Jeans med full beskyttelse?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
mekkern
Innlegg: 7540
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av mekkern »

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av jongsanim »

Her er dette virkelig ce standard, eller blander man ce begrepet inn i en annen seetifiaering som her heter "EN 13595 1-4"?

Etter hva jeg har forstått er ce merking kun et merke produsenten selv setter på produktet for å bekrefte at produktet møter visse standarder under produksjonen, f.eks. uten farlige stoffer osv.

mekkern
Innlegg: 7540
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av mekkern »

Dette er en standard som erstatter den gamle.
Her blir plaggene klassifisert etter faste normer.
Slik som eksempelvis ryggskinner level 1 eller 2.
Kjøpte en jakke i år og den er merket etter normen med AAA-AA-A-B-C og så videre.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av jongsanim »

Det er greit, men er det "en CE standard"?

Folk blander begrepet og navn så mye at jeg ble litt usikker.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av cannon »

Ikke en standard.
CE-merking gjelder innenfor EU. CE-merking retter seg mot helse, sikkerhet og miljø.
CE-merket indikerer at fabrikanten har innrettet seg etter de standarder og krav som gjelder for produktet som blir produsert. Produkt-kravene er ikke CE-krav, og CE er i hovedsak en bekreftelse på at andre gjeldende krav til produktet er oppfyllt. Produsenter som skal selge sitt produkt innenfor EU/EØS må følge de samme kravene.

https://en.wikipedia.org/wiki/CE_marking

mekkern
Innlegg: 7540
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av mekkern »

Dette er standarder som utstyret skal testes etter nå.
https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/n ... -explained
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av Stian87 »

Det finnes vistnok noen MC jeans med kevlarforing og sånn gel som blir hard ved sammenstøt. Er det noen som har noen erfaring med det?

Har et par kevlarbukser (delvis forsterket) med myke beskyttelser i knær og hofter (fra trilobite eller noe - sånn tre eller tolags greie) Den virker helt kurant selv om jeg ikke ville falt med den i høy fart. :scratch

Problemet mitt er at den er litt klumpete og baggy, særlig pga av beskyttelsen som selv om den er myk jo er litt klumpete. Dessuten er buksa blitt alt for stor ( :twothumbs:) så jeg må ha en som sitter bedre.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av Stian87 »

LarsE skrev: 26 apr 2019, 19:31
FreewheelBurning skrev: 26 apr 2019, 16:43 Ble overrasket av denne testen:
https://www.youtube.com/watch?v=ZbfCu-M3kb8

Den billige varianten har bare delvis beskyttelse, mens den dyre har beskyttelse overalt. Hvor kan man finne full-kevlar bukser på norske nettbutikker? Noen butikker jeg kikket på spesifiserer ikke tydelig hvor mye av stoffet som er beskyttet, eller så spesifiserer de at bare deler av stoffet er beskyttet. De fleste bildene viser kun bukser utenfra, eller bare delvis invendige bilder.
Buksa i testen der er fra Hood Jeans, https://hoodjeans.co.uk. Finnes så vidt meg bekjent ikke i butikker i Norge, men de har fri frakt og trenger ikke betale moms på de. Har kjørt med min i to år, men måtte kjøpe ny nå da den ikke passet meg lengre (har mistet noen kg)
Hvordan er passformen? var det kurant å finne riktig størrelse?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 460
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av Canutus »

Jeg har Held Crackerjack Kevlar Jeans. Denne er sydd i kevlarforsterket dongeri (altså ingen fôr, bortsett ifra på knær og hofte hvor det er lommer for puter.
Buksen ser ut som en vanlig jeans, men er endel stivere og tyngre enn vanlige jeans. Jeg har både kne- og hofteputer, og disse er lite synlig, dvs. en legger ikke umiddelbart merke til at det er en mc-bukse.
Kjøpte buksen for å kunne kjøre til jobb uten å tre på kjøreutstyr på varme dager, men syns den er litt stiv å sitte på kontoret med spesielt de varme dagene.
Stian87 skrev: 16 aug 2019, 07:58 Det finnes vistnok noen MC jeans med kevlarforing og sånn gel som blir hard ved sammenstøt. Er det noen som har noen erfaring med det?

