Stians logg - Ducati Diavel

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - Bimmern solgt, ny sykkel på vei inn i garasjen??

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 16 aug 2019, 07:46
barske skrev: 16 aug 2019, 00:07 Ohh grattis :twothumbs:

Diavel henger høyest for meg og i cruiserklassen. Den var fantastisk å kjøre! Pimpe den opp med litt anna eksos så smeller det godt i tillegg :thumleft
Takk takk Barske :D Deilig med noe italiensk igjen kjenner jeg! Ja det kan være et alternativ etterhvert, men lyden er rimelig grom i utgangspunktet synes jeg.
Bjerknez skrev: 16 aug 2019, 07:12 Gratulerer med tøff sykkel Stian! :twothumbs:

Jeg har hatt den i baktankene selv, men desverre har jeg en merkelig magefølelse når det kommer til Ducati vedrørende driftsikkerhet. Men det er sikkert bare meg. Tøff sykkel er det vertfall, det skal ingen ta fra den :thumleft
Takk Ove! Anbefaler deg å prøvekjøre en uansett, den er artig å kjøre og er virkelig noe helt annet enn S1000R :)

En av grunnene til at jeg valgte å gå for en 2016 modell (foruten at det selvsagt er mye å spare) er fargen, jeg synes den sorte fargen er kulere enn de nyere fargekombinasjonene selv om de også er fine :D
Joda, dette er jo en helt annen sykkel selvsagt. Men husker jeg prøvesatt en en gang. Den var overraskende mye fremoverlent til å være en "cruiser". Enig med deg angående farge dog :)

Skulle jeg hatt en slik måtte det ha blitt en ny med garanti i såfall. Men det blir nok ingen Ducati på meg. Tøffe sykler er det vertfall :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - Bimmern solgt, ny sykkel på vei inn i garasjen??

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 16 aug 2019, 07:58 Joda, dette er jo en helt annen sykkel selvsagt. Men husker jeg prøvesatt en en gang. Den var overraskende mye fremoverlent til å være en "cruiser". Enig med deg angående farge dog :)

Skulle jeg hatt en slik måtte det ha blitt en ny med garanti i såfall. Men det blir nok ingen Ducati på meg. Tøffe sykler er det vertfall :)
Den er mer agressiv i kjørestilen enn en cruiser ja, spissere vinkel på beina, men du har armene mer eller mindre rett frem og sitter jo rett i ryggen, eller ihvertfall gjorde jeg det.
04wm1269IHRtJUyUyUyUyUy0n.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Stians logg - Bimmern solgt, ny sykkel på vei inn i garasjen??

Legg inn av TGR »

Stusser litt over at dere beskriver slike sykler som cruisere?
I mitt hode er dette streetfightere. En cruiser er vel sykler som HD, japanske softchoppere osv?
Er det noe jeg har gått glipp av her? :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - Bimmern solgt, ny sykkel på vei inn i garasjen??

Legg inn av Bjerknez »

Mer at jeg skrev Cruiser i anførselstegn :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - Bimmern solgt, ny sykkel på vei inn i garasjen??

Legg inn av Stian87 »

TGR skrev: 16 aug 2019, 08:22 Stusser litt over at dere beskriver slike sykler som cruisere?
I mitt hode er dette streetfightere. En cruiser er vel sykler som HD, japanske softchoppere osv?
Er det noe jeg har gått glipp av her? :-k
Den faller under flere segmenter slik jeg ser det. I utgangspunktet er det nok en cruiser, men utseendemessig noe annerledes enn de mer klassiske. Tross alt Ducati :D Men det er også en sportssykkel :twothumbs:

https://www.topspeed.com/motorcycles/mo ... 70950.html her beskriver kjøreegenskapene godt etter min mening
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - Bimmern solgt, ny sykkel på vei inn i garasjen??

Legg inn av Bjerknez »

Jeg synes "power cruiser" er et ganske beskrivende ord :)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Stians logg - Bimmern solgt, ny sykkel på vei inn i garasjen??

Legg inn av Snikendeugle »

TGR skrev: 16 aug 2019, 08:22 Stusser litt over at dere beskriver slike sykler som cruisere?
I mitt hode er dette streetfightere. En cruiser er vel sykler som HD, japanske softchoppere osv?
Er det noe jeg har gått glipp av her? :-k
Nærmere cruiser enn streetfighter i mine øyne.
Tenker da spesielt på det lave setet og mer strake armer til styret.

Klassiske streetfightere, før noen produsenter faktisk lagde det selv som "naked" er vel R-sykler som ble modifisert til å ha mindre kåper på siden og fronten.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Stians logg - Bimmern solgt, ny sykkel på vei inn i garasjen??

