Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 24 okt 2019, 06:33 Den siste tiden (det vil si det siste året omtrent) har jeg nå mest trolig kommet til et punkt hvor jeg trolig har bestemt meg for å selge sykkelen. Altså selge den uten å kjøpe en ny. Jeg har sagt det tidligere, men sier det igjen. Jeg er mettet. MC livet er flott, for all del, men det er kun 3 uker i året som jeg virkelig trives i salen og det er sommerferien.

Etter sommerferien har jeg knapt sittet på sykkelen. Den står der bare å støver bort. Det er mange dager jeg kunne tatt meg en tur og det er fortsatt kjørbare temperaturer her her i Fredrikstad. Men jeg har rett og slett ikke lyst.

<...>

Jeg kommer uansett ikke til å forlate forumet av den grunn. Mange flotte mennesker her inne jeg har blitt kjent med de siste årene. Dessuten må jeg jo piske stemingen her inne litt når det blir for rolig :)

Men like aktiv som jeg har vert kommer jeg nok kanskje ikke til å bli.

Bimmern står der og støver bort og trekker penger fra kontoen hver måned uten at jeg bruker den. I år har jeg kjørt totalt 3.700km. Hvorav 3.000 av disse ble gjort i juli måned (ferien). De resterende er noen turer på jobb.

Jeg ser trenden også hos andre jeg har kjørt sykkel sammens med. De som var ivrige før, har jeg nesten ikke hørt noe fra den siste tiden. Så flere lider nok av det samme. En ekte biker vil nok alltid ha en sykkel stående muligens. Vel... da er jeg vel ingen ekte biker da... who cares :)
Jeg er antakelig langt fra den eneste her inne som har sett at dette vendepunktet var nært forestående.
På mange måter fullt forståelig ut fra det du har fortalt om tidligere lidenskaper, som bl.a. foto.

For egen del kjenner jeg meg ikke igjen å være mettet på MC-kjøring. Er selvfølelig ikke alltid like sugen på MC-kjøring, men etter årets sesong med flere flotte turer i godt kjøreselskap på steder jeg tidligere ikke har vært, gjør at jeg fortsatt er sulten på flere opplevelser kommende sesong.
Mao. langt fra mettet ;) .

Og det er kanskje der nøkkelen er for en del som går lei, mister interessen, opplever MC-kjøring som langt mindre sitrende og inspirerende, osv. osv.
Hadde jeg vært i dine kjørestøvler, Bjerknez, med én langtur i året til samme sted og gjerne samme rute, så ville nok ganske sikkert også jeg vært i samme situasjon. Et slikt MC-liv ville blitt altfor kjedelig for min del.
Dermed ikke sagt at jeg lever et voldsomt spennende MC-liv. Det er det mange andre her inne og andre utenfor forumet som jeg kjenner, som gjør, med sine spektakulære turer til fjerne himmelstrøk og utstrakt grusveikjøring i nabolandet og her til lands.

Jeg trives best på asfalt og har i sommer oppdaget deler av Norge, som jeg gleder meg å besøke igjen og oppleve fra MC-salen.
Og takket være niko her på MCsiden forumet har jeg sånn ganske forsiktig begynt å like tanken på MC-turer med teltovernatting. En gjenoppdaget ny dimensjon ved MC-livet, tør jeg påstå - om man gir litt slipp og gir rom for en slik opplevelse.
Er været topp er det vel knapt noe som er hyggeligere og mer livsbejaende enn å sitte utenfor et oppsatt telt med utsikt utover blikkstille hav mens motorsykkelen kaster lange skygger i påvente av nye opplevelser påfølgende dag :D .

