Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av rolf-arne »

kjellv skrev: 18 okt 2019, 19:43
AJ skrev: 18 okt 2019, 19:39
De fleste vil antakelig møte på fredagskvelden. Men ikke utenkelig at en og annen også er på plass på torsdagen.
Hjemreise på søndag, som vi pleier.
Treffdeltakere som kommer fra Nordkapp pleier som regel å ankomme allerede tirsdag og reiser hjem igjen et par-tre uker senere :lol
Takk for den - :vs når man legg ut på lang? tur så må man jo ha litt igjen for å ta laus---
da holder det ikke bare med et par hundre mil :scratch
kanskje jeg legg inn hytte på neste treff budsjett - og da kan det bli enda lengre tur eller kortere -- :lol plan legges på veien... nå tro mot den eneste regel - kjør mot sol og venner.
:twothumbs:
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av Flattop »

Er du medlem kan du bli overbevist om at fortsatt medlemskap er/ er ikke bryet verdt etter et slikt treff/tur.

Er du ikke medlem det samme.

Jeg føler at hvorvidt du er et aktivt eller ikke medlem i det hele er underordnet. Kom, treff og lik/ikke lik hva du opplever.
For de som ønsker å delta og oppleve ei slik reise spiller det mindre rolle hvilken tilhørighet du har til arrangementet, det er mc-samholdet som er (for meg) det viktigste.

Har selv reist på mctreff uten å ha visst om noen deltagere på forhånd, og reist derifra beriket og med bekjente fra alle utposter i kongeriket.

Nei lav terskel og stor takhøyde for alle som ønsker å delta.

Det er jo kun ens egne midler og innsats som benyttes på et slikt treff så tilhørighet bør ha ingen rolle i dette.
Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av dypen »

Gode ord!
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av kjellv »

Flattop skrev: 20 okt 2019, 00:25 Er du medlem kan du bli overbevist om at fortsatt medlemskap er/ er ikke bryet verdt etter et slikt treff/tur.

Er du ikke medlem det samme.

Jeg føler at hvorvidt du er et aktivt eller ikke medlem i det hele er underordnet. Kom, treff og lik/ikke lik hva du opplever.
For de som ønsker å delta og oppleve ei slik reise spiller det mindre rolle hvilken tilhørighet du har til arrangementet, det er mc-samholdet som er (for meg) det viktigste.

Har selv reist på mctreff uten å ha visst om noen deltagere på forhånd, og reist derifra beriket og med bekjente fra alle utposter i kongeriket.

Nei lav terskel og stor takhøyde for alle som ønsker å delta.

Det er jo kun ens egne midler og innsats som benyttes på et slikt treff så tilhørighet bør ha ingen rolle i dette.
:cheers Flattop er en klok mann. Veldig gode argument der :prf

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av TGR »

kjellv skrev: 20 okt 2019, 00:29
Flattop skrev: 20 okt 2019, 00:25 Er du medlem kan du bli overbevist om at fortsatt medlemskap er/ er ikke bryet verdt etter et slikt treff/tur.

Er du ikke medlem det samme.

Jeg føler at hvorvidt du er et aktivt eller ikke medlem i det hele er underordnet. Kom, treff og lik/ikke lik hva du opplever.
For de som ønsker å delta og oppleve ei slik reise spiller det mindre rolle hvilken tilhørighet du har til arrangementet, det er mc-samholdet som er (for meg) det viktigste.

Har selv reist på mctreff uten å ha visst om noen deltagere på forhånd, og reist derifra beriket og med bekjente fra alle utposter i kongeriket.

Nei lav terskel og stor takhøyde for alle som ønsker å delta.

Det er jo kun ens egne midler og innsats som benyttes på et slikt treff så tilhørighet bør ha ingen rolle i dette.
:cheers Flattop er en klok mann. Veldig gode argument der :prf
Amen 👍😎

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av JK95 »

WikingTnT skrev: 30 aug 2019, 18:28 Vi må prøve å få til en six-pack med Italos fra bartebyen da - vet av et par Benellis + JK95 med Duc SF og kompisen til barte med Panigale :thumleft
Nå må jeg snart se ann kalender, sommeren er snart fylt opp :lol

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av kjellv »

JK95 skrev: 20 okt 2019, 19:58
WikingTnT skrev: 30 aug 2019, 18:28 Vi må prøve å få til en six-pack med Italos fra bartebyen da - vet av et par Benellis + JK95 med Duc SF og kompisen til barte med Panigale :thumleft
Nå må jeg snart se ann kalender, sommeren er snart fylt opp :lol
Ja det må du gjøre. Det kan da ikke være så mye som er viktigere enn forumtreffet :crazy:

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av rolf-arne »

kjellv skrev: 26 aug 2019, 18:35
Helt klart innenfor rekkevidde for de aller fleste av våre medlemmer. Vi har hatt to treff i Gudbrandsdalen og nå ett i Trøndelag, ingen vest for kjølen møtte på noen av disse.!
Nå tror jeg vi må holde tunga sånn passelig rett i munnen, det var no slik at jeg hadde følge med 3 som dro vestover etter treffet i høst og etter målføre så vil æ anta at dem alle var fra rett siden av kjølen. :scratch
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av kjellv »

rolf-arne skrev: 16 nov 2019, 16:32
kjellv skrev: 26 aug 2019, 18:35
Helt klart innenfor rekkevidde for de aller fleste av våre medlemmer. Vi har hatt to treff i Gudbrandsdalen og nå ett i Trøndelag, ingen vest for kjølen møtte på noen av disse.!
Nå tror jeg vi må holde tunga sånn passelig rett i munnen, det var no slik at jeg hadde følge med 3 som dro vestover etter treffet i høst og etter målføre så vil æ anta at dem alle var fra rett siden av kjølen. :scratch
Nja.. på et vis har du rett. Du hadde følge med en Nordmøring, en Romsdaling og en Sunnmøring. Vi definerer oss ikke direkte som vestlendinger, vi bor på Nordvestlandet.
Jeg siktet nok mest til våre medlemmer lengre sørvest. Disse som nå snart skal slå seg sammen i eget fylke, Vestland.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av rolf-arne »

BildeNår jeg nå sitter å gjør meg kjent med kart og terreng så finner jeg en nusselig vei- vegen over Gaularfjellet - langs elva Sæta - den må vi få inn i en lørdagstur ?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av rolf-arne den 17 nov 2019, 10:58, redigert 1 gang totalt.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av TGR »

kjellv skrev: 16 nov 2019, 17:13 Nja.. på et vis har du rett. Du hadde følge med en Nordmøring, en Romsdaling og en Sunnmøring. Vi definerer oss ikke direkte som vestlendinger, vi bor på Nordvestlandet.
Jeg siktet nok mest til våre medlemmer lengre sørvest. Disse som nå snart skal slå seg sammen i eget fylke, Vestland.
Med fare for å krenke noen her, så er det nok sånn at vi fra andre deler av landet betrakter alt dette som Vestlandet ....
Men jeg skjønner at det er et minefelt, på samme måte som at man er på syltynn is hvis man kaller en Finnmarking for Nordlending.. :crazy:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av AJ »

rolf-arne skrev: 16 nov 2019, 17:19 Når jeg nå sitter å gjør meg kjent med kart og terreng så finner jeg en nusselig vei- vegen over Gaularfjellet - langs Gaula vassdraget - den må vi få inn i en lørdagstur ?
En tur over Gaularfjellet må kunne la seg gjøre :) .
Kanskje til og med hele veien rundt til Vassenden, Skei og Fjærland tilbake til Vesterland:
Vesterland Gaular.JPG
https://goo.gl/maps/QgiffBbhq8tpDfvC7
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av rolf-arne »

kjellv skrev: 16 nov 2019, 17:13 Nja.. på et vis har du rett. Du hadde følge med en Nordmøring, en Romsdaling og en Sunnmøring. Vi definerer oss ikke direkte som vestlendinger, vi bor på Nordvestlandet.
Jeg siktet nok mest til våre medlemmer lengre sørvest. Disse som nå snart skal slå seg sammen i eget fylke, Vestland.
Tenkte vel at den kom - vi ser litt stort på det vi som e så langt unna. Må vel takke for presiseringa- og bare innrømme at det landet vårt begynne å bli større etter som man ikke bare flyr - men også kjøre hver en sving. Unnskyld, men det var no faen så artig å få sæ en motorsykkel.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av rolf-arne »

Ja tenkte litt sånn å ta rundturen jeg også om Vassenden . Som dere skjønner er det litt lite å gjøre en lørdag - så her sitter jeg og ser på veier som jeg sjøl har lyst på og veier som jeg foreslår for en gjeng fra IronButtUK som skal kjøre Scotland - Nordkapp august neste år. Dette som en hyllest til de som senket Tirpitz - og siden Kåfjord bare er 230 km hjemme fra så kommer gjengen på besøk. Og i hvertfall blir jeg med på tur sør igjen - som skal innom Trollstigen som en del av ERTE 2020 - European Ride To Eat den 15 august. Æ må si at det e no J..... langt for å få sæ en matbit. Kanskje maten på toppen av Trollstigen er særs god - jeg vet ikke, for i høst hadde dem stengt når jeg kom opp. Men så tenkte jeg på denne fine veibiten - men mine venner fra , Nordmøre,Sunnmøre og Romsdalen mente den ikke var særlig god- så nå lurer jeg på om det er en "god" ide`

Hadde vært Jækli artig... især om det blir sein åpning.


Bilde
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av kjellv »

AJ skrev: 16 nov 2019, 18:00
Kanskje til og med hele veien rundt til Vassenden, Skei og Fjærland tilbake til Vesterland:
Jeg kjørte Sogndal-Fjærland i sommer.. Halve strekningen ser du fjellet fra innsiden :-k Da er faktisk strekningen langs nordsiden av Sognefjorden og opp Gaularfjellet, med retur samme vei mer fristende. Disse veiene er morsomme begge retninger :thumleft

Svar