Ketil`s MC-logg - Oppdatering av sesongen 2023
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: I vinterhiet
Enig.
Ser bra ut.
Sitter ovveraskende tett inntil sykkelen, ser det ut som.
Og det er akkurat dette med at ettermonterte stativ gjør sykkelen voldsomt bred over "hoftepartiet", som gjør meg skeptisk til slike systemer.
Men Bumot systemet på GS'en din ser altså skikkelig bra ut .
Ser bra ut.
Sitter ovveraskende tett inntil sykkelen, ser det ut som.
Og det er akkurat dette med at ettermonterte stativ gjør sykkelen voldsomt bred over "hoftepartiet", som gjør meg skeptisk til slike systemer.
Men Bumot systemet på GS'en din ser altså skikkelig bra ut .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: I vinterhiet
Ja dette så veldig bra ut, tightere sammenlignet med min
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Re: I vinterhiet
Bredden på koffertene er 98 cm fra ytterkant til ytterkant, noen cm smalere enn bredden på styret. Utsparring for eksos og smal montering av stativ var avgjørende ved valg av system. Ellers er jeg som nevnt tidligere veldig fornøyd med kvaliteten på Bumot, toppkofferten fra BMW virker mye spinklere.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: I vinterhiet
To cm. bredere enn KTM'en med de originale "brødboksene"... .
Men jeg antar Bumot sideveskene rommer mer. De originale firkantveskene til KTM, som jeg har, tar hhv. 42 og 31 liter...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: I vinterhiet
Mine er på 45 og 41 liter, nok bagasjeplass altså for meg som reiser alene
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Innlegg: 696
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Sted: Skien
Re: I vinterhiet
Herlig logg/blogg dette her som mange av de andre også
Lest endel av de og er imponert, men får ikke gjort noe hjemme jo og kona lurer på hva jeg surfer på hele tiden
Lest endel av de og er imponert, men får ikke gjort noe hjemme jo og kona lurer på hva jeg surfer på hele tiden
Video fra Grossglockner
Har forsøkt meg med redigering av video på iPaden med bruk av appen Lumafusion. Dette var et rimelig enkelt og rett frem redigeringsprogram for mobile enheter. Kostet heller ikke mange kronene og tenkte det var greit å prøve det ut. Har her forsøkt å klippe sammen en film fra da jeg kjørte over Grossglockner i sommer. Har ikke lagt til noe musikkspor da jeg egentlig likte den beste med motorlyd og vindsus. Artig å prøve seg frem, men ser helt klart at dette kan bli en hobby som krever tid og mye pirk hvis resultatet skal bli bra.
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Litt usikker på om jeg har lagt inn videoen riktig her, er det slik det skal gjøres?
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Litt usikker på om jeg har lagt inn videoen riktig her, er det slik det skal gjøres?
Sist redigert av Ketil den 20 jan 2020, 21:31, redigert 2 ganger totalt.
Re: Video fra Grossglockner
Funker helt utmerket, og herlig med motorlyd og vindsus :-)Ketil skrev: ↑20 jan 2020, 19:25 Har forsøkt meg med redigering av video på iPaden med bruk av appen Lumafusion. Dette var et rimelig enkelt og rett frem redigeringsprogram for mobile enheter. Kostet heller ikke mange kronene og tenkte det var greit å prøve det ut. Har her forsøkt å klippe sammen en film fra da jeg kjørte over Grossglockner i sommer. Har ikke lagt til noe musikkspor da jeg egentlig likte den beste med motorlyd og vindsus. Artig å prøve seg frem, men ser helt klart at dette kan bli en hobby som krever tid og mye pirk hvis resultatet skal bli bra.
[youtube]https://youtu.be/9hoPwEwaLOo/youtube]
Litt usikker på om jeg har lagt inn videoen riktig her, er det slik det skal gjøres?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Video fra Grossglockner
Det går helt fint å bare legge inn YTlinken. Ved å klikke på denne dukker videoen opp i eget skjermvindu.Ketil skrev: ↑20 jan 2020, 19:25
[youtube]https://youtu.be/9hoPwEwaLOo/youtube]
Litt usikker på om jeg har lagt inn videoen riktig her, er det slik det skal gjøres?