Norge er et strålende MC-land på omtrent alle måter. Men å dra på langtur til høye fjell og pittoreske landsbyer i Europa gir også mange mye påfyll i MC-livet. Også for meg. De få turene jeg har hatt nedover har være rike på opplevelser og økt MC-gleden, selv om den ene turen kona og jeg hadde måtte avbrytes dels pga. dårlig vær og dels pga. en fysisk plage, som uheldigvis ga seg såpass tydelig til kjenne at det ikke var forsvarlig å utfordre skjebnen unødig.
Men slike ting går over og så er MC-gleden tilbake.
Og denne sesongen har vært skikkelig bra for egen del!
Litt skudd for baugen, kan man si, da sykkelen ble litt kranglete i høst, og måtte på verksted. Men på mandag var den frisk og sprek som en fole igjen og senest i går hadde jeg en flott tur, antakelig sesongens siste.
Og jeg gleder meg allerede masse til 2020 sesongen og akkurat nå kjenner jeg på meg at jeg kommer til å bruke enda mer tid på MC-kjøring neste år, om været spiller på lag.
For det skal innrømmes at jeg ikke er så entusiast lenger at jeg legger ut på veien om det regner. Men møter jeg regn og ingen andre hindringer underveis på deler av turen, så er ikke en regnskur eller to noen festbrems for gode MC-opplevelser.

Vel, det var noen av mine tanker etter å ha lest innlegget ditt.
Dine bidrag her inne er mange, meningssterke og varierte. Og noen en smule provoserende, javel. Men slik vil det alltid være med de som bidrar mye, noe du har gjort fra dag én for mer enn seks år siden. Det er slike brukere som gjør MCsiden.no til et levende og kreativt forum. Det skal du ha en stor takk for å ha bidratt til :clap: !

Selv om MC-interessen ikke lenger er hva den var håper jeg du stikker innom oss jevnlig fortsatt. Og kanskje noen av oss etter hvert greier å overbevise deg om at du går glipp av mye om du parkerer MC-livet nå.

Så får jeg avslutte med å ønske deg godt salg av bimmer'n. Den fortjener selvfølgelig ikke å vansmektes i garasjen til en eier uten samme følelser som før og fortjener dermed et nytt hjem ;) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, det har nærmest blitt en tradisjon at jeg har besøkt familie i Molde, så det er derfor det har blitt det samme hvert år. Derimot har turene hatt litt forskjellig vri fra gang til gang, men sannheten er at jeg trives på disse turene. Så det har ingenting med at jeg er lei denne ruten.

Men ellers i året føler jeg ikke tiden strekker til angående å ta lokale turer. Jeg synes heller ikke slike turer er like spennende. Faktisk ganske kjedelig.

Jeg tror ikke at en alpetur hadde reddet kjøreinteressen min heller. Ingen tvil at det er flott der nede i alpeland, men det blir liksom med denne turen. Når jeg kommer hjem blir den stående. Da er det jo nesten billigere å leie seg sykkel sånn sett.

Når det gjelder min tilstedeværelse i forumet så vil jo denne naturlig nok bli noe redusert, men jeg kommer helt klart til å titte innom. Jeg regner ikke med at det er så mange som gidder å lese om mine prosjekter i kjelleren uansett, eller andre ting som ikke er MC realtert.

Men selvsagt skal jeg passe på og hugge til når det blir rolig her inne :knegg

De fleste gangene folk mener det jeg skriver provoserer så er det ofte en godhjertet baktanke med dette. Det tror jeg de aller fleste har forstått. Slikt blir det diskusjoner av og det er vel ikke uten grunn at mine blogg her inne er en av de mest leste tror jeg. Ikke alt jeg skriver er lærerikt eller underholdende, så da må man jo sprite opp litt med sarkasme, og da pleier den å sitte :knegg :lol

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av FredrikE24 »

Skjønner den. Jeg føler på det samme når det kommer til lokalkjøring. Det blir litt «hakk i plata».

Det som redder meg er interessen for å skru og sette meg inn i tekniske ting. Ikke minst at bilen står og jeg sparer penger og tid på å kjøre sykkel til Oslo hver dag. Med snill kjøring er Jawaen imponerende drivstoffgjerrig også.
Det er mer en livsstil enn en hobby. Bort med bilen, også må denne kjøretøyparken vedlikeholdes.

