort! For å sitere Bjerknez: «Det ble bedre..»

Det skulle ikke mye til før det var utrolig moro å holde den ren og pen. Nå skal jeg stå litt på for å holde henne shiny.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Agurken min har forresten blitt myyye større i løpet av ferien! Bilde
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Flott at du ble fornøyd med resultatet vedrørende sykkelen. Den ble jo mye bedre. :)

Jeg velger å tolke det siste bildet som en metafor og gratulerer deg samtidig med økt manndom :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Prøvekjører litt bare Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

:lol :twothumbs: :vs

Toven

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Toven »

uffa uffa meien :O :O

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Skogstrollet »

xyvind skrev: 15 aug 2019, 10:11 Prøvekjører litt bare Bilde

Bilde

Bilde
:thumleft
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Låst