Varme hansker

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
ELO1973
Innlegg: 63
Registrert: 30 apr 2019, 09:14
Motorsykkelen din: Honda CB650R

Varme hansker

Legg inn av ELO1973 »

Hei

Begynner bli kaldt på fingrene på morgenen. Noen anbefalinger til hansker som holder varmen til bruk ut over høsten?
Fortrinnsvis over disk i Oslo.

Eller finnes det ikke hansker som holder på varmen så jeg kan like gjerne installere varme i holkene først som sist?

Brukeravatar
Trekkplaster
Innlegg: 38
Registrert: 04 jul 2017, 08:15
Motorsykkelen din: 1290 SA S '21, Duke 390 '19

Re: Varme hansker

Legg inn av Trekkplaster »

Varmeholker er i min verden påkrevd når gradestokken ligger under 10 grader. Om du fortsetter med tynne sommerhansker så kan det bli kaldt oppå hendene så hansker med litt isolasjon der er fint.

Kommer jo litt an på hvor langt du kjører da. Jeg kjører som regel noen timer når jeg først setter meg på sykkelen.

ELO1973
Innlegg: 63
Registrert: 30 apr 2019, 09:14
Motorsykkelen din: Honda CB650R

Re: Varme hansker

Legg inn av ELO1973 »

Ok. Er snakk om pendling 35min, men er jo greit om de holder lenger. Som sagt mistenker jeg at dette ikke er realistisk da det er mye kald luft rett på hendene... Kjenner litt dragning mot varme i holkene 🤔

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Varme hansker

Legg inn av Bjerknez »

Tror jeg heller ville kostet på meg varmeholker hvis mulig. Kan ikke tenke meg dette koster noe særlig mer enn et par dyre hansker.

ELO1973
Innlegg: 63
Registrert: 30 apr 2019, 09:14
Motorsykkelen din: Honda CB650R

Re: Varme hansker

Legg inn av ELO1973 »

Nei...det ligger vel an til det ja.
Oppfølgingsspørsmålet er jo da anbefalinger til varmeholker. Ser det finnes billige 3.partsvarianter for noen hundrelapper til originale Honda-varianter til noen tusenlapper...

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Varme hansker

Legg inn av cevillan »

Kan anbefale Rukka R-star med egen fleece-liner man kan ta ut. Tror AMD i Olaf Schous vei 6 har denne eller lignende inne. De koster mye, men jeg mener de er verdt det. Eneste problemet med dem at de er så varme at man blir oppmerksom på alle andre plasser man fryser... :P

Jeg tror uansett man skal investere i et par skikkelig gode høst-hansker, kan ikke kjøre med sommerhansker og varmeholker utover høsten uansett. Da kan man heller justere med å ta ut fleece-lineren hvis du får deg varmeholker.

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Varme hansker

Legg inn av FreewheelBurning »

ELO1973 skrev: 15 aug 2019, 13:10 Eller finnes det ikke hansker som holder på varmen så jeg kan like gjerne installere varme i holkene først som sist?
Jeg har aldri klart å finne varme hansker. Synes varmeholker er en fantastisk oppfinnelse for oss med kalde fingre.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Varme hansker

Legg inn av Bjerknez »

Til dags dato har jeg ikke blitt imponert av noen hansker jeg har hatt, og jeg har vel hatt blandt de dyrere utgavene med GoreTex og full pakke. Derfor ville jeg heller kjøpt meg mer normalt prisede hansker og heller invistert i varmeholker.

Vet ikke åssen hansker du har fra før, men hvis du i utgangspunktet har gode nok hansker fra før (bortsett fra at du blir kald) så ville jeg ikke kjøpt noen dyrere hansker. Jeg kommer vertfall aldri mer til å gi mer enn en 1000-lapp eller så for et par hansker. Ikke så lenge jeg har varmeholker vertfall.

ELO1973
Innlegg: 63
Registrert: 30 apr 2019, 09:14
Motorsykkelen din: Honda CB650R

Re: Varme hansker

Legg inn av ELO1973 »

Har noen veldig fine Dainese skinnhansker, men egner seg nok ikke helt til den årstiden vi går inn i :-) Er litt keen på varmeholker kjenner jeg. Da trenger vel ikke hanskene være supervarme, men heller vindtette. Ift regnvær er det vel uansett bare «gummihansker» som funker...alternativt la være å kjøre...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Varme hansker

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tror jeg ville satset på varmeholker ja. Du får kjøpt overtrekk til hanskene som er vanntette evt. Så lenge du har noen gode Dainese hansker fra før, så ville jeg ikek kjøpt noen nye hansker var jeg deg. :)

Jajo82
Innlegg: 326
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Sted: Sarpsborg

Re: Varme hansker

Legg inn av Jajo82 »

Jeg har originale honda holker. de er jeg ikke spesiellt fornøyd med(de varmer ikke nok ). Oxford hotgrips som jeg hadde før var mye bedre. Samboeren har oxford nå og de blir varme og gode

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Varme hansker

Legg inn av Bjerknez »

Jeg hadde Oxford holker på cruiseren jeg hadde. Fungerte veldig bra dem. Men ser jo litt jalla ut med ettermarkedsmonterte holker. Vertfall den blanke plastboksen jeg hadde på styret. Men det funker :)

Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Varme hansker

Legg inn av Rha »

Oxford sine er gode. Har hatt dem på to sykler. Eneste er at dem kan være litt tykke. Har nå yamaha orginale og dem ikke bedre, men tynne.
Hater å fryse på fingrene. Kjører med skinn hansker fra bullfighter og setter på varmen når det blir kjølig. Gulle godt med varme i holkene.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

ELO1973
Innlegg: 63
Registrert: 30 apr 2019, 09:14
Motorsykkelen din: Honda CB650R

Re: Varme hansker

Legg inn av ELO1973 »

Oppdatering:
Problemstillingen var jo hvordan holde fingrene varme på pendlingen utover høsten. Umiddelbart så jeg for meg varmere hansker, men dette har jo svakheten i dette alternativet kan jo være at tilstrekkelig varme hansker ikke finnes 😉
Alternativ 2 er jo varmeholker, men må innrømmer at jeg er litt forsiktig med å montere for mye dubbeditter på min ellers ganske nakne cb650r.
Endte derfor med å kjøpe varnehansker etter anbefaling fra fyren MC Oslo. Gjenstår å se om dette er det beste eller verste fra to verdener, men får avlegge rapport etterhvert :-)

Svar