Å kjøre på bane er også gøy.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av simpson »

Har du ikke glede av MC er det forståelse for din avgjørelse. Men du vil uansett har lappen så det kan jo enkelt ta seg opp igjen.
For min del startet mc interessen i guttedagene, da det gikk Kawa H2, Suki GT 380 og 550, CB 750 osv.
Vi syklet rundt og beundret gutta på mc.
Med en bror som er eldre og som begynte med lett og deretter en CB 750 var min framtid spikra.
Ble det samme med meg. Nå har årene gått men interessen er akkurat like stor. Jeg og min bror og andre venner eiser ofte til Assen på VM i superbike, mc messe i Birmingham på høsten er ett årlig must selv om vi år reiser til Milano isteden.
Mc er liksom noe som har vært der i mange tiår. Legger hjelmen på hylla når det kun er EL mc eller at helsa ikke er der lenger.
Men vi er forskjellig.
Fint du fortsatt vil være med på forumet :thumleft

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av mekkern »

Kjører heller ikke voldsomt med mil men har glede av å fikle og mekke på syklene også.

Men er heller ingen "biker" -jeg er en "mekker". :lol :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, heldigvis tar jeg dette helt med knusende ro. Ingen nedtur for meg dette. Jeg har hatt mange flotte opplevelser på to hjul og mange gode minner har brent seg fast.

Jeg kommer på ingen måte til å forlate forumet 100%. Men når interessen for MC livet svinner hen, så blir det naturligvis ikke like interresant og delta bestandig. Men MCsiden er alltid et forum jeg kommer til å titte innom fra tid til annen. Har som sagt truffet veldig mange flotte mennesker via dette forumet og enkelte har jeg løpende kontakt med utenom forumet. :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av kjellv »

Dette kom i grunnen ikke som en overraskelse Ove. Det har ligget i kortene en stund at du nærmet deg et vendepunkt. Allerede i fjor høst var du inne på tanken om å legge kjøredressen på hylla, men det gikk over.
Noen ganger mister vi markante personer her i forumet. Medlemmer som har satt betydelig spor etter seg. Du blir nok en av dem! Du har satt et solid fotavtrykk her disse årene, og vi kommer nok til å merke at du blir borte.
Selv har jeg blitt godt kjent med deg føler jeg. Et personlig og godt kameratskap. Vi er slett ikke enige om alt, men det har mindre betydning. Gode vennskap tåler slikt. Jeg satser på at vi fortsatt holder kontakten privat, jeg vil i hvert fall sette pris på det :thumleft

Jeg velger å lenke dette innlegget til en tidlig fase her i bloggen din, til den første turen vår sammen til Bud og Atlanterhavsveien. Den gang kjørte du Yamaha XVS1300A, og jeg kjørte Yamaha TDM900. Turen husker jeg godt ennå, husker spesielt godt at jeg hadde fryktelig vondt i ryggen denne dagen. Men det har jo vært en del flere trivelige turer, og en del annet fanteri.. :crazy: Gode minner dette :cheers
Bjerknez skrev: 20 jul 2014, 20:48 Har nettopp kommet hjem etter en hyggelig tur sammens med Kjellv :)

Takk for turen! Dette må vi gjenta :)

Her er noen bilder fra turen:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Hyggelig å høre Kjellv, men jeg kommer på ingen måte til å forlate forumet for godt. Når det gjelder vårt private kameratsskap så håper jeg så absolutt ikke at dette opphører av den grunn. Jeg kommer nok uansett til å befinne meg i Molde noen dager hvert år, så da får vi kanskje muligheten til å bli enige (eller ikke) over en pils eller ti på en av Moldes pub'er. :)

