Tips til førstereis med mc på Europatur. Hjemme igjen og nå med litt bilder fra turen.

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
KawaKjetil

Re: Tips til førstereis med mc på Europatur.

Legg inn av KawaKjetil »

StiaWe skrev: 22 aug 2019, 12:35 Dagen etter fortsatte jeg nordover langs vestsiden på sjøen å kjørte noen småveier rundt omkring. Inkludert en vei som heter Strada Della Forra.

Bilde
Ser ut til at du har hatt en fin tur. Mange fine bilder. Litt spektakulær den tunnelen og det fjellet i Tremosine :thumleft

Brukeravatar
StiaWe
Innlegg: 39
Registrert: 18 jul 2019, 11:58
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin AS - CRF 1000L2 - 2018

Re: Tips til førstereis med mc på Europatur.

Legg inn av StiaWe »

KawaKjetil skrev: 01 nov 2019, 21:07
StiaWe skrev: 22 aug 2019, 12:35 Dagen etter fortsatte jeg nordover langs vestsiden på sjøen å kjørte noen småveier rundt omkring. Inkludert en vei som heter Strada Della Forra.

Bilde
Ser ut til at du har hatt en fin tur. Mange fine bilder. Litt spektakulær den tunnelen og det fjellet i Tremosine :thumleft
Ja, det var en kjempefin tur. Litt dårlig vær på vei over fjellet fra Sveits til Italia, men det får man ikke gjort så mye med.

Tusen takk, det er hyggelig å høre 😃

Helt enig, en skikkelig stilig og spektakulær tunnel 👌🏼
2018 Honda Africa Twin Adventure Sports

Instagram: photography_by_sw

Brukeravatar
StiaWe
Innlegg: 39
Registrert: 18 jul 2019, 11:58
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin AS - CRF 1000L2 - 2018

Re: Tips til førstereis med mc på Europatur. Hjemme igjen og nå med litt bilder fra turen.

Legg inn av StiaWe »

Det ble filmet litt på denne turen også. Dessverre er filmene litt preget av vindsus, men dette er forsøkt redusert med en ullsokk over kameraet. (Det hjelper faktisk ganske bra).

Overgang til ekstern mikrofon er handlet inn, sånn at det som blir filmet til neste år kanskje kommer seg unna med litt mindre vindstøy.
Hadde ikke verden vært utsolgt for denne overgangen før jeg dro på tur, så hadde kanskje lyden vært litt bedre 😊

Link til kanalen min på Youtube for de som har tid og lyst til å ta en titt:

https://www.youtube.com/user/stiawe1

Dette er stort sett filmer og klipp tatt rett ut fra kamera siden jeg synes det er artigere å redigere bilder fremfor film 😬
2018 Honda Africa Twin Adventure Sports

Instagram: photography_by_sw

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Tips til førstereis med mc på Europatur. Hjemme igjen og nå med litt bilder fra turen.

Legg inn av Sakkle »

StiaWe skrev: 12 nov 2019, 09:48 Overgang til ekstern mikrofon er handlet inn, sånn at det som blir filmet til neste år kanskje kommer seg unna med litt mindre vindstøy.
Hadde ikke verden vært utsolgt for denne overgangen før jeg dro på tur, så hadde kanskje lyden vært litt bedre 😊
Tror tjuvtrikset er å ha en ekstern lydopptaker på innerlomma. Da får du motor og bakgrunnslyder, men minimalt med vindstøy. Problemet er at det krever redigering og at lyd og bilde må synkes opp i ettertid...

Haha var ikke veldig imponert over deg han syklisten i første videoen :P
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
StiaWe
Innlegg: 39
Registrert: 18 jul 2019, 11:58
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin AS - CRF 1000L2 - 2018

Re: Tips til førstereis med mc på Europatur. Hjemme igjen og nå med litt bilder fra turen.

Legg inn av StiaWe »

Sakkle skrev: 12 nov 2019, 10:07
StiaWe skrev: 12 nov 2019, 09:48 Overgang til ekstern mikrofon er handlet inn, sånn at det som blir filmet til neste år kanskje kommer seg unna med litt mindre vindstøy.
Hadde ikke verden vært utsolgt for denne overgangen før jeg dro på tur, så hadde kanskje lyden vært litt bedre 😊
Tror tjuvtrikset er å ha en ekstern lydopptaker på innerlomma. Da får du motor og bakgrunnslyder, men minimalt med vindstøy. Problemet er at det krever redigering og at lyd og bilde må synkes opp i ettertid...

Haha var ikke veldig imponert over deg han syklisten i første videoen :P
Ja, jeg har sett litt på det, men jeg vet at det blir for mye jobb :knegg
Jeg har en plan som jeg håper at virker med en ekstern mikrofion.

Tror han skvatt mer enn meg. Det var mye bedre plass enn det fremgår i filmen :) Men, jeg skal innrømme at selv om jeg tror jeg så han før enn han så meg, så kom han fortere enn jeg trodde :thumleft
2018 Honda Africa Twin Adventure Sports

Instagram: photography_by_sw

Brukeravatar
Chev.
Innlegg: 25
Registrert: 06 okt 2012, 18:36
Motorsykkelen din: -

Re: Tips til førstereis med mc på Europatur. Hjemme igjen og nå med litt bilder fra turen.

Legg inn av Chev. »

Grattis med fin tur! :vs Mange kjempeflotte bilder!! :thumleft Ordentlig gøy å se! :roll

Brukeravatar
StiaWe
Innlegg: 39
Registrert: 18 jul 2019, 11:58
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin AS - CRF 1000L2 - 2018

Re: Tips til førstereis med mc på Europatur. Hjemme igjen og nå med litt bilder fra turen.

Legg inn av StiaWe »

Chev. skrev: 18 nov 2019, 00:59 Grattis med fin tur! :vs Mange kjempeflotte bilder!! :thumleft Ordentlig gøy å se! :roll
Tusen takk x 3 :twothumbs:

Synes selv det var en kjempetur, så det var nok ikke hverken første eller siste gangen dette :D
2018 Honda Africa Twin Adventure Sports

Instagram: photography_by_sw

Svar