Anbefalte filmer og serier

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Anbefalte filmer og serier

Legg inn av Audi Mannen »

Hva med Peaky Blinders? Jeg likte den godt. sesong 1-4 på netflix og sesong 5 på sumo.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Anbefalte filmer og serier

Legg inn av Bjerknez »

Jeg ser svært lite på TV generelt, men for en tid tilbake så jeg på "Breaking Bad" (alle episodene) Den må være en av de bedre seriene jeg har sett. Uhyre morsom ved siden av at den også var ganske så spennende til tider.

Det handler i korte trekk om en evneveik tulling som blir lurt ut i et sammensurium av hendelser av den lokale langeren i gata for å tjene noen raske slanter, før han til slutt etter mange serier klarer å få et skikkelig badass rykte. Mye flaks og tilfeldigheter gjør at han til slutt blir en person han ikke helt startet med å være. :)

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Anbefalte filmer og serier

Legg inn av mekkern »

Papirhuset er også litt oki synes jeg.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Anbefalte filmer og serier

Legg inn av niko »

Fullstendig uinteressert i kongehus, men har mot alle odds blitt hekta på "The Crown". Britisk kvalitets-tv, fantastisk produksjon og The Royal Empire knytta opp mot vår nære fortid. Faktisk spennende.

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Anbefalte filmer og serier

Legg inn av FreewheelBurning »

Bjerknez skrev: 12 des 2019, 10:07 Jeg ser svært lite på TV generelt, men for en tid tilbake så jeg på "Breaking Bad" (alle episodene) Den må være en av de bedre seriene jeg har sett. Uhyre morsom ved siden av at den også var ganske så spennende til tider.

Det handler i korte trekk om en evneveik tulling som blir lurt ut i et sammensurium av hendelser av den lokale langeren i gata for å tjene noen raske slanter, før han til slutt etter mange serier klarer å få et skikkelig badass rykte. Mye flaks og tilfeldigheter gjør at han til slutt blir en person han ikke helt startet med å være. :)
Jeg likte og den serien. Som bonus er det en veldig god spin-off prequel serie som heter Better Call Saul, basert på advokaten fra Breaking Bad (med innslag fra andre sidekarakterer også). Den er minst like god. Det kom også en film til Breaking Bad, den synes jeg var noe kjedelig.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Anbefalte filmer og serier

Legg inn av cannon »

Ford v Ferrari på IMAX. Anbefales. God racing, spennende historie, fine biler og humor:-)

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: Anbefalte filmer og serier

Legg inn av barske »

Er storfan av Fantasy og sci-fi. Både filmer og serier.

Ser veldig frem til netflix sin storsatsning "The Withcer" som har premiere 20. desember.

I disse sjangerne vil jeg trekke frem "Star Trek: Discovery" og "Altered Carbon" som gode serier som ikke er altfor kjent. Begge på netflix.

Den norske serien "Beforeigners (Fremvandrerne)" på hbo er også ganske underholdende.

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Anbefalte filmer og serier

Legg inn av KåreDump »

mekkern skrev: 12 des 2019, 12:01 Papirhuset er også litt oki synes jeg.
+1
Helt enig!!

Og har man først hoppa av sporet med tanketom amerikansk action, så er ikke La Bureau på NRK heller ikke et dårlig valg!
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Anbefalte filmer og serier

Legg inn av pingvin »

Mye bra innspill :thumleft
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Anbefalte filmer og serier

Legg inn av gsx750_80 »

Jompa skrev: 20 des 2017, 20:10 Hmm. satt akkurat og så på samme kanal. Matinterresert.
Nigella Lawson dukker opp på et fargefjernsyn nær deg, kl. 22:45, om du har sjansen.
NRK2.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Anbefalte filmer og serier

Legg inn av Dansekris »

niko skrev: 12 des 2019, 13:25 Fullstendig uinteressert i kongehus, men har mot alle odds blitt hekta på "The Crown". Britisk kvalitets-tv, fantastisk produksjon og The Royal Empire knytta opp mot vår nære fortid. Faktisk spennende.
The Crown er fantastisk! Siste sesong er vel verdens dyreste TV-produksjon, noensinne.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Anbefalte filmer og serier

Legg inn av Bjerknez »

Enkelte ganger når jeg vil ha litt enkel underholdning til grandisen etter jobb så kan jeg sette på en typisk actionfilm med Steven Segal etc. Da gjør det ikke noe om man dupper av litt, for når man våkner igjen finner man ut at man ikke har gått glipp av en dritt :lol

Har også sansen for "Taken" filmene med Liam Neeson.

Men for det meste tyr jeg til Youtube og sender til TV via ChromeCast. Youtube er min desidert mest brukte app, uten sidestykke. Ser flerfoldige timer med Youtubevideoer hver uke. Bare i går satt jeg sikkert i tre timer og så Youtube videoer. Selvsagt har jeg Prmium abonnement... ellers så måtte jeg sikkert lagt til en time med reklame også...

SprintS955
Innlegg: 139
Registrert: 01 jul 2018, 21:08
Motorsykkelen din: `08 BMW K1200S

Re: Anbefalte filmer og serier

Legg inn av SprintS955 »

Har da reklamefri YouTube uten abonnement. Finnes da Adblock for YouTube i Chrome nettleser

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Anbefalte filmer og serier

Legg inn av Sakkle »

SprintS955 skrev: 17 des 2019, 15:53 Har da reklamefri YouTube uten abonnement. Finnes da Adblock for YouTube i Chrome nettleser
Faktisk litt motstander av AdBlock (i alle fall på Youtube). De youtuberne jeg følger med på synes jeg fortjener de få kronene de tjener på at jeg ser reklamer før videoene deres.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Anbefalte filmer og serier

Legg inn av Bjerknez »

Sakkle skrev: 17 des 2019, 16:34
SprintS955 skrev: 17 des 2019, 15:53 Har da reklamefri YouTube uten abonnement. Finnes da Adblock for YouTube i Chrome nettleser
Faktisk litt motstander av AdBlock (i alle fall på Youtube). De youtuberne jeg følger med på synes jeg fortjener de få kronene de tjener på at jeg ser reklamer før videoene deres.
Faktisk enig. Jeg er også med og støtter enkelte Youtubere via patreon. Hadde jeg bare sluppet den forbaskede tv lisensen så skulle jeg gladelig gitt de pengene til enkelte youtubere jeg følger. :thumleft

Svar