Legg inn av TGR »

Snikendeugle skrev: 16 aug 2019, 09:39
TGR skrev: 16 aug 2019, 08:22 Stusser litt over at dere beskriver slike sykler som cruisere?
I mitt hode er dette streetfightere. En cruiser er vel sykler som HD, japanske softchoppere osv?
Er det noe jeg har gått glipp av her? :-k
Nærmere cruiser enn streetfighter i mine øyne.
Tenker da spesielt på det lave setet og mer strake armer til styret.

Klassiske streetfightere, før noen produsenter faktisk lagde det selv som "naked" er vel R-sykler som ble modifisert til å ha mindre kåper på siden og fronten.
Ok...... :-k Men fra gammalt av, altså langt tilbake i forrige årtusen, så var en cruiser noe man cruiset på. En sykkel man tuslet avgår på i ro og mak, enten man skulle posere på vei til pølsebua, eller om man skulle cruise på en kort eller lang tur.

En cruiser var aldri en sykkel med mye motor, aggressivt design, heftige bremser og kjøreegenskaper. Slike sykler, som var nakne, det var streetfightere.

Men men, nå er jo jeg snart tusen år gammal, så ting forandrer seg vel ... :crazy:

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Stians logg - Bimmern solgt, ny sykkel på vei inn i garasjen??

Legg inn av Snikendeugle »

Jeg synes "power cruiser" fra Bjerknez over her passet ganske bra sånn sett :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Stians logg - Bimmern solgt, ny sykkel på vei inn i garasjen??

Legg inn av TGR »

Nja, njo, men det er jo uansett tukling med etablerte begreper.

Cruising er et sånt etablert begrep. Opprinnelig fra USA, hvor man cruiset nedover en eller annen mainstreet eller boulevard, for å vise seg frem og se på livet. Da kjører man sakte. I den grad man cruiset utenfor byen, så kjørte man også sakte. Cruising har aldri havnet om power eller fart. 😎

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - Bimmern solgt, ny sykkel på vei inn i garasjen??

Legg inn av Stian87 »

TGR skrev: 16 aug 2019, 10:03 Nja, njo, men det er jo uansett tukling med etablerte begreper.

Cruising er et sånt etablert begrep. Opprinnelig fra USA, hvor man cruiset nedover en eller annen mainstreet eller boulevard, for å vise seg frem og se på livet. Da kjører man sakte. I den grad man cruiset utenfor byen, så kjørte man også sakte. Cruising har aldri havnet om power eller fart. 😎
Enig med Bjerknez, powercruiser blir treffende.

Tror du må oppdatere oppfatningen din av hva en cruiser er gamlefar :knegg :P

Hentet fra Wikipedia om Cruisere:
Power cruiser is a name used to distinguish bikes in the cruiser class that have higher levels of power. They often come with upgraded brakes and suspensions, better ground clearance, and premium surface finishes, as well as more exotic or modern muscular (non-traditional cruiser) styling.

Many power cruisers and Japanese cruisers of the 1980s have more neutral riding positions. While traditional cruisers have limited performance and turning ability due to a low-slung design, power cruisers or similar performance-oriented cruisers can be leaned farther for better cornering. Otherwise, customization can increase the bike's lean angle to enable cornering at higher speeds.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Stians logg - Bimmern solgt, ny sykkel på vei inn i garasjen??

Legg inn av TGR »

Joda, skjønner jo at jeg har gått ut på dato :crazy:
I mine ører er det like logisk som wienerknekkebrød. :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - Bimmern solgt, ny sykkel på vei inn i garasjen??

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tror vi må ta noen pils på dette en dag TGR, så vi blir enige en gang for alle :lol

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Stians logg - Bimmern solgt, ny sykkel på vei inn i garasjen??

Legg inn av TGR »

Bjerknez skrev: 16 aug 2019, 10:37 Jeg tror vi må ta noen pils på dette en dag TGR, så vi blir enige en gang for alle :lol
God plan Bjerknez :twothumbs:

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - Bimmern solgt, ny sykkel på vei inn i garasjen??

Legg inn av Stian87 »

TGR skrev: 16 aug 2019, 10:38
Bjerknez skrev: 16 aug 2019, 10:37 Jeg tror vi må ta noen pils på dette en dag TGR, så vi blir enige en gang for alle :lol
God plan Bjerknez :twothumbs:
Høres ut som en plan :twothumbs: så får du forklare meg hva wienerknekkebrød er :lol
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Svar