Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av bm »

Bjerknez skrev: 06 okt 2019, 23:20 Tøft :)

Hva er den billigste løsningen du anbefaler for å gjøre noe tilsvarende?

Jeg trenger ikke noe annet enn en maskin som kutter i folie etc. Jeg har sett mange på youtube bruke en skriver kaldt «Cricut». Ser lovende ut... (til mitt bruk)?
Du finner et par på finn til under 2'
Blant annet denne lille tassen: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html ... =160387467

Ingen erfaring med denne selv.

Min maskin er samme som denne: https://www.youtube.com/watch?v=Moq5LaCFP8s
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Tror ikke du bør skjemmes av den maskinen der :knegg :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

I dag har jeg hengt opp og koblet til en svær led lampe i taket over arbeidsbordet i furtebua. Den gamle lysrørslampen med 2x 18W kan pent se seg slått ned i støvlene av denne :)

I morgen skal jeg henge opp en LED lampe til i taket hvor jeg bytter ut den gamle jeg har litt lenger bak i rommet.

LED lampene kjøpte jeg på Biltema og kostet meg ca. 450 kroner stykket. Dem skal avgi 4.000 lumen hver seg. Jeg tviler ikke, for dett ble virkelig en forbedring :)
Bilde-1-2.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Litt vanskelig å vise hvor godt dette lyser på bilde, men i dag hengte jeg opp to lamper til lik den som jeg hang opp over arbeidsbordet samt en lyspære i den gamle sokkelen i kjelleren på 3000 lumen.

Nå har jeg rundt 20.000 lumen med lys på rundt 10kvm. Det er det man kan kalle dagslys i kjellern året rundt :)
0664EED8-3F50-4B65-986A-40A1F6FCD72A.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Rune75 »

Da er det slutt på all lyssky virksomhet i kjelleren antar jeg. Det er hærlig meg godt arbeidslys, spesielt etter fylte 40. Ser irriterende dårlig i dunkel belysning.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Sakkle »

Rune75 skrev: 23 okt 2019, 12:47 Da er det slutt på all lyssky virksomhet i kjelleren antar jeg. Det er hærlig meg godt arbeidslys, spesielt etter fylte 40. Ser irriterende dårlig i dunkel belysning.
Kanskje på tide å øke inntaket av gulrøtter? :P
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Den med gulrøtter skjønte jeg ikke. Men det kan jo ha med alderen å gjøre :)

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Rune75 »

Bjerknez skrev: 23 okt 2019, 13:29 Den med gulrøtter skjønte jeg ikke. Men det kan jo ha med alderen å gjøre :)
Det dreier seg om en vandrehistorie som det britiske luftforsvarsdepartementet, Air Ministry, helt bevisst satte i omløp under annen verdenskrig. I 1940 var det en gåte for tyskerne at flygerne i Royal Air Force var så dyktige til å skyte ned tyske bombefly om natten. Folkene i Air Ministry spredte en historie om at pilotene hadde fått bedret nattsyn etter inntak av store kvanta gulrøtter. Britiske aviser skrev om jagerflygeren John Cunningham, med tilnavnet ”Cat’s-Eyes”, som hadde fått et fabelaktig nattsyn av gulrøtter, og som hadde skutt ned hele tyve av fiendens bombefly. Løgnhistorien tok sikte på å skjule at britene hadde i drift et radarsystem som kunne lokalisere de tyske bombeflyene som nærmet seg Storbritannia. Luftwaffe måtte for all del ikke finne på å begynne å lete etter det. Tyskerne trodde på historien, og Londons borgere likeså. De knasket massevis av gulrøtter, slik at de skulle finne veien hjem under mørkleggingen av byen.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Sakkle »

