MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar

Når passer det deg best med MCsiden-treff på Gullvågcampingen?

Avstemmingen ble avsluttet den 24 jun 2019, 23:30

Uke 33 (16. - 18. aug.)
3
21%
Uke 34 (23. - 25. aug)
11
79%
 
Stemmer totalt: 14

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av TGR »

Jompa skrev: 26 aug 2019, 23:07
TGR skrev: 26 aug 2019, 20:24
Jompa skrev: 26 aug 2019, 20:17 Kun en og en halv time igjen. ;)
Bra jobba. Beviset på at doningen er komfortabel og egnet til langtur :twothumbs:
Komfortabel I massevis, jeg har også hørt rykter fra flere troverdige vitner som sier at Electraen holder godt følge med italienske sportssykler 😆
PÅ tur, ja :lol

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av WikingTnT »

Hei folkens og tusen takk for en super helg på Gullvåg :thumleft . Det var første gang jeg møtte 80% av dere men ikkeno problem å føle seg hjemme med den gjengen her :twothumbs:
Lokasjonen Gullvåg har flere vært innom her men jeg synes turen på Lørdag ble veldig fin med tanke på kjørbarhet og lengde - som flere av dere ytret så var det ikke turen ( lengden ) som var det viktigste på et slikt treff men at vi møttes og hadde det sosialt :thumleft. De fleste hadde jo noen mil i baken fra Fredag - kudos til Finnmarkingene :twothumbs:
Hørte forresten ikke noe til E6 eller noe tog jeg heller - mulig det var signalfeil ellr no :P

Så må jeg få si at jeg er imponert over hvordan dere gutter slenger sofaene og støpjerns-komfyrene gjennom svingene :D - ikkeno problem å dra på tur når det blir såpass flyt i rekkene og null drama :prf

Mc-sidens ryttere er en flott inkluderende gjeng som jeg absolutt har lyst til å møte igjen i ulike fora og på framtidige treff - godt å se at alle kom seg vel hjem og klar for nye turer :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av kjellv »

Veldig flott at WikingTnT fikk skviset inn deltakelse, og til og med en overnatting på treffet. Han hadde jo egentlig ikke tid.. Meget hyggelig :prf
Også E-strom ble med til en viss grad, han hadde jo også hendene fulle denne helga. Veldig kjekt å treffe deg igjen også, det er noen år siden sist for min del. Jeg glemmer heller ikke barske med en langt fra lydløs ankomst. Det var ikke tvil om hvem som kom på lørdagsmorran :drg

På 13-treffet var vi 7 deltakere. 3 av oss har også vært med på de to neste treff. Dovretreffet hadde 11 deltakere. Så vidt jeg kan regne ut i farta var hele 8 av disse også med på Gullvågtreffet. Dette lover bra, vi ser at disse treffene er til dels avhengighetsskapende. Har man deltatt på et forumtreff er sannsynligheten omtrent 50% for at man blir med på senere treff :drg :banansplit :cheers

dmorvik
Innlegg: 13
Registrert: 03 aug 2018, 15:54
Motorsykkelen din: Harley Davidson Electraglide 2001
Sted: Langesund

Re: MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av dmorvik »

Takk for hyggelig tur På Gullvåg Camping. Greide ikke laste op video her, men TGR har sendt den videre til Flatop, så får vi se om det årnær seg


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av AJ »

dmorvik skrev: 06 sep 2019, 11:06 Takk for hyggelig tur På Gullvåg Camping. Greide ikke laste op video her, men TGR har sendt den videre til Flatop, så får vi se om det årnær seg BildeBilde


Sent from my iPhone using Tapatalk
Spent på videoen fra treffet :crazy: !

Det beste er å legge den ut på Youtube eller Vimeo. Vimeo Basic er vel fortsatt gratis, så vidt jeg vet.

