cannon skrev: 30 des 2019, 15:20
Jens63 skrev: 30 des 2019, 11:39
kjellv skrev: 30 des 2019, 07:01
Du kommer ikke unna forhandleren pga dokumentasjonen. Ta kontakt med nærmeste forhandler og få orientering om hvordan dette kan løses.
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Typ dokumentasjon for å få den omregistrert til tungsykkel? E det det du tenker på?
SV krever dok fra godkjent verksted ved oppjustering til annen effektklasse.
Altså ganske nytteløst å tukle med det selv, siden sykkelen uansett må fikses av verksted.
Jobben må dokumenteres av et godkjent MC-verksted, og jeg antar det også må være en Kawaforhandler. Det er nok bare de som har tilgang til programvaren og COC.
Ingen godkjente verksted er villige til å risikere godkjenningen sin ved å sette sitt stempel på slike ting uten at de selv har full kontroll på hva som er gjort. Dette er såpass strengt blitt, at det er bare å ta kostnaden. Siden dette er en 2018 modell er det er Euro4, og det skal ikke være avgifter som må betales. Der er avgiften beregnet etter sylindervolum og utslipp, dette vil i de fleste tilfeller være akkurat likt med A og A2. For samme sykkel som var nyregistrert før 2017 ville du også bli nødt til å betale inn en god bunke lapper i avgift også.
Men som nevnt lengre oppe, det er ikke umulig at det vil lønne seg for deg å selge sykkelen som A2 og kjøpe en annen i klasse A. Om denne omregistreringen skulle koste mer enn 8-10 tusen, vil jeg nesten tro det ikke er lønnsomt. Markedet for A2-sykler begynner faktisk å bli ganske stort, ettersom det er mange unge kandidater som kommer fra A1, men også en ganske stor gruppe godt voksne som fikk A1 sammen med klasse B og som nå kan oppgradere seg til klasse A via klasse A2.