Men om man vil at videoen skal vises i innlegget må avslutningstag'en være korrekt.
I dette tilfellet manglet det en [ klamme foran /youtube...
Med denne på plass blir det seende slik ut:
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Video fra Grossglockner
Hei!
Har forsøkt å redigere innlegget mitt nå med å sette inn klammen, men får ikke videoen direkte inn i innlegget
Men om man vil at videoen skal vises i innlegget må avslutningstag'en være korrekt.
I dette tilfellet manglet det en [ klamme foran /youtube...
Med denne på plass blir det seende slik ut:
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
[/quote]
Har forsøkt å redigere innlegget mitt nå med å sette inn klammen, men får ikke videoen direkte inn i innlegget
Men om man vil at videoen skal vises i innlegget må avslutningstag'en være korrekt.
I dette tilfellet manglet det en [ klamme foran /youtube...
Med denne på plass blir det seende slik ut:
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
[/quote]
Re: Video fra Grossglockner
Hei
Meget interessant lesing. Gode beskrivelser og fine bilder. Du er flink til å formidle turene dine. Vi skal kjøre samme ruta fra Kirkenes til St.Petersburg til sommeren. Jeg lurer på om dere fant alle hotellovernattinger på turen på hotel.com? Må man ha med casch? Og hvordan er det med kontantuttak?
Meget interessant lesing. Gode beskrivelser og fine bilder. Du er flink til å formidle turene dine. Vi skal kjøre samme ruta fra Kirkenes til St.Petersburg til sommeren. Jeg lurer på om dere fant alle hotellovernattinger på turen på hotel.com? Må man ha med casch? Og hvordan er det med kontantuttak?
Mer beskyttelse og komfort
Har investert i litt beskyttelse og forhåpentligvis litt mer komfort. GSA`n er jo utstyrt med gode bøyler som beskytter, men toppene på sylinderne er likevel utsatt mot stein som kommer mellom bøylene ved eventuell velt. Etter litt søk på nett falt valget på engelske MachineArt X-heads, de er av plast med gummi på innsiden som vil absorbere mye av støyten, og de har et design som passer fint inn og ser originalt BMW ut. Dette er diskret beskyttelse og kanskje litt overkill, men jeg har ambisjoner om å utforske sykkelens potensial på grus og da er det greit å være rustet. Neste blir en bedre plate under motoren og mer solid håndtaksvern.
Det ble også montert styrehevere fra Wunderlich som hever og flytter styret bak med 40 mm, håper det vil bli mer komfort ved vanlig kjøring og litt bedre ved stående kjøring. Det er nok ikke snakk om revolusjonerende endringer, men etter en testtur kjentes det i alle fall ikke feil ut.
Montert
Med bøyle på
Styrehevere
Det ble også montert styrehevere fra Wunderlich som hever og flytter styret bak med 40 mm, håper det vil bli mer komfort ved vanlig kjøring og litt bedre ved stående kjøring. Det er nok ikke snakk om revolusjonerende endringer, men etter en testtur kjentes det i alle fall ikke feil ut.
Montert
Med bøyle på
Styrehevere
Frisk mai-tur langs Varangerfjorden til Bugøynes
Har i dag hatt en fin tur langs Varangerfjorden til fiskeværet Bugøynes. Ikke noe mai du skjønne milde akkurat, kun fire grader, men med ull innerst og en god Rukkadress så gikk det helt fint. Herlig å komme seg ut på tur igjen.
https://i.postimg.cc/sDWRnBV1/D8-B394-D ... FF86-A.jpg
Bugøynes er et fiskevær som ble befolket av finske innvandrere på 1800-tallet. I dag er fortsatt finsk et levende språk i bygda, som også blir kalt for «lille Finland». Dette er også en av de ytters få plassene i Finnmark som ikke ble brent ned av tyskerne under krigen. Tyskerne hadde artilleristillinger på øya utenfor det da veiløse fiskeværet og da de måtte trekke seg tilbake høsten 1944, inngikk den tyske komandanten en avtale med fiskerne i bygda om at hvis de fraktet soldatene bort med båtene sine, så skulle de ikke brenne husene. Bugøynes har derfor en unik førkrigsbebyggelse og absolutt verdt et besøk, kun en avstikker på 20 km fra E6.
[url=https://postimg.cc/GHbNtmT1][img]https://i.postimg.cc/sDWRnBV1/D8-B394-D ... FF86-A.jpg[/img][/url]
[url=https://postimg.cc/CnsQ7Wtt][img]https://i.postimg.cc/qqPHJrGk/CF747-D6- ... 51-C41.jpg[/img][/url]
[url=https://postimg.cc/mP56m3Xb][img]https://i.postimg.cc/XvjS7Q9y/6-C8-C4-E ... 363-C4.jpg[/img][/url]
Veien langs Varangerfjorden ut til Bugøynes byr også på mange perler.
[url=https://postimg.cc/PpGVjXn9][img]https://i.postimg.cc/ydxM0xQ1/FB24-DBAC ... 3-CC16.jpg[/img][/url]
[url=https://postimg.cc/7GgsPFx6][img]https://i.postimg.cc/1tdLBS2p/9-CE3-BA5 ... 50-E81.jpg[/img][/url]
https://i.postimg.cc/sDWRnBV1/D8-B394-D ... FF86-A.jpg
Bugøynes er et fiskevær som ble befolket av finske innvandrere på 1800-tallet. I dag er fortsatt finsk et levende språk i bygda, som også blir kalt for «lille Finland». Dette er også en av de ytters få plassene i Finnmark som ikke ble brent ned av tyskerne under krigen. Tyskerne hadde artilleristillinger på øya utenfor det da veiløse fiskeværet og da de måtte trekke seg tilbake høsten 1944, inngikk den tyske komandanten en avtale med fiskerne i bygda om at hvis de fraktet soldatene bort med båtene sine, så skulle de ikke brenne husene. Bugøynes har derfor en unik førkrigsbebyggelse og absolutt verdt et besøk, kun en avstikker på 20 km fra E6.
[url=https://postimg.cc/GHbNtmT1][img]https://i.postimg.cc/sDWRnBV1/D8-B394-D ... FF86-A.jpg[/img][/url]
[url=https://postimg.cc/CnsQ7Wtt][img]https://i.postimg.cc/qqPHJrGk/CF747-D6- ... 51-C41.jpg[/img][/url]
[url=https://postimg.cc/mP56m3Xb][img]https://i.postimg.cc/XvjS7Q9y/6-C8-C4-E ... 363-C4.jpg[/img][/url]
Veien langs Varangerfjorden ut til Bugøynes byr også på mange perler.
[url=https://postimg.cc/PpGVjXn9][img]https://i.postimg.cc/ydxM0xQ1/FB24-DBAC ... 3-CC16.jpg[/img][/url]
[url=https://postimg.cc/7GgsPFx6][img]https://i.postimg.cc/1tdLBS2p/9-CE3-BA5 ... 50-E81.jpg[/img][/url]
Sist redigert av Ketil den 11 mai 2020, 11:40, redigert 2 ganger totalt.
Re: Frisk mai-tur langs Varangerfjorden til Bugøynes
Sykkelen var nydelig fargematchet til landskap og vegetasjon :)
Så var det å få planlagt den avstikkeren fra indre Viken til Varanger da... allerede 23 år siden forrige Finnmarksbesøk, så kanskje på tide igjen.
Angående styreheverne - for stående kjøring er de vel ikke noen umiddelbar fordel med å få dem lenger bak, da det blir mindre vekt på framhjulet?
Så var det å få planlagt den avstikkeren fra indre Viken til Varanger da... allerede 23 år siden forrige Finnmarksbesøk, så kanskje på tide igjen.
Angående styreheverne - for stående kjøring er de vel ikke noen umiddelbar fordel med å få dem lenger bak, da det blir mindre vekt på framhjulet?