Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - synger julen inn for full hals!

Legg inn av Bjerknez »

Ny leksak fra julenissen i går :) ¨

Noen som ser hva det er?
IMG_2234.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

HansBaggerød
Innlegg: 16
Registrert: 26 sep 2015, 11:03
Motorsykkelen din: Yamaha MT09
Sted: Rygge

Re: Bjerknez - synger julen inn for full hals!

Legg inn av HansBaggerød »

Battery capacity/ DC power multi-function tester😁

Online
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez - synger julen inn for full hals!

Legg inn av kjellv »

1/4 del av en drone du skal bygge, der skroget skal bygges av 2x4" :crazy:

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez - synger julen inn for full hals!

Legg inn av AJ »

Robotstøvsuger... :roll .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Toalmar
Innlegg: 342
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: Vespa 300 GTS
Sted: Gjøvik

Re: Bjerknez - synger julen inn for full hals!

Legg inn av Toalmar »

Ny type bankterminal med kjølevifte for varme sommerdager :)
Vespa 300 GTS 2011 modell

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez - synger julen inn for full hals!

Legg inn av Rune75 »

En lysbildeprojektor

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bjerknez - synger julen inn for full hals!

Legg inn av Jompa »

Svadagenerator ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

steven
Innlegg: 113
Registrert: 22 apr 2012, 07:59
Motorsykkelen din: BSA A10 650 1960 og Honda NX650 Domi
Sted: Aksdal

Re: Bjerknez - synger julen inn for full hals!

Legg inn av steven »

Analog til digital lysbildefremviser sikkert
Tidligere Mc:

250 Maico cross
84` Suzuki GSX 1100 Katana
93` Honda CBR 900 RR
98` Honda CBR 900 RR
04` Honda CBR 1000 RR

Nå - 60`BSA som skal bli caferacer/ streettracker
89`NX650 Dominator custom

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - synger julen inn for full hals!

Legg inn av Bjerknez »

Haha, mange artige forslag her, men det var nok HansBaggerød som traff spikeren på hodet her :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - synger julen inn for full hals!

Legg inn av Bjerknez »

Julaften er snart et faktum og i den forbindelse kan jeg meddele at begge julegavene er handlet inn for i år. Madammen skal få en kupong med 6 mnd. utløpstid hvor jeg har påtatt meg 5 stk. støvtørk eller totalt 30 minutter med generell husarbeid og kupongen kan hun bruke når som helst bare det passer meg. Tenker dette er noe hun blir glad for.

Den andre gaven skal min kjøre mor få. Den består av et besøk av meg på selve julaften hvor hun får selskap hele kvelden. jeg skal også hjelpe ho med å spise opp maten.

Så da tenker jeg kvelden blir vellykket også i år. Uansett så er tanken det viktigste. Med slike gaver gleder jeg andre med mitt nærvær. Synes det bare er rett og rimelig at jeg også hjelper til hjemme av og til. I fjor når jeg dro på MC tur til Molde så brettet hun opp ermene og malte hele verandaen samt pusset opp soverommet.

Men seriøst... jeg aner ikke hvordan jeg har klart og finne en så tålmodig og snill dame. Hun godtar det aller meste med et smil (noe jeg selvsagt også gjør) og jeg kan til dags dato med hånden på hjertet si at vi ikke har kranglet eller vert uvenner en eneste gang på de 11 årene vi har vert gift.

Til slutt kan jeg selvsagt meddele at gavene hun får i år selvsagt består av helt andre ting en kuponger på støvtørk. Men skulle kanskje slengt med en slik kupong for morroskyld. Men 5 stk. støvtørk blir kanskje litt voldsomt. Holder vel med en...?

Jeg ønsker uansett alle ivrige lesere av min tråd her inne en riktig God Jul og et fantastisk nytt år! Dette mener jeg fra bunnen av mitt hjerte :thumleft

Online
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez - synger julen inn for full hals!

Legg inn av kjellv »

Jeg har mange ganger tenkt at kona di er nok av en ganske enestående og antakelig i nærheten av utdøende art av Homo Sapiens.. :-k Så tålmodige damer som henne er det nok ikke så mange av i verden.
Men.. Det kan jo også være at du selv er en litt annen type hjemme hos henne enn du gir inntrykk av for omverden :crazy:

God Jul til deg (dere) også :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - synger julen inn for full hals!

Legg inn av Bjerknez »

Haha, ja jeg er ganske enkel å ha med å gjøre. Hjemme er jeg ganske rolig, da jeg vet at det ikke hadde vart lenge om jeg hadde sagt alt jeg mente hele tiden. Det handler vel litt om å bevare husfreden. Jeg skjønner godt at jeg til tider kan bli litt mye. Men her på forumet er det mange staute typer som jeg kan avreagere litt på heldigvis :twothumbs:

Når det er sagt så finnes det ikke noen noen vonde baktanker med det jeg sier og gjør. Jeg snakker litt fra levra og liker ikke å gå rundt grøten. Jeg inrømmer også gjerne at jeg tar feil hvis jeg gjør det. Jeg liker og forstå mennesker og hvordan dem tenker og for å få frem svarene jeg er ute etter må jeg inni mellom trå til litt :knegg

Det er vel en grunn til at min blogg her inne kanskje er en av de mest aktive. Jeg klarer alltid å trigge folk til å engasjere seg litt. Trykker man på de rette knappene så skaper man engasjement :knegg

Så det kan nok virke overraskende på noen hvordan jeg egentlig er i virkeligheten. Men jeg kar det sjelden eller aldri går for langt. Som oftest trekker jeg meg ut når det blir for hett :redface

Men ja, madammen er en tolmodig dame. Men det er jeggu meg jeg også bak husets fire vegger :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - synger julen inn for full hals!

Legg inn av Bjerknez »

Da ble det helg igjen, og i natt har jeg oppholdt meg i furtebua med radioen i bakgrunnen og en pils mens jeg klødde meg litt i hodet når jeg skulle kombinere en temperatursensor, led diode, et rele og et LCD display slik at dem snakket sammen. Koblingen er grei skuring, men kodingen krever at man holder tungen i munnen.

Men jaggu tror du ikke ikke jeg fikk det til til slutt :)
5F854CA5-8711-45CA-8330-09D7B2098716.jpeg
Nå viser lcd displayet temperaturen samt "ON"når viften går og "OFF" når den er avslått, avhengig av hva jeg har satt temperaturgrensen til.

Skal dette lages som en permanent løsning, så må det jo ryddes opp litt i kabelspagettien selvsagt og jeg ser jeg må kjøpe meg såkalte shields som jeg kan lodde komponentene rett på for å få det mer kompakt. Så er det bare å lage en fin boks og skjøre ut hull til displayet etc. :twothumbs:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - synger julen inn for full hals!

Legg inn av Bjerknez »

I dag fikk jeg frisket opp loddekunnskapene mine. Med en blodfeit loddebolt og 1mm loddetinn var det ingen lett match og lodde så smått, men det ble da ikke så galt allikevel :)
B41C2ED6-FABE-43A0-AEFC-CE0006AF7889.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez - synger julen inn for full hals!

Legg inn av Rune75 »

Blodfeit loddebolt  ;e

Svar