Rune75 skrev: 23 okt 2019, 13:39
Bjerknez skrev: 23 okt 2019, 13:29 Den med gulrøtter skjønte jeg ikke. Men det kan jo ha med alderen å gjøre :)
Det dreier seg om en vandrehistorie som det britiske luftforsvarsdepartementet, Air Ministry, helt bevisst satte i omløp under annen verdenskrig. I 1940 var det en gåte for tyskerne at flygerne i Royal Air Force var så dyktige til å skyte ned tyske bombefly om natten. Folkene i Air Ministry spredte en historie om at pilotene hadde fått bedret nattsyn etter inntak av store kvanta gulrøtter. Britiske aviser skrev om jagerflygeren John Cunningham, med tilnavnet ”Cat’s-Eyes”, som hadde fått et fabelaktig nattsyn av gulrøtter, og som hadde skutt ned hele tyve av fiendens bombefly. Løgnhistorien tok sikte på å skjule at britene hadde i drift et radarsystem som kunne lokalisere de tyske bombeflyene som nærmet seg Storbritannia. Luftwaffe måtte for all del ikke finne på å begynne å lete etter det. Tyskerne trodde på historien, og Londons borgere likeså. De knasket massevis av gulrøtter, slik at de skulle finne veien hjem under mørkleggingen av byen.
Nja... kjenner til den historien der, men der er vel også "opplest og vedtatt" at A-vitaminer er bra for synet(?). Da mer i form av at et normalt inntak hjelper deg å beholde godt syn, ikke at det gir deg nattsyn om du spiser masse av dem slik som myten kanskje indikerer. Så sier det seg selv at om du bruker briller hjelper det ikke å spise gulrøtter for å få bedre syn osv.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg skal nok spise en bra mengde gulerøtter før øyeeplene slapp inn slike lysmengder :lol

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Rune75 »

Sakkle skrev: 23 okt 2019, 13:57
Nja... kjenner til den historien der, men der er vel også "opplest og vedtatt" at A-vitaminer er bra for synet(?). Da mer i form av at et normalt inntak hjelper deg å beholde godt syn, ikke at det gir deg nattsyn om du spiser masse av dem slik som myten kanskje indikerer. Så sier det seg selv at om du bruker briller hjelper det ikke å spise gulrøtter for å få bedre syn osv.
Kritisk lave verdier av vitamin A gir/kan gi problemer med nattsynet. Med et vanlig kosthold er ikke det noe tema. Når det er sagt så har jeg aldri sett en kanin med briller.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Rune75 skrev: 23 okt 2019, 17:38
Sakkle skrev: 23 okt 2019, 13:57
Nja... kjenner til den historien der, men der er vel også "opplest og vedtatt" at A-vitaminer er bra for synet(?). Da mer i form av at et normalt inntak hjelper deg å beholde godt syn, ikke at det gir deg nattsyn om du spiser masse av dem slik som myten kanskje indikerer. Så sier det seg selv at om du bruker briller hjelper det ikke å spise gulrøtter for å få bedre syn osv.
Kritisk lave verdier av vitamin A gir/kan gi problemer med nattsynet. Med et vanlig kosthold er ikke det noe tema. Når det er sagt så har jeg aldri sett en kanin med briller.
:lol :lol :lol

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Den siste tiden (det vil si det siste året omtrent) har jeg nå mest trolig kommet til et punkt hvor jeg trolig har bestemt meg for å selge sykkelen. Altså selge den uten å kjøpe en ny. Jeg har sagt det tidligere, men sier det igjen. Jeg er mettet. MC livet er flott, for all del, men det er kun 3 uker i året som jeg virkelig trives i salen og det er sommerferien.

Etter sommerferien har jeg knapt sittet på sykkelen. Den står der bare å støver bort. Det er mange dager jeg kunne tatt meg en tur og det er fortsatt kjørbare temperaturer her her i Fredrikstad. Men jeg har rett og slett ikke lyst.

Dette er dog ikke noe unormalt fenomen for min del. Jeg går all in en periode, blir mettet, og går lei, før jeg finner andre prosjekter og henge fingrene i. Slik har det vert i alle år. Men MC livet er den epoken som har vart lengst, det er sikkert :)

Båtlivet testet jeg ut med ny båt i 2008. Det gikk 3 år før båten ble solgt og siden har mine nærmeste relasjoner til vann vert bastøfergen samt en og annen vestlands ferge.

Sykkelen selges dog ikke med tungt hjerte heldigvis. Dette er ingen nedtur for min del. Jeg er jo lei og da kan man jo like godt selge den. Dessuten er det jo bare å kjøpe seg sykkel igjen hvis lysten skulle trenge seg på.

Så hva skal jeg finne på nå?
Tja... det er jeg faktisk litt usikker på. Kanskje frigjøre tid og satse på det lille firmaet mitt... eller kanskje kjøpe seg en bil....og eller bruke litt mer kroner i kjelleren og fortsette mine prosjekter der. Jeg vet ikke....