Ingen mulighet for direkte opplasting av videoer i innleggene fra egen PC/Mac, dessverre...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av AJ »

Den flotte videoen dmorvik fikk laget fra fellesturen vår på årets MCsiden.no treff på Gullvåg Camping:

________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

dmorvik
Innlegg: 13
Registrert: 03 aug 2018, 15:54
Motorsykkelen din: Harley Davidson Electraglide 2001
Sted: Langesund

Re: MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av dmorvik »

Uka etter dro jeg på Drag-race i Danmark og slo følge med en gjeng fra Kongsberg og Mjøndalen opp til Skagen.
Gopro-kameraet mitt Hero 5 hadde knekt, så dette er filmet med et Hero 7 black. Bedre stabilisator. Så hvis det har interesse....her er 22 Harleyer på vei gjennom Danmark
https://youtu.be/GZGCa_4Qti0

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av TGR »

Kul video DM. Nesten så man får lyst på HD igjen ... :crazy:

dmorvik
Innlegg: 13
Registrert: 03 aug 2018, 15:54
Motorsykkelen din: Harley Davidson Electraglide 2001
Sted: Langesund

Re: MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av dmorvik »

Har hatt mange fine turer i år. Trøndelag, Tyskland, Polen, Danmark og Sverige. Mange hyggelige folk har jeg møtt, det spiller ingen rolle hva slags sykkel man kjører.... Gudskjelov


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av rolf-arne »

Ja nå er det blitt noe dager siden vi møttes på Gullvåg. En fin tur ned dit og et flott treff.

Lørdags utflukten og samværet på kveldan , var hyggelig - dokker e en trivelig gjeng!

Så for det , skal dere alle ha takk, stor takk.

Ja må jo også takke de fra vest som jeg hadde følge med til Sunndalsøra, det også en fin tur , det endte med 40 mil den dagen - over Aursjøhytta og ned til Mardøla , ja kan like godt innrømme det grusvei med Pan - det blir ei konsentrasjons økt. Og især ned til Eikesdalen, kan vel si det sånn at det var godt å komme ned. Men hvilken herlig utsikt å ta Lunsj/middag i - i bratthenget med utsikt over dalen.

Må bare gi tapt for veiene på det fagre vestland, mange etapper hadde jeg lyst å snu å kjøre på nytt og på nytt , men det går vel ikke - da ryk jo hele den løse planen. Men veien opp fra Eresfjorden mot Myklebostad er vel fin , lite trafik var det også , det skulle bli mer

Trollstigen , joda det er en fin vei "stubb" med bare litt trafikk så var den "grei" og kjøre , men sitter jo med andre favoritt strekninger , vel så gode.(kanskje mye bedre)
På toppen av Trollstigen traff jeg to bergensere som slo følge videre - til Geiranger med stopp ved Ørnesvingen - fra Ørnesvingen og ned til Geiranger var ei piiina - blei liggende bak en Transitt som overhodet ikke kunne tenke seg å slippe oss forbi. Kom nesten helt ned før det gav seg ei andledning.

På tur opp fra Geiranger så gikk det bedre- nesten ikke trafikk - var blitt middagstid for de fleste "turister" og ja seint begynnte det å bli, så turen endte på Dalsnibba 1500 meter o.h. og vistnok det høyest asfalterte sted i Norge. Der ble det stopp og jerven duken ble tatt i bruk, og der sovna man og våkna før sola og fikk bilder av soloppgangen - litt av en måloppnåelse- er litt rar sånn. (må vel komme noen bilder etterhver også)

Fra Dalsnibba så gikk det over til Lom - med en stopp ved stavkirka, før turen fortsatte forbi Galdhøpiggen og ned til Turtagrø, også en fin vei. Men fra Turtagrø så slo jeg inn på "TINDEVEGEN" - der hadde jeg ikke kjørt med stor bil- ja ikke lastebil- men stor personbil.
DETTE ER MC vei!!!! -- Tindevegen må oppleves- der passe det egentlig bare å kjøre motorsykkel. Å joda Pan , min trivdes stort.

Tindeveien ender i Øvre-Årdal og derfra gikk det radig - til Flåm et lite stopp og så videre sørover , passerte Stahlheim, Vossevangen og helt sånn der plutselig ut av en tunnell og inn på ei bru, Hardangerbrua - litt av et byggverk , må tilbake dit.
Sov over ved Tyssedal og på morran tok man en tur opp mot dammen under Trolltunga - også en MC vei av de spesielle.