Ja, jeg føler meg nok ganske mett nå på MC livet. Vertfall for en stund. Men ingenting med meg er endelig :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Når det er sagt, så husker du sikkert denne kvelden også....? :)
675D4CC9-7600-470E-AB82-AC4B9488ED39.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 25 okt 2019, 18:47 Når det er sagt, så husker du sikkert denne kvelden også....? :)
November 2015. Karaokebar ett eller annet sted i Fredrikstad. Jeg på krykker etter at jeg knuste venstreleggen rett før jeg skulle hente FJRen den sommeren. Jeg var i Fredrikstad i forbindelse med et seminar hos BK-hengeren i Fredrikstad :thumleft
Joda, artig kveld dette :yeyeye

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 25 okt 2019, 18:41
Ja, jeg føler meg nok ganske mett nå på MC livet. Vertfall for en stund. Men ingenting med meg er endelig :)
Jeg var ute å kjørte i dag også, var på offisielt (journalist)besøk i en italofil veteran-MC garasje med 10 Guzzi, Laverda og Ducatisykler. Riktignok ikke alle til stede, men likevel...! Flotte sykler og den fineste var nok Laverda 750'en. Dessverre var ikke Laverda Jota 1000 kubikkeren på plass.
Masse deilig benisnlukt og de motorlydene :yeyeye !

Så nei, ikke mett på MC-livet her i gården, nei :[-( :crazy: .

Men når det er nevnt skal det også nevnes at jeg har hatt mine perioder når det gjelder andre interesser hvor jeg gikk lei etter noen år og i enkelte tilfeller aldri så meg tilbake.
Nå sist med Alfa Romeo GT'en jeg kjøpte våren 2017:
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=318331#p318331

Kunne blitt skikkelig hekta på bilen og Alfamiljø, men ble det ikke, selv om det for det meste var moro de to årene eventyret varte.
Sånn er livet og til å leve med, for å si det sånn.
Selv om MC'en parkeres for en periode eller for godt, så håper jeg våre veier likevel krysses i tida framover, også utenom forumet om anledningen byr seg :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Ser den AJ.

Når det er sagt, fant jeg dette bildet. Vinner neppe noen premie med bildet, siden dette ble tatt rett etter en brun'en som kjellv serverte :lol
3721E50A-08B0-45C3-A56B-564C26D55AEA.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 25 okt 2019, 18:51
Bjerknez skrev: 25 okt 2019, 18:47 Når det er sagt, så husker du sikkert denne kvelden også....? :)
November 2015. Karaokebar ett eller annet sted i Fredrikstad. Jeg på krykker etter at jeg knuste venstreleggen rett før jeg skulle hente FJRen den sommeren. Jeg var i Fredrikstad i forbindelse med et seminar hos BK-hengeren i Fredrikstad :thumleft
Joda, artig kveld dette :yeyeye
Det stemmer bra :thumleft

Rettere sagt Dragen Pub. Et vannhull i Fredrikstad litt utenom det vanlige. En jordnær og ekte pub med ekte mennesker. Har ikke tall på hvor mange diskusjoner jeg har etterlatt meg der. Jeg er litt lei hurramegrundt utesteder med popmusikk og kåte ungdommer. :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 25 okt 2019, 19:20 Ser den AJ.

Når det er sagt, fant jeg dette bildet. Vinner neppe noen premie med bildet, siden dette ble tatt rett etter en brun'en som kjellv serverte :lol
:knegg
Uansett artig at du fikk med deg omtrent halvparten av dette forumtreffet på Dovreskogen.
Synd du ikke deltok på Gullvåg i år...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 25 okt 2019, 19:20
Når det er sagt, fant jeg dette bildet. Vinner neppe noen premie med bildet, siden dette ble tatt rett etter en brun'en som kjellv serverte :lol
Nei jeg kunne tatt meg bedre ut på bilde enn dette, det er sant :-k Bildet vise med all tydelighet at brunt brennevin tåler du ikke :lol

Svar