Jeg kommer uansett ikke til å forlate forumet av den grunn. Mange flotte mennesker her inne jeg har blitt kjent med de siste årene. Dessuten må jeg jo piske stemingen her inne litt når det blir for rolig :)

Men like aktiv som jeg har vert kommer jeg nok kanskje ikke til å bli.

Bimmern står der og støver bort og trekker penger fra kontoen hver måned uten at jeg bruker den. I år har jeg kjørt totalt 3.700km. Hvorav 3.000 av disse ble gjort i juli måned (ferien). De resterende er noen turer på jobb.

Jeg ser trenden også hos andre jeg har kjørt sykkel sammens med. De som var ivrige før, har jeg nesten ikke hørt noe fra den siste tiden. Så flere lider nok av det samme. En ekte biker vil nok alltid ha en sykkel stående muligens. Vel... da er jeg vel ingen ekte biker da... who cares :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 24 okt 2019, 06:33 Den siste tiden (det vil si det siste året omtrent) har jeg nå mest trolig kommet til et punkt hvor jeg trolig har bestemt meg for å selge sykkelen. Altså selge den uten å kjøpe en ny. Jeg har sagt det tidligere, men sier det igjen. Jeg er mettet. MC livet er flott, for all del, men det er kun 3 uker i året som jeg virkelig trives i salen og det er sommerferien.

Etter sommerferien har jeg knapt sittet på sykkelen. Den står der bare å støver bort. Det er mange dager jeg kunne tatt meg en tur og det er fortsatt kjørbare temperaturer her her i Fredrikstad. Men jeg har rett og slett ikke lyst.

<...>

Jeg kommer uansett ikke til å forlate forumet av den grunn. Mange flotte mennesker her inne jeg har blitt kjent med de siste årene. Dessuten må jeg jo piske stemingen her inne litt når det blir for rolig :)

Men like aktiv som jeg har vert kommer jeg nok kanskje ikke til å bli.

Bimmern står der og støver bort og trekker penger fra kontoen hver måned uten at jeg bruker den. I år har jeg kjørt totalt 3.700km. Hvorav 3.000 av disse ble gjort i juli måned (ferien). De resterende er noen turer på jobb.

Jeg ser trenden også hos andre jeg har kjørt sykkel sammens med. De som var ivrige før, har jeg nesten ikke hørt noe fra den siste tiden. Så flere lider nok av det samme. En ekte biker vil nok alltid ha en sykkel stående muligens. Vel... da er jeg vel ingen ekte biker da... who cares :)
Jeg er antakelig langt fra den eneste her inne som har sett at dette vendepunktet var nært forestående.
På mange måter fullt forståelig ut fra det du har fortalt om tidligere lidenskaper, som bl.a. foto.

For egen del kjenner jeg meg ikke igjen å være mettet på MC-kjøring. Er selvfølelig ikke alltid like sugen på MC-kjøring, men etter årets sesong med flere flotte turer i godt kjøreselskap på steder jeg tidligere ikke har vært, gjør at jeg fortsatt er sulten på flere opplevelser okommende sesong.
Mao. langt fra mettet ;) .

Og det er kanskje der nøkkelen er for en del som går lei, mister interessen, opplever MC-kjøring som langt mindre sitrende og inspirerende, osv. osv.
Hadde jeg vært i dine kjørestøvler, Bjerknez, med én langtur i året til samme sted og gjerne samme rute, så ville nok ganske sikkert også jeg vært i samme situasjon. Et slikt MC-liv ville blitt altfor kjedelig for min del.
Dermed ikke sagt at jeg lever et voldsomt spennende MC-liv. Det er det mange andre her inne og andre utenfor forumet som jeg kjenner, som gjør, med sine spektakulære turer til fjerne himmelstrøk og utstrakt grusveikjøring i nabolandet og her til lands.