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av Skogstrollet »

Må innrømme at jeg stort sett gitt opp kevlar-jeans som et godt alternativ til kjørebukser. Et par godt vetilerte tekstilbukser er så mye behagligere å ha på, samt at det går å ha noe under slik at du kan ta de av når du stopper. Har ikke klart å finne noen kevlar jeans som sitter godt på og som ikke blir altfor varme når man er av sykkelen.

Har veldig lyst på å få tak på et par Dyneema-bukser, men det ser ikke ut å være mange av de tilgjengelige i Norge/Sverige. Sitter litt langt inne å bestille fra utlandet til prisen jeg finner :sk?
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av haakeik »

Hvorfor ikke bruke K-legs fra Draggin. Da kan du har på deg den jeansbuksa du liker best over.
https://dragginjeans.net/products/k-legs

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av FreewheelBurning »

Ser ut som et godt alternativ, men trenger fortsatt knebeskyttelse og gjerne noe padding på hoftene. En del størrelser er utsolgt også.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av Stian87 »

Skogstrollet skrev: 16 aug 2019, 09:32 Må innrømme at jeg stort sett gitt opp kevlar-jeans som et godt alternativ til kjørebukser. Et par godt vetilerte tekstilbukser er så mye behagligere å ha på, samt at det går å ha noe under slik at du kan ta de av når du stopper. Har ikke klart å finne noen kevlar jeans som sitter godt på og som ikke blir altfor varme når man er av sykkelen.

Har veldig lyst på å få tak på et par Dyneema-bukser, men det ser ikke ut å være mange av de tilgjengelige i Norge/Sverige. Sitter litt langt inne å bestille fra utlandet til prisen jeg finner :sk?
Har faktisk fortsatt de du anbefalte, husker ikke hva de heter, men de ble levert fra MCbergen elle noe sånt. Var jo litt store i størrelsen i utgangspunktet. Selv om jeg byttet til en mindre størrelse var de fortsatt litt store og nå sitter de ikke uten et belte, og knapt da.... :O
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av Skogstrollet »

Stian87 skrev: 16 aug 2019, 11:04
Skogstrollet skrev: 16 aug 2019, 09:32 Må innrømme at jeg stort sett gitt opp kevlar-jeans som et godt alternativ til kjørebukser. Et par godt vetilerte tekstilbukser er så mye behagligere å ha på, samt at det går å ha noe under slik at du kan ta de av når du stopper. Har ikke klart å finne noen kevlar jeans som sitter godt på og som ikke blir altfor varme når man er av sykkelen.

Har veldig lyst på å få tak på et par Dyneema-bukser, men det ser ikke ut å være mange av de tilgjengelige i Norge/Sverige. Sitter litt langt inne å bestille fra utlandet til prisen jeg finner :sk?
Har faktisk fortsatt de du anbefalte, husker ikke hva de heter, men de ble levert fra MCbergen elle noe sånt. Var jo litt store i størrelsen i utgangspunktet. Selv om jeg byttet til en mindre størrelse var de fortsatt litt store og nå sitter de ikke uten et belte, og knapt da.... :O
Stemmer det! Har mine fortsatt jeg og, de er faktisk de beste kevlar-jeansen jeg brukt så langt. Eneste tingen er at de blir sykt varme så fort jeg stopper... men det er jo felles for alle kevlar-jeans egentlig :roll
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Jeans med full beskyttelse?

Legg inn av Stian87 »

Skogstrollet skrev: 16 aug 2019, 11:10 Stemmer det! Har mine fortsatt jeg og, de er faktisk de beste kevlar-jeansen jeg brukt så langt. Eneste tingen er at de blir sykt varme så fort jeg stopper... men det er jo felles for alle kevlar-jeans egentlig :roll
Ja de er bra de, kan bli litt varme, helt enig i det, og er litt tunge. :P Men hjelper mye med luftingen på siden. Men som sagt må ha noen nye pga størrelse.

Av nysgjerrighet, hvordan oppfatter du damemodellen? Synes herremodellen er litt vel baggy og klumpete. Lurer ikke akkurat noen til å tro det er vanlige jeans :P
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Svar