Street Triple RS vil ikke starte, med mindre styret peker til høyre

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
L M
Innlegg: 97
Registrert: 09 apr 2017, 19:00
Motorsykkelen din: Street Triple RS - 18

Street Triple RS vil ikke starte, med mindre styret peker til høyre

Legg inn av L M »

Hola.

For noen helger siden var jeg på tur til Sverige, og på vei hjem nektet sykkelen å starte. Den forsøker ikke starte, som om støtten står nede eller noe slikt. Kjørte et par småturer etterpå uten problem, men i dag ville den ikke starte.

Jeg sjekket at klutsj-sensor-tappen, i mangel på et bedre ord, løser ut når jeg klutsjer, og det gjør den. Samtidig forsøkte jeg også å vri styret mens jeg startet, og da oppdager jeg altså at den starter uten problem om styret er vridd til høyre. Er det noen som har forslag til hva jeg kan sjekke, så slipper jeg kanskje å ta turen til Borgenhaugen for reparasjon?

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Street Triple RS vil ikke starte, med mindre styret peker til høyre

Legg inn av Snikendeugle »

Høres veldig ut som dårlig kontakt i ledningsnettet et sted rundt styrekrona, siden det påvirkes av stillingen på styret. Bare å følge kabler fra starter-knappen, eventuelt clutch-bryter også om sykkelen din krever clutch inne for å starte sykkelen.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Street Triple RS vil ikke starte, med mindre styret peker til høyre

Legg inn av Bjerknez »

Skudd i blinde... men kanskje dårlig kontakt i "kill switch" bryteren eller kabelen til denne?

L M
Innlegg: 97
Registrert: 09 apr 2017, 19:00
Motorsykkelen din: Street Triple RS - 18

Re: Street Triple RS vil ikke starte, med mindre styret peker til høyre

Legg inn av L M »

Veldig sant, takk for tips! Stikker ut og sjekker med en gang, melder fra om jeg finner noe.

L M
Innlegg: 97
Registrert: 09 apr 2017, 19:00
Motorsykkelen din: Street Triple RS - 18

Re: Street Triple RS vil ikke starte, med mindre styret peker til høyre

Legg inn av L M »

Jeg kommer jo ikke til på selve tilkoblingene, men jeg la samtlige ledninger til bryterhuset med killswitch, starter etc. i mindre strekk, og nærmest presset de mot bryterhuset. Nå startet den som den skal på tre av tre forsøk, uansett styreposisjon. Kan vel fortsatt tyde på at det er noe galt i bryterhuset, men nå er jeg vel et skritt nærmere løsning! Takk for hjelpa. :)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Street Triple RS vil ikke starte, med mindre styret peker til høyre

Legg inn av Snikendeugle »

Så bra. Det kan hende det bare er løse kontakter i bryterhuset i så fall. Du får åpne den opp og se om det er noe du får ordnet selv :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Street Triple RS vil ikke starte, med mindre styret peker til høyre

Legg inn av cannon »

Stopper den når du vrir styret tilbake til venstre? Hvis "nei" så er feilen knyttet til "start" og ikke til "run".
Ellers enig i tipsene om vakkelkontakt i nærheten av styrehode.

MorganX
Innlegg: 93
Registrert: 05 feb 2015, 20:10
Motorsykkelen din: Yamaha XSR700

Re: Street Triple RS vil ikke starte, med mindre styret peker til høyre

Legg inn av MorganX »

Om sykkelen er under 5 år så er det vel bare å kjøre den til forhandler da det er garanti på den. Å feilsøke på en slik sykkel kan føre til at ting går i stykker. Er lettere å la en forhandler ta seg av problemet.

Svar