Jeg trives best på asfalt og har i sommer oppdaget deler av Norge, som jeg gleder meg å besøke igjen og oppleve fra MC-salen.
Og takket være niko her på MCsiden forumet har jeg sånn ganske forsiktig begynt å like tanken på MC-turer med teltovernatting. En gjenoppdaget ny dimensjon ved MC-livet, tør jeg påstå - om man gir litt slipp og gir rom for en slik opplevelse.
Er været topp er det vel knapt noe som er hyggeligere og mer livsbejaende enn å sitte utenfor et oppsatt telt med utsikt utover blikkstille hav mens motorsykkelen kaster lange skygger i påvente av nye opplevelser påfølgende dag :D .

Norge er et strålende MC-land på omtrent alle måter. Men å dra på langtur til høye fjwell og pittoreske landsbyer i Europa gir også mange mye påfyll i MC-livet. Også for meg. De få turene jeg har hatt nedover har være rike på opplevelser og økt MC-gleden, selv om den ene turen kona og jeg hadde måtte avbrytes dels pga. dårlig vær og dels pga. en fysisk plage, som uheldigvis ga seg såpass tydelig til kjenne at det ikke var forsvarlig å utfordre skjebnen unødig.
Men slike ting går over og så er MC-gleden tilbake.
Og denne sesongen har vært skikkelig bra for egen del!
Litt skudd for baugen, kan man si, da sykkelen ble litt kranglete i høst, og måtte på verksted. Men på mandag var den frisk og sprek som en fole igjen og senest i går hadde jeg en flott tur, antakelig sesongens siste.
Og jeg gleder meg allerede masse til 2020 sesongen og akkurat nå kjenner jeg på meg at jeg kommer til å bruke enda mer tid på MC-kjøring neste år, om været spiller på lag.
For det skal innrømmes at jeg ikke er så entusiast lenger at jeg legger ut på veien om det regner. Men møter jeg regn og ingen andre hindringer underveis på deler av turen, så er ikke en regnskur eller to noen festbrems for gode MC-opplevelser.

Vel, det var noen av mine tanker etter å ha lest innlegget.
Dine bidrag her inne er mange, meningssterke og varierte. Og provoserende, javel. Men slik vil det alltid være med de som bidrar mye, noe du har gjort fra dag én for mer enn seks år siden. Det er slike brukere som gjør MCsiden.no til et levende og kativt forum. Det skal du ha en stor takk for :clap: !

Selv om MC-interessen ikke lenger er hva den var håper jeg du stikker innom oss jevnlig fortsatt. Og kanskje noen av oss etter hvert greier å overbevise deg om at du går glipp av mye om du parkerer MC-livet nå.

Så får jeg avslutte med å ønske deg godt salg av bimmer'n. Den fortjener selvfølgelig ikke å vansmektes i garasjen til en eier uten samme følelser som før og fortjener dermed et nytt hjem ;) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av AJ »

AJ skrev: 24 okt 2019, 11:42
Bjerknez skrev: 24 okt 2019, 06:33 Den siste tiden (det vil si det siste året omtrent) har jeg nå mest trolig kommet til et punkt hvor jeg trolig har bestemt meg for å selge sykkelen. Altså selge den uten å kjøpe en ny. Jeg har sagt det tidligere, men sier det igjen. Jeg er mettet. MC livet er flott, for all del, men det er kun 3 uker i året som jeg virkelig trives i salen og det er sommerferien.

Etter sommerferien har jeg knapt sittet på sykkelen. Den står der bare å støver bort. Det er mange dager jeg kunne tatt meg en tur og det er fortsatt kjørbare temperaturer her her i Fredrikstad. Men jeg har rett og slett ikke lyst.

<...>

Jeg kommer uansett ikke til å forlate forumet av den grunn. Mange flotte mennesker her inne jeg har blitt kjent med de siste årene. Dessuten må jeg jo piske stemingen her inne litt når det blir for rolig :)

Men like aktiv som jeg har vert kommer jeg nok kanskje ikke til å bli.

Bimmern står der og støver bort og trekker penger fra kontoen hver måned uten at jeg bruker den. I år har jeg kjørt totalt 3.700km. Hvorav 3.000 av disse ble gjort i juli måned (ferien). De resterende er noen turer på jobb.

Jeg ser trenden også hos andre jeg har kjørt sykkel sammens med. De som var ivrige før, har jeg nesten ikke hørt noe fra den siste tiden. Så flere lider nok av det samme. En ekte biker vil nok alltid ha en sykkel stående muligens. Vel... da er jeg vel ingen ekte biker da... who cares :)
Jeg er antakelig langt fra den eneste her inne som har sett at dette vendepunktet var nært forestående.
På mange måter fullt forståelig ut fra det du har fortalt om tidligere lidenskaper, som bl.a. foto.

