2017 BMW S1000R IKKE til salgs allikevel!

Her kan du legge ut salgsannonse på sykkelen din.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av Bjerknez »

haakeik skrev: 25 jul 2019, 19:19 Hva med streetfighter look og stor v-twin: Yamaha MT-01.
Hadde jeg vært uten sykkel, hadde jeg kjøpt denne tvert. Jeg digger utseende og motorlyden :yeyeye

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=151833350
Ser grei ut den, men gir ikke nesten 100 laken for en 13 år gammel sykkel. Skal ha nytt ja :thumleft

Solo-rider
Innlegg: 777
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av Solo-rider »

Har snakket med Speed MC. Dem har en R NineT Urban GS med knastedekk som jeg kan prøvekjøre. Ikke helt lik den jeg sikler på, men motoren og sittestilling er lik. Mulig jeg tar turen bort i løpet av helgen slik at jeg kan ta den ut av listen hvis ikke førsteinntrykket imponerer meg

Hallo :vs

Om du tar turen til Speed så burde du også prøvekjøre R 1250 R som de har som demosykkel .Den får du jo med alt utstyr du ønsker deg. Traff en som hadde R Nine sin på service og kjørte den mens han ventet. Han var bare et stort glis og sa at R 1250 R var helt rååå i forhold til hans R Nine...

Ps . Om jeg ikke tar helt feil så får du høyt sete til R 1250 R og da blir sittestillingen bedre .
https://build-my-bike.bmw-motorrad.co.u ... /EQUIPMENT
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av Bjerknez »

Solo-rider skrev: 27 jul 2019, 09:50 Har snakket med Speed MC. Dem har en R NineT Urban GS med knastedekk som jeg kan prøvekjøre. Ikke helt lik den jeg sikler på, men motoren og sittestilling er lik. Mulig jeg tar turen bort i løpet av helgen slik at jeg kan ta den ut av listen hvis ikke førsteinntrykket imponerer meg

Hallo :vs

Om du tar turen til Speed så burde du også prøvekjøre R 1250 R som de har som demosykkel .Den får du jo med alt utstyr du ønsker deg. Traff en som hadde R Nine sin på service og kjørte den mens han ventet. Han var bare et stort glis og sa at R 1250 R var helt rååå i forhold til hans R Nine...

Ps . Om jeg ikke tar helt feil så får du høyt sete til R 1250 R og da blir sittestillingen bedre .
https://build-my-bike.bmw-motorrad.co.u ... /EQUIPMENT
Takk for infoen :thumleft

Desverre synes jeg ikke utseendet på R1250R var spesielt tiltalende. Motoren er sikkert bra, men ikke en sykkel jeg får gåsehud av å se på desverre :)

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av gsx750_80 »

simpson skrev: 24 jul 2019, 22:57
Bjerknez skrev: 21 jul 2019, 21:26 Hehe, blir nok ny sykkel ja. Men hva det blir er ikke bestemt ennå. Men har tre i kikkerten.

Triumph Bonneville Bobber, Triumph Speed Triple RS og Yamaha XSR900.

Hovedgrunnen til sykkelbytte er nok sittestillingen. XSR har den desidert beste sittestillingen av disse tre. Ryggen er desverre ikke 100% så merker jeg må prioritere sittestilling.

Speed Triple RS er nok den beste «pakken» og bobbern er med hvis det skulle bli en cruiser igjen...

Så langt har jeg ikke bestemt meg overhodet. :)
Skjønner hvorfor du har vært veldig positivt til MT09 i andre tråder da XRS er en ren MT09 med annet utseende.
Håper den er av bedre kvalitet og ikke er en ren budskjedtsykkel som MT 09:
Da blir du skuffet som kommer fra premium til en rema tusen sykkel
"Budsjettsykkelen" MT09 er i følge Bike nr. 10 ('19) velprøvd og en sykkel som har klart seg godt i Motorrads tester. "Den kan til og med skryte av en eliteplassering i den prestisjefylte 50.000 kilometers testen", som det heter i Bike.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av Bjerknez »

Det hjelper ikke om MT09 hadde fått kongepokalen for min del. Jeg liker den bare ikke. Mye går på utseendet og de litt umodne fargene, og mye går også på at den ikke skiller seg spesielt ut. Rent teknisk er den helt sikkert top notch.

Men det er vel en Toyota også. Kjører ikke det av den grunn.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 2017 BMW S1000R IKKE til salgs!

Legg inn av Bjerknez »

Glemte at jeg var jeg som hadde startet denen tråden, men kan vel for ordens skyld nevne at Bimmern ikke er til salgs allikevel. Jeg har bestemt meg for å beholde den i vertfall ett år til og det blir IKKE noe kjøp av ny sykkel for min del .Til det er MC karrieren for ustabil føler jeg akkurat nå.

Den jeg har nå er jo innkjørt av meg selv, gått veldig lite og det finnes ikke en skramme eller noe skavanker med sykkelen. I tillegg er det verste verditapet tatt. Hvis jeg ikke kjører mer fremover enn det jeg har gjort så langt, så kan jeg fint beholde Bimmern ett år eller to til uten at den drar på seg såpass med kilometer at den anses som "gammel" av en potensiell kjøper.

Men skulle jeg byttet sykkel i DAG, så hadde jeg nok falt på en Speed Triple RS. En Triumph Rocket III er jo den jeg har mest lyst på, men får meg ikke til å betale 350 laken for en sykkel. Jeg er heller ikke fremmed for å velge en cruiser igjen, men jeg synes ikke det finnes noen cruisere som ser bra nok ut innenfor et ok prissegment.

Jeg akter ikke å betale voldsomme summer for en sykkel når jeg vet at jeg kun kjører en måned i året. For meg er MC livet VELDIG ålreit den måneden i året jeg kjører mye. Ellers blir den bare stående stort sett.

Startet Bimmern her om dagen for første gang siden august. Den bar preg av å ha stått lenge da det kom noen merkverdige "ulyder" fra maskineriet rett etter oppstart. Men etter 10 sekunder så malte den som en katt og var akkurat som før igjen. Kjedet er like blankt som da jeg parkerte den da jeg renset og oljet dette ganske nøye.

Bimmern er en fantastisk sykkel og forsikringspremien er jo helt latterlig lav. 4.718 kroner i året. Hele 1000 kroner billigere en e-Golfen til ho mor. Helt utrolig.

Så dette er ne sykkel som lett overlever en sommer eller to til, hvis jeg ikke bestemmer meg for å selge den...igjen.. :)

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: 2017 BMW S1000R IKKE til salgs allikevel!

Legg inn av Fsva »

Gode nyheter, da møtes vi kanskje langs veiene også til neste år :prf

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av simpson »

gsx750_80 skrev: 08 des 2019, 17:01
simpson skrev: 24 jul 2019, 22:57
Bjerknez skrev: 21 jul 2019, 21:26 Hehe, blir nok ny sykkel ja. Men hva det blir er ikke bestemt ennå. Men har tre i kikkerten.

Triumph Bonneville Bobber, Triumph Speed Triple RS og Yamaha XSR900.

Hovedgrunnen til sykkelbytte er nok sittestillingen. XSR har den desidert beste sittestillingen av disse tre. Ryggen er desverre ikke 100% så merker jeg må prioritere sittestilling.

Speed Triple RS er nok den beste «pakken» og bobbern er med hvis det skulle bli en cruiser igjen...

Så langt har jeg ikke bestemt meg overhodet. :)
Skjønner hvorfor du har vært veldig positivt til MT09 i andre tråder da XRS er en ren MT09 med annet utseende.
Håper den er av bedre kvalitet og ikke er en ren budskjedtsykkel som MT 09:
Da blir du skuffet som kommer fra premium til en rema tusen sykkel
"Budsjettsykkelen" MT09 er i følge Bike nr. 10 ('19) velprøvd og en sykkel som har klart seg godt i Motorrads tester. "Den kan til og med skryte av en eliteplassering i den prestisjefylte 50.000 kilometers testen", som det heter i Bike.
At en budsjettsykkel gjør det bra på tester betyr jo ingenting. At en sykkel er laget med tanke på lavest mulig pris går ikke på kvaliteten men på bruk av rimelige komponenter som bremser, demper, gaffel osv.
Ingen som har sagt at MT09 er en dårlig sykkel, men pga av sykkelens egenskaper er det helt klart begrensninger på denne type sykler.
Nettop derfor får du nå b.l.a. MT09 nå i oppgraderte versjoner med bedre komponenter, men til samme pris som konkurrentene. Så det er jo opplagt at b.l.a. Yamaha ser at budsjettsykler selger, men mange ønsker bedre egenskaper enn det de rimeligste tilbyr.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 2017 BMW S1000R IKKE til salgs allikevel!

Legg inn av Bjerknez »

Fsva skrev: 10 des 2019, 01:05 Gode nyheter, da møtes vi kanskje langs veiene også til neste år :prf
Det skal du ikke se bort i fra :thumleft

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av gsx750_80 »

simpson skrev: 10 des 2019, 05:43
gsx750_80 skrev: 08 des 2019, 17:01
simpson skrev: 24 jul 2019, 22:57
Bjerknez skrev: 21 jul 2019, 21:26 Hehe, blir nok ny sykkel ja. Men hva det blir er ikke bestemt ennå. Men har tre i kikkerten.

Triumph Bonneville Bobber, Triumph Speed Triple RS og Yamaha XSR900.

Hovedgrunnen til sykkelbytte er nok sittestillingen. XSR har den desidert beste sittestillingen av disse tre. Ryggen er desverre ikke 100% så merker jeg må prioritere sittestilling.

Speed Triple RS er nok den beste «pakken» og bobbern er med hvis det skulle bli en cruiser igjen...

Så langt har jeg ikke bestemt meg overhodet. :)
Skjønner hvorfor du har vært veldig positivt til MT09 i andre tråder da XRS er en ren MT09 med annet utseende.
Håper den er av bedre kvalitet og ikke er en ren budskjedtsykkel som MT 09:
Da blir du skuffet som kommer fra premium til en rema tusen sykkel
"Budsjettsykkelen" MT09 er i følge Bike nr. 10 ('19) velprøvd og en sykkel som har klart seg godt i Motorrads tester. "Den kan til og med skryte av en eliteplassering i den prestisjefylte 50.000 kilometers testen", som det heter i Bike.
At en budsjettsykkel gjør det bra på tester betyr jo ingenting. At en sykkel er laget med tanke på lavest mulig pris går ikke på kvaliteten men på bruk av rimelige komponenter som bremser, demper, gaffel osv.
Ingen som har sagt at MT09 er en dårlig sykkel, men pga av sykkelens egenskaper er det helt klart begrensninger på denne type sykler.
Nettop derfor får du nå b.l.a. MT09 nå i oppgraderte versjoner med bedre komponenter, men til samme pris som konkurrentene. Så det er jo opplagt at b.l.a. Yamaha ser at budsjettsykler selger, men mange ønsker bedre egenskaper enn det de rimeligste tilbyr.
For mange som vurderer kjøp av MT09 er det absolutt av betydning at den gjør det topp i 50000 km test. Å avfeie det som uinteressant blir det reneste tøv.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: 2017 BMW S1000R IKKE til salgs allikevel!

Legg inn av simpson »

Hvorfor ikke en typisk budsjettsykkel skal gjøre det bra på en test skjønner jeg ikke.
Det har jo ikke en dritt med saken å gjøre.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: 2017 BMW S1000R IKKE til salgs allikevel!

Legg inn av gsx750_80 »

simpson skrev: 10 des 2019, 11:04 Hvorfor ikke en typisk budsjettsykkel skal gjøre det bra på en test skjønner jeg ikke.
Det har jo ikke en dritt med saken å gjøre.
Det er vel slik for en del, at når de skriver noe, så vil det kunne føre til misforståelser blant enkelte. Likevel vil det ofte være slik at man antar at budskapet går inn hos tilstrekkelig mange, og så gir man litt blaffen i å følge opp enhver misforståelse eller tendens til kverulering fra enkelte individ.
Jeg tenker gjerne at tilstrekkelig mange ser poenget, og da er det ikke nødvendigvis slik at man bryr seg med å kommentere. (Slik sett kunne jeg bare oversett deg, men benytter likevel anledningen til å gi uttrykk for en generell holdning.)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 2017 BMW S1000R IKKE til salgs allikevel!

Legg inn av Bjerknez »

For enkelte og kanskje markedet for MT09 er dte ikke uinterresant at den klarer sge bra i tester. For MEG spiller ikke disse testene like stor rolle. Det hjelper som sagt lite om Toyota Corolla vinner i tester. En bilinterresert eller en fantaet kjøper seg neppe en slik bil uansett. Jada unntak finnes og eksempelet mitt var litt svart/hvitt, men det er nå litt slik jeg tenker vertfall når jeg velger sykkel.

Hva andre gjør gir jeg blaffen i. Er man fornøyd med sykkelvalget så er jo det det viktigste.

Merk igjen at jeg IKKE sier at MT09 er noen dårlig sykkel. Det er en veldig fint priset sykkel som nok gir en nykommer veldig mye glede for en forholdsvis liten sum. Men den appelerer ikke til MEG.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: 2017 BMW S1000R IKKE til salgs allikevel!

Legg inn av simpson »

En Corolla er jo også en budsjettbil, men ikke dermed sakt at den har dårlig kvalitet, men helt klare mangler når det gjelder komfort og ytelser. Og det samme gjelder med budsjettsykler også.
Men det kan synes som om noen ikke vil innse at det som er billig produsert med rimeligere komponenter ikke er det samme som andre tilsvarende til dobbel pris.
Ja noen går så langt som å påstå at Biltema er helt på høyde eller bedre enn kjente merkevarer.
Tenker ikke på deg bjeknez, du kjøper mye ræl på Biltema men vet om det 😂

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: 2017 BMW S1000R IKKE til salgs allikevel!

Legg inn av gsx750_80 »

simpson skrev: 10 des 2019, 14:43 ...
Men det kan synes som om noen ikke vil innse at det som er billig produsert med rimeligere komponenter ikke er det samme som andre tilsvarende til dobbel pris.
...
Er det noen som har uttalt seg i den ene eller annen retning om det aspektet, andre enn deg? Du trekker stadig konklusjoner på totalt sviktende grunnlag. Sniffer du lim, eller hva er det som skjer oppe i toppetasjen din? Du er jo totalt uegnet til å diskutere noe som helst på en ryddig og rasjonell måte.

Svar