Ung igjen på MC. Rolf-Arne 05.04.1960 - 26.01.2024: Hvil i fred.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av kjellv »

rolf-arne skrev:
runerytter skrev: 12 okt 2019, 11:46 Fantastisk
Takk som deler
Skal se om det ikke blir med bilder også
Det er full forståelse for at det blir lite bilder på regnværsdager. Men du hadde nok mange finværsdager også, de ser vi gjerne bilder av Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Når man no sitt å ser igjennom blandt annet bilder - så datt disse inn i synsfeltet. Kan jo være godt at man skifta før man dro på Gullvåg- treffet. Og kanskje brillan skal på når man går ut døra :-k Bilde - skal sies at det første man ser når man åpne ytterdøra er bakhjulet -- :[-X
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Ja da var det mandag igjen - og denne helga var rett og slett trasig - tilbrakte den stortsett i senga - da er det godt å ha skjerm like ved - og youtube - og innimellom alle diverse filmer så - må man innrømme at det blei litt mc-filmer fra Wales, Scotland og Alpene. Mn til forandring så har denne mandagen gått bedre og - da er det å sette seg ned å lære redigerig av video ... ja det går fremover --- snart skal .. det bli litt resultat her .. litt bedre musikk og så leites det iherdig etter en film stubb jeg vet , bare vet skal være her et sted -- men det er mange brikker og mange lagrings steder-- så kanskje man går lei... får se i morra ,, det er en time lyst midt på dagen så da er det ut i garagen å få hivd noe som har stått alt for lenge.. må ha plass til å skru...
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Ja her sitter man og venter på stormen - og da ser man seg litt rundt omkring på nett - en av mine britiske kjørevenner kom med denne opfordringen , https://www.fim-rally2020.it/ , og siden man har en plan for å være i det området da så -- ja det blir som i fjor/år det ene tar det andre . Nå har Europatur 2.0 blitt utvidet med nye km - og land , så nå skal jeg vist innom Slovenia og da må man vel legge veien om Tsjekkia også . Alpene strekker seg vist nok helt dit også ? Og da sitter man her og tenker , hvor skal dette ende , her blir det - å leve på minimum i vinter - bensin budsjettet - ja lurer på - om Hondaen kan gå på luft og vann og masse kjærlighet , ja den løsta e vanskelig å styre..

No er no ekstra lysan kommet i hus - det samme har den nye solcella til hengeren og jeg er i et dilemma - kjøre juni turen med eller uten henger -- vil gjerne ha skikkelig telt med og ikke minst senga - men det går fortere uten henger. Det får bli en avgjørelse i mai - da først får man prøvd nybygget. No e det helt stille ute- har henta inn ved nok for ei uka og mat er det nok av - så æ må ikke ut i morra - ja vi får se om "han" treff eller om "han " bare sneie - kanskje det blir kaffe og brigde i morra, kanskje ikke..
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av TGR »

rolf-arne skrev: 10 des 2019, 23:26 No er no ekstra lysan kommet i hus - det samme har den nye solcella til hengeren og jeg er i et dilemma - kjøre juni turen med eller uten henger -- vil gjerne ha skikkelig telt med og ikke minst senga - men det går fortere uten henger.
Skikkelig telt og seng er viktig. :thumleft
Vet ikke hva slags seng du har, hvis du må ha hengeren for å få den med... Men jeg har kjøpt meg et Exped liggeunderlag, som ikke tar mye plass. Og der ligger jeg like godt som i senga hjemme....

Mange Exped-modeller å velge blant, men jeg landa på denne..

https://www.fjellsport.no/exped-megamat ... mat%20lite

77 cm bred, og 12 cm tjukk. Helt konge seng :twothumbs:

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

TGR skrev: 11 des 2019, 21:47
Skikkelig telt og seng er viktig. :thumleft
Vet ikke hva slags seng du har,
Helt konge seng :twothumbs:
Joda du kan no lure- full kingsize vannseng , må vite .. nei da fleip til side - med litt kroppslige begrensninger så bygde jeg ei seng i aluminimum som skulle kunne fylle flere formål. Viktigste var solid nok til at kroppen kunne missbruke denne senga , når man både skal opp og ned. Leddgikt gjør at bevegelighet er så som så - valget står mellom solid og høy eller bakken. Alle de små fancy løsninger som man gjerne skulle ha brukt - fungerer dårlig.Bilde Som du ser er det solide dimensjoner og kan også brukes som arbeidsbenk - noe som også kom til gode med punktering på hengeren.

Nå er imidlertid den lette ,sengeløsningen hengekøye.
Bilde
Haukeli(3).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av TGR »

Ok, skjønner...
Da er det vel enten å huke på hengeren, eller å gå for hengekøye da :twothumbs:

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Ja det er blitt ei stund siden sist - så ei lita oppsummering ; i garasjen står det en sykkel å venter på ei kjærlig hånd - så i løpet av uka så havner den på løfte bordet. Ved siden av meg på printeren så ligger vannpumpa og venter på nytt lager. Rommet er fyllt av mc utstyr og turutstyr. Nye ideer er kommet på bordet/i hodet så det blir 3 delt løsning for tur livet ref "quoten"
TGR skrev: 11 des 2019, 23:44 Ok, skjønner...
Da er det vel enten å huke på hengeren, eller å gå for hengekøye da :twothumbs:
Så nå blir et av popup teltene med på tur hele tiden. :prf

Så blir det å tenke mer på seng - kanskje det blir veldig enkelt jerven duk og underlag... testes ut i Mai... :scratch

Så det viktigste av flere grunner så blir Europatur i juni strøket av planen - kan bli ei vestlands økt i steden . Corona en medvirkende årsak - men mest at jeg fant et kjøretøy til å kjøpe -- har desverre funnet ut at man her jeg bor må ha en bil vinterstid. Så den er kjøpt - egnet for mitt bruk og ikke minst for mine forhold. Så i slutten av april må jeg til Bergen og hente den...
070_1494608929.jpg
Men nå må det snekres litt hus. ha en god MC-dag dokker som kan sånt - her er det en ny vinter å ta tak i. :lol
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av TGR »

Se her ja. Det må jo være et hensiktsmessig kjøretøy i det høye nord :)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Jompa »

Regner med å se deg i neste sesong av Brøyt i vei.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Jompa skrev: 10 mar 2020, 18:59 Regner med å se deg i neste sesong av Brøyt i vei.
Joda - stor redskap for å rydde 6 kvm ... har litt mer grunn - men håper på mindre sne .. blir gjerne sånn at når man kjøper utstyr så forsvinn grunnen... :lol
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Olav K »

Først... GRATULERER med praktisk mannebil.

Ikke noen feminin el.bil på den karen nei :-D

Er mest sannsynlig en tidligere kollega av meg du har kjøpt den av, tror ikke det brøyteskjæret har blitt utslitt de siste årene :-D du fikk ikke med strø/salteutstyret på planet også?
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Olav K skrev: 10 mar 2020, 22:27 Først... GRATULERER med praktisk mannebil.

Ikke noen feminin el.bil på den karen nei :-D

Er mest sannsynlig en tidligere kollega av meg du har kjøpt den av, tror ikke det brøyteskjæret har blitt utslitt de siste årene :-D du fikk ikke med strø/salteutstyret på planet også?
Å joda - komplett med salt aggregat - som jeg gjerne selger - billig - har ikke akkurat bruk for det her - om det ikke klarer sand da? Og når du snakker om "femi " bil så forbannet jeg alt som hette elektronikk her om dagen - klarte F... :redface
meg låse meg ute av bilen til sønnen , mens motoren gikk.... dra en viss plass med all elektronikk - her skal det kunne brukes skiftnøkkel og rørtang - slegge hjelper på humuret det også :lol
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Da var valget tatt - nye dekk bestillt - har vært mye frem og tilbake - men får no teste 2 sett Dunlop Roadsmart 3 - de som står på nå som allerede har 400 mil og skal få lov å kjøre seg litt til , og de nye til august langturen. Får håpe det er nok med 2 dekk skift i år. ( det vil jo egentlig være et nederlag - men pytt sann- den einaste kritikern æ bryr meg om e han som sitt på sykkel`n . Så får man bare avvente corona fremtiden... :-k
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Da var ny del plan i verksatt - vinter kjøretøyet - skal hentes i Bergen - fly billett kjøpt så den 30. mars er man på tur nordover - på fire hjul... :twothumbs: :twothumbs: :twothumbs: :twothumbs:
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Låst