Hittil hadde ikke turen hatt noen dags mål , men det hadde jeg nå- skulle nå Bjoa sånn passe tidlig på formiddagen, men klarte alikevel å finne noen gode veistubber-
Rullestadjuvet - var ei flott erstatning for en tunell - og jeg fikk kjøre hele strekninga aleina - i sol og et generellt strålanes vær - absolutt MC_VEI.
Ved Åkrafjordtunet , tenkte jeg å spise litt- men havna i køa bak en buss full av pensjonister , så jeg kjørte heller fjordveien utover, 8 kilometer tunell frista ikke, dessuten var det jo et herlig vær! Det blei en flott opplevelse - æ kjøre aldri mer tunella om æ ikke må!

Besøk unnagjort så blei det fylkesvei 46 inn til Sauda - og fra Sauda over til Røldal og opp over til Haukeli , med overnatting i det fri .

Morgen etter - så fikk jeg med meg nok en flott soloppgang . Og ja veien fra Sauda til Røldal - Æ si bare mmmmmmmmm!!!!.

Faen æ e avensjuk på vestlendingan - æ unnskylde ikke engan utbruddet eller ordbruken.

Fra Haukeli til Hovden til Bykle øverst i Sætesdalen- så over til Dalen i Telemark og fulgte kanalen via Vrådal til Skien.
Innom Løveid sluser ved Skotfoss og fikk bilder og film av Viktoria som blei slusa ned , da hadde jeg egentlig kjørt om kapp med båten fra Dalen og ned, skulle egentlig bli for sein - men siden jeg nå var på kjente stier for ikke å snakke om veier så blei det en snarvei eller to som Google ikke helt skjønner går ann.

Men så var det jo slutt på godværet da, ja det starta jo å regne på turen over til Dalen, men pytt det tørka fort opp igjen. og turen fra Dalen til Skien gikk i hovedsak på tørre veia.

Men nå måtte jeg virkelig ta et valg - ræmme sørover mot kanskje tørt vær eller nord mot garantert hølje regn til natta , det blei nord til Rjukan og innendørs overnatting. Og jeg hadde ikke kommet i hus før det datt ned , men morran etter var det ganske greit og da bar det videre nordover til Sønstevann og videre til Geilo. Endte opp i Eidfjord etter å ha kjørt over Hardangervidda , og var en tanke blaut ved ankomst, det regna som F , fra Vøringsfossen og ned , men han YR hadde lovet at det skulle holde opp littetter 12- å jaggu gjorde det ikke det. Var på et møte den ettermiddagen , dro ut til i 8 tiden på kvelden - og la til flekkings over Hardangervidda igjen , ved Ål så ble det å ta en brå kamp, kjørte til det var mørkt og vel så det , slo leir , jerven duk, sovepose og en "tarp" over, ja i min speidertid så kalte vi det en bivuakk.

Morran etter til Gol og over Golsfjellet - og det er jo litt spesiellt for undertegnede - når man begynner på nedstigninga til Leira ved Fagernes , i Valdres så kommer man til Tisleidale/Tileiheia og der ligger et kurssenter for Rødekors , og for mange år siden var jeg der og stjal kokka demmes - noe av resultatet er to gutta på 27 og 25 år no. Så jeg måtte en tur innom , ta litt bilda og mimre litt. Sånn e det med romantikkera som meg. Men både kokka og romantikken er forlengst forsvunnet så , jeg rista av meg minner og kjørte vider til Beitostølen- med utsikt til varm god seng, bastu, basseng og god mat - ja så ikke å forglemme NYTT treff denne gangen touringtreff arrangert av Speed MC.

Og som med vårt treff masse hyggelige folk , fin opplevelse- men ha det klart, Æ PRIORITERE våres treff før dette.
Kjøring på lørdagen ble det her også - men høydaren var no kåseriet på kvelden med Arne Paulsen , litt av en kar.
Søndag tilbake til Gullvåg - henta henger og dro til Trondheim. Her ble det en avstikker til Børsa - og et speedometer som viser kilometer istedet for miles ble ervervet- ja de der miles missforståelsene har kosta for mye, 60 er jo ikke 60 - det er jo 8500,- kr ut av et eller annet... , ja og som den leskyndige ser så ble det tre prikka også, det får bli med det i år!!!?

Ja no sitt æ hjemme etter 3 døgn på hurtigruta og det ble jo en opplevelse av de mer spesielle - hadde jo merka at leppa var litt rar men på onsdagen våkna men skeiv og rar i ansiktet , men det gikk sæ no til utover dagen, men på torsdagen så kunne jeg ikke prate skikkelig ved frokost bordet, så da måtte jeg bare krype til korset og ringe 112 - endte med lege etterlyst på Hurtigruta og med påfølgende tur til legevakta på Finnsnes. Konstantert at det ikke burde være slag eller drypp, et stort PUH , men man antok at det var en betennelse som trykket på nervene til ansiktet. Så no er jeg på kur og med håp om å se normal ut om en 4-6 uker.

Men om man ser litt stort på det så har det no vært en fabelagtig tur og jeg runda akkurat 4000 kilometer siden jeg starta onsdag for 16 daga siden. Så med dette så sier jeg takk for laget på Gullvåg og håper vi sees på samme måten til neste år også.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av AJ »

Fantastisk beretning, rolf-arne :thumleft !
Hyggelig å bli kjent med deg og satser på at vi møtes igjen neste år :vs .

Også får du ha riktig god bedring. Kjenner til flere som antakelig har samme ansiktsbetennelse som du har. Plagsomt mens det står på, så jeg håper du får noe for det som gjør at du blir kvitt plagene.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av kjellv »

Da konstanterer vi at siste treffdeltaker omsider er hjemme igjen. Du viser tydelig at det ikke bestandig er nødvendig å ta raskeste vei hjem :thumleft
Takk for et flott referat etter en tydeligvis veldig flott tur. Jeg er helt enig med deg, mange av veiene på vestlandet er unike og gir av og til de helt store opplevelsene. Men man må velge de gamle veiene, og man må ikke kjøre i Juli. Nyere veier gir langt i fra det samme, og det blir gjerne alt for mange lange tuneller. Når jeg har ramlet inn i en lang tunell, pleier jeg å tenke at det finnes helt sikkert en gammel vei rundt eller over dette fjellet som bør utforskes.
Hyggelig å treffe deg rolf-arne :thumleft Du er en fin fyr, og har utrolig mange gode historier på lager. Veldig trivelig at du tok turen til Gullvågtreffet :prf

dmorvik
Innlegg: 13
Registrert: 03 aug 2018, 15:54
Motorsykkelen din: Harley Davidson Electraglide 2001
Sted: Langesund

Re: MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av dmorvik »

TGR skrev: 26 aug 2019, 23:11
Jompa skrev: 26 aug 2019, 23:07
TGR skrev: 26 aug 2019, 20:24
Jompa skrev: 26 aug 2019, 20:17 Kun en og en halv time igjen. ;)
Bra jobba. Beviset på at doningen er komfortabel og egnet til langtur :twothumbs:
Komfortabel I massevis, jeg har også hørt rykter fra flere troverdige vitner som sier at Electraen holder godt følge med italienske sportssykler 😆
PÅ tur, ja :lol

[/
:Elecra er en super motorsykkel, men ikke akkurat for nybegynnere :twothumbs:

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av TGR »

dmorvik skrev: 07 sep 2019, 10:16 :Elecra er en super motorsykkel, men ikke akkurat for nybegynnere :twothumbs:
Joda, ingen tvil om det :)
Som du vet så titta jeg etter en Electra i riktig prisleie for meg, etter at jeg droppa Softailen.
Men, så oppdaget jeg LT, og slik gikk det til at ikke jeg endte opp med Electra :twothumbs:

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av TGR »

rolf-arne skrev: 07 sep 2019, 01:11 Søndag tilbake til Gullvåg - henta henger og dro til Trondheim......
Ja, stussa på at hengeren din sto igjen, når alle hadde reist. :lol

Svar