For egen del kjenner jeg meg ikke igjen å være mettet på MC-kjøring. Er selvfølelig ikke alltid like sugen på MC-kjøring, men etter årets sesong med flere flotte turer i godt kjøreselskap på steder jeg tidligere ikke har vært, gjør at jeg fortsatt er sulten på flere opplevelser kommende sesong.
Mao. langt fra mettet ;) .

Og det er kanskje der nøkkelen er for en del som går lei, mister interessen, opplever MC-kjøring som langt mindre sitrende og inspirerende, osv. osv.
Hadde jeg vært i dine kjørestøvler, Bjerknez, med én langtur i året til samme sted og gjerne samme rute, så ville nok ganske sikkert også jeg vært i samme situasjon. Et slikt MC-liv ville blitt altfor kjedelig for min del.
Dermed ikke sagt at jeg lever et voldsomt spennende MC-liv. Det er det mange andre her inne og andre utenfor forumet som jeg kjenner, som gjør, med sine spektakulære turer til fjerne himmelstrøk og utstrakt grusveikjøring i nabolandet og her til lands.

Jeg trives best på asfalt og har i sommer oppdaget deler av Norge, som jeg gleder meg å besøke igjen og oppleve fra MC-salen.
Og takket være niko her på MCsiden forumet har jeg sånn ganske forsiktig begynt å like tanken på MC-turer med teltovernatting. En gjenoppdaget ny dimensjon ved MC-livet, tør jeg påstå - om man gir litt slipp og gir rom for en slik opplevelse.
Er været topp er det vel knapt noe som er hyggeligere og mer livsbejaende enn å sitte utenfor et oppsatt telt med utsikt utover blikkstille hav mens motorsykkelen kaster lange skygger i påvente av nye opplevelser påfølgende dag :D .

Norge er et strålende MC-land på omtrent alle måter. Men å dra på langtur til høye fjell og pittoreske landsbyer i Europa gir også mange mye påfyll i MC-livet. Også for meg. De få turene jeg har hatt nedover har være rike på opplevelser og økt MC-gleden, selv om den ene turen kona og jeg hadde måtte avbrytes dels pga. dårlig vær og dels pga. en fysisk plage, som uheldigvis ga seg såpass tydelig til kjenne at det ikke var forsvarlig å utfordre skjebnen unødig.
Men slike ting går over og så er MC-gleden tilbake.
Og denne sesongen har vært skikkelig bra for egen del!
Litt skudd for baugen, kan man si, da sykkelen ble litt kranglete i høst, og måtte på verksted. Men på mandag var den frisk og sprek som en fole igjen og senest i går hadde jeg en flott tur, antakelig sesongens siste.
Og jeg gleder meg allerede masse til 2020 sesongen og akkurat nå kjenner jeg på meg at jeg kommer til å bruke enda mer tid på MC-kjøring neste år, om været spiller på lag.
For det skal innrømmes at jeg ikke er så entusiast lenger at jeg legger ut på veien om det regner. Men møter jeg regn og ingen andre hindringer underveis på deler av turen, så er ikke en regnskur eller to noen festbrems for gode MC-opplevelser.

Vel, det var noen av mine tanker etter å ha lest innlegget ditt.
Dine bidrag her inne er mange, meningssterke og varierte. Og noen en smule provoserende, javel. Men slik vil det alltid være med de som bidrar mye, noe du har gjort fra dag én for mer enn seks år siden. Det er slike brukere som gjør MCsiden.no til et levende og kreativt forum. Det skal du ha en stor takk for å ha bidratt til :clap: !

Selv om MC-interessen ikke lenger er hva den var håper jeg du stikker innom oss jevnlig fortsatt. Og kanskje noen av oss etter hvert greier å overbevise deg om at du går glipp av mye om du parkerer MC-livet nå.

Så får jeg avslutte med å ønske deg godt salg av bimmer'n. Den fortjener selvfølgelig ikke å vansmektes i garasjen til en eier uten samme følelser som før og fortjener dermed et nytt hjem ;) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar