xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] - Tur i helga 8-)

Legg inn av Olav K »

En tysk klassiker BildeBilde

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] - Tur i helga [emoji41]

Legg inn av xyvind »

Esveen skrev:Flotte bilder og flott sykkel! Misunner deg muligheten for lengre turer. Her er helgene stort sett booket, og jeg rekker kun korte dagsturer.

Bynner å få sansen for bokser nå, ser ikke bort fra at neste sykkel blir en r1250gsa. Bilde

Har også samme fetish for særegne bilskilt. Når vi fikk I3'en kunne vi velge i en skiltserie hos forhandleren. Vi valgte EL44288.
Ja når jeg først har fått muligheten til å ta disse turene så griper jeg de sjansene. For meg er dette så godt for sjelen! Hver helg har vært fullbooket her også, men nå er jeg alene annenhver helg, og da må jeg ut på Adventure.

Merker at jeg finner en ro når jeg kommer opp på viddene på svingete grusveier. Det er herlig å stå der på sykkelen og speide etter dyr eller motiver for gode bilder, et sted å stoppe og drikke kaffe. Jeg likte meg så godt på Jotunheimvegen og Peer Gyntvegen - deilige steder å dra til. Skal definitivt tilbake igjen og igjen.

Det er bare å kjøpe boxer, ingenting å vente med. Jeg blir mer og mer komfortabel på GSA’en. Utrolig fin kjøremaskin! Det har blitt 3.500 km siden jeg kjøpte den for 3 uker siden.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] - Tur i helga [emoji41]

Legg inn av TGR »

xyvind skrev: 09 sep 2019, 13:05 Merker at jeg finner en ro når jeg kommer opp på viddene på svingete grusveier. Det er herlig å stå der på sykkelen og speide etter dyr eller motiver for gode bilder, et sted å stoppe og drikke kaffe. Jeg likte meg så godt på Jotunheimvegen og Peer Gyntvegen - deilige steder å dra til. Skal definitivt tilbake igjen og igjen.
Morsomt å lese om din begeistring for GSAen :)
Jeg har hatt en håndfull vanlige GSer. Men i fjor oppdaget jeg LT. Jeg har ingen spesiell hangup for grus, men opplever nøyaktig den samme gleden som du beskriver, særlig det å kjøre fjelloverganger, finne sånne små perler hvor man kan stoppe og bare nyte :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] - Tur i helga [emoji41]

Legg inn av xyvind »

Ble en tur opp til Årnes igjen for å kjøre hele Rakeievegen. Sist jeg var der kom jeg inn på andre grusveier og etter hvert ut på asfalten igjen.
Men nå greide jeg å følge Rakeievegen hele veien fra Årnes til Vestmarka. Litt av en tur! Det er veldig fint oppi den lille høyden, der man må betale veiavgift (NOK 24,-) via SMS.
Kjempefin kveld og solnedgang, var fortsatt 17 grader nå gjennom Oslo kl 21:30, så deilig!

Og motorsykkelkjøring i skauen og på fjellet er sååå utrolig gøy! At jeg ikke fikk ut fingern før..

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] - Tur i helga [emoji41]

Legg inn av Olav K »

xyvind skrev: 10 sep 2019, 22:23 Og motorsykkelkjøring i skauen og på fjellet er sååå utrolig gøy! At jeg ikke fikk ut fingern før...

:twothumbs: du formidler skikkelig MCglede for tiden, herlig å følge med på :prf
Og det å kunne farte rundt på skogen og i fjellet på den måten, bringer absolutt en ny dimensjon til MClivet :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] - Tur i helga 8-)

Legg inn av xyvind »

Hei :vs
Nå er vi endelig på toppen av et nytt år igjen. Må si jeg er glad jeg er ferdig med 2019 - for et drittår det skulle vise seg å bli, på det private plan, vel og merke. Vel, jeg skal egentlig ikke klage, det er ikke synd på meg. Det var dritt å plutselig bli separert som nygift, men det er jeg nok ikke alene om å måtte gå gjennom, og nå som ting har stabilisert seg så må jeg si at det også har vist seg å ha mange positive sider å være enehersker i eget hjem og liv :)

Nååh.. det var ikke det jeg hadde tenkt å skrive så mye om. Men midt i denne tåka i fjor sommer solgte jeg altså min S1000R og kjøpte denne GS'en etter en prøvekjøring :twothumbs: En heftig overgang var det, og jeg hadde en herlig avslutning på MC-sesongen med GS'en. Jeg savner selvfølgelig S1000R'en (verdens beste sykkel, husk..), og kan vel si at jeg har kjent på en touch av anger også :redface
Mørketida har vært lang :crazy: og for meg er ikke det bra i det hele tatt. Jeg er både dagdrømmer vinglepetter (beklager ordspillet til alle Petter der ute), så jeg har i løpet av denne mørke dvaletida skrevet kontrakt på noe som definitivt er bygd for asfaltkjøring, noe jeg åpenbart er veldig glad i. GS'en er til salgs :roll
Nå blir det ikke noe nytt og fancy, jeg har måttet gå for noe som er litt eldre. Men jeg liker jo å plundre med små-servicer selv også, så jeg tror det vil passe meg godt. Leker med tanken på å greie å spare opp nok til å kunne kjøpe en mindre grus-sykkel også, og etterhvert kunne ha to sykler uten finansiering i garasjen. Foreløpig en drøm. Men så fort GS'en er solgt kommer det et olja lyn inn i garasjen her.
Men jeg gleder meg stort til ny sesong. Det blir mye kjøring, dekksparking, kaffedrikking, overnatting i telt, fisketurer etc. Jeg skal også i et bryllup i Polen i august, og planen er å legge deler av sommerferien rundt denne helgen og kombinere med MC-ferie, forhåpentligvis nedover mot Østerrike/Sveits når jeg først er på veien :twothumbs:
Jeg skal også være hjemme i tide til å rekke forumtreffet 21.-23. august :thumleft Men vi sees sikkert på veien før den tid. Riktig god vår til alle sammen, nå er vi endelig snart der! :twothumbs:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] Nytt år - nye muligheter

Legg inn av AJ »

Og jeg og sikkert mange andre her inne er naturligvis spent på hva slags olja ly som er på vei inn i garasjen når GS'en nå er på vei ut... ;) .
Men der holdes vel kortene tett til brystet enn så lenge, regner jeg med... :P .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] Nytt år - nye muligheter

Legg inn av xyvind »

AJ skrev: 21 jan 2020, 13:00 Og jeg og sikkert mange andre her inne er naturligvis spent på hva slags olja ly som er på vei inn i garasjen når GS'en nå er på vei ut... ;) .
Men der holdes vel kortene tett til brystet enn så lenge, regner jeg med... :P .
Kan ikke si noe før alt er i orden, nei :roll
Har skrevet kontrakt, men ikke gjort opp for meg enda. Har gjort en god avtale med forhandler som selger denne.
Men inntil den står i garasjen min og flunker så kan jeg ikke si så mye mer :crazy:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] Nytt år - nye muligheter

Legg inn av Bjerknez »

Solgt GS'en alt ja... TOLD YA!! :knegg :twothumbs:

Du har jo alltid vert svak for R-sykkel, så da må jeg nesten få lov til å gjette litt. Jeg tipper du har kjøpt deg en 1000 kubikker (eller større). Noe mindre enn dette blir litt dame :knegg

Aller høyest på tippelisten min er BMW S1000R. Eller kanskje en eller annen japse kanskje i samme segment?

Jaja... uansett... sommeren (eller våren) nærmer seg nå :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

xyvind's logg [BMW R1200GSA] Nytt år - nye muligheter

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Solgt GS'en alt ja... TOLD YA!! :knegg :twothumbs:

Du har jo alltid vert svak for R-sykkel, så da må jeg nesten få lov til å gjette litt. Jeg tipper du har kjøpt deg en 1000 kubikker (eller større). Noe mindre enn dette blir litt dame :knegg

Aller høyest på tippelisten min er BMW S1000R. Eller kanskje en eller annen japse kanskje i samme segment?

Jaja... uansett... sommeren (eller våren) nærmer seg nå :)
Hehe, GS’en er ikke solgt enda. Men den er til salgs ja. Selges til førstemann.

Jeg har alltid vært svak for R-sykler ja, som de kalles, men har ikke hatt råd pga veldig dyr forsikring pluss evt finansiering. Men nå slipper jeg finansiering og har maks bonus på forsikring etc. Nå går det.

Det er 1000 kubikk og den har kåper. Ikke S1000R dog.. er nok litt delte meninger om sykkelvalget Bilde men det får nå så være.

Jeg stikker innom med et større parti hveteøl når sesongen er i gang, for denne hojen trenger sårt et besøk hos Bjerknez’s MC-SPA Bilde

Bilde

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] Nytt år - nye muligheter

Legg inn av FredrikE24 »

Har lurt fært en stund nå, ettersom jeg har sett R1200GSAen på Finn. Lurte lenge på på om du hadde planer om å legge opp.
Særlig fordi du ikke har gitt noen lyd fra deg her.

2020 blir bra det!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] Nytt år - nye muligheter

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 21 jan 2020, 14:18
Bjerknez skrev:Solgt GS'en alt ja... TOLD YA!! :knegg :twothumbs:

Du har jo alltid vert svak for R-sykkel, så da må jeg nesten få lov til å gjette litt. Jeg tipper du har kjøpt deg en 1000 kubikker (eller større). Noe mindre enn dette blir litt dame :knegg

Aller høyest på tippelisten min er BMW S1000R. Eller kanskje en eller annen japse kanskje i samme segment?

Jaja... uansett... sommeren (eller våren) nærmer seg nå :)
Hehe, GS’en er ikke solgt enda. Men den er til salgs ja. Selges til førstemann.

Jeg har alltid vært svak for R-sykler ja, som de kalles, men har ikke hatt råd pga veldig dyr forsikring pluss evt finansiering. Men nå slipper jeg finansiering og har maks bonus på forsikring etc. Nå går det.

Det er 1000 kubikk og den har kåper. Ikke S1000R dog.. er nok litt delte meninger om sykkelvalget Bilde men det får nå så være.

Jeg stikker innom med et større parti hveteøl når sesongen er i gang, for denne hojen trenger sårt et besøk hos Bjerknez’s MC-SPA Bilde

Bilde
Haha, Avhengig av hvordan hojen ser ut, så kan det nok hende du heller bør bruke pengene på lakk og pussepapir :lol

Men det er bare å komme det. Tar 1000 kroner timen. Men du skal få en vennepris og dermed 20% rabatt. Da er kaffen inkludert. Med de mengdene kaffe du drikker, kan det hende du går i pluss også :lol

Neida... det fikser seg nok dette skal du se. Men går ripene gjennom klarlakken må det våtslipes og DET tror jeg ikke at jeg gidder å ta på meg ansvaret for gitt. Vertfall ikke på en hel sykkel :P

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] Nytt år - nye muligheter

Legg inn av xyvind »

FredrikE24 skrev:Har lurt fært en stund nå, ettersom jeg har sett R1200GSAen på Finn. Lurte lenge på på om du hadde planer om å legge opp.
Særlig fordi du ikke har gitt noen lyd fra deg her.

2020 blir bra det!
Nei, jeg legger nok aldri opp mc-hobbyen. Ser ingen grunn for det enda i hvert fall Bilde det er så gøy at jeg tenker på det nesten hele tiden faktisk. Blir mye kjøring i år også ja Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] Nytt år - nye muligheter

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:
xyvind skrev: 21 jan 2020, 14:18
Bjerknez skrev:Solgt GS'en alt ja... TOLD YA!! :knegg :twothumbs:

Du har jo alltid vert svak for R-sykkel, så da må jeg nesten få lov til å gjette litt. Jeg tipper du har kjøpt deg en 1000 kubikker (eller større). Noe mindre enn dette blir litt dame :knegg

Aller høyest på tippelisten min er BMW S1000R. Eller kanskje en eller annen japse kanskje i samme segment?

Jaja... uansett... sommeren (eller våren) nærmer seg nå :)
Hehe, GS’en er ikke solgt enda. Men den er til salgs ja. Selges til førstemann.

Jeg har alltid vært svak for R-sykler ja, som de kalles, men har ikke hatt råd pga veldig dyr forsikring pluss evt finansiering. Men nå slipper jeg finansiering og har maks bonus på forsikring etc. Nå går det.

Det er 1000 kubikk og den har kåper. Ikke S1000R dog.. er nok litt delte meninger om sykkelvalget Bilde men det får nå så være.

Jeg stikker innom med et større parti hveteøl når sesongen er i gang, for denne hojen trenger sårt et besøk hos Bjerknez’s MC-SPA Bilde

Bilde
Haha, Avhengig av hvordan hojen ser ut, så kan det nok hende du heller bør bruke pengene på lakk og pussepapir :lol

Men det er bare å komme det. Tar 1000 kroner timen. Men du skal få en vennepris og dermed 20% rabatt. Da er kaffen inkludert. Med de mengdene kaffe du drikker, kan det hende du går i pluss også :lol

Neida... det fikser seg nok dette skal du se. Men går ripene gjennom klarlakken må det våtslipes og DET tror jeg ikke at jeg gidder å ta på meg ansvaret for gitt. Vertfall ikke på en hel sykkel :P
Ojj, det var blitt en høy timepris ja.
Får se, det er jo bare plast på denne sykkern. Til og med «tanken» er bare et plastcover.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] Nytt år - nye muligheter

Legg inn av Bjerknez »

Det er først når man betaler en del at man føler man får premium service :twothumbs:

Låst