Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av AJ »

Gaupne/Sandvik Camping er sikkert et bra sted. Og som Flattop påpeker så har man det aller meste i umiddelbar nærhet her :thumleft .

Men så skal det for ordens skyld i rettferdighetens navn nevnes at Kjørnescampingen ikke ligger nær inntil E-veien som Gullvågcampingen gjør... ;) :
E5 Kjørnes.JPG
Jeg vil tippe avstanden er bortimot 100 meter, muligens mer.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av kjellv »

AJ skrev: 21 nov 2019, 15:51 Gaupne/Sandvik Camping er sikkert et bra sted. Og som Flattop påpeker så har man det aller meste i umiddelbar nærhet her :thumleft .

Men så skal det for ordens skyld i rettferdighetens navn nevnes at Kjørnescampingen ikke ligger nær inntil E-veien som Gullvågcampingen gjør... ;) :

E5 Kjørnes.JPG

Jeg vil tippe avstanden er bortimot 100 meter, muligens mer.
Fra resepsjonsbygget på Kjørnes og opp til E5 er det nok omtrent 100 meter ja. Men i tillegg nesten 100 meter opp. Det er ganske bratt der. Fra avkjøring til campingplassen starter E5 på en lang bakke der det stiger ganske betraktelig opp mot Vesterland som ligger i nærheten av høyeste punkt på veien mellom Sogndal og Mannheller fergekai. Tungtrafikken høres ganske bra på campingplassen der de sliter seg over fjellet for å nå ferga.
Jeg var innom Kjørnes i sommer for å se om det der var noe ledig tak over hodet. Det var det ikke. Uteområdene så ut til ganske nylig å ha gjennomgått store forandringer. Nylig asfalterte veier og nye velstelte plener. Det var veldig pent der, men veldig tilrettelagt for bobiler. Bobiler var det veldig mange av, og det så ut som mange av dem hadde vært der eller hadde planlagt å bli der lenge. Jeg kjente på magefølelsen da jeg kjørte inn der at jeg var i tvil om jeg egentlig ønsket å overnatte der.

Jeg tror vi skal slakke på litt, la Audi Mannen motta gode tips og råd fra sin kompis i Skjolden. Vi skal lytte til lokalkjente mener jeg, hva de mener og råder oss til kan være gull verd. Men la oss håpe vi ikke blir servert lokale delikatesser laget på revemat (hoder av sau).. :-k

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av AJ »

Tross forslagene jeg har kommet med har jeg trua på Gaupne :thumleft .
Blir garantert bra om vi lander der :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av Flattop »

Vi gjør det bra, samme hvor vi havner. Bare så det er sagt.....
Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av kjellv »

Flattop skrev: 21 nov 2019, 22:31 Vi gjør det bra, samme hvor vi havner. Bare så det er sagt.....
Ja, det tror jeg og :thumleft Treff er treff, innholdet skaper vi sammen på treffet uansett hvor det holdes.
Det som er det største håpet med et slikt treff, det er at det melder seg interesse og oppmøte fra forummedlemmer som ikke har vært på treff før. På de tre treff vi har hatt de tre siste årene har det ennå ikke møtt opp medlemmer fra det nye fylket Vestland. Foreløpig har det ikke meldt seg interesserte i tråden heller.. det uroer meg litt :-k Nå skal treffet holdes på vestlandet, nettopp for å være mer tilgjengelig for vestlendinger.
Jeg håper dere snart melder dere i tråden og bidrar i planlegging :prf

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av Audi Mannen »

kjellv skrev: 21 nov 2019, 22:57
Flattop skrev: 21 nov 2019, 22:31 Vi gjør det bra, samme hvor vi havner. Bare så det er sagt.....
Ja, det tror jeg og :thumleft Treff er treff, innholdet skaper vi sammen på treffet uansett hvor det holdes.
Det som er det største håpet med et slikt treff, det er at det melder seg interesse og oppmøte fra forummedlemmer som ikke har vært på treff før. På de tre treff vi har hatt de tre siste årene har det ennå ikke møtt opp medlemmer fra det nye fylket Vestland. Foreløpig har det ikke meldt seg interesserte i tråden heller.. det uroer meg litt :-k Nå skal treffet holdes på vestlandet, nettopp for å være mer tilgjengelig for vestlendinger.
Jeg håper dere snart melder dere i tråden og bidrar i planlegging :prf
Men vi stiller kjellv... :prf ... selv om vi for tiden er litt opptatt av å endre norgeshistorien her i fylket med gamle båter og graver. Med litt go'vilje og godt vær har jeg delvis utsikt fra stua til dagens store nyhet. Men det kan ikke stoppe "vikinger" fra å dra på moderne tokt med 2 hjulinger for å treffe andre hedninger :twothumbs:

For å spore litt av men jeg synes det er verdt en kommentar... dersom man går inn på google maps og kikker på plassen hvor det nye/gamle vikinge skipet er funnet så finner man en bedrift som ligger 30m unna som heter "Viking Boats". Snakk om å ha truffet godt med både navn og lokasjon.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av kjellv »

Audi Mannen skrev: 22 nov 2019, 09:35
kjellv skrev: 21 nov 2019, 22:57
Flattop skrev: 21 nov 2019, 22:31 Vi gjør det bra, samme hvor vi havner. Bare så det er sagt.....
Ja, det tror jeg og :thumleft Treff er treff, innholdet skaper vi sammen på treffet uansett hvor det holdes.
Det som er det største håpet med et slikt treff, det er at det melder seg interesse og oppmøte fra forummedlemmer som ikke har vært på treff før. På de tre treff vi har hatt de tre siste årene har det ennå ikke møtt opp medlemmer fra det nye fylket Vestland. Foreløpig har det ikke meldt seg interesserte i tråden heller.. det uroer meg litt :-k Nå skal treffet holdes på vestlandet, nettopp for å være mer tilgjengelig for vestlendinger.
Jeg håper dere snart melder dere i tråden og bidrar i planlegging :prf
Men vi stiller kjellv... :prf ... selv om vi for tiden er litt opptatt av å endre norgeshistorien her i fylket med gamle båter og graver. Med litt go'vilje og godt vær har jeg delvis utsikt fra stua til dagens store nyhet. Men det kan ikke stoppe "vikinger" fra å dra på moderne tokt med 2 hjulinger for å treffe andre hedninger :twothumbs:

For å spore litt av men jeg synes det er verdt en kommentar... dersom man går inn på google maps og kikker på plassen hvor det nye/gamle vikinge skipet er funnet så finner man en bedrift som ligger 30m unna som heter "Viking Boats". Snakk om å ha truffet godt med både navn og lokasjon.
Dette er en virkelig stor nyhet, i hvert fall for oss som er over gjennomsnittet interessert i historie. Saken er så stor at til og med en lokalavis for det sentrale Østlandet har fattet interesse for den https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J ... ent=row-22 Da vet jeg med sikkerhet at det skal bli tur til Smøla neste sommer :thumleft
Ja vi skal nok stille opp på treffet. Vi skal nok få glede av å frekventere og utforske indrefileten indre Sogn uten at lokale indianere blir med som stifinnere også vi :prf

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av TGR »

Det er jo helt riktig som flere påpeker, at når vi treffes så blir det så bra som vi gjør det til :thumleft

Allikevel tenker jeg det er noen suksessfaktorer det også er greit å ha fokus på, og at selve treffstedet er så velegnet som mulig...

- Ikke for nært til hovedveier og jernbane, som vi opplevde på Gullvåg.
- For mange så er mc-tur og treff fremdeles forbundet med å slå opp teltet og rulle ut soveposen. Derfor bør det absolutt være mulig å telte.
- Tilgang til et sanitæranlegg anser jeg som et must. 24/7.
- I tillegg bør det finnes et treffpunkt på stedet, hvor vi kan samles for grilling og overdrevent høylydt løgn og latter.

Det er jo forsåvidt innlysende at dette er ønskelig. Allikevel tenker jeg at det viktigere enn man kanskje skulle tro, på sikt. Forumtreffene har frem til nå lokket til seg 10-15 deltakere. Det hadde jo vært fint om treffet utviklet seg til å lokke til seg flere av forumets medlemmer, fra alle kanter av landet. Da er det på en måte en viktig suksessfaktor at historien viser at treffet "alltid" er optimalt og vellykket. :twothumbs:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av AJ »

Enig i alt, TGR :thumleft

Derfor ble jeg også litt betenkt når det gjelder Vesterland med tanke på gode muligheter for teltovernatting.
Stedet for øvrig har jeg ingenting å utsette på.
Fin plassering i naturskjønne omgivelser og et godt stykke fra hovedveien. I hvert fra der hyttene er plassert.

Så antakelig passer Sandvik Camping/Gaupnetunet bedre, ikke minst med tanke på telting og nærheten til butikker og mindre trafikkert vei.

Fordelen med Vesterland og Kjørnes Camping er den umiddelbare nærheten til den mest sannsynlige ruta for fellesturen (over Gaularfjellet...).
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

SveinB
Innlegg: 5
Registrert: 02 jan 2019, 22:14
Motorsykkelen din: BMW K1600GT 2013

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av SveinB »

kjellv skrev:Jeg håper dere snart melder dere i tråden og bidrar i planlegging :prf
Hei alle,då er det vel på tide å skrive et innlegg,og ikkje berre lese andre sine......
Er innfødt sunnfjording og blir nok med på dette,holder en knapp på Gaupne/Skjolden kontra Sogndal,lite gjennomgangs-trafikk,er stort sett kun innfødte og forvilla turistar som er i det området. Mange muligheter for kortare og lengre "rundturar".
Likar at det alternative muligheter for overnatting,telt.hytte,hotell,whatever.... Om eg bruker BMWen så drar eg med meg camper bak den.
Med tanke på fellesturar,så betyr avstanden mellom Sogndal og Gaupne lite,synest eg....

Mvh;Svein

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av kjellv »

kjellv skrev: 22 nov 2019, 20:55
SveinB skrev: 22 nov 2019, 20:47 Jeg håper dere snart melder dere i tråden og bidrar i planlegging :prf
Hei alle,då er det vel på tide å skrive et innlegg,og ikkje berre lese andre sine......
Er innfødt sunnfjording og blir nok med på dette,holder en knapp på Gaupne/Skjolden kontra Sogndal,lite gjennomgangs-trafikk,er stort sett kun innfødte og forvilla turistar som er i det området. Mange muligheter for kortare og lengre "rundturar".
Likar at det alternative muligheter for overnatting,telt.hytte,hotell,whatever.... Om eg bruker BMWen så drar eg med meg camper bak den.
Med tanke på fellesturar,så betyr avstanden mellom Sogndal og Gaupne lite,synest eg....

Mvh;Svein
Se der ja :thumleft Velkommen skal du være :prf
Lokale indianere er etterspurt, men du er god nok selv om du er fra nabostammen :crazy:

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av rolf-arne »

SveinB skrev: 22 nov 2019, 20:47
kjellv skrev:Jeg håper dere snart melder dere i tråden og bidrar i planlegging :prf
er stort sett kun innfødte og forvilla turistar som er i det området.

Likar at det alternative muligheter for overnatting,telt.hytte,hotell,whatever.... Om eg bruker BMWen så drar eg med meg camper bak den.
Med tanke på fellesturar,så betyr avstanden mellom Sogndal og Gaupne lite,synest eg....

Mvh;Svein
Der ser du Kjell , dem tar seg bare god tid - hoppe ikke bare på sånn som denne forvilla turisten :twothumbs: gjør , som normalt tilhører ei bygd med tidligere høvding og til daglig omtales som "de ville bak fjellet :crazy: " av mange fler enn nabo bygda.

SveinB - ja for all del ta med camperen , bygger min nå 3/4 ferdig , så man får se og utveksle ting og tang.. no blei æ nyskjerrig.

Og så et lite stikk - om vi skal være ærlig :lol - så lokker vestlandet ikke så mye for et påfyll på deltagelsen :-k - som noen svarten så fine veia å kjøre :prf - det e like før man erklærer det som sitt andre hjem.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av kjellv »

Du må ikke se på deg selv som påfyll i forumtreffet @rolf-arne. Du er en interessant person og samtalepartner. Sjelden treffer man folk med så bred livserfaring og som har reist så mye som du. På forumtreffet er det nettopp det sosiale, den gode praten som er viktigst, og det man husker best fra treffet. Men selvfølgelig er det et spennende distrikt vi skal besøke i 2020, med morsomme veier og flott natur

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av rolf-arne »

kjellv skrev: 25 nov 2019, 07:47 Du må ikke se på deg selv som påfyll i forumtreffet @rolf-arne.På forumtreffet er det nettopp det sosiale, den gode praten som er viktigst, og det man husker best fra treffet. Men selvfølgelig er det et spennende distrikt vi skal besøke i 2020, med morsomme veier og flott natur Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
:twothumbs:

Ja akkurat som det har vært nevnt tidligere - både i denne tråden og andre. Lære mye her jeg sitter å tenker på hva man har gjort av tekniske ting og opplevelser i sommer.. erfaringene er jo i hovedsak at det er flott å utforske aleine på to hjul, artig er det også :lol , men så får man det andre med å møte folk på treff - se litt på nært hold hva folk gjør og ikke gjør - en chat på nett er da ei dårlig erstatning for levende folk :prf . Men ei god når avstandene blir litt uovervinnelige. Ka æ prioritere - kommer i bloggen om ikke så lenge , no må jeg se om jeg får kjøpt ekstra lys til sykkelen. :-k
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av Sattphalat »

Hei
Kanskje jeg dukker opp på det treffet også. Ser ikke helt bort fra det. Hvis det passer med været og ikke kolliderer med noe viktig.
Kom til å tenke på at Sogn er det eneste fylket jeg aldri har Vært i. Så en liten rundtur der og, er ikke så dumt.
Rett etter at skolene har startet er en fin tid å rulle en tur. Ofte fint vær har jeg intrykk av.
Mvh


Sent fra min SM-P605 via Tapatalk


Svar