Å herre min skaper...

Tja...ikke helt to sidekasser. Tallene inneholder også en toppboks i aluminium.....men allikevel. Så noen spurte om GS-klanen på FB hadde meninger om en type eksosanlegg til GS. Normalt koster slikt ca ti laken. Husker ikke merket som ble nevnt men det kostet 20 laken......vel vel...hobby er dyrt.
Apropos trygg på sykkelen; jeg opplever det samme og merker at jeg kjører mye bedre når jeg slapper av og lar sykkelen gjøre jobben. Slipper skuldre og albuer og bare "dingler" med. Har prøvd å sitte på sykkelen på samme måte som jeg kjører på ski, i en slags atletisk grunnposisjon - den samme som brukes i kampsport og kajakk (blant mye annet) - jobbe med kreftene og ikke mot. Avslappa, stødig, balansert. Mye mindre sliten blir jeg også. Får det selvfølgelig ikke til hele tida, men innimellom sitter det :-)utc skrev: 12 mai 2019, 20:12 Lenge siden jeg har frekventert bloggen her men sesongen er igang og da blir det ikke tid til slikt. Har så langt i år logget 3500 km og følger at jeg blir....vel...tøffere er kanskje feil ord men jeg har iallfall blitt mer komfortabel på mc'n. Dette med svinger i hastighet kan jo som de fleste vet være en liten utfordring. Ser at hastigheten øker i de svingene jeg har kjørt tidligere. Ikke sånn å forstå at det er noe grisekjøring jeg driver med. Det overlater jeg til andre. Men en skal ikke ned i krypfart iallfall.
Investerte i en ny sal og det gjorde underverker. Originalsalen til BMW (gs) er ingen ting å slenge rævva i taket for. Tok også sjansen på å kjøpe en lavere sal siden jeg fra naturen sin side er utstyrt med for korte bein. Altså de beina er normale men GS er digre greier. Dro ut på en liten tur i dag og var kun av salen en gang. Ikke fordi jeg ville men fordi jeg måtte. Det er da man forbanner at man er utstyrt med en kopp fra Statoil. Hva ?? Heter det Circle K ? En sirkel og en K blir for oss som har et par vintre på nakken en kjapt tilbakeblikk til OK-stasjonene. Så nå kaller jeg det for OK. En flott tur fra heimen tilDrøbak, videre mot Nesodden, tilbake til Ski, Ytre Enebakk, Solbergfossen, Askim, og mange fler kilometer på noen fantastiske småveier mot heimen igjen. Dette gir enormt med glede. Så blir det spennende å se hva sesongen bringer av fler gleder og kilometer![]()
Eneste måten å set til at han ikke drar fra de andre detutc skrev: 03 jun 2019, 16:49 Oppstilling av en norsk og fem tyske.. Fem BMW GS'er og en KTM. Visstnok fikk sistnevnte alltid kjøre bakerst.....uvisst av hvilken grunn![]()
Skulle til å si det
Nei det kan du jaggu si. Alle kan gjøre feil, av disse gjør noen større feil
Sikkert en korrekt observasjon
Det minner meg om at det er på tide å bytte bremseklosserSnikendeugle skrev: 07 jun 2019, 22:08 Kjenner til midlertidig tante-fenomenet. Litt rusten sjåfør og en av de første turene på ny sykkel med altfor gode frambremser møter fotgjengerovergang og person som tar den klassiske instant-90 grader bestemmelsen om å krysse veien :)
Fin GS forresten. Den looken blir aldri gammel, selv om den virker aaaltfor massiv for meg i fronten når man faktisk sitter på de.
Ah...!utc skrev: 15 aug 2019, 23:53 Det er nå straks ett år siden jeg kjøpte motorsykkelen på bildet over her. Nå er den solgt og ny kommer til uka. Dette gikk nesten litt for fort![]()
Det stemmer og vi legger til en A så stemmer det enda bedre. Gleder meg som en unge på julaftenAh...!
Spent på hva den er blitt erstattet med!
En GS 1250, antakelig....
Den er fantastisk. Hentet ut på fredag og dro på tur til Lysebotn samme dagAJ skrev:Grattis!
Spent på å høre mer etter hvert hvordan du synes denne er :) .
Takk for det ErikW. Jeg har turopplegget klart på papir om ikke annet. Ta gjerne kontakt på pm så skal jeg sende deg det om du kan bruke noe av det.ErikW skrev: 19 jan 2020, 23:08
Gratulerer men lapp og flott MC.
GS er herlig sykkel. Når jeg byttet nå i November, så var det GS eller RT som var valgene. Denne gangen ble det RT, men neste kan fint bli en GS :)
Jeg planlegger slik tur i 2021 og kunne tenkt meg dette du planlegger, så ønsker gjerne en kopi av den turen om du vil.