Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av Rha »

TGR skrev: 02 des 2019, 18:55
AJ skrev: 02 des 2019, 18:52
TGR skrev: 02 des 2019, 18:49
AJ skrev: 02 des 2019, 18:45 Jeg har også overnattet på Utladalen Camping noen ganger. En helt grei plass, men en smule bortgjemt og... vel, slitent, må man vel kunne tillate seg å si... :-k .
Kongeriket er ganske godt forsynt med slitne og møkkete hytter. Telt og egen seng er fine saker ✌️😎
:knegg
Ser slett ikke bort fra at også jeg kanskje stiller med telt og egen seng på forumtreffet neste år :crazy: .
Enkel garanti mot flatlus, veggdyr og muggsopp 😂
Det der har jeg tenkt også. Sett min del av shabby camping plasser. koselig med eget telt da.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av Sattphalat »

Hvor mye koster det å leie en hytte?
De turene jeg har hatt i sommer kom jeg til at det var like billig å leie seg inn på en fjellstue/hotell. Samme pris , slipper utvask , og med frokost og matpakke.
Eller telt hvis det er fint vær.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av TGR »

Sattphalat skrev: 02 des 2019, 20:48 Hvor mye koster det å leie en hytte?
De turene jeg har hatt i sommer kom jeg til at det var like billig å leie seg inn på en fjellstue/hotell. Samme pris , slipper utvask , og med frokost og matpakke.
Eller telt hvis det er fint vær.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Hytter varierer jo i pris, ganske mye.
Men det vil helt klart være en utfordring å finne et sted med både fjellstue / hotell, hytter og teltplasser .... :crazy:

Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av Sattphalat »

TGR skrev:
Sattphalat skrev: 02 des 2019, 20:48 Hvor mye koster det å leie en hytte?
De turene jeg har hatt i sommer kom jeg til at det var like billig å leie seg inn på en fjellstue/hotell. Samme pris , slipper utvask , og med frokost og matpakke.
Eller telt hvis det er fint vær.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Hytter varierer jo i pris, ganske mye.
Men det vil helt klart være en utfordring å finne et sted med både fjellstue / hotell, hytter og teltplasser .... :crazy:
Ser den, innlegget mitt var vel litt "of topic" :)


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av TGR »

Sattphalat skrev: 02 des 2019, 20:54
TGR skrev:
Sattphalat skrev: 02 des 2019, 20:48 Hvor mye koster det å leie en hytte?
De turene jeg har hatt i sommer kom jeg til at det var like billig å leie seg inn på en fjellstue/hotell. Samme pris , slipper utvask , og med frokost og matpakke.
Eller telt hvis det er fint vær.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Hytter varierer jo i pris, ganske mye.
Men det vil helt klart være en utfordring å finne et sted med både fjellstue / hotell, hytter og teltplasser .... :crazy:
Ser den, innlegget mitt var vel litt "of topic" :)


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Tja, egentlig ikke dumt. Fjellstue-type-Mc-treff kunne sikkert være fint det :thumleft

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av FredrikE24 »

Den årlige firmaturen, der ligger standarden over campinghytte og telt. Jeg har ikke funnet noe slikt til campinghytte-priser i Juni hvertfall? Blir glatt 1000kr natta.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av kjellv »

Uansett hvor vi ender opp hen, vil jeg anbefale alle å finne overnatting i umiddelbar nærhet/gangavstand til treffstedet. Det sosiale ved treffet foregår i stor grad hele døgnet, ..eller nærmest to døgn. Skulle noen måtte kjøre noen km for overnatting vil hele sjela med treffet falle bort.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av rolf-arne »

Hotelltreff - joda fint det også - prøvde det under touringtreffet, Beitostølen, helga etter Gullvågen - og må klart si at to ting trakk ned Beitostølen - størrelsen og at det faktisk var hotell. Størrelsen så blei det vanskelig å få oversikt over hvem som var hvem- måtte bare gi det opp. Der var Gullvåg inner tier- selv om vårt treff godt tåler ei dobling - så vil det fremdeles være langt bedre enn Touringtreffet. Når det gjelder hytte/telt kontra hotell så må man krype til ( ja et eller annet) og bekjenne at det var herlig med hotell etter noen våte dager og basseng og badstu. De siste 2 dagan var veldig våt onsdag/torsdag og det som da holdt humøret langt oppe var utsikten til 2 netter på hotell. Så det er alltid pluss og minus- men når været er OK så kan ingenting slå overnatting i jervenduk på Dalssnibba eller den flotte rasteplassen ved vannet nedenfor Haukeli i hengekøye.Bilde
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av VindR »

AJ skrev: 30 nov 2019, 09:11
kjellv skrev: 29 nov 2019, 23:44 Et lite snev av PMS i kveld.. Måtte bla litt igjennom bildene fra sommeren. Må nesten legge inn dette, definitivt et av årets høydepunkter :prf
Ja, det var et bra treff på Gullvåg, ja .
Synd du ikke fikk med deg fellesturen. Men det satte nok VindR stor pris på.

Satser på at dere begge blir med på treffturen neste år.
Jeg gleder med allerede \:D/ !
Jeg satte utrolig stor pris på det, selv om jeg også fikk litt dårlig samvittighet for det. Det må jeg innrømme. Greit nok at jeg ikke fikk slått følge på fellesturen, men det var jo ikke meningen at andre skulle gå glipp av den også.

Satser på at ting fungerer bedre på neste års tur, for den skal jeg ha med meg :D Uavhengig av hvor det blir ;)
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av AJ »

VindR skrev: 04 des 2019, 11:07
AJ skrev: 30 nov 2019, 09:11
kjellv skrev: 29 nov 2019, 23:44 Et lite snev av PMS i kveld.. Måtte bla litt igjennom bildene fra sommeren. Må nesten legge inn dette, definitivt et av årets høydepunkter :prf
Ja, det var et bra treff på Gullvåg, ja .
Synd du ikke fikk med deg fellesturen. Men det satte nok VindR stor pris på.

Satser på at dere begge blir med på treffturen neste år.
Jeg gleder med allerede \:D/ !
Jeg satte utrolig stor pris på det, selv om jeg også fikk litt dårlig samvittighet for det. Det må jeg innrømme. Greit nok at jeg ikke fikk slått følge på fellesturen, men det var jo ikke meningen at andre skulle gå glipp av den også.

Satser på at ting fungerer bedre på neste års tur, for den skal jeg ha med meg :D Uavhengig av hvor det blir ;)
Står vel mest sannsynlig mellom disse to neste år, tenker jeg:

http://www.vesterland.no/

http://www.sandvikcamping.com/

Tror det er størst interesse for Sandvik, så langt jeg har fått med meg... :-k .
Og det tror jeg ganske sikkert en bra plass å ha et MCsiden treff :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av VindR »

AJ skrev: 04 des 2019, 11:34 Står vel mest sannsynlig mellom disse to neste år, tenker jeg:

http://www.vesterland.no/

http://www.sandvikcamping.com/

Tror det er størst interesse for Sandvik, så langt jeg har fått med meg... :-k .
Og det tror jeg ganske sikkert en bra plass å ha et MCsiden treff :thumleft .
Ja, har sett disse. Har fulgt med litt her selv om jeg ikke har vært så aktiv i det siste. Det er ålreit å prøve å holde seg litt oppdatert, selv om det ikke er "riktig sesong" for øyeblikket.

Begge plassene ser flotte ut, men synes også kanskje Sandvik ser mest interessant ut. Men som sagt, jeg blir nok med samme hvor turen går :D
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av rolf-arne »

Sandvik stemmer jeg for av disse to... kan dekke alles behov.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av Audi Mannen »

AJ skrev: 02 des 2019, 18:52
TGR skrev: 02 des 2019, 18:49
AJ skrev: 02 des 2019, 18:45 Jeg har også overnattet på Utladalen Camping noen ganger. En helt grei plass, men en smule bortgjemt og... vel, slitent, må man vel kunne tillate seg å si... :-k .
Kongeriket er ganske godt forsynt med slitne og møkkete hytter. Telt og egen seng er fine saker ✌️😎
:knegg
Ser slett ikke bort fra at også jeg kanskje stiller med telt og egen seng på forumtreffet neste år :crazy: .
Har lekt litt med tanken jeg også, har veldig lyst på mc telt og stå høyde. Argumentet hjemme for et slikt vokser når man sparer inn 2-3000 på en liten mc helg når jeg skal på tur uansett. :roll
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av kjellv »

VindR skrev: 04 des 2019, 11:07
AJ skrev: 30 nov 2019, 09:11
kjellv skrev: 29 nov 2019, 23:44 Et lite snev av PMS i kveld.. Måtte bla litt igjennom bildene fra sommeren. Må nesten legge inn dette, definitivt et av årets høydepunkter :prf
Ja, det var et bra treff på Gullvåg, ja .
Synd du ikke fikk med deg fellesturen. Men det satte nok VindR stor pris på.

Satser på at dere begge blir med på treffturen neste år.
Jeg gleder med allerede \:D/ !
Jeg satte utrolig stor pris på det, selv om jeg også fikk litt dårlig samvittighet for det. Det må jeg innrømme. Greit nok at jeg ikke fikk slått følge på fellesturen, men det var jo ikke meningen at andre skulle gå glipp av den også.

Satser på at ting fungerer bedre på neste års tur, for den skal jeg ha med meg :D Uavhengig av hvor det blir ;)
Tenk ikke slik. Jeg har kjørt strekningen Røros-Støren før, riktignok med TDMen og noen år siden. Men selvfølgelig ikke sammen med denne kjekke gjengen da. Men jeg fikk gjøre en innsats sammen med deg som resulterte i at du faktisk fikk kjørt sykkelen hjem igjen på søndag. Du fikk også oppleve hvordan felleskapet blant oss motorsyklister fungerer i praksis. Har en av oss trøbbel med sykkelen er dette et felles problem :thumleft
Men vi hadde da en kjekk dag vi. Det tror jeg nok også Jompa og E-strom skriver under på.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av rolf-arne »

kjellv skrev: 04 des 2019, 17:57
VindR skrev: 04 des 2019, 11:07
AJ skrev: 30 nov 2019, 09:11
kjellv skrev: 29 nov 2019, 23:44 Et lite snev av PMS i kveld.. Måtte bla litt igjennom bildene fra sommeren. Må nesten legge inn dette, definitivt et av årets høydepunkter :prf
Ja, det var et bra treff på Gullvåg, ja .
Synd du ikke fikk med deg fellesturen. Men det satte nok VindR stor pris på.

Satser på at dere begge blir med på treffturen neste år.
Jeg gleder med allerede \:D/ !
Jeg satte utrolig stor pris på det, selv om jeg også fikk litt dårlig samvittighet for det. Det må jeg innrømme. Greit nok at jeg ikke fikk slått følge på fellesturen, men det var jo ikke meningen at andre skulle gå glipp av den også.

Satser på at ting fungerer bedre på neste års tur, for den skal jeg ha med meg :D Uavhengig av hvor det blir ;)
Tenk ikke slik. Jeg har kjørt strekningen Røros-Støren før, riktignok med TDMen og noen år siden. Men selvfølgelig ikke sammen med denne kjekke gjengen da. Men jeg fikk gjøre en innsats sammen med deg som resulterte i at du faktisk fikk kjørt sykkelen hjem igjen på søndag. Du fikk også oppleve hvordan felleskapet blant oss motorsyklister fungerer i praksis. Har en av oss trøbbel med sykkelen er dette et felles problem :thumleft
Men vi hadde da en kjekk dag vi. Det tror jeg nok også Jompa og E-strom skriver under på.
Det som Kjell tar frem med fellesskap , det kan jeg underskrive på, har fått oppleve det sjøl på rundturen på de Britiske øyer - treng du hjelp så finnes den og den har en egen evne til å finne deg. Det var en av de GODE opplevelser med å legge ut på tur som ny motorsykkelist . Selvfølgelig er ikke "alle" av den sorten som du møtte på Gullvåg - men de fleste kan kanskje matche Gullvåg gjengen.

Stå på - og slapp av ,senk skuldrene , og ikke nøl med å spørre om du står fast på et eller annet vis, et innholdsrikt liv har heldigvis lært meg å spørre litt..... men har no løst å klare det meste sjøl. Ser frem til å møte enda flere Gull(våg) menneska.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Svar