Rune75 skrev: 23 sep 2019, 11:15
Bjerknez skrev: 23 sep 2019, 11:00
Da er planker til "plattingen" bestillt. Jeg klinket til med 36x148mm. Blir nok kjøp av tykkelseshøvel også i dag som skal settes opp.
Kjør de gjennom høvelen begge veier før montering og du vil få et støvtett dekke. Og det viktigste (morsomste) - du får testet høvelen.
Et lite tips hvis du ikke allerede har tenkt på det selv. Legg bord på høykant rundt plattingen før du legger plankene oppå så får du en mye finere kant rundt. Gjelder jo helst de to sidene som ligger ut mot kanten.
Hmmm... faktisk en veldig god ide...
Kan man kjøre disse på høykant tro, gjennom høvelen? Ser for meg at det blir litt "ustabilt"...
Skal bli deilig å få ferdig denne "plattingen". Kanskje får jeg plass til bordsaga der også, så jeg slipper og lage eget bord med hjul til denne og skyve under kjellerbordet. Slik at jeg heller kan lage hyller under bordet.
Men det er tvilsomt at denne får plass oppå der. Eller det vil si, den får plass sånn sett, men man skal jo ha litt "armsleng" også for det henger jo man sager lange ting og da kommer andre maskiner i veien...
Gleder meg til å komme hjem i dag for å skru